Najmenší Peugeot 108 dostal plátenú strechu

Peugeot uvádza nový model 108 spolu s rozsiahlymi možnosťami prispôsobenia. Päťdverový hatchback môže mať elektricky ovládanú plátennú strechu.

(Zdroj: Peugeot)

Francúzska automobilka Peugeot obnovuje paletu svojich modelov. Ukázala najmenší z nich.

Mestský automobil označený číslom 108 prichádza na trh ako hatchback alebo ako automobil s otváracou plátenou strechou.

Práve verzia s elektricky sťahovanou plátenou strechou je atraktívnou alternatívou voči dnes vyhľadávaným panoramatickým strechám.

Vzhľad korešponduje s väčšími modelmi

Dizajnovo model 108 vzhliada ku svojim väčším súrodencom najmä k hatchbacku 308. Prepožičiava si základnú líniu predných svetlometov a masky chladiča. O denné svietenie sa stará LED pásik integrovaný okolo hmlových svetiel.

Zadná časť je tvorená ako jeden celok. Medzi veľkými výraznými zadnými svetlami je umiestené zadné okno, ktoré opticky zväčšuje jeho natiahnutie smerom k nárazníku.

Napriek tomu, že nová generácia modelu 108 voči svojmu predchodcovi narástla do dĺžky o 3 cm, celkovo ostáva Peugeot aj naďalej malým autom.

Peugeot 108 je dlhý 3,47 m a široký 1,62 m. Oficiálny údaj o výške vozidla sme nenašli, no pohotovostná hmotnosť neprekračuje 850 kg.

Interiér ponúkne aj kožu

Kompaktné rozmery ukrývajú batožinový priestor so základným objemom 180 litrov v prípade, že je automobil vybavený aj náhradným kolesom. Po sklopení operadiel zadných sedadiel využiteľný objem narastie na 750 litrov.

Francúzska automobilka sa vybrala cestou individualizácie a umožní zákazníkovi kombinovať farby a rôzne ozdobné vzory.

V interiéri vozidla nemusí chýbať 7-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému aj s technológiou MirrorLink. Tá umožní okrem iného ovládanie a zobrazenie informácií smartfónu. Nechýba cúvacia kamera, automatická klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie.

Dva agregáty a dve prevodovky

Na pohon malého mestského Peugeotu môže slúžiť jeden z dvoch agregátov v rôznych kombináciách s prevodovkou. Všetky verzie motorov sú vybavené asistentom rozjazdu do kopca.

Základom je trovalcový benzínový motor 1.0 VTi s výkonom 50 kW (68 k) a päťstupňová manuálna prevodovka. Vo verzii e-VTi je agregát doplnený o systém stop-štart.

Do ponuky zaradil Peugeot aj robotizovanú prevodovku ETG tiež s piatimi stupňami.

Najsilnejšou pohonnou jednotkou produkujúcou výkon 60 kW (82 k) je 1.2 VTi PureTech kombinovaná s manuálnou pästupňovou prevodovkou.

Peugeot 108 bude vyrábať závod v českom Kolíne

Základom relatívne jednoduchého podvozku sú nápravy typu Pseudo MacPherson v predu a vzadu nápravy s deformovateľnou priečkou.

K dispozícii budú pneumatiky s rozmerom 165/65 R14 alebo 165/60. Brzdová sústava je sériovo vybavená ABS, elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku, asistentom brzdenia v núdzovej situácii a vypínateľným ESP.

Predné kolesá Peugeot vybavil odvetrávanými kotúčmi s priemerom 247 mm. Brzdenie zadných kolies dostali na starosť bubnové brzdy.

Najnovší prírastok značky Peugeot verejnosť uvidí vlastnými očami na blížiacom sa autosalóne v Ženeve už začiatkom marca.

zdroj: ts Peugeot

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež