SME
Piatok, 23. apríl, 2021 | Meniny má VojtechKrížovkyKrížovky

Mini Paceman už nie je mini. Na veľkých kolesách vytrasie

Neustále zväčšovanie modelu Mini je už vo svojej podstate nezmyslom. Najmä ak najväčšiemu Mini zoberiete pár dverí.

Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil.Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Pri jazde s poslednou novinkou v práve končiacej generácii Mini sme sa zamysleli nad tým, kde táto značka kráča.

Každá nová alternácia Mini je väčšia a už vôbec nie je mini. Naozaj potrebujeme malé SUV s minimálnymi ambíciami v teréne s akože športovým charakterom a trojdverovou koncepciou?

Pochybujeme, že sa nájde motorista, ktorý rozmýšľa o kúpe trojdverového Range Roveru Evoque a namiesto neho si vyberie niečo, čo sa volá Mini.

Aj keď posledný model tejto generácie Mini vyvoláva veľa otázok, zároveň inšpiruje k bližšiemu zoznámeniu.

V porovnaní s bežným Mini dostanete v Paceman verzii citeľne väčší kufor, väčší vnútorný priestor a pohon všetkých štyroch kolies.

Zväčšovali ako pod lupou

Všeobecne máte pri Pacemanovi pocit, že dizajnéri mali za úlohu všetko zväčšiť. Väčšie auto, väčšie svetlá, väčšie nasávacie otvory, väčšie kolesá a väčší rýchlomer.

Napokon, ten bol už aj tak prehnane veľký. Auto vďaka zväčšovaniu vyzerá ako ozrutný klon obyčajného Mini.

A nepomáhajú mu ani horizontálne uložené zadné svetlá, ktoré by mali opticky rozširovať jeho zadné partie. Paceman vyzerá vďaka nim ešte viac rozkysnuté.

Našli sme aj dobré stránky na Mini Paceman

Vyšší posed za volantom je stále dosť športový, no pohodlnejší na nastupovanie. Vo vnútri sa cítite podstatne menej stiesnene.

Podsvietená stredová koľajnica, na ktorej si môžete všetky držiaky a odkladacie priestory usporadúvať podľa ľubovôle, má tiež niečo do seba.

Zvezie len štyri osoby vrátane šoféra, no každý má svoje plnohodnotné sedadlo.

Veľkým problémom tohto auta je, že toto všetko nájdete aj v Countrymanovi. Navyše v praktickejšej a podľa nášho názoru aj krajšej karosérii.

Výhoda Pacemana spočíva v päť kilogramovej úspore hmotnosti. To je ale rozdiel, ktorý reálne nemáte šancu pocítiť. Okrem toho, za chýbajúci pár dverí by mohla byť úspora hmotnosti väčšia.

Veľkostný rozdiel vidieť najmä zozadu. Novinka však napriek výške a veľkosti neponúkla komfortnejší podvozok ako pôvodné Mini.

Zbytočne tvrdý podvozok vytrasie

Na testovanom aute obuté devätnásťpalcové disky kolies a príplatkový športový podvozok zvládnu aj zo zdvihnutého crossovera urobiť auto, ktoré dokáže jazdiť svižne aj v zákrutách.

No len za cenu nízkeho komfortu na akejkoľvek, hoci aj malej nerovnosti.

Podvozok Pacemana bol na jamách tak tvrdý, že sme ku koncu testu už medzi nimi podvedome kľučkovali, len aby sme nedostali ranu do chrbta.

V poriadku, niekto sa asi pri konfigurovaní nechal uniesť a omylom chcel z crossovera spraviť hot hatch. Prečo ale potom zaškrtol aj kolónku s automatickou prevodovkou, je o to menej pochopiteľné.

Automat potrebuje čas na rozmýšľanie

Pomalý a nerozhodný, navyše neúmerne zvyšujúci spotrebu a tlmiaci akýkoľvek pôžitok z jazdy – presne taký je automat v Mini.

Jeho správanie, hoci iba o kúsok, dokáže zlepšiť tlačidlo Sport. Vtedy ale so spotrebou pod 10 litrov nepočítajte.

Všetko ostatné je také, ako sme si pri Mini už zvykli. Netradičné, svojské, miestami možno nepraktické, so slušným motorom aj výbavou.

Paceman môže byť pre niekoho ten správny exot, na ceste sa rozhodne nestratí.

Ak by ste predsa chceli Mini, ktoré už nie je mini, vyhnite sa tým ozrutným diskom, športovému podvozku a lenivému automatu. Budete mať oveľa lepšie a použiteľnejšie auto.

Značka a model

Mini Paceman

Verzia

Cooper S

Motor

(benzínový štvorvalec; THP; 1598 (cm3);dobre známy agregát s Twin Scroll turbom

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/5500-6500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240 -260/1600-5000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, šesť stupňov

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/9,4

Objem palivovej nádrže (l)

47

Pohotovostná hmot./úžitková (kg)

1405/470

Objem batožinového priestoru (l)

330-1080

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2596;4155;1786;1522

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  4. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  9. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  10. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  1. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  2. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  3. Svoj Dom snov nájdete pri OC Cassovia už tento víkend
  4. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  5. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  6. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  7. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  8. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  9. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  10. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 23 173
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 13 001
  3. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 11 157
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 848
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 391
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 103
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 6 947
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 524
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 516
  10. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze 6 512
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI) spustilo prihlasovanie na očkovanie proti ochoreniu COVID-19 prostredníctvom tzv. čakárne.

Na západe je o ňu extrémny záujem, na východe minimálny.

15 h
Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 378-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 11 357 obetí.

3 h

Neprehliadnite tiež

Audi A6 e-tron

Na dojazd 300 kilometrov postačí nabíjať 10 minút.

21 h
Honda HR-V e:HEV

Dostala väčší výkon ako Jazz.

18. feb
Vysokonapäťové akumulátory z modelov Volvo budú mať ďalšie využitie.

Od roku 2040 bude všetky diely áut recyklovať.

21. apr
Ford Evos

Má priniesť nový impulz do strednej triedy.

21. apr