SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Audi S1 je späť, dostalo pohon všetkých štyroch kolies

Kompaktný rad Audi A1 doplnila nemecká značka o dva športové označené písmenom S.

(Zdroj: Audi)

Audi S1 si svoje meno vybudovalo v roku 1980, kedy dominovalo v pretekoch rely (obrázok nižšie). Automobilka ho chce aspoň čiastočne oživiť a do svojho modelového radu zaradila modely S1 a S1 Sportback.

Model S1 je výnimočný pre svoj pohon. Napriek tomu, že ide o riešenie s medzinápravovou spojkou Haldex uloženou na zadnej náprave, predstavitelia Audi sľubujú „permanentný pohon všetkých štyroch kolies“ Quattro.

Aj pre pohon bola automobilka nútená prepracovať zadnú nápravu. Jednoduchšie vlečné ramená automobilka nahradila viacprvkovým zavesením zadných kolies.

Audi tají hmotnosť i prevodovky

Špeciálnu pozornosť venovala značka naladeniu elektroniky. Tá riadi nie len systém pohonu Quattro, ale aj selektívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesá.

Stabilizačný program ESC priamo spolupracuje s elektronickou uzávierkou diferenciálu s možnosťou dvojstupňovej deaktivácie.

Pohonnou jednotkou oboch verzií je štvorvalcový benzínový motor 2.0 TFSI produkujúci výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 370 Nm.

Napriek tomu, že Audi nešpecifikovalo použitú prevodovkou, vozidlá na fotografiách využívajú zrejme manuálnych šesť stupňov. Audi tají aj pohotovostnú hmotnosť vozidla.

Motor umožní Audi S1 zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 až 5,9 sekundy v neprospech štvordverovej verzie Sportback. Maximálna rýchlosť vozidla je očakávaných 250 km/h.

V predaji ešte do konca prvého polroka 2014

Hoci spotreba nie je u tohto typu vozidiel zásadným faktorom pri ich výbere, Audi sľubuje priemernú spotrebu sedem litrov paliva na 100 km jazdy.

Spoľahlivé zastavenie auta majú na starosti zosilnené brzdy s 310 mm kotúčmi vpredu. Ukryté sú pod 17-palcovými kolesami obutých do pneumatík s rozmerom 215/40. K dispozícii sú aj o palec väčšie kolesá s pneumatikami 225/35 R18.

Audi je pripravené distribuovať nové vozidlá ešte v tejto polovici roka. Na nemeckom trhu sa objavia v cenách od 29 950 eur za trojdverovú verziu S1 a od 30 800 eur za verziu Sportback.

zdroj: ts Audi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  5. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  6. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  7. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  8. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 683
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 081
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 165
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 578
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 6 458
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 329
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 126
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  2. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  3. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  4. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  5. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  6. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  8. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 170
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 645
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 365
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 199
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 465
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 011
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 507
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 355
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu