SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Mini Paceman už nie je mini. Na veľkých kolesách vytrasie

Neustále zväčšovanie modelu Mini je už vo svojej podstate nezmyslom. Najmä ak najväčšiemu Mini zoberiete pár dverí.

Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil.Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Pri jazde s poslednou novinkou v práve končiacej generácii Mini sme sa zamysleli nad tým, kde táto značka kráča.

Každá nová alternácia Mini je väčšia a už vôbec nie je mini. Naozaj potrebujeme malé SUV s minimálnymi ambíciami v teréne s akože športovým charakterom a trojdverovou koncepciou?

Pochybujeme, že sa nájde motorista, ktorý rozmýšľa o kúpe trojdverového Range Roveru Evoque a namiesto neho si vyberie niečo, čo sa volá Mini.

Aj keď posledný model tejto generácie Mini vyvoláva veľa otázok, zároveň inšpiruje k bližšiemu zoznámeniu.

V porovnaní s bežným Mini dostanete v Paceman verzii citeľne väčší kufor, väčší vnútorný priestor a pohon všetkých štyroch kolies.

Zväčšovali ako pod lupou

Všeobecne máte pri Pacemanovi pocit, že dizajnéri mali za úlohu všetko zväčšiť. Väčšie auto, väčšie svetlá, väčšie nasávacie otvory, väčšie kolesá a väčší rýchlomer.

Napokon, ten bol už aj tak prehnane veľký. Auto vďaka zväčšovaniu vyzerá ako ozrutný klon obyčajného Mini.

A nepomáhajú mu ani horizontálne uložené zadné svetlá, ktoré by mali opticky rozširovať jeho zadné partie. Paceman vyzerá vďaka nim ešte viac rozkysnuté.

Našli sme aj dobré stránky na Mini Paceman

Vyšší posed za volantom je stále dosť športový, no pohodlnejší na nastupovanie. Vo vnútri sa cítite podstatne menej stiesnene.

Podsvietená stredová koľajnica, na ktorej si môžete všetky držiaky a odkladacie priestory usporadúvať podľa ľubovôle, má tiež niečo do seba.

Zvezie len štyri osoby vrátane šoféra, no každý má svoje plnohodnotné sedadlo.

Veľkým problémom tohto auta je, že toto všetko nájdete aj v Countrymanovi. Navyše v praktickejšej a podľa nášho názoru aj krajšej karosérii.

Výhoda Pacemana spočíva v päť kilogramovej úspore hmotnosti. To je ale rozdiel, ktorý reálne nemáte šancu pocítiť. Okrem toho, za chýbajúci pár dverí by mohla byť úspora hmotnosti väčšia.

Veľkostný rozdiel vidieť najmä zozadu. Novinka však napriek výške a veľkosti neponúkla komfortnejší podvozok ako pôvodné Mini.

Zbytočne tvrdý podvozok vytrasie

Na testovanom aute obuté devätnásťpalcové disky kolies a príplatkový športový podvozok zvládnu aj zo zdvihnutého crossovera urobiť auto, ktoré dokáže jazdiť svižne aj v zákrutách.

No len za cenu nízkeho komfortu na akejkoľvek, hoci aj malej nerovnosti.

Podvozok Pacemana bol na jamách tak tvrdý, že sme ku koncu testu už medzi nimi podvedome kľučkovali, len aby sme nedostali ranu do chrbta.

V poriadku, niekto sa asi pri konfigurovaní nechal uniesť a omylom chcel z crossovera spraviť hot hatch. Prečo ale potom zaškrtol aj kolónku s automatickou prevodovkou, je o to menej pochopiteľné.

Automat potrebuje čas na rozmýšľanie

Pomalý a nerozhodný, navyše neúmerne zvyšujúci spotrebu a tlmiaci akýkoľvek pôžitok z jazdy – presne taký je automat v Mini.

Jeho správanie, hoci iba o kúsok, dokáže zlepšiť tlačidlo Sport. Vtedy ale so spotrebou pod 10 litrov nepočítajte.

Všetko ostatné je také, ako sme si pri Mini už zvykli. Netradičné, svojské, miestami možno nepraktické, so slušným motorom aj výbavou.

Paceman môže byť pre niekoho ten správny exot, na ceste sa rozhodne nestratí.

Ak by ste predsa chceli Mini, ktoré už nie je mini, vyhnite sa tým ozrutným diskom, športovému podvozku a lenivému automatu. Budete mať oveľa lepšie a použiteľnejšie auto.

Značka a model

Mini Paceman

Verzia

Cooper S

Motor

(benzínový štvorvalec; THP; 1598 (cm3);dobre známy agregát s Twin Scroll turbom

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/5500-6500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240 -260/1600-5000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, šesť stupňov

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/9,4

Objem palivovej nádrže (l)

47

Pohotovostná hmot./úžitková (kg)

1405/470

Objem batožinového priestoru (l)

330-1080

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2596;4155;1786;1522

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 000
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 348
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 375
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 126
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 858
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 359
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 177
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 814
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Laboratórne testy na nový koronavírus.
Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.