SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mini Paceman už nie je mini. Na veľkých kolesách vytrasie

Neustále zväčšovanie modelu Mini je už vo svojej podstate nezmyslom. Najmä ak najväčšiemu Mini zoberiete pár dverí.

Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil.Tomáš Kelement fotil spoločne nový model Paceman s pôvodným Mini, ktoré dobre pozná. Novinka mu príde ako nie veľmi praktický, čudesný a drahý exot. V divnej konfigurácii by si ho nekúpil. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Pri jazde s poslednou novinkou v práve končiacej generácii Mini sme sa zamysleli nad tým, kde táto značka kráča.

Každá nová alternácia Mini je väčšia a už vôbec nie je mini. Naozaj potrebujeme malé SUV s minimálnymi ambíciami v teréne s akože športovým charakterom a trojdverovou koncepciou?

Pochybujeme, že sa nájde motorista, ktorý rozmýšľa o kúpe trojdverového Range Roveru Evoque a namiesto neho si vyberie niečo, čo sa volá Mini.

Aj keď posledný model tejto generácie Mini vyvoláva veľa otázok, zároveň inšpiruje k bližšiemu zoznámeniu.

V porovnaní s bežným Mini dostanete v Paceman verzii citeľne väčší kufor, väčší vnútorný priestor a pohon všetkých štyroch kolies.

Zväčšovali ako pod lupou

Všeobecne máte pri Pacemanovi pocit, že dizajnéri mali za úlohu všetko zväčšiť. Väčšie auto, väčšie svetlá, väčšie nasávacie otvory, väčšie kolesá a väčší rýchlomer.

Napokon, ten bol už aj tak prehnane veľký. Auto vďaka zväčšovaniu vyzerá ako ozrutný klon obyčajného Mini.

A nepomáhajú mu ani horizontálne uložené zadné svetlá, ktoré by mali opticky rozširovať jeho zadné partie. Paceman vyzerá vďaka nim ešte viac rozkysnuté.

Našli sme aj dobré stránky na Mini Paceman

Vyšší posed za volantom je stále dosť športový, no pohodlnejší na nastupovanie. Vo vnútri sa cítite podstatne menej stiesnene.

Podsvietená stredová koľajnica, na ktorej si môžete všetky držiaky a odkladacie priestory usporadúvať podľa ľubovôle, má tiež niečo do seba.

Zvezie len štyri osoby vrátane šoféra, no každý má svoje plnohodnotné sedadlo.

Veľkým problémom tohto auta je, že toto všetko nájdete aj v Countrymanovi. Navyše v praktickejšej a podľa nášho názoru aj krajšej karosérii.

Výhoda Pacemana spočíva v päť kilogramovej úspore hmotnosti. To je ale rozdiel, ktorý reálne nemáte šancu pocítiť. Okrem toho, za chýbajúci pár dverí by mohla byť úspora hmotnosti väčšia.

Veľkostný rozdiel vidieť najmä zozadu. Novinka však napriek výške a veľkosti neponúkla komfortnejší podvozok ako pôvodné Mini.

Zbytočne tvrdý podvozok vytrasie

Na testovanom aute obuté devätnásťpalcové disky kolies a príplatkový športový podvozok zvládnu aj zo zdvihnutého crossovera urobiť auto, ktoré dokáže jazdiť svižne aj v zákrutách.

No len za cenu nízkeho komfortu na akejkoľvek, hoci aj malej nerovnosti.

Podvozok Pacemana bol na jamách tak tvrdý, že sme ku koncu testu už medzi nimi podvedome kľučkovali, len aby sme nedostali ranu do chrbta.

V poriadku, niekto sa asi pri konfigurovaní nechal uniesť a omylom chcel z crossovera spraviť hot hatch. Prečo ale potom zaškrtol aj kolónku s automatickou prevodovkou, je o to menej pochopiteľné.

Automat potrebuje čas na rozmýšľanie

Pomalý a nerozhodný, navyše neúmerne zvyšujúci spotrebu a tlmiaci akýkoľvek pôžitok z jazdy – presne taký je automat v Mini.

Jeho správanie, hoci iba o kúsok, dokáže zlepšiť tlačidlo Sport. Vtedy ale so spotrebou pod 10 litrov nepočítajte.

Všetko ostatné je také, ako sme si pri Mini už zvykli. Netradičné, svojské, miestami možno nepraktické, so slušným motorom aj výbavou.

Paceman môže byť pre niekoho ten správny exot, na ceste sa rozhodne nestratí.

Ak by ste predsa chceli Mini, ktoré už nie je mini, vyhnite sa tým ozrutným diskom, športovému podvozku a lenivému automatu. Budete mať oveľa lepšie a použiteľnejšie auto.

Značka a model

Mini Paceman

Verzia

Cooper S

Motor

(benzínový štvorvalec; THP; 1598 (cm3);dobre známy agregát s Twin Scroll turbom

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/5500-6500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240 -260/1600-5000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická, šesť stupňov

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,8

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/9,4

Objem palivovej nádrže (l)

47

Pohotovostná hmot./úžitková (kg)

1405/470

Objem batožinového priestoru (l)

330-1080

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2596;4155;1786;1522

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Mecom ide na zelenú
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  8. Marrákeš je červená perla Maroka
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  2. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  3. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  7. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  10. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 782
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 333
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 024
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 765
  5. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 589
  6. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 588
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 601
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 329
  9. Mecom ide na zelenú 2 269
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 134
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Poľné nemocnice sa zatiaľ nezriaďujú.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo sa debata o obrannej dohode tak zvrhla?


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


20 h
Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Z dekoratívnej tvorby...
  2. Matúš Lazúr: Pandémia sa nám zrejme chýli ku koncu. Jej dôsledky však len začnú.
  3. Zuza Kumanova: Štatistický úrad SR zverejnil výsledky postojových otázok zo Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021
  4. Miriam Studeničová: Ako ďalej? Pokrok nebude umožnený nehodným!
  5. Robert Škerko: Zimná dovolenka v Terchovej.
  6. Kristína Jakubičková: Zápisky z psychiatrie alebo ako prežiť a nezblázniť sa
  7. Tomáš Harustiak: Ježišova identita sa stratila vo vzduchoprázdne
  8. Roman Kebísek: Básnik Krasko a Groeblová
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 096
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 985
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 534
  4. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 571
  5. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 538
  6. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 4 296
  7. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 218
  8. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 856
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu