Posledný cestný model s turbom je Ferrari F40, z ktorého prvé kusy sa objavili na cestách v roku 1987.
Motor novej generácie má objem 3,9 litra čo je o 0,4l menej, ako pohonná jednotka predchádzajúcej generácie.
Zlepší spotrebu a zvýši výkon
Pre budúcich majiteľov to asi veľký význam nemá, ale nová generácia spotrebuje o 15 percent paliva menej (10,5 litra/100km) a zníži emisie na 250g/km.
O veľa viac ich poteší vyšší výkon, ktorý narástol na 412kW pri 7500 otáčkach za minútu a hlavne krútiaci moment so 755 Nm.
California T vďaka tomu zrýchli z 0 na 100km/h za 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 316 km/h. Podľa vyjadrenia automobilky má nové Ferrari eliminovaný efekt turbodiery.
Dostal nové brzdy
Okrem dynamických charakteristík sa výrobca sústredil aj na ovládanie auta a tak je Ferrari vybavené novou skriňou riadenia a má nové nastavenie podvozku.
Uhlíkovo keramické brzdy umožnia športové vozidlo zastaviť z rýchlosti 100 km/h na 34 metroch.
Pre zlepšenie trakcie je v California T nainštalovaná posledná generácia trakčného systému F-1 Trac.
Základ ostal nezmenený
Hlavné znaky ostávajú nezmenené, a preto nájdeme motor poháňajúci zadnú nápravu vpredu. Sedadlá sú usporiadané vo verzii 2+2 a otvárateľná strecha zvládne svoje otvorenie za 14 sekúnd.
V interiéri pribudol 6,5 palcový dotykový displej a Turbo Performance Engineer, čo je ďalší osobitný displej zobrazujúci dáta motora.
Cena nového modelu zatiaľ nie je známa, predchodca začína na sume 186 723 eur.