Test: Toyote Rav4 benzín vôbec neprekáža, automatika svetiel áno

Kombinácia SUV, benzínového motora a automatickej prevodovky vyzerá na prvý pohľad desivo. Štvorvalec však jazdí úsporne.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Málokto na Slovensku uvažuje pri kúpe SUV nad benzínovým motorom. Automobilky ich do ponuky dávajú najmä pre atraktívnejšie ceny, ale motorista aj tak zväčša skončí pre nižšiu spotrebu pri naftovom motore.

Na Toyotu Rav4 so základným dvojlitrom sme pozerali trochu s dešpektom. Čakali sme, že auto tejto veľkosti, s benzínovým dvojlitrom, s pohonom všetkých kolies a navyše s prevodovkou CVT, ktorá nám nie je veľmi po chuti, bude z nádrže odpíjať svetelnou rýchlosťou.

Napokon to ani zďaleka nebolo také strašné.

Rastie každou generáciou

Toyotu Rav4 si možno pamätáte ako milé, malé a obratné SUV do mesta, aj na vidiek. Už pekných pár rokov je to len minulosť.

Každú ďalšiu generáciu Toyota predlžuje zhruba o 20 centimetrov. Dĺžka najnovšej generácie sa zastavila na hranici tesne pod 4,6 metra a o pár centimetrov tak prerástla autá ako sú Ford Kuga či Mazda CX-5.

Toyota tak celkom pochopiteľne ponúka v porovnaní s predchodcom oveľa viac miesta. Z nárastu dĺžky najviac prosperoval batožinový priestor, ktorý odvezie takmer o 140 litrov viac objemu. Pohodlnejšie sa sedí aj vzadu.

Interiér na jednej vlne s aktuálnym dizajnovým jazykom Toyoty pôsobí menej plastovo a luxusnejším dojmom. Niekedy však pôsobí materiálmi trochu prekombinovane.

Nárast hmotnosti zvláda

Nárast veľkosti sa prejavil aj na celkovej hmotnosti Rav4. Celkový nárast hmotnosti o 50 kilogramov je však vzhľadom k podstatne vyššiemu úžitku veľmi prijateľné pribratie.

Motor 2,0 Valvematic má naproti očakávaniam vo väčšom a ťažšom aute nižší výkon než predtým. Nie o veľa, no výsledných 151 koní a 195Nm, navyše všetko pri dosť vysokých otáčkach (výkon vrcholí pri 6200 a krútiaci moment pri 4000 otáčkach) nesľubuje pri hmotnosti 1,6 tony udivujúcu dynamiku, či pružnosť.

Našťastie, opäť zdanie klame a aj s touto kombináciou sa dá jazdiť celkom svižne. Predbiehanie či zaraďovanie sa do pruhov síce vyžaduje určitú dávku predvídania, no nie je zďaleka takou katastrofou akú sme čakali.

Prevodovke chýba jemnosť

Od prevodovky sme nečakali dynamiku, ale pohodlnú a plynulú jazdu. Bezstupňový automat počas bežnej jazdy funguje celkom dobre.

Problém nastáva pri jazde v meste, rozbiehaní a najmä pri parkovaní. Vtedy prevodovka autom, občas aj pri jemnom plyne, znenazdajky a nepredvídateľne šklbne. Najmä ak sa ponáhľate a rýchlo zmeníte režim z D do R alebo opačne.

Správanie typické pre dvojspojkové prevodovky tu je horšie. Riešenie sme objavili asi až v tretí deň testu.

Toyota Rav4 je asi prvým testovacím autom, s ktorým sme ochotne jazdili v režime ECO. Ten totiž dokázal všetky trhnutia odstrániť výrazným umŕtvením reakcií na plyn. Na spotrebu ale stlačenie tohto tlačidla veľký vplyv nemalo. Celý test sa držala na veľmi prijateľných 7,3 až 7,9 l/100km.

Základné údaje

Značka a model

Toyota Rav4

Verzia

2,0l Valvematic Multidrive S

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

25100/24000/34600

Motor

benzín; štvorvalec; objem 1987cm3; 16 ventilov, DOHC, Valvematic a Dual VVT-i

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

111(151)/6200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

195/4000

Typ prevodovky/počet stupňov

Automatická CVT/bezstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,7

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

7,2/7,6

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1625-1640/2110

Objem batožinového priestoru (l)

547

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2660; 4570; 1845; 1660

Netreba všetky prvky výbavy

Rozhodne neodporúčame kúpu príplatkového balíka Safety, ktorý obsahuje systém na monitorovanie mŕtveho uhla, systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá a systém upozornenia na dopravu za vozidlom.

Prvá menovaná funkcia fungovala asi najlepšie, no pri tak veľkých a prehľadných spätných zrkadlách nám prišla zbytočná.

Varovanie pred opustením pruhu je až príliš citlivé a pri akomkoľvek priblížení k čiaram na ceste sa zapípa. to začne byť po chvíli otravné.

Najhoršiu skúsenosť sme ale mali s automatickými diaľkovými svetlami, ktoré fungovali asi najhoršie zo všetkých podobných systémov, ktoré sme zatiaľ mali možnosť vyskúšať. Senzor zapínal diaľkové svetlá neskoro a protiidúce autá registroval, až keď sme ich už dávno oslepovali.

Interiér kombinuje všetko dobré, čo od Toyoty poznáme. Ubrali by sme ale trochu z rôznorodosti materiálov, ktoré sú síce hodnotné, no vnútri sa cítite ako vo vzorkovni.
Z nárastu dĺžky najviac profitoval kufor. Je väčší o takmer 140 litrov než predtým a pod podlahu dvojitého dna zmestíte aj tri potápačské fľaše.
Prevodovka CVT mala najmä pri parkovaní aj pri jemnom dávkovaní plynu dosť skokové správanie. Stlačenie tlačidla ECO tento problém úplne odstránilo.
Dvojlitrová atmosféra je výkonnostne najsilnejšia z ponuky motorov pre Rav4, disponuje ale najnižším krútiacim momentom a o dych ju oberá aj bezstupňový automat CVT.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 629
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 420
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 972
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 247
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 706
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 922
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 345
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 016
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 613
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

DOMOV

Danko: Ak nedáme energetiku do poriadku, v koalícii radšej nebudem

Šéf SNS hovoril v súvislosti s Holjenčíkom o trestnoprávnom dopade.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop