Spotreba v teste:
4,7l/100km
Cena verzie od:
od 18 190 eur
Hneď po krátkom zoznámení s Nissanom Note nás prekvapilo množstvo asistenčných systémov, ktoré nie sú bežne dostupné v tejto triede.
Asistent zmeny jazdného pruhu, ale hlavne upozornenie na vozidlo nachádzajúce sa v mŕtvom uhle, je v uliciach mesta vítanou a pri pohľade na auto i jeho triedu nečakanou pomôckou.
Prináša výbavu v jednoduchom spracovaní
Nádych vyššej triedy prináša 360 stupňový pohľad z vtáčej perspektívy na situáciu okolo auta zobrazenú na 5,8 palcovom displeji.
Oproti novému Nissanu Qashqai zaostáva kvalita zobrazenia. Na druhej strane Note funkčne ponúka to, čo má BMW, akurát interpretácia je v podaní Note podstatne horšia.
Detekcia pohybu v okolí auta vás upozorní na prekážku v jeho bezprostrednom priestore zvukovo aj obrazovo, pomocou štyroch kamier umiestnených v spätných zrkadlách a oboch nárazníkoch.
Menej zdatným šoférom pomôže pri parkovaní v blízkosti obrubníka či inej prekážky pohľad kamery na pravý predný blatník a jeho okolie, ktorý je dostupný ako druhá alternatíva k 360 stupňovému pohľadu zhora.
Je to praktická pomôcka, ktorú sme radi vyskúšali pri parkovaní v dnešných úzkych parkovacích boxoch. Pre niekoho to môže byť reálny dôvod na kúpu Nissanu do mesta.
Je úsporný, ale sľubovanú spotrebu nedosiahne
Pod kapotou testovaného Note pracoval dobre známy naftový motor od Renaultu s objemom 1,5 litra.
Staršia overená pohonná jednotka je v Nissane úsporná, o čom svedčí aj celková spotreba počas testu na úrovni 4,7 litra.
Prakticky neustále mal Nissan zapnutý eco režim, ale potenciál na zníženie spotreby tu stále je, pretože počas testu sme striedali jazdu po diaľnici a v meste s minimálnym podielom okresných ciest.
Keď sme sa dostali na cestu prvej triedy, väčšinou nasledovala krátka jazda, počas ktorej sa motor nestihol zohriať a to celkovej hospodárnosti neprialo.
Nízkej spotrebe v teste pomohlo dobré sprevodovanie, keď pri diaľničnej (tachometrovej) rýchlosti motor točil na piatom prevodovom stupni príjemných 2450 otáčok za minútu.
Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 3,6 l/100 km je však pri bežnej jazde viac ako optimistická.
Vypnutím eco režimu sa výrazne zlepšila reakcia auta na stlačenie plynového pedála, čo dobre padne pri predbiehaní.
V meste a pri ustálenej rýchlosti na diaľnici, či prázdnej ceste prvej triedy, kde nepotrebujeme zbytočne prudko akcelerovať, odporúčame jazdiť v Eco režime.
Rachotal poriadne
Kultúrou chodu nás Note neohúril, pretože v určitom úzkom spektre otáčok nás rušili nepríjemné vibrácie alebo rezonovanie od výfuku.
S päťstupňovou manuálnou prevodovkou sme boli spokojní aj kvôli dobre navrhnutým prevodom. Jedinú výčitku smerujeme k presnosti radenia spiatočky, ktorá nie vždy zapadla na prvý krát.
Podvozok bol na náš vkus hlučnejší pri prechádzaní drobných nerovností, ale s ťažkým naftovým motorom sa vysporiadal dobre, najmä pri nájazde do strmšej zákruty.
Na šmykľavom povrchu sme cítili slabšiu odozvu podvozka voči reálnej situácii na ceste.
Nedostatky interiéru sklamali
Interiéru a dielenskému vypracovaniu na prvý pohľad nemožno veľa vyčítať a potešil tiež dostatok odkladacích priestorov.
Neskôr pri používaní auta však vystúpili na povrch nedostatky. Vŕzgajúcemu otváraniu boxu pred spolujazdcom by prospela kvapka oleja.
Odskočenému vnútornému krytu pravého predného stĺpika sme pomohli dobre miereným úderom päsťou. Potom už pevne držal a lícoval, ale to mal robiť v novom aute už na začiatku.
Variabilitou vyniká
Z pohľadu vnútorného priestoru je na tom Nissan viac ako dobre a za to vďačí najmä posuvnej zadnej lavici.
Tá sa dá posúvať síce iba vcelku a nie delene, avšak aj tak ponúka dobrú variabilitu medzi vnútorným priestorom na zadných sedadlách a veľkosťou batožinového priestoru.
Objem kufra lavíruje od základných 295 litrov, cez slušných 381 litrov po posunutí lavice, až po 1465 litrov pri sklopených sedadlách. Tie sa sklápajú takmer do jednej roviny s vrchným poschodím dvojitého dna kufra.
Z testovacieho zápisníka | |
Značka a model | Nissan Note |
Verzia | Tekna |
Cena modelu od/verzia od (eur) | 10 990/18 190 |
Motor | diesel; štvorvalec; objem 1461 cm3;priame vstrekovanie Common Rail |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 66(90)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 200/1750 |
Typ prevodovky/počet stupňov | päťstupňový manuál |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 11,9/nemerané |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | nemerané |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | nemerané |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1700 na piatom prevodovom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 2450 na piatom prevodovom stupni |
Stav tachometra (km) | 6318 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 3,6/4,7 |
Objem palivovej nádrže (l) | 41 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 673 |
Typ a rozmer pneumatík | Dunlop Sport Bluresponse 195/55 R16 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1129/486 |
Objem batožinového priestoru (l) | 295/1465 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2600;4100;1695;1530 |
Motor | starší diesel od Renaultu, núti šoféra držať auto v mierne vyšších otáčkach v kontraste s dnešným trendom znižovania otáčok a skorého radenia, dobrá spotreba je dosiahnuteľná vďaka eco režimu, čím sa zhorší reakcia auta na plyn |
Prevodovka | jedinou výhradou je radenie spiatočky, ktorá niekedy nezapadla na prvý raz |
Podvozok | hlučnejší na nerovnostiach, slabšia odozva, najmä na šmykľavom povrchu |
Interiér | nie dostatočné vypracovanie interiéru, vŕzgajúci box pred spolujazdcom; sedadlá sú z kože a textilu |
Posed vodiča a výhľad | posed je v poriadku, výhľad šikmo dopredu zhoršuje dvojitý A-stĺpik |
Ovládanie palubného systému/navigácie | palubný systém treba ovládať dvomi tlačidlami vedľa volantu, čo je nepraktické, navigácia – dotykový displej, dobré ovládanie |
Jazyk auta/navigácie | Angličtina / Slovenčina |
Grafika displejov a zobrazovanie | od nového modelu by sme čakali viac, keďže bude v predaji dlhšie obdobie a technika pokročí, dnes však spĺňa dobrý priemer |
Predné svetlá technika a účinok | halogén, s dobrým účinkom |
Odomykanie/vstup do auta | bezkľúčový vstup, |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | nastupovanie bez problémov či výraznejších obmedzení |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | pákový mechanizmus, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo; vzadu je posuvná celá lavica jediným nastaviteľným prvkom |
Sklápanie operadiel v druhom rade | z auta, delené 2:1 |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | dva dosť nepraktické háčiky, náklad sa zle vešia, dvojité dno a posuvná zadná lavica (posúvanie z auta aj z kufra) zvyšujú variabilitu priestoru, sklápanie skoro do roviny s kufrom |
Rezervné koleso - prístup | dojazdová rezerva v kufri |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | klasický uzáver hrdla nádrže, ostrekovač je dobre prístupný, |