SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Test: Toyote Rav4 benzín vôbec neprekáža, automatika svetiel áno

Kombinácia SUV, benzínového motora a automatickej prevodovky vyzerá na prvý pohľad desivo. Štvorvalec však jazdí úsporne.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Málokto na Slovensku uvažuje pri kúpe SUV nad benzínovým motorom. Automobilky ich do ponuky dávajú najmä pre atraktívnejšie ceny, ale motorista aj tak zväčša skončí pre nižšiu spotrebu pri naftovom motore.

Na Toyotu Rav4 so základným dvojlitrom sme pozerali trochu s dešpektom. Čakali sme, že auto tejto veľkosti, s benzínovým dvojlitrom, s pohonom všetkých kolies a navyše s prevodovkou CVT, ktorá nám nie je veľmi po chuti, bude z nádrže odpíjať svetelnou rýchlosťou.

Napokon to ani zďaleka nebolo také strašné.

Rastie každou generáciou

Toyotu Rav4 si možno pamätáte ako milé, malé a obratné SUV do mesta, aj na vidiek. Už pekných pár rokov je to len minulosť.

Každú ďalšiu generáciu Toyota predlžuje zhruba o 20 centimetrov. Dĺžka najnovšej generácie sa zastavila na hranici tesne pod 4,6 metra a o pár centimetrov tak prerástla autá ako sú Ford Kuga či Mazda CX-5.

Toyota tak celkom pochopiteľne ponúka v porovnaní s predchodcom oveľa viac miesta. Z nárastu dĺžky najviac prosperoval batožinový priestor, ktorý odvezie takmer o 140 litrov viac objemu. Pohodlnejšie sa sedí aj vzadu.

Interiér na jednej vlne s aktuálnym dizajnovým jazykom Toyoty pôsobí menej plastovo a luxusnejším dojmom. Niekedy však pôsobí materiálmi trochu prekombinovane.

Nárast hmotnosti zvláda

Nárast veľkosti sa prejavil aj na celkovej hmotnosti Rav4. Celkový nárast hmotnosti o 50 kilogramov je však vzhľadom k podstatne vyššiemu úžitku veľmi prijateľné pribratie.

Motor 2,0 Valvematic má naproti očakávaniam vo väčšom a ťažšom aute nižší výkon než predtým. Nie o veľa, no výsledných 151 koní a 195Nm, navyše všetko pri dosť vysokých otáčkach (výkon vrcholí pri 6200 a krútiaci moment pri 4000 otáčkach) nesľubuje pri hmotnosti 1,6 tony udivujúcu dynamiku, či pružnosť.

Našťastie, opäť zdanie klame a aj s touto kombináciou sa dá jazdiť celkom svižne. Predbiehanie či zaraďovanie sa do pruhov síce vyžaduje určitú dávku predvídania, no nie je zďaleka takou katastrofou akú sme čakali.

Prevodovke chýba jemnosť

Od prevodovky sme nečakali dynamiku, ale pohodlnú a plynulú jazdu. Bezstupňový automat počas bežnej jazdy funguje celkom dobre.

Problém nastáva pri jazde v meste, rozbiehaní a najmä pri parkovaní. Vtedy prevodovka autom, občas aj pri jemnom plyne, znenazdajky a nepredvídateľne šklbne. Najmä ak sa ponáhľate a rýchlo zmeníte režim z D do R alebo opačne.

Správanie typické pre dvojspojkové prevodovky tu je horšie. Riešenie sme objavili asi až v tretí deň testu.

Toyota Rav4 je asi prvým testovacím autom, s ktorým sme ochotne jazdili v režime ECO. Ten totiž dokázal všetky trhnutia odstrániť výrazným umŕtvením reakcií na plyn. Na spotrebu ale stlačenie tohto tlačidla veľký vplyv nemalo. Celý test sa držala na veľmi prijateľných 7,3 až 7,9 l/100km.

Základné údaje

Značka a model

Toyota Rav4

Verzia

2,0l Valvematic Multidrive S

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

25100/24000/34600

Motor

benzín; štvorvalec; objem 1987cm3; 16 ventilov, DOHC, Valvematic a Dual VVT-i

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

111(151)/6200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

195/4000

Typ prevodovky/počet stupňov

Automatická CVT/bezstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,7

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

7,2/7,6

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1625-1640/2110

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4570; 1845; 1660

Netreba všetky prvky výbavy

Rozhodne neodporúčame kúpu príplatkového balíka Safety, ktorý obsahuje systém na monitorovanie mŕtveho uhla, systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá a systém upozornenia na dopravu za vozidlom.

Prvá menovaná funkcia fungovala asi najlepšie, no pri tak veľkých a prehľadných spätných zrkadlách nám prišla zbytočná.

Varovanie pred opustením pruhu je až príliš citlivé a pri akomkoľvek priblížení k čiaram na ceste sa zapípa. to začne byť po chvíli otravné.

Najhoršiu skúsenosť sme ale mali s automatickými diaľkovými svetlami, ktoré fungovali asi najhoršie zo všetkých podobných systémov, ktoré sme zatiaľ mali možnosť vyskúšať. Senzor zapínal diaľkové svetlá neskoro a protiidúce autá registroval, až keď sme ich už dávno oslepovali.

Interiér kombinuje všetko dobré, čo od Toyoty poznáme. Ubrali by sme ale trochu z rôznorodosti materiálov, ktoré sú síce hodnotné, no vnútri sa cítite ako vo vzorkovni.
Z nárastu dĺžky najviac profitoval kufor. Je väčší o takmer 140 litrov než predtým a pod podlahu dvojitého dna zmestíte aj tri potápačské fľaše.
Prevodovka CVT mala najmä pri parkovaní aj pri jemnom dávkovaní plynu dosť skokové správanie. Stlačenie tlačidla ECO tento problém úplne odstránilo.
Dvojlitrová atmosféra je výkonnostne najsilnejšia z ponuky motorov pre Rav4, disponuje ale najnižším krútiacim momentom a o dych ju oberá aj bezstupňový automat CVT.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 793
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 186
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 443
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 087
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 128
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 267
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 112
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 820
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 372
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 532
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková
CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.