SME

Test: Nissan Note má vynikajúcu výbavu, ale neodstránil nedostatky

Praktický Nissan Note nás potešil výbavou, dobrou spotrebou a variabilitou vnútorného priestoru. Potrebuje ale dozrieť a zbaviť sa nedostatkov.

Spotreba naftového motora od Renaultu je spolu s výbavou dobrou vizitkou.Spotreba naftového motora od Renaultu je spolu s výbavou dobrou vizitkou. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Nissan Note

1,5dCi

Spotreba v teste:

4,7l/100km

Cena verzie od:

od 18 190 eur

NÁŠ NÁZOR:

Note to s cenou verzie prestrelil, preto radšej oželieme nadštandardnú výbavu a volíme verziu Visia za prijateľnejších 13 890 eur. Tým však prídeme aj o zadnú posuvnú lavicu, ktorá je dostupná iba vo verzii Tekna. Nissan s dieselovým motorom poslúži na cestách prvej triedy a diaľniciach, kde svojou prijateľnou spotrebou dáva na chvíľu zabudnúť na svoje nedostatky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď po krátkom zoznámení s Nissanom Note nás prekvapilo množstvo asistenčných systémov, ktoré nie sú bežne dostupné v tejto triede.

SkryťVypnúť reklamu

Asistent zmeny jazdného pruhu, ale hlavne upozornenie na vozidlo nachádzajúce sa v mŕtvom uhle, je v uliciach mesta vítanou a pri pohľade na auto i jeho triedu nečakanou pomôckou.

Prináša výbavu v jednoduchom spracovaníNádych vyššej triedy prináša 360 stupňový pohľad z vtáčej perspektívy na situáciu okolo auta zobrazenú na 5,8 palcovom displeji.

Oproti novému Nissanu Qashqai zaostáva kvalita zobrazenia. Na druhej strane Note funkčne ponúka to, čo má BMW, akurát interpretácia je v podaní Note podstatne horšia.

Detekcia pohybu v okolí auta vás upozorní na prekážku v jeho bezprostrednom priestore zvukovo aj obrazovo, pomocou štyroch kamier umiestnených v spätných zrkadlách a oboch nárazníkoch.

Menej zdatným šoférom pomôže pri parkovaní v blízkosti obrubníka či inej prekážky pohľad kamery na pravý predný blatník a jeho okolie, ktorý je dostupný ako druhá alternatíva k 360 stupňovému pohľadu zhora.

SkryťVypnúť reklamu

Je to praktická pomôcka, ktorú sme radi vyskúšali pri parkovaní v dnešných úzkych parkovacích boxoch. Pre niekoho to môže byť reálny dôvod na kúpu Nissanu do mesta.

Je úsporný, ale sľubovanú spotrebu nedosiahnePod kapotou testovaného Note pracoval dobre známy naftový motor od Renaultu s objemom 1,5 litra.

Staršia overená pohonná jednotka je v Nissane úsporná, o čom svedčí aj celková spotreba počas testu na úrovni 4,7 litra.

Prakticky neustále mal Nissan zapnutý eco režim, ale potenciál na zníženie spotreby tu stále je, pretože počas testu sme striedali jazdu po diaľnici a v meste s minimálnym podielom okresných ciest.

Keď sme sa dostali na cestu prvej triedy, väčšinou nasledovala krátka jazda, počas ktorej sa motor nestihol zohriať a to celkovej hospodárnosti neprialo.

SkryťVypnúť reklamu

Nízkej spotrebe v teste pomohlo dobré sprevodovanie, keď pri diaľničnej (tachometrovej) rýchlosti motor točil na piatom prevodovom stupni príjemných 2450 otáčok za minútu.

Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 3,6 l/100 km je však pri bežnej jazde viac ako optimistická.

Vypnutím eco režimu sa výrazne zlepšila reakcia auta na stlačenie plynového pedála, čo dobre padne pri predbiehaní.

V meste a pri ustálenej rýchlosti na diaľnici, či prázdnej ceste prvej triedy, kde nepotrebujeme zbytočne prudko akcelerovať, odporúčame jazdiť v Eco režime.

Rachotal poriadneKultúrou chodu nás Note neohúril, pretože v určitom úzkom spektre otáčok nás rušili nepríjemné vibrácie alebo rezonovanie od výfuku.

S päťstupňovou manuálnou prevodovkou sme boli spokojní aj kvôli dobre navrhnutým prevodom. Jedinú výčitku smerujeme k presnosti radenia spiatočky, ktorá nie vždy zapadla na prvý krát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok bol na náš vkus hlučnejší pri prechádzaní drobných nerovností, ale s ťažkým naftovým motorom sa vysporiadal dobre, najmä pri nájazde do strmšej zákruty.

Na šmykľavom povrchu sme cítili slabšiu odozvu podvozka voči reálnej situácii na ceste.

Nedostatky interiéru sklamaliInteriéru a dielenskému vypracovaniu na prvý pohľad nemožno veľa vyčítať a potešil tiež dostatok odkladacích priestorov.

Neskôr pri používaní auta však vystúpili na povrch nedostatky. Vŕzgajúcemu otváraniu boxu pred spolujazdcom by prospela kvapka oleja.

Odskočenému vnútornému krytu pravého predného stĺpika sme pomohli dobre miereným úderom päsťou. Potom už pevne držal a lícoval, ale to mal robiť v novom aute už na začiatku.

Variabilitou vynikáZ pohľadu vnútorného priestoru je na tom Nissan viac ako dobre a za to vďačí najmä posuvnej zadnej lavici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá sa dá posúvať síce iba vcelku a nie delene, avšak aj tak ponúka dobrú variabilitu medzi vnútorným priestorom na zadných sedadlách a veľkosťou batožinového priestoru.

Objem kufra lavíruje od základných 295 litrov, cez slušných 381 litrov po posunutí lavice, až po 1465 litrov pri sklopených sedadlách. Tie sa sklápajú takmer do jednej roviny s vrchným poschodím dvojitého dna kufra.

Posuvná lavica je nastaviteľná z batožinového priestoru a z miesta zadných pasažierov.

Pohľad z vtáčej perspektívy je v danej triede nadštandardným prvkom, kvalitou zobrazenia zaostáva.

Výhľad šikmo dopredu zhoršuje dvojitý predný stĺpik.

Inak spoľahlivé ovládanie navigácie dostalo zabrať pri detailnom zoznamovaní sa so systémom a zamrzlo.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nissan Note

Verzia

Tekna

Cena modelu od/verzia od (eur)

10 990/18 190

Motor

diesel; štvorvalec; objem 1461 cm3;priame vstrekovanie Common Rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66(90)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

200/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

päťstupňový manuál

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,9/nemerané

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1700 na piatom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2450 na piatom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

6318

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/4,7

Objem palivovej nádrže (l)

41

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

673

Typ a rozmer pneumatík

Dunlop Sport Bluresponse 195/55 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1129/486

Objem batožinového priestoru (l)

295/1465

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2600;4100;1695;1530

Motor

starší diesel od Renaultu, núti šoféra držať auto v mierne vyšších otáčkach v kontraste s dnešným trendom znižovania otáčok a skorého radenia, dobrá spotreba je dosiahnuteľná vďaka eco režimu, čím sa zhorší reakcia auta na plyn

Prevodovka

jedinou výhradou je radenie spiatočky, ktorá niekedy nezapadla na prvý raz

Podvozok

hlučnejší na nerovnostiach, slabšia odozva, najmä na šmykľavom povrchu

Interiér

nie dostatočné vypracovanie interiéru, vŕzgajúci box pred spolujazdcom; sedadlá sú z kože a textilu

Posed vodiča a výhľad

posed je v poriadku, výhľad šikmo dopredu zhoršuje dvojitý A-stĺpik

Ovládanie palubného systému/navigácie

palubný systém treba ovládať dvomi tlačidlami vedľa volantu, čo je nepraktické, navigácia – dotykový displej, dobré ovládanie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazyk auta/navigácie

Angličtina / Slovenčina

Grafika displejov a zobrazovanie

od nového modelu by sme čakali viac, keďže bude v predaji dlhšie obdobie a technika pokročí, dnes však spĺňa dobrý priemer

Predné svetlá technika a účinok

halogén, s dobrým účinkom

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup,

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie bez problémov či výraznejších obmedzení

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

pákový mechanizmus, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo; vzadu je posuvná celá lavica jediným nastaviteľným prvkom

Sklápanie operadiel v druhom rade

z auta, delené 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva dosť nepraktické háčiky, náklad sa zle vešia, dvojité dno a posuvná zadná lavica (posúvanie z auta aj z kufra) zvyšujú variabilitu priestoru, sklápanie skoro do roviny s kufrom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

klasický uzáver hrdla nádrže, ostrekovač je dobre prístupný,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 306
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 674
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 341
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 837
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 271
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 762
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 526
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  2. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  3. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  4. Ján Šeďo: "Milostpane, tak nám zatvorili arcivévodu Bombica"!
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  6. Martina Paulenová: Pravidlá sú na to, aby sa porušovali
  7. Milan Srnka: Minister zimného spánku Huliak nám ukázal, ako nemiešať politiku s hokejom
  8. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 277
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 090
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 19 532
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 355
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 9 565
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 464
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 797
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 431
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu