SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Mini Paceman už nie je mini. Na veľkých kolesách vytrasie

Neustále zväčšovanie modelu Mini je už vo svojej podstate nezmyslom. Najmä ak najväčšiemu Mini zoberiete pár dverí.

Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil.Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Pri jazde s poslednou novinkou v práve končiacej generácii Mini sme sa zamysleli nad tým, kde táto značka kráča.

Každá nová alternácia Mini je väčšia a už vôbec nie je mini. Naozaj potrebujeme malé SUV s minimálnymi ambíciami v teréne s akože športovým charakterom a trojdverovou koncepciou?

Pochybujeme, že sa nájde motorista, ktorý rozmýšľa o kúpe trojdverového Range Roveru Evoque a namiesto neho si vyberie niečo, čo sa volá Mini.

Aj keď posledný model tejto generácie Mini vyvoláva veľa otázok, zároveň inšpiruje k bližšiemu zoznámeniu.

V porovnaní s bežným Mini dostanete v Paceman verzii citeľne väčší kufor, väčší vnútorný priestor a pohon všetkých štyroch kolies.

Zväčšovali ako pod lupou

Všeobecne máte pri Pacemanovi pocit, že dizajnéri mali za úlohu všetko zväčšiť. Väčšie auto, väčšie svetlá, väčšie nasávacie otvory, väčšie kolesá a väčší rýchlomer.

Napokon, ten bol už aj tak prehnane veľký. Auto vďaka zväčšovaniu vyzerá ako ozrutný klon obyčajného Mini.

A nepomáhajú mu ani horizontálne uložené zadné svetlá, ktoré by mali opticky rozširovať jeho zadné partie. Paceman vyzerá vďaka nim ešte viac rozkysnuté.

Našli sme aj dobré stránky na Mini Paceman

Vyšší posed za volantom je stále dosť športový, no pohodlnejší na nastupovanie. Vo vnútri sa cítite podstatne menej stiesnene.

Podsvietená stredová koľajnica, na ktorej si môžete všetky držiaky a odkladacie priestory usporadúvať podľa ľubovôle, má tiež niečo do seba.

Zvezie len štyri osoby vrátane šoféra, no každý má svoje plnohodnotné sedadlo.

Veľkým problémom tohto auta je, že toto všetko nájdete aj v Countrymanovi. Navyše v praktickejšej a podľa nášho názoru aj krajšej karosérii.

Výhoda Pacemana spočíva v päť kilogramovej úspore hmotnosti. To je ale rozdiel, ktorý reálne nemáte šancu pocítiť. Okrem toho, za chýbajúci pár dverí by mohla byť úspora hmotnosti väčšia.

Veľkostný rozdiel vidieť najmä zozadu. Novinka však napriek výške a veľkosti neponúkla komfortnejší podvozok ako pôvodné Mini.

Zbytočne tvrdý podvozok vytrasie

Na testovanom aute obuté devätnásťpalcové disky kolies a príplatkový športový podvozok zvládnu aj zo zdvihnutého crossovera urobiť auto, ktoré dokáže jazdiť svižne aj v zákrutách.

No len za cenu nízkeho komfortu na akejkoľvek, hoci aj malej nerovnosti.

Podvozok Pacemana bol na jamách tak tvrdý, že sme ku koncu testu už medzi nimi podvedome kľučkovali, len aby sme nedostali ranu do chrbta.

V poriadku, niekto sa asi pri konfigurovaní nechal uniesť a omylom chcel z crossovera spraviť hot hatch. Prečo ale potom zaškrtol aj kolónku s automatickou prevodovkou, je o to menej pochopiteľné.

Automat potrebuje čas na rozmýšľanie

Pomalý a nerozhodný, navyše neúmerne zvyšujúci spotrebu a tlmiaci akýkoľvek pôžitok z jazdy – presne taký je automat v Mini.

Jeho správanie, hoci iba o kúsok, dokáže zlepšiť tlačidlo Sport. Vtedy ale so spotrebou pod 10 litrov nepočítajte.

Všetko ostatné je také, ako sme si pri Mini už zvykli. Netradičné, svojské, miestami možno nepraktické, so slušným motorom aj výbavou.

Paceman môže byť pre niekoho ten správny exot, na ceste sa rozhodne nestratí.

Ak by ste predsa chceli Mini, ktoré už nie je mini, vyhnite sa tým ozrutným diskom, športovému podvozku a lenivému automatu. Budete mať oveľa lepšie a použiteľnejšie auto.

Značka a model

Mini Paceman

Verzia

Cooper S

Motor

(benzínový štvorvalec; THP; 1598 (cm3);dobre známy agregát s Twin Scroll turbom

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/5500-6500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240 -260/1600-5000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, šesť stupňov

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/9,4

Objem palivovej nádrže (l)

47

Pohotovostná hmot./úžitková (kg)

1405/470

Objem batožinového priestoru (l)

330-1080

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2596;4155;1786;1522

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 235
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 500
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 052
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 708
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 5 660
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 189
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 006
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 032
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 595
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 857
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 422
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 559
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 441
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 352
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu