SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Najmenší Peugeot 108 dostal plátenú strechu

Peugeot uvádza nový model 108 spolu s rozsiahlymi možnosťami prispôsobenia. Päťdverový hatchback môže mať elektricky ovládanú plátennú strechu.

(Zdroj: Peugeot)

Francúzska automobilka Peugeot obnovuje paletu svojich modelov. Ukázala najmenší z nich.

Mestský automobil označený číslom 108 prichádza na trh ako hatchback alebo ako automobil s otváracou plátenou strechou.

Práve verzia s elektricky sťahovanou plátenou strechou je atraktívnou alternatívou voči dnes vyhľadávaným panoramatickým strechám.

Vzhľad korešponduje s väčšími modelmi

Dizajnovo model 108 vzhliada ku svojim väčším súrodencom najmä k hatchbacku 308. Prepožičiava si základnú líniu predných svetlometov a masky chladiča. O denné svietenie sa stará LED pásik integrovaný okolo hmlových svetiel.

Zadná časť je tvorená ako jeden celok. Medzi veľkými výraznými zadnými svetlami je umiestené zadné okno, ktoré opticky zväčšuje jeho natiahnutie smerom k nárazníku.

Napriek tomu, že nová generácia modelu 108 voči svojmu predchodcovi narástla do dĺžky o 3 cm, celkovo ostáva Peugeot aj naďalej malým autom.

Peugeot 108 je dlhý 3,47 m a široký 1,62 m. Oficiálny údaj o výške vozidla sme nenašli, no pohotovostná hmotnosť neprekračuje 850 kg.

Interiér ponúkne aj kožu

Kompaktné rozmery ukrývajú batožinový priestor so základným objemom 180 litrov v prípade, že je automobil vybavený aj náhradným kolesom. Po sklopení operadiel zadných sedadiel využiteľný objem narastie na 750 litrov.

Francúzska automobilka sa vybrala cestou individualizácie a umožní zákazníkovi kombinovať farby a rôzne ozdobné vzory.

V interiéri vozidla nemusí chýbať 7-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému aj s technológiou MirrorLink. Tá umožní okrem iného ovládanie a zobrazenie informácií smartfónu. Nechýba cúvacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie.

Dva agregáty a dve prevodovky

Na pohon malého mestského Peugeotu môže slúžiť jeden z dvoch agregátov v rôznych kombináciách s prevodovkou. Všetky verzie motorov sú vybavené asistentom rozjazdu do kopca.

Základom je trovalcový benzínový motor 1.0 VTi s výkonom 50 kW (68 k) a päťstupňová manuálna prevodovka. Vo verzii e-VTi je agregát doplnený o systém stop-štart.

Do ponuky zaradil Peugeot aj robotizovanú prevodovku ETG tiež s piatimi stupňami.

Najsilnejšou pohonnou jednotkou produkujúcou výkon 60 kW (82 k) je 1.2 VTi PureTech kombinovaná s manuálnou pästupňovou prevodovkou.

Peugeot 108 bude vyrábať závod v českom Kolíne

Základom relatívne jednoduchého podvozku sú nápravy typu Pseudo MacPherson v predu a vzadu nápravy s deformovateľnou priečkou.

K dispozícii budú pneumatiky s rozmerom 165/65 R14 alebo 165/60. Brzdová sústava je sériovo vybavená ABS, elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku, asistentom brzdenia v núdzovej situácii a vypínateľným ESP.

Predné kolesá Peugeot vybavil odvetrávanými kotúčmi s priemerom 247 mm. Brzdenie zadných kolies dostali na starosť bubnové brzdy.

Najnovší prírastok značky Peugeot verejnosť uvidí vlastnými očami na blížiacom sa autosalóne v Ženeve už začiatkom marca.

zdroj: ts Peugeot

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 959
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 847
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 11 197
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 430
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 392
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 895
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 364
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


2 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  2. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  3. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  4. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  5. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  6. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  7. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 153
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 029
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 151
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 008
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 730
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 061
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 925
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 910
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu