Americký VW Chrobák bude mať 560 koní a bude jazdiť rely

Volkswagen Beetle vstúpi do sveta motoršportu v lete tohto roka. Model s pohonom oboch náprav určený pre Rallycross predstavili na autosalóne v Chicagu.

(Zdroj: Volkswagen)

Silný Volkswagen ukrýva pod kapotou TSI motor s bližšie nešpecifikovaným objemom, ale s brutálnym výkonom 412kW(560k).

O niečo nižší výkon na úrovni 500 koní vydoloval Volkswagen v úprave Vortex z minuloročného modelu Super Beetle.

Vtedy použil vo vozidle vychádzajúceho z Golfu R s pohonom všetkých kolies štvorvalec s objemom dvoch litrov.

Volkswagen v spolupráci s Andretti Autosport postaví na štart Global Rallycross série dve autá.

Jazdci Tanner Foust a Scott Speed pôjdu prvú časť sezóny na VW Polo, postavenom na základe víťazného WRC špeciálu z roku 2013. Pre zvyšok sezóny dostanú pretekári k dispozícii nový Beetle.

Lákadlom bude Subaru aj Ken Block

Do sezóny 2014 vstúpi aj Subaru, ktoré je držiteľom troch titulov v európskej sérii Rallycrossu.

Podobnosť turbom prepĺňaného motora pretekárskeho špeciálu s motorom sériového Subaru WRX STI, robí z Rallycrossu zaujímavý pretek aj pre japonskú značku.

Rallycross je v súčasnosti najrýchlejšie rastúca forma motoršportu v USA aj vďaka populárnym pretekárom, ako sú Ken Block či Travis Pastrana.

Hlavným rozdielom oproti klasickému svetu rely je, že pretekári sa stretnú v priamom súboji na trati.

Počas krátkych okruhov okúsia rôzne typy povrchov a nezriedka absolvujú 20 metrov dlhé skoky.

Pre lepšie priblíženie ponúkame krátky zostrih z pretekov v Las Vegas 2013.

zdroj: ts Volkswagen

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.