Test: Nissan Note má vynikajúcu výbavu, ale neodstránil nedostatky

Praktický Nissan Note nás potešil výbavou, dobrou spotrebou a variabilitou vnútorného priestoru. Potrebuje ale dozrieť a zbaviť sa nedostatkov.

Spotreba naftového motora od Renaultu je spolu s výbavou dobrou vizitkou.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Nissan Note
1,5dCi

Spotreba v teste:
4,7l/100km

Cena verzie od:
od 18 190 eur

NÁŠ NÁZOR:
Note to s cenou verzie prestrelil, preto radšej oželieme nadštandardnú výbavu a volíme verziu Visia za prijateľnejších 13 890 eur. Tým však prídeme aj o zadnú posuvnú lavicu, ktorá je dostupná iba vo verzii Tekna. Nissan s dieselovým motorom poslúži na cestách prvej triedy a diaľniciach, kde svojou prijateľnou spotrebou dáva na chvíľu zabudnúť na svoje nedostatky.

Hneď po krátkom zoznámení s Nissanom Note nás prekvapilo množstvo asistenčných systémov, ktoré nie sú bežne dostupné v tejto triede.

Asistent zmeny jazdného pruhu, ale hlavne upozornenie na vozidlo nachádzajúce sa v mŕtvom uhle, je v uliciach mesta vítanou a pri pohľade na auto i jeho triedu nečakanou pomôckou.

Prináša výbavu v jednoduchom spracovaní

Nádych vyššej triedy prináša 360 stupňový pohľad z vtáčej perspektívy na situáciu okolo auta zobrazenú na 5,8 palcovom displeji.

Oproti novému Nissanu Qashqai zaostáva kvalita zobrazenia. Na druhej strane Note funkčne ponúka to, čo má BMW, akurát interpretácia je v podaní Note podstatne horšia.

Detekcia pohybu v okolí auta vás upozorní na prekážku v jeho bezprostrednom priestore zvukovo aj obrazovo, pomocou štyroch kamier umiestnených v spätných zrkadlách a oboch nárazníkoch.

Menej zdatným šoférom pomôže pri parkovaní v blízkosti obrubníka či inej prekážky pohľad kamery na pravý predný blatník a jeho okolie, ktorý je dostupný ako druhá alternatíva k 360 stupňovému pohľadu zhora.

Je to praktická pomôcka, ktorú sme radi vyskúšali pri parkovaní v dnešných úzkych parkovacích boxoch. Pre niekoho to môže byť reálny dôvod na kúpu Nissanu do mesta.

Je úsporný, ale sľubovanú spotrebu nedosiahne

Pod kapotou testovaného Note pracoval dobre známy naftový motor od Renaultu s objemom 1,5 litra.

Staršia overená pohonná jednotka je v Nissane úsporná, o čom svedčí aj celková spotreba počas testu na úrovni 4,7 litra.

Prakticky neustále mal Nissan zapnutý eco režim, ale potenciál na zníženie spotreby tu stále je, pretože počas testu sme striedali jazdu po diaľnici a v meste s minimálnym podielom okresných ciest.

Keď sme sa dostali na cestu prvej triedy, väčšinou nasledovala krátka jazda, počas ktorej sa motor nestihol zohriať a to celkovej hospodárnosti neprialo.

Nízkej spotrebe v teste pomohlo dobré sprevodovanie, keď pri diaľničnej (tachometrovej) rýchlosti motor točil na piatom prevodovom stupni príjemných 2450 otáčok za minútu.

Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 3,6 l/100 km je však pri bežnej jazde viac ako optimistická.

Vypnutím eco režimu sa výrazne zlepšila reakcia auta na stlačenie plynového pedála, čo dobre padne pri predbiehaní.

V meste a pri ustálenej rýchlosti na diaľnici, či prázdnej ceste prvej triedy, kde nepotrebujeme zbytočne prudko akcelerovať, odporúčame jazdiť v Eco režime.

Rachotal poriadne

Kultúrou chodu nás Note neohúril, pretože v určitom úzkom spektre otáčok nás rušili nepríjemné vibrácie alebo rezonovanie od výfuku.

S päťstupňovou manuálnou prevodovkou sme boli spokojní aj kvôli dobre navrhnutým prevodom. Jedinú výčitku smerujeme k presnosti radenia spiatočky, ktorá nie vždy zapadla na prvý krát.

Podvozok bol na náš vkus hlučnejší pri prechádzaní drobných nerovností, ale s ťažkým naftovým motorom sa vysporiadal dobre, najmä pri nájazde do strmšej zákruty.

Na šmykľavom povrchu sme cítili slabšiu odozvu podvozka voči reálnej situácii na ceste.

Nedostatky interiéru sklamali

Interiéru a dielenskému vypracovaniu na prvý pohľad nemožno veľa vyčítať a potešil tiež dostatok odkladacích priestorov.

Neskôr pri používaní auta však vystúpili na povrch nedostatky. Vŕzgajúcemu otváraniu boxu pred spolujazdcom by prospela kvapka oleja.

Odskočenému vnútornému krytu pravého predného stĺpika sme pomohli dobre miereným úderom päsťou. Potom už pevne držal a lícoval, ale to mal robiť v novom aute už na začiatku.

Variabilitou vyniká

Z pohľadu vnútorného priestoru je na tom Nissan viac ako dobre a za to vďačí najmä posuvnej zadnej lavici.

Tá sa dá posúvať síce iba vcelku a nie delene, avšak aj tak ponúka dobrú variabilitu medzi vnútorným priestorom na zadných sedadlách a veľkosťou batožinového priestoru.

Objem kufra lavíruje od základných 295 litrov, cez slušných 381 litrov po posunutí lavice, až po 1465 litrov pri sklopených sedadlách. Tie sa sklápajú takmer do jednej roviny s vrchným poschodím dvojitého dna kufra.

Posuvná lavica je nastaviteľná z batožinového priestoru a z miesta zadných pasažierov.
Pohľad z vtáčej perspektívy je v danej triede nadštandardným prvkom, kvalitou zobrazenia zaostáva.
Výhľad šikmo dopredu zhoršuje dvojitý predný stĺpik.
Inak spoľahlivé ovládanie navigácie dostalo zabrať pri detailnom zoznamovaní sa so systémom a zamrzlo.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Note

Verzia

Tekna

Cena modelu od/verzia od (eur)

10 990/18 190

Motor

diesel; štvorvalec; objem 1461 cm3;priame vstrekovanie Common Rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66(90)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

200/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

päťstupňový manuál

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,9/nemerané

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1700 na piatom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2450 na piatom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

6318

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/4,7

Objem palivovej nádrže (l)

41

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

673

Typ a rozmer pneumatík

Dunlop Sport Bluresponse 195/55 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1129/486

Objem batožinového priestoru (l)

295/1465

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2600;4100;1695;1530

Motor

starší diesel od Renaultu, núti šoféra držať auto v mierne vyšších otáčkach v kontraste s dnešným trendom znižovania otáčok a skorého radenia, dobrá spotreba je dosiahnuteľná vďaka eco režimu, čím sa zhorší reakcia auta na plyn

Prevodovka

jedinou výhradou je radenie spiatočky, ktorá niekedy nezapadla na prvý raz

Podvozok

hlučnejší na nerovnostiach, slabšia odozva, najmä na šmykľavom povrchu

Interiér

nie dostatočné vypracovanie interiéru, vŕzgajúci box pred spolujazdcom; sedadlá sú z kože a textilu

Posed vodiča a výhľad

posed je v poriadku, výhľad šikmo dopredu zhoršuje dvojitý A-stĺpik

Ovládanie palubného systému/navigácie

palubný systém treba ovládať dvomi tlačidlami vedľa volantu, čo je nepraktické, navigácia – dotykový displej, dobré ovládanie

Jazyk auta/navigácie

Angličtina / Slovenčina

Grafika displejov a zobrazovanie

od nového modelu by sme čakali viac, keďže bude v predaji dlhšie obdobie a technika pokročí, dnes však spĺňa dobrý priemer

Predné svetlá technika a účinok

halogén, s dobrým účinkom

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup,

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie bez problémov či výraznejších obmedzení

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

pákový mechanizmus, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo; vzadu je posuvná celá lavica jediným nastaviteľným prvkom

Sklápanie operadiel v druhom rade

z auta, delené 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva dosť nepraktické háčiky, náklad sa zle vešia, dvojité dno a posuvná zadná lavica (posúvanie z auta aj z kufra) zvyšujú variabilitu priestoru, sklápanie skoro do roviny s kufrom

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

klasický uzáver hrdla nádrže, ostrekovač je dobre prístupný,

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 866
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 243
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 613
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 168
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 741
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 370
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 086
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 969
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 638
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 038

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milan Lasica: Dobre sa na tom smeje, ale žiť v tom nebolo veselé

Celoživotnou ambíciou Milana Lasicu bolo stáť na javisku a povedať niečo, čomu by sa ľudia smiali.

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy.

DOMOV

Firma Kaliňákových ľudí, ktorú dotoval štát, skončila

Kaliňák dohadoval pomoc pre Čiernu Horu. Zákazku získal jeho kamarát.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop