Audi S1 je späť, dostalo pohon všetkých štyroch kolies

Kompaktný rad Audi A1 doplnila nemecká značka o dva športové označené písmenom S.

(Zdroj: Audi)

Audi S1 si svoje meno vybudovalo v roku 1980, kedy dominovalo v pretekoch rely (obrázok nižšie). Automobilka ho chce aspoň čiastočne oživiť a do svojho modelového radu zaradila modely S1 a S1 Sportback.

Model S1 je výnimočný pre svoj pohon. Napriek tomu, že ide o riešenie s medzinápravovou spojkou Haldex uloženou na zadnej náprave, predstavitelia Audi sľubujú „permanentný pohon všetkých štyroch kolies“ Quattro.

Aj pre pohon bola automobilka nútená prepracovať zadnú nápravu. Jednoduchšie vlečné ramená automobilka nahradila viacprvkovým zavesením zadných kolies.

Audi tají hmotnosť i prevodovky

Špeciálnu pozornosť venovala značka naladeniu elektroniky. Tá riadi nie len systém pohonu Quattro, ale aj selektívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Stabilizačný program ESC priamo spolupracuje s elektronickou uzávierkou diferenciálu s možnosťou dvojstupňovej deaktivácie.

Pohonnou jednotkou oboch verzií je štvorvalcový benzínový motor 2.0 TFSI produkujúci výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 370 Nm.

Napriek tomu, že Audi nešpecifikovalo použitú prevodovkou, vozidlá na fotografiách využívajú zrejme manuálnych šesť stupňov. Audi tají aj pohotovostnú hmotnosť vozidla.

Motor umožní Audi S1 zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 až 5,9 sekundy v neprospech štvordverovej verzie Sportback. Maximálna rýchlosť vozidla je očakávaných 250 km/h.

V predaji ešte do konca prvého polroka 2014

Hoci spotreba nie je u tohto typu vozidiel zásadným faktorom pri ich výbere, Audi sľubuje priemernú spotrebu sedem litrov paliva na 100 km jazdy.

Spoľahlivé zastavenie auta majú na starosti zosilnené brzdy s 310 mm kotúčmi vpredu. Ukryté sú pod 17-palcovými kolesami obutých do pneumatík s rozmerom 215/40. K dispozícii sú aj o palec väčšie kolesá s pneumatikami 225/35 R18.

Audi je pripravené distribuovať nové vozidlá ešte v tejto polovici roka. Na nemeckom trhu sa objavia v cenách od 29 950 eur za trojdverovú verziu S1 a od 30 800 eur za verziu Sportback.

zdroj: ts Audi

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 535
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 929
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 806
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 878
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 705
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 432
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 326
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 110
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 973

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.