Mini Paceman už nie je mini. Na veľkých kolesách vytrasie

Neustále zväčšovanie modelu Mini je už vo svojej podstate nezmyslom. Najmä ak najväčšiemu Mini zoberiete pár dverí.

Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Pri jazde s poslednou novinkou v práve končiacej generácii Mini sme sa zamysleli nad tým, kde táto značka kráča.

Každá nová alternácia Mini je väčšia a už vôbec nie je mini. Naozaj potrebujeme malé SUV s minimálnymi ambíciami v teréne s akože športovým charakterom a trojdverovou koncepciou?

Pochybujeme, že sa nájde motorista, ktorý rozmýšľa o kúpe trojdverového Range Roveru Evoque a namiesto neho si vyberie niečo, čo sa volá Mini.

Aj keď posledný model tejto generácie Mini vyvoláva veľa otázok, zároveň inšpiruje k bližšiemu zoznámeniu.

V porovnaní s bežným Mini dostanete v Paceman verzii citeľne väčší kufor, väčší vnútorný priestor a pohon všetkých štyroch kolies.

Zväčšovali ako pod lupou

Všeobecne máte pri Pacemanovi pocit, že dizajnéri mali za úlohu všetko zväčšiť. Väčšie auto, väčšie svetlá, väčšie nasávacie otvory, väčšie kolesá a väčší rýchlomer.

Napokon, ten bol už aj tak prehnane veľký. Auto vďaka zväčšovaniu vyzerá ako ozrutný klon obyčajného Mini.

A nepomáhajú mu ani horizontálne uložené zadné svetlá, ktoré by mali opticky rozširovať jeho zadné partie. Paceman vyzerá vďaka nim ešte viac rozkysnuté.

Našli sme aj dobré stránky na Mini Paceman

Vyšší posed za volantom je stále dosť športový, no pohodlnejší na nastupovanie. Vo vnútri sa cítite podstatne menej stiesnene.

Podsvietená stredová koľajnica, na ktorej si môžete všetky držiaky a odkladacie priestory usporadúvať podľa ľubovôle, má tiež niečo do seba.

Zvezie len štyri osoby vrátane šoféra, no každý má svoje plnohodnotné sedadlo.

Veľkým problémom tohto auta je, že toto všetko nájdete aj v Countrymanovi. Navyše v praktickejšej a podľa nášho názoru aj krajšej karosérii.

Výhoda Pacemana spočíva v päť kilogramovej úspore hmotnosti. To je ale rozdiel, ktorý reálne nemáte šancu pocítiť. Okrem toho, za chýbajúci pár dverí by mohla byť úspora hmotnosti väčšia.

Veľkostný rozdiel vidieť najmä zozadu. Novinka však napriek výške a veľkosti neponúkla komfortnejší podvozok ako pôvodné Mini.

Zbytočne tvrdý podvozok vytrasie

Na testovanom aute obuté devätnásťpalcové disky kolies a príplatkový športový podvozok zvládnu aj zo zdvihnutého crossovera urobiť auto, ktoré dokáže jazdiť svižne aj v zákrutách.

No len za cenu nízkeho komfortu na akejkoľvek, hoci aj malej nerovnosti.

Podvozok Pacemana bol na jamách tak tvrdý, že sme ku koncu testu už medzi nimi podvedome kľučkovali, len aby sme nedostali ranu do chrbta.

V poriadku, niekto sa asi pri konfigurovaní nechal uniesť a omylom chcel z crossovera spraviť hot hatch. Prečo ale potom zaškrtol aj kolónku s automatickou prevodovkou, je o to menej pochopiteľné.

Automat potrebuje čas na rozmýšľanie

Pomalý a nerozhodný, navyše neúmerne zvyšujúci spotrebu a tlmiaci akýkoľvek pôžitok z jazdy – presne taký je automat v Mini.

Jeho správanie, hoci iba o kúsok, dokáže zlepšiť tlačidlo Sport. Vtedy ale so spotrebou pod 10 litrov nepočítajte.

Všetko ostatné je také, ako sme si pri Mini už zvykli. Netradičné, svojské, miestami možno nepraktické, so slušným motorom aj výbavou.

Paceman môže byť pre niekoho ten správny exot, na ceste sa rozhodne nestratí.

Ak by ste predsa chceli Mini, ktoré už nie je mini, vyhnite sa tým ozrutným diskom, športovému podvozku a lenivému automatu. Budete mať oveľa lepšie a použiteľnejšie auto.

Značka a model

Mini Paceman

Verzia

Cooper S

Motor

(benzínový štvorvalec; THP; 1598 (cm3);dobre známy agregát s Twin Scroll turbom

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/5500-6500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240 -260/1600-5000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, šesť stupňov

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/9,4

Objem palivovej nádrže (l)

47

Pohotovostná hmot./úžitková (kg)

1405/470

Objem batožinového priestoru (l)

330-1080

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2596;4155;1786;1522

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 5 745
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 251
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 714
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 913
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 677
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 180
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 034
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 979
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 005
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 886

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa parlamentné voľby konali v júli, zvíťazil by Smer so ziskom 26,4 percent.

PRIMÁR

Pozrite si rebríček najlepších pôrodníc za rok 2016

Najlepšie pôrodnice sú v Trenčíne, Martine a Bratislave.

DOMOV

Fico z rezervy doprial hokeju aj obci, v ktorej vyrastal

Premiér opäť prispel aj Starej Bystrici, kde je starostom poslanec Smeru.

KOMENTÁRE

Zlý Brusel, ktorý nás chce obmedzovať? Buďme radi, že ho máme

Vytiahol do boja proti hranolčekom.

Neprehliadnite tiež

Toyota potichu chystá revolúciu v elektromobiloch

Polovodičové batérie sa objavia najskôr v roku 2022.

V Bratislave bola neprejazdná Vinohradnícka ulica smerom do mesta

V Podunajských Biskupiciach bola ráno pre dopravnú nehodu neprejazdná Vinohradnícka ulica.

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.