Test: Porovnali sme Subaru Legacy a Škodu Superb Combi

Modernizované Subaru Legacy je kufrom aj miestom na sedenie rodinné. Motorom, podvozkom a pohonom všetkých kolies patrí k strojom na pôžitok z jazdy.

Vlajková loď značky Subaru dostala zaoblenejšiu a podstatne modernejšiu prednú masku.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Tradičná japonská automobilka už dávno vyšla z hraníc čisto športového a drsného vozidla.

Subaru potrebovalo na presadenie sa v Európe diesel, viac hračiek v kokpite a, samozrejme, modernejší dizajn.

Ten automobilka nedávnou modernizáciou modelu Legacy ešte zjemnila. V kokpite sme našli inak tvarovaný trojramenný volant a o niečo lepšie farebne zladené plochy.

Ovládač elektronickej ručnej brzdy, ktorý pracuje logickejšie, presunuli od dverí na stred vedľa radiacej páky.

Napriek výraznému prispôsobeniu Subaru Legacy európskej chuti, stále stretnete ľudí, ktorým sa auto páči, ale nevedia ho zaradiť a považujú ho za niečo výstredné.

Tvar kufra povýšili nad litre

Pre lepšiu ilustráciu a priblíženie japonského auta našincovi sme si na test zobrali aj Škodu Superb Combi s dvojlitrovým naftovým motorom a pohonom všetkých kolies.

Najväčšia škodovka je vonkajšími rozmermi iba o trošku dlhšia a v jednej z verzií stojí rovnaké peniaze ako Subaru.

Subaru
LEGACY 2,0 D SPORT

Spotreba v teste:
6,4 l/100 km

Cena verzie od:
od 34.590 eur

NÁŠ NÁZOR:
Subaru Legacy neohuruje zbytočnosťami ani farbami. Na pohľad trochu nenápadné kombi vyniká úžitkom a pôžitkom z jazdy. Je to cestovateľský typ auta, ktorý sa cíti dobre mimo mesta. Verzia Sport nevytrasie a za dobré peniaze ponúka slušnú výbavu. Počítajte s doplatkom za navigáciu alebo ju riešte po svojom. Výhoda pohonu všetkých kolies robí z kombi všestranné auto. Chcel by som ho v garáži. (Rasťo Chvála)

Pri porovnateľnej výbave má však navyše automatickú prevodovku. Škoda má na litre väčší kufor lenže v praxi je batožinový priestor Subaru podstatne lepšie využiteľný, širší a so širším nakladacím otvorom.

Subaru má na zadných sedadlách viac miesta a najmä strechu podstatne vyššie ako Škoda.

Subaru má oproti verzii Superbu 2,0 TDI (170k) o 20 koní menej ale približne rovnaké dynamické parametre v našich meraniach.

Sotva zabehnuté Subaru spotrebou dokonca predstihlo Škodu o 0,5 litra na sto kilometrov.

Japonci sú striedmejší v ponuke možností vybavenia, kým Superb Combi existuje v desiatkach verzií.

Výbavu Subaru zrejme zostavili podľa najžiadanejších prvkov a chýba naozaj len navigácia v sérii.

Jazda rozhoduje

Pri ostatnom teste verzie Legacy 2,0 D pred modernizáciou sme kritizovali tvrdší chod páky radenia, na ktorom konštruktéri popracovali a radenie je teraz podstatne jemnejšie.

Podstatný je excelentný posed za volantom a lahodný pocit z riadenia. Ak sa bude palubný systém spravovať jediným centrálnym ovládačom a nie na viacerých miestach, bude to plus.

Teraz potrebuje nulovanie spotreby, denných kilometrov alebo prepínanie zobrazení cvik. Ovládanie tempomatu a rádia na volante môžeme dať ostatným za vzor.

V strednej triede je málo kombi s pohonom všetkých kolies, ktoré neuberú dobrým pocitom za volantom a pritom sú súčasne nákladným rodinným autom.

