Ferrari vracia Turbo na cesty

Ferrari predstaví na autosalóne v Ženeve novú generáciu Ferrari California T. Písmeno T označuje návrat značky k turbom prepĺňaným sériovým motorom.

(Zdroj: Ferrari)

Posledný cestný model s turbom je Ferrari F40, z ktorého prvé kusy sa objavili na cestách v roku 1987.

Motor novej generácie má objem 3,9 litra čo je o 0,4l menej, ako pohonná jednotka predchádzajúcej generácie.

Zlepší spotrebu a zvýši výkon

Pre budúcich majiteľov to asi veľký význam nemá, ale nová generácia spotrebuje o 15 percent paliva menej (10,5 litra/100km) a zníži emisie na 250g/km.

O veľa viac ich poteší vyšší výkon, ktorý narástol na 412kW pri 7500 otáčkach za minútu a hlavne krútiaci moment so 755 Nm.

California T vďaka tomu zrýchli z 0 na 100km/h za 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 316 km/h. Podľa vyjadrenia automobilky má nové Ferrari eliminovaný efekt turbodiery.

Dostal nové brzdy

Okrem dynamických charakteristík sa výrobca sústredil aj na ovládanie auta a tak je Ferrari vybavené novou skriňou riadenia a má nové nastavenie podvozku.

Uhlíkovo keramické brzdy umožnia športové vozidlo zastaviť z rýchlosti 100 km/h na 34 metroch.

Pre zlepšenie trakcie je v California T nainštalovaná posledná generácia trakčného systému F-1 Trac.

Základ ostal nezmenený

Hlavné znaky ostávajú nezmenené, a preto nájdeme motor poháňajúci zadnú nápravu vpredu. Sedadlá sú usporiadané vo verzii 2+2 a otvárateľná strecha zvládne svoje otvorenie za 14 sekúnd.

V interiéri pribudol 6,5 palcový dotykový displej a Turbo Performance Engineer, čo je ďalší osobitný displej zobrazujúci dáta motora.

Cena nového modelu zatiaľ nie je známa, predchodca začína na sume 186 723 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  4. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127