Prvý koncept Renaultu predstavený mimo Európy zvýrazňuje odhodlanie automobilky presadiť sa na nových trhoch.
Krátke previsy a obrovské kolesá vyčnievajúce z blatníkov vytvárajú dojem off-roadu, no Reanult ponúka len pohon jednej nápravy.
Netradičné rozmiestnenie sedadiel
Interiér prekvapí netradičným rozmiestneným sedadiel tohto päťmiestneho modelu. Vpredu je miesto pre troch pasažierov vrátane vodiča sediaceho v strede.
Šofér je oproti dvom spolujazdcom posunutý mierne dopredu, čím vzniklo viac miesta na ramená.
Nezvyčajná poloha sedadla vodiča je podľa Renaultu vhodná rovnako do miest s pravostrannou, ako aj ľavostrannou premávkou.
Podľa nás je sedenie v strede nevýhodou, keďže poskytuje horší výhľad bez ohľadu na typ premávky.
Klimatizácia je dostupná aj pre pasažierov vzadu a nastavuje sa pomocou ovládačov na zadnej strane šoférovho operadla, kde sa nachádzajú aj výduchy ventilácie.
Spoločnosť mu robí kvadrikoptéra
Cieľovou skupinou sú mladí zákazníci a tomu výrobca prispôsobil použité technológie v koncepte.
Flying Companion, alebo lietajúci spoločník, je vlastne kvadrikoptéra vybavená kamerou, ktorá vzlieta zo zadnej časti otočnej strechy.
Lieta v automatickom móde na základe predprogramovanej leteckej sekvencie a jeho GPS lokalizácie.
K dispozícii je aj manuálne ovládanie prostredníctvom tabletu integrovaného v palubnej doske.
Lietajúci spoločník môže podľa Renaultu poslúžiť na preskúmanie premávky, fotenie okolitej krajiny, alebo na overenie prípadnej prekážky na ceste vpredu.
Pripravený na elektrický pohon
Pod kapotou konceptu nájdeme poslednú generáciu turbom prepĺňaného benzínového motora s objemom 1,2 litra, ktorý je k dispozícii v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Kwid Concept je predpripravený na inštaláciu batérii a elektricky pohon. Zásuvka na nabíjanie batérií je skrytá za logom Renault.