Subaru pod tlakom komercie a prispôsobovaním sa trhu nestratilo vlastnú tvár, ktorú spoznáte po prvých metroch jazdy.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Legacy

Škoda Superb Combi

Verzia

2.0D sport

2.0TDI DSG 4x4elegance

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

34 590/36 990/37 350

23 487/33 587/45 645

Motor

nafta; 4 valce; 1998(cm3);boxer common rail

nafta; 4 valce; 1968 (cm3). common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3600

125(170)/4200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/1800-2400

350/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna, 6

automatická DSG, 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,6/9,35

8,8/9,25

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,48*

43,43*

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,56 - na treťom stupni

4,12 - na treťom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1550 na 6. stupni

1650 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2250 na 6. stupni

2500 na 6. stupni

Stav tachometra (km)

1732

18910

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/6,4

5,7/6,8

Objem palivovej nádrže (l)

65

60

Typ a rozmer pneumatík

Blizzak Bridgestone 225/45 R18

Continental ContiWinterContact

205/50 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1583/427

1581/638

Objem batožinového priestoru (l)

525/1725

633/1865

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2750/4775/1780/1535

2761/4833/1817/1511

Motor

tichý, úsporný

pomerne tichý a úsporný, lepší na diaľnici ako v meste

Prevodovka

radenie presné a príjemné; odstupňovaná na dlhšie trasy

odstupňovanie výborné; rýchlo radí, niekedy zbytočne podraďuje

Podvozok

tvrdší so športovými tlmičmi; excelentný v zákrutách; bez negatívneho dopadu na komfort

dobre filtruje nerovnosti; neutrálne naladenie; málo strmý prevod riadenia

Interiér

kvalitne spracovaný a v tradičnom štýle značky;

climatronic a vyhrievané sedadla aj vzadu, dostatok odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

excelentný posed za volantom a výborný výhľad na cestu aj v mestskej premávke

slušný a bez výhrad

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládacie prvky nie sú sústredené do jednej zóny;

z volantu; navigácia má dotykový displej

Jazyk auta/navigácie

slovenský/navigáciu vozidlo nemalo

čeština/čeština

Grafika displejov a zobrazovanie

centrálny panel pred vodičom výborne spracovaný a pomerne prehľadný, displej autorádia na dnešné pomery s jednoduchou avšak čitateľnou grafikou

štandard značky Škoda, prehľadný panel bez originálneho nápadu; celkom prehľadné avšak na úrovni Octavie

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie xenóny a diaľkové halogénové so slušným účinkom; hlavne xenón nemá ostrú hranu medzi osvetlenou a tmavou časťou cesty

bixenónové svetlá s funkciou natáčania, priemerný výkon

Odomykanie/vstup do auta

klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním

vyklápací klasický kľúč, štartovanie tlačidlom, kombinácia key less a klasiky, čakáme na originálny a nový bezkľúčový vstup

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie dopredu aj do zadnej časti auta; vhodné aj pre vysoké postavy

výborné; veľa miesta v oblasti nôh; pri panoramatickej streche chýba vzadu miesto na hlavu; veľmi nízka strecha a úzky interiér

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické ovládanie nastavenia sedadla vodiča aj s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou

elektrické, jazdec aj spolujazdec;

Sklápanie operadiel v druhom rade

asymetricky delené zadné sedadlá; mechanizmus sklápania sedadiel aj v batožinovom priestore

zvnútra auta, praktické v detailoch

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

excelentný a najmä široký kufor; háčiky na tašky aj oká na uchytenie batožiny, čiastočne dvojité dno

dobré príplatkové drobnosti, šikovný organizér; sieťky, háčiky; dvojité dno; akurát chýba šírka kufra

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava na opravu defektu

dojazdové rezervné koleso

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

prahy chráni pred špinou dvojité tesnenie, otváranie dvierok nádrže od vodiča; klasický uzáver nádrže; relatívne čisté ruky pri otváraní kufra

klasické veko nádrže; ostrekovač aj otváranie kapoty dobre prístupné; v luxusnej výbave elektrické piate dvere

*nekvalitný asfalt

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

600

530

nakladacia hrana dnu (mm)

0

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1090/1400

1010/1080

výška kufra po roletu (mm)

410

480

nakladací otvor výška/šírka(mm)

910/1140

960/1050

dĺžka kufra min./max (mm)

1150/2050

1200/2000

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1430

1430

šírka lakte vpredu (mm)

1330

1350

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

975

dĺžka sedáku šofér (mm)

480

505

šírka v ramenách vzadu (mm)

1430

1380

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1320

1290

výška krajné sedadlá (mm)

1020

940

výška stredné sedadlo (mm)

990

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

540/510

530/465

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 073
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 784
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 472
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 448
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 667
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 606
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 464
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 748
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 665
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 813

Téma: Skoda Octavia, Fabia, Rapid, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

KOMENTÁRE

V krajine, kde vás pre farbu pleti neobslúžia

Pre SaS je spoločenské vylúčenie vždy výsledkom nedostatku snahy.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.