Križovatke v Považskej Bystrici by pomohla zmena prednosti v jazde

Nie je tiež zrejmé, či cesta, ktorá sa ku križovatke pripája, je cestou. Môžu tam tak vznikať kolízne situácie.

(Zdroj: Google Streetview)

Peter: "Na začiatku Považskej Bystrice pred rokom postavili novú križovatku. Podľa mňa je zle značená. Odkedy ju postavili, vzniklo tam už niekoľko dopravných nehôd. Je to križovatka na konci ulice Sládkovičova smerom von z mesta, pri salaši.

Z mesta von je hlavná cesta značená ako hlavná, no šípka na odbočenie vpravo na križovatke nie je.

Ak sa tam autá stretnú oproti sebe z vedľajších ciest a chcú ísť na hlavnú križovatku a jeden má informáciu, že križovatka je T-čková, no šofér oproti má informáciu, že je štvorramenná, kto má prednosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Peter si sťažuje, že vodiči idúci v smere von z Považskej Bystrice nemajú na vozovke nakreslenú šípku v pravo. Takáto situácia ale nie je ničím výnimočná. Na Slovensku je množstvo hlavných ciest, z ktorých vodiči nesmú odbočiť na križovatke vpravo.

Vodiči nesmú na cestu odbočiť zo žiadneho smeru

Šípka na ceste prikazuje vodičom, ktorým smerom v danom jazdnom pruhu smú prejsť križovatkou. To, či je vodič na hlavnej alebo nie, nerozhoduje o tom, či by mal mať dovolené odbočiť v križovatke.

Na danú cestu nesmú odbočiť ani vozidlá prichádzajúce do križovatky z iných smerov.

Napriek tomu musíme dať Petrovi za pravdu, že dopravné značenie v križovatke nie je úplne v poriadku.

Vodiči idúci z Považskej smerom von z mesta vidia na dopravnom značení, že križovatka má tvar písmena X. Ostatní vodiči prechádzajú podľa dodatkových tabuliek križovatkou tvaru T.

Cesta zdá sa nie je cestou

Čiara na kraji cesty oddeľujúca krajnicu od vozovky naznačuje, že cesta pripájajúca sa (podľa fotky) sprava, nie je cestou. Podporuje to aj väčšina dodatkových tabuliek určujúcich tvar križovatky.

Preto, ak sa v križovatke stretnú len autá prichádzajúce z opačných smerov, ktoré nie sú na hlavnej, prednosť bude mať to vozidlo, ktoré prichádza zľava (podľa fotky).

Vozidlo z opačného smeru, ktoré vchádza do križovatky, prichádza zdá sa z miesta mimo cesty a preto musí dať v križovatke prednosť vždy všetkým.

Správca cesty by však podľa nás mal buď opraviť dopravné značenie a priznať cestu, ktorá momentálne podľa značenia cestou nie je, alebo by mal medzi cestu a križovatku umiestniť zábranu tak, aby nezneisťovala vodičov vchádzajúcich do križovatky.

Pomohla by zmena prednosti v jazde

Peter: Autá, ktoré na križovatke smerom z mesta odbočujú vľavo, musia dať prednosť autám, ktoré idú v odbočovacom pruhu z opačného smeru vpravo. Pre autá idúce z opačného smeru v odbočovacom pruhu vpravo tam bola na začiatku značka Daj prednosť v jazde, ale zmizla odtiaľ.

Často sa stalo, že nákladné auto idúce z mesta odbočovalo na križovatke vľavo, ale ostalo stáť, pretože podľa pravidla pravej ruky muselo dať prednosť autu idúcemu z opačného smeru v odbočovacom pruhu vpravo. Zastavením nákladiaky alebo kamióny blokujú cestu a autá idúce z opačného smeru rovno museli brzdiť. Už sa tam takto stala nehoda.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Aj podľa nás by pre plynulosť cestnej premávky v križovatke bolo lepšie, ak by dopravná značka Daj prednosť v jazde z križovatky nezmizla. Nevznikali by tam problémy, o ktorých napísal Peter.

Pre úplnosť ale treba dodať, že dať prednosť znamená neprinútiť vozidlo, ktoré má prednosť náhle zmeniť rýchlosť alebo smer jazdy.

Kamión, ktorý dáva prednosť na ďalšej križovatke, no jeho náves stojí v predchádzajúcej, je viditeľný z dostatočnej vzdialenosti. Vodiči vozidiel na hlavnej tam musia ísť najviac 50 km/h a aj podľa fotky nie sú nútený náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy pre náves blokujúci križovatku.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 051
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 153
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 6 101
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 301
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 107
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 813
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 121
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 036
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 025

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

Neprehliadnite tiež

Nová aplikácia vám ukáže, koľko času ušetríte, keď sa ponáhľate

Prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti ušetrí len pár sekúnd.

Takata sa priznala, jej airbagy sú spájané so 16 úmrtiami

Airbagy firmy Takata sú spájané približne so 16 úmrtiami a zhruba 180 zraneniami po celom svete.

Mitsubishi odhalilo SUV Eclipse Cross

Týždeň pred svetovou premiérou ukázali Japonci svoju novinku na fotografiách.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop