SME

Test: Porovnali sme Subaru Legacy a Škodu Superb Combi

Modernizované Subaru Legacy je kufrom aj miestom na sedenie rodinné. Motorom, podvozkom a pohonom všetkých kolies patrí k strojom na pôžitok z jazdy.

Vlajková loď značky Subaru dostala zaoblenejšiu a podstatne modernejšiu prednú masku.Vlajková loď značky Subaru dostala zaoblenejšiu a podstatne modernejšiu prednú masku. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Tradičná japonská automobilka už dávno vyšla z hraníc čisto športového a drsného vozidla.

Subaru potrebovalo na presadenie sa v Európe diesel, viac hračiek v kokpite a, samozrejme, modernejší dizajn.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten automobilka nedávnou modernizáciou modelu Legacy ešte zjemnila. V kokpite sme našli inak tvarovaný trojramenný volant a o niečo lepšie farebne zladené plochy.

Ovládač elektronickej ručnej brzdy, ktorý pracuje logickejšie, presunuli od dverí na stred vedľa radiacej páky.

Napriek výraznému prispôsobeniu Subaru Legacy európskej chuti, stále stretnete ľudí, ktorým sa auto páči, ale nevedia ho zaradiť a považujú ho za niečo výstredné.

SkryťVypnúť reklamu

Tvar kufra povýšili nad litre

Pre lepšiu ilustráciu a priblíženie japonského auta našincovi sme si na test zobrali aj Škodu Superb Combi s dvojlitrovým naftovým motorom a pohonom všetkých kolies.

Najväčšia škodovka je vonkajšími rozmermi iba o trošku dlhšia a v jednej z verzií stojí rovnaké peniaze ako Subaru.

Subaru

LEGACY 2,0 D SPORT

Spotreba v teste:
6,4 l/100 km

Cena verzie od:
od 34.590 eur

NÁŠ NÁZOR:
Subaru Legacy neohuruje zbytočnosťami ani farbami. Na pohľad trochu nenápadné kombi vyniká úžitkom a pôžitkom z jazdy. Je to cestovateľský typ auta, ktorý sa cíti dobre mimo mesta. Verzia Sport nevytrasie a za dobré peniaze ponúka slušnú výbavu. Počítajte s doplatkom za navigáciu alebo ju riešte po svojom. Výhoda pohonu všetkých kolies robí z kombi všestranné auto. Chcel by som ho v garáži. (Rasťo Chvála)

SkryťVypnúť reklamu

Pri porovnateľnej výbave má však navyše automatickú prevodovku. Škoda má na litre väčší kufor lenže v praxi je batožinový priestor Subaru podstatne lepšie využiteľný, širší a so širším nakladacím otvorom.

Subaru má na zadných sedadlách viac miesta a najmä strechu podstatne vyššie ako Škoda.

Subaru má oproti verzii Superbu 2,0 TDI (170k) o 20 koní menej ale približne rovnaké dynamické parametre v našich meraniach.

Sotva zabehnuté Subaru spotrebou dokonca predstihlo Škodu o 0,5 litra na sto kilometrov.

Japonci sú striedmejší v ponuke možností vybavenia, kým Superb Combi existuje v desiatkach verzií.

Výbavu Subaru zrejme zostavili podľa najžiadanejších prvkov a chýba naozaj len navigácia v sérii.

Jazda rozhoduje

Pri ostatnom teste verzie Legacy 2,0 D pred modernizáciou sme kritizovali tvrdší chod páky radenia, na ktorom konštruktéri popracovali a radenie je teraz podstatne jemnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Podstatný je excelentný posed za volantom a lahodný pocit z riadenia. Ak sa bude palubný systém spravovať jediným centrálnym ovládačom a nie na viacerých miestach, bude to plus.

Teraz potrebuje nulovanie spotreby, denných kilometrov alebo prepínanie zobrazení cvik. Ovládanie tempomatu a rádia na volante môžeme dať ostatným za vzor.

V strednej triede je málo kombi s pohonom všetkých kolies, ktoré neuberú dobrým pocitom za volantom a pritom sú súčasne nákladným rodinným autom.

Subaru pod tlakom komercie a prispôsobovaním sa trhu nestratilo vlastnú tvár, ktorú spoznáte po prvých metroch jazdy.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Legacy

Škoda Superb Combi

Verzia

2.0D sport

2.0TDI DSG 4x4elegance

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

34 590/36 990/37 350

23 487/33 587/45 645

Motor

nafta; 4 valce; 1998(cm3);boxer common rail

nafta; 4 valce; 1968 (cm3). common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3600

125(170)/4200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/1800-2400

350/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna, 6

automatická DSG, 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,6/9,35

8,8/9,25

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,48*

43,43*

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,56 - na treťom stupni

4,12 - na treťom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1550 na 6. stupni

1650 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2250 na 6. stupni

2500 na 6. stupni

Stav tachometra (km)

1732

18910

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/6,4

5,7/6,8

Objem palivovej nádrže (l)

65

60

Typ a rozmer pneumatík

Blizzak Bridgestone 225/45 R18

Continental ContiWinterContact

205/50 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1583/427

1581/638

Objem batožinového priestoru (l)

525/1725

633/1865

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2750/4775/1780/1535

2761/4833/1817/1511

Motor

tichý, úsporný

pomerne tichý a úsporný, lepší na diaľnici ako v meste

Prevodovka

radenie presné a príjemné; odstupňovaná na dlhšie trasy

odstupňovanie výborné; rýchlo radí, niekedy zbytočne podraďuje

Podvozok

tvrdší so športovými tlmičmi; excelentný v zákrutách; bez negatívneho dopadu na komfort

dobre filtruje nerovnosti; neutrálne naladenie; málo strmý prevod riadenia

Interiér

kvalitne spracovaný a v tradičnom štýle značky;

climatronic a vyhrievané sedadla aj vzadu, dostatok odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

excelentný posed za volantom a výborný výhľad na cestu aj v mestskej premávke

slušný a bez výhrad

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládacie prvky nie sú sústredené do jednej zóny;

z volantu; navigácia má dotykový displej

Jazyk auta/navigácie

slovenský/navigáciu vozidlo nemalo

čeština/čeština

Grafika displejov a zobrazovanie

centrálny panel pred vodičom výborne spracovaný a pomerne prehľadný, displej autorádia na dnešné pomery s jednoduchou avšak čitateľnou grafikou

štandard značky Škoda, prehľadný panel bez originálneho nápadu; celkom prehľadné avšak na úrovni Octavie

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie xenóny a diaľkové halogénové so slušným účinkom; hlavne xenón nemá ostrú hranu medzi osvetlenou a tmavou časťou cesty

bixenónové svetlá s funkciou natáčania, priemerný výkon

Odomykanie/vstup do auta

klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním

vyklápací klasický kľúč, štartovanie tlačidlom, kombinácia key less a klasiky, čakáme na originálny a nový bezkľúčový vstup

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie dopredu aj do zadnej časti auta; vhodné aj pre vysoké postavy

výborné; veľa miesta v oblasti nôh; pri panoramatickej streche chýba vzadu miesto na hlavu; veľmi nízka strecha a úzky interiér

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické ovládanie nastavenia sedadla vodiča aj s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou

elektrické, jazdec aj spolujazdec;

Sklápanie operadiel v druhom rade

asymetricky delené zadné sedadlá; mechanizmus sklápania sedadiel aj v batožinovom priestore

zvnútra auta, praktické v detailoch

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

excelentný a najmä široký kufor; háčiky na tašky aj oká na uchytenie batožiny, čiastočne dvojité dno

dobré príplatkové drobnosti, šikovný organizér; sieťky, háčiky; dvojité dno; akurát chýba šírka kufra

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava na opravu defektu

dojazdové rezervné koleso

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

prahy chráni pred špinou dvojité tesnenie, otváranie dvierok nádrže od vodiča; klasický uzáver nádrže; relatívne čisté ruky pri otváraní kufra

klasické veko nádrže; ostrekovač aj otváranie kapoty dobre prístupné; v luxusnej výbave elektrické piate dvere

*nekvalitný asfalt

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

600

530

nakladacia hrana dnu (mm)

šírka kufra min./maximálna (mm)

1090/1400

1010/1080

výška kufra po roletu (mm)

410

480

nakladací otvor výška/šírka(mm)

910/1140

960/1050

dĺžka kufra min./max (mm)

1150/2050

1200/2000

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1430

1430

šírka lakte vpredu (mm)

1330

1350

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

975

dĺžka sedáku šofér (mm)

480

505

šírka v ramenách vzadu (mm)

1430

1380

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1320

1290

výška krajné sedadlá (mm)

1020

940

výška stredné sedadlo (mm)

990

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

540/510

530/465

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 773
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 657
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 414
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 299
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 809
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 492
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 912
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 215
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 926
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 504
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 788
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 318
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu