Audi S1 si svoje meno vybudovalo v roku 1980, kedy dominovalo v pretekoch rely (obrázok nižšie). Automobilka ho chce aspoň čiastočne oživiť a do svojho modelového radu zaradila modely S1 a S1 Sportback.
Model S1 je výnimočný pre svoj pohon. Napriek tomu, že ide o riešenie s medzinápravovou spojkou Haldex uloženou na zadnej náprave, predstavitelia Audi sľubujú „permanentný pohon všetkých štyroch kolies“ Quattro.
Aj pre pohon bola automobilka nútená prepracovať zadnú nápravu. Jednoduchšie vlečné ramená automobilka nahradila viacprvkovým zavesením zadných kolies.
Audi tají hmotnosť i prevodovky
Špeciálnu pozornosť venovala značka naladeniu elektroniky. Tá riadi nie len systém pohonu Quattro, ale aj selektívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesá.
Stabilizačný program ESC priamo spolupracuje s elektronickou uzávierkou diferenciálu s možnosťou dvojstupňovej deaktivácie.
Pohonnou jednotkou oboch verzií je štvorvalcový benzínový motor 2.0 TFSI produkujúci výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 370 Nm.
Napriek tomu, že Audi nešpecifikovalo použitú prevodovkou, vozidlá na fotografiách využívajú zrejme manuálnych šesť stupňov. Audi tají aj pohotovostnú hmotnosť vozidla.
Motor umožní Audi S1 zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 až 5,9 sekundy v neprospech štvordverovej verzie Sportback. Maximálna rýchlosť vozidla je očakávaných 250 km/h.
V predaji ešte do konca prvého polroka 2014
Hoci spotreba nie je u tohto typu vozidiel zásadným faktorom pri ich výbere, Audi sľubuje priemernú spotrebu sedem litrov paliva na 100 km jazdy.
Spoľahlivé zastavenie auta majú na starosti zosilnené brzdy s 310 mm kotúčmi vpredu. Ukryté sú pod 17-palcovými kolesami obutých do pneumatík s rozmerom 215/40. K dispozícii sú aj o palec väčšie kolesá s pneumatikami 225/35 R18.
Audi je pripravené distribuovať nové vozidlá ešte v tejto polovici roka. Na nemeckom trhu sa objavia v cenách od 29 950 eur za trojdverovú verziu S1 a od 30 800 eur za verziu Sportback.
zdroj: ts Audi