SME

Križovatke v Považskej Bystrici by pomohla zmena prednosti v jazde

Nie je tiež zrejmé, či cesta, ktorá sa ku križovatke pripája, je cestou. Môžu tam tak vznikať kolízne situácie.

(Zdroj: Google Streetview)

Peter: "Na začiatku Považskej Bystrice pred rokom postavili novú križovatku. Podľa mňa je zle značená. Odkedy ju postavili, vzniklo tam už niekoľko dopravných nehôd. Je to križovatka na konci ulice Sládkovičova smerom von z mesta, pri salaši.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z mesta von je hlavná cesta značená ako hlavná, no šípka na odbočenie vpravo na križovatke nie je.

Ak sa tam autá stretnú oproti sebe z vedľajších ciest a chcú ísť na hlavnú križovatku a jeden má informáciu, že križovatka je T-čková, no šofér oproti má informáciu, že je štvorramenná, kto má prednosť?"

SkryťVypnúť reklamu

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Peter si sťažuje, že vodiči idúci v smere von z Považskej Bystrice nemajú na vozovke nakreslenú šípku v pravo. Takáto situácia ale nie je ničím výnimočná. Na Slovensku je množstvo hlavných ciest, z ktorých vodiči nesmú odbočiť na križovatke vpravo.

Vodiči nesmú na cestu odbočiť zo žiadneho smeru Šípka na ceste prikazuje vodičom, ktorým smerom v danom jazdnom pruhu smú prejsť križovatkou. To, či je vodič na hlavnej alebo nie, nerozhoduje o tom, či by mal mať dovolené odbočiť v križovatke.

Na danú cestu nesmú odbočiť ani vozidlá prichádzajúce do križovatky z iných smerov.

Napriek tomu musíme dať Petrovi za pravdu, že dopravné značenie v križovatke nie je úplne v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči idúci z Považskej smerom von z mesta vidia na dopravnom značení, že križovatka má tvar písmena X. Ostatní vodiči prechádzajú podľa dodatkových tabuliek križovatkou tvaru T.

Cesta zdá sa nie je cestou Čiara na kraji cesty oddeľujúca krajnicu od vozovky naznačuje, že cesta pripájajúca sa (podľa fotky) sprava, nie je cestou. Podporuje to aj väčšina dodatkových tabuliek určujúcich tvar križovatky.

Preto, ak sa v križovatke stretnú len autá prichádzajúce z opačných smerov, ktoré nie sú na hlavnej, prednosť bude mať to vozidlo, ktoré prichádza zľava (podľa fotky).

Vozidlo z opačného smeru, ktoré vchádza do križovatky, prichádza zdá sa z miesta mimo cesty a preto musí dať v križovatke prednosť vždy všetkým.

Správca cesty by však podľa nás mal buď opraviť dopravné značenie a priznať cestu, ktorá momentálne podľa značenia cestou nie je, alebo by mal medzi cestu a križovatku umiestniť zábranu tak, aby nezneisťovala vodičov vchádzajúcich do križovatky.

SkryťVypnúť reklamu

Pomohla by zmena prednosti v jazde Peter: Autá, ktoré na križovatke smerom z mesta odbočujú vľavo, musia dať prednosť autám, ktoré idú v odbočovacom pruhu z opačného smeru vpravo. Pre autá idúce z opačného smeru v odbočovacom pruhu vpravo tam bola na začiatku značka Daj prednosť v jazde, ale zmizla odtiaľ.

Často sa stalo, že nákladné auto idúce z mesta odbočovalo na križovatke vľavo, ale ostalo stáť, pretože podľa pravidla pravej ruky muselo dať prednosť autu idúcemu z opačného smeru v odbočovacom pruhu vpravo. Zastavením nákladiaky alebo kamióny blokujú cestu a autá idúce z opačného smeru rovno museli brzdiť. Už sa tam takto stala nehoda.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Aj podľa nás by pre plynulosť cestnej premávky v križovatke bolo lepšie, ak by dopravná značka Daj prednosť v jazde z križovatky nezmizla. Nevznikali by tam problémy, o ktorých napísal Peter.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre úplnosť ale treba dodať, že dať prednosť znamená neprinútiť vozidlo, ktoré má prednosť náhle zmeniť rýchlosť alebo smer jazdy.

Kamión, ktorý dáva prednosť na ďalšej križovatke, no jeho náves stojí v predchádzajúcej, je viditeľný z dostatočnej vzdialenosti. Vodiči vozidiel na hlavnej tam musia ísť najviac 50 km/h a aj podľa fotky nie sú nútený náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy pre náves blokujúci križovatku.

Zväčšiť mapu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 507
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 910
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 803
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 564
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 436
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 591
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 320
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu