SME

Audi S1 je späť, dostalo pohon všetkých štyroch kolies

Kompaktný rad Audi A1 doplnila nemecká značka o dva športové označené písmenom S.

(Zdroj: Audi)

Audi S1 si svoje meno vybudovalo v roku 1980, kedy dominovalo v pretekoch rely (obrázok nižšie). Automobilka ho chce aspoň čiastočne oživiť a do svojho modelového radu zaradila modely S1 a S1 Sportback.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Model S1 je výnimočný pre svoj pohon. Napriek tomu, že ide o riešenie s medzinápravovou spojkou Haldex uloženou na zadnej náprave, predstavitelia Audi sľubujú „permanentný pohon všetkých štyroch kolies“ Quattro.

Aj pre pohon bola automobilka nútená prepracovať zadnú nápravu. Jednoduchšie vlečné ramená automobilka nahradila viacprvkovým zavesením zadných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Audi tají hmotnosť i prevodovky

Špeciálnu pozornosť venovala značka naladeniu elektroniky. Tá riadi nie len systém pohonu Quattro, ale aj selektívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Stabilizačný program ESC priamo spolupracuje s elektronickou uzávierkou diferenciálu s možnosťou dvojstupňovej deaktivácie.

Pohonnou jednotkou oboch verzií je štvorvalcový benzínový motor 2.0 TFSI produkujúci výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 370 Nm.

Napriek tomu, že Audi nešpecifikovalo použitú prevodovkou, vozidlá na fotografiách využívajú zrejme manuálnych šesť stupňov. Audi tají aj pohotovostnú hmotnosť vozidla.

Motor umožní Audi S1 zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 až 5,9 sekundy v neprospech štvordverovej verzie Sportback. Maximálna rýchlosť vozidla je očakávaných 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

V predaji ešte do konca prvého polroka 2014

Hoci spotreba nie je u tohto typu vozidiel zásadným faktorom pri ich výbere, Audi sľubuje priemernú spotrebu sedem litrov paliva na 100 km jazdy.

Spoľahlivé zastavenie auta majú na starosti zosilnené brzdy s 310 mm kotúčmi vpredu. Ukryté sú pod 17-palcovými kolesami obutých do pneumatík s rozmerom 215/40. K dispozícii sú aj o palec väčšie kolesá s pneumatikami 225/35 R18.

Audi je pripravené distribuovať nové vozidlá ešte v tejto polovici roka. Na nemeckom trhu sa objavia v cenách od 29 950 eur za trojdverovú verziu S1 a od 30 800 eur za verziu Sportback.

zdroj: ts Audi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  2. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  3. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  4. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  5. Eva Bachletová: Naše svetlo
  6. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  7. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  8. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 102
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 875
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 565
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 351
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 196
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 726
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 826
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu