Pri jazde s poslednou novinkou v práve končiacej generácii Mini sme sa zamysleli nad tým, kde táto značka kráča.
Každá nová alternácia Mini je väčšia a už vôbec nie je mini. Naozaj potrebujeme malé SUV s minimálnymi ambíciami v teréne s akože športovým charakterom a trojdverovou koncepciou?
Pochybujeme, že sa nájde motorista, ktorý rozmýšľa o kúpe trojdverového Range Roveru Evoque a namiesto neho si vyberie niečo, čo sa volá Mini.
Aj keď posledný model tejto generácie Mini vyvoláva veľa otázok, zároveň inšpiruje k bližšiemu zoznámeniu.
V porovnaní s bežným Mini dostanete v Paceman verzii citeľne väčší kufor, väčší vnútorný priestor a pohon všetkých štyroch kolies.
Zväčšovali ako pod lupou
Všeobecne máte pri Pacemanovi pocit, že dizajnéri mali za úlohu všetko zväčšiť. Väčšie auto, väčšie svetlá, väčšie nasávacie otvory, väčšie kolesá a väčší rýchlomer.
Napokon, ten bol už aj tak prehnane veľký. Auto vďaka zväčšovaniu vyzerá ako ozrutný klon obyčajného Mini.
A nepomáhajú mu ani horizontálne uložené zadné svetlá, ktoré by mali opticky rozširovať jeho zadné partie. Paceman vyzerá vďaka nim ešte viac rozkysnuté.
Našli sme aj dobré stránky na Mini Paceman
Vyšší posed za volantom je stále dosť športový, no pohodlnejší na nastupovanie. Vo vnútri sa cítite podstatne menej stiesnene.
Podsvietená stredová koľajnica, na ktorej si môžete všetky držiaky a odkladacie priestory usporadúvať podľa ľubovôle, má tiež niečo do seba.
Zvezie len štyri osoby vrátane šoféra, no každý má svoje plnohodnotné sedadlo.
Veľkým problémom tohto auta je, že toto všetko nájdete aj v Countrymanovi. Navyše v praktickejšej a podľa nášho názoru aj krajšej karosérii.
Výhoda Pacemana spočíva v päť kilogramovej úspore hmotnosti. To je ale rozdiel, ktorý reálne nemáte šancu pocítiť. Okrem toho, za chýbajúci pár dverí by mohla byť úspora hmotnosti väčšia.

Zbytočne tvrdý podvozok vytrasie
Na testovanom aute obuté devätnásťpalcové disky kolies a príplatkový športový podvozok zvládnu aj zo zdvihnutého crossovera urobiť auto, ktoré dokáže jazdiť svižne aj v zákrutách.
No len za cenu nízkeho komfortu na akejkoľvek, hoci aj malej nerovnosti.
Podvozok Pacemana bol na jamách tak tvrdý, že sme ku koncu testu už medzi nimi podvedome kľučkovali, len aby sme nedostali ranu do chrbta.
V poriadku, niekto sa asi pri konfigurovaní nechal uniesť a omylom chcel z crossovera spraviť hot hatch. Prečo ale potom zaškrtol aj kolónku s automatickou prevodovkou, je o to menej pochopiteľné.
Automat potrebuje čas na rozmýšľanie
Pomalý a nerozhodný, navyše neúmerne zvyšujúci spotrebu a tlmiaci akýkoľvek pôžitok z jazdy – presne taký je automat v Mini.
Jeho správanie, hoci iba o kúsok, dokáže zlepšiť tlačidlo Sport. Vtedy ale so spotrebou pod 10 litrov nepočítajte.
Všetko ostatné je také, ako sme si pri Mini už zvykli. Netradičné, svojské, miestami možno nepraktické, so slušným motorom aj výbavou.
Paceman môže byť pre niekoho ten správny exot, na ceste sa rozhodne nestratí.
Ak by ste predsa chceli Mini, ktoré už nie je mini, vyhnite sa tým ozrutným diskom, športovému podvozku a lenivému automatu. Budete mať oveľa lepšie a použiteľnejšie auto.
Značka a model | Mini Paceman |
Verzia | Cooper S |
Motor | (benzínový štvorvalec; THP; 1598 (cm3);dobre známy agregát s Twin Scroll turbom |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 135(184)/5500-6500 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 240 -260/1600-5000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | automatická, šesť stupňov |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 7,8 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 6,1/9,4 |
Objem palivovej nádrže (l) | 47 |
Pohotovostná hmot./úžitková (kg) | 1405/470 |
Objem batožinového priestoru (l) | 330-1080 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2596;4155;1786;1522 |