Francúzska automobilka Peugeot obnovuje paletu svojich modelov. Ukázala najmenší z nich.
Mestský automobil označený číslom 108 prichádza na trh ako hatchback alebo ako automobil s otváracou plátenou strechou.
Práve verzia s elektricky sťahovanou plátenou strechou je atraktívnou alternatívou voči dnes vyhľadávaným panoramatickým strechám.
Vzhľad korešponduje s väčšími modelmi
Dizajnovo model 108 vzhliada ku svojim väčším súrodencom najmä k hatchbacku 308. Prepožičiava si základnú líniu predných svetlometov a masky chladiča. O denné svietenie sa stará LED pásik integrovaný okolo hmlových svetiel.
Zadná časť je tvorená ako jeden celok. Medzi veľkými výraznými zadnými svetlami je umiestené zadné okno, ktoré opticky zväčšuje jeho natiahnutie smerom k nárazníku.
Napriek tomu, že nová generácia modelu 108 voči svojmu predchodcovi narástla do dĺžky o 3 cm, celkovo ostáva Peugeot aj naďalej malým autom.
Peugeot 108 je dlhý 3,47 m a široký 1,62 m. Oficiálny údaj o výške vozidla sme nenašli, no pohotovostná hmotnosť neprekračuje 850 kg.
Interiér ponúkne aj kožu
Kompaktné rozmery ukrývajú batožinový priestor so základným objemom 180 litrov v prípade, že je automobil vybavený aj náhradným kolesom. Po sklopení operadiel zadných sedadiel využiteľný objem narastie na 750 litrov.
Francúzska automobilka sa vybrala cestou individualizácie a umožní zákazníkovi kombinovať farby a rôzne ozdobné vzory.
V interiéri vozidla nemusí chýbať 7-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému aj s technológiou MirrorLink. Tá umožní okrem iného ovládanie a zobrazenie informácií smartfónu. Nechýba cúvacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie.
Dva agregáty a dve prevodovky
Na pohon malého mestského Peugeotu môže slúžiť jeden z dvoch agregátov v rôznych kombináciách s prevodovkou. Všetky verzie motorov sú vybavené asistentom rozjazdu do kopca.
Základom je trovalcový benzínový motor 1.0 VTi s výkonom 50 kW (68 k) a päťstupňová manuálna prevodovka. Vo verzii e-VTi je agregát doplnený o systém stop-štart.
Do ponuky zaradil Peugeot aj robotizovanú prevodovku ETG tiež s piatimi stupňami.
Najsilnejšou pohonnou jednotkou produkujúcou výkon 60 kW (82 k) je 1.2 VTi PureTech kombinovaná s manuálnou pästupňovou prevodovkou.
Peugeot 108 bude vyrábať závod v českom Kolíne
Základom relatívne jednoduchého podvozku sú nápravy typu Pseudo MacPherson v predu a vzadu nápravy s deformovateľnou priečkou.
K dispozícii budú pneumatiky s rozmerom 165/65 R14 alebo 165/60. Brzdová sústava je sériovo vybavená ABS, elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku, asistentom brzdenia v núdzovej situácii a vypínateľným ESP.
Predné kolesá Peugeot vybavil odvetrávanými kotúčmi s priemerom 247 mm. Brzdenie zadných kolies dostali na starosť bubnové brzdy.
Najnovší prírastok značky Peugeot verejnosť uvidí vlastnými očami na blížiacom sa autosalóne v Ženeve už začiatkom marca.
zdroj: ts Peugeot