Na autosalóne v Ženeve vystavia autá z Le Mans od histórie po súčasnosť

Autosalón v Ženeve ukáže okrem šesťdesiatky „zelených“ modelov aj pretekárske autá z populárnych pretekov 24 hodín Le Mans.

(Zdroj: LE MANS)

Až 700 000 návštevníkov si začiatkom marca v Ženeve môže okrem iného pozrieť aj pretekárske špeciály, ktoré sa zúčastnili 24 hodín Le Mans.

Presne 20 vystavených áut mapuje históriu slávnych pretekov od ich začiatku až po súčasnosť.

Le Mans patrí medzi elitu

Náročných vytrvalostných pretekov sa tento rok zúčastní aj Porsche, ktoré sa s novým hybridným modelom prípoji k tradičným značkám Audi a Toyota a zvedie s nimi súboj na 13,6 km dlhom okruhu.

Preteky v Le Mans sa svojou popularitou radia medzi najznámejšie motoršportové udalosti roka, ako Veľká cena Monaka, rely Monte Carlo a 500 míľ Indianapolis.

Na výstavnej ploche 1800 metrov štvorcových si návštevníci autosalónu môžu pozrieť a pripomenúť vozidlá, ktoré písali históriu legendárnych pretekov.

Od Chenard & Walcker, ktoré vyhralo prvé preteky v roku 1923 až po minuloročného víťaza Audi R18 E-Tron Quattro Hybrid.

Medzi ďalšie skvosty patria Bentley Speed Six, Ferrari 166MM, Jaguar (D-type a XJR9), Ford GT40, Matra 670, Porsche (917, 956 a GT1) a Peugeot (905 a 908). Zoznam všetkých vystavených áut nájdete v tabuľke pod článkom.

Na eko autá nezabudli

Každoročná švajčiarska výstava automobilov bola prvým medzinárodným autosalónom, ktorý špeciálne venoval časť výstavných priestorov pre autá s alternatívnym pohonom.

Priestory pomenoval Zelený Pavilón a prvý krát si ich mohli návštevníci prezrieť v roku 2009. Dnes už prakticky každá veľká automobilka má vo svojich radoch model, ktorý ma nízku priamu produkciu emisii.

Výsledkom je, že už v minulom roku sa mnohé eko modely presunuli zo Zeleného Pavilónu do domovského stánku vystavovateľov, keďže sú už bežnou súčasťou ponuky a nie sú výnimočné.

Očakávanou odpoveďou na vzrastajúce nariadenia a požiadavky na nízke emisie vozidiel by mali byť preteky vo vývoji alternatívnych energetických technológii, ktorých cieľom je ekonomika, ale aj ekológia prevádzky vozidla.

Z pohľadu dnešných motoristov však Európske nariadenia mnohokrát deformujú trh. Zameriavajú sa viac na ekológiu prevádzky a pozerajú sa iba na priame emisie.

V každom prípade do brožúry vytvorenej zástupcami autosalónu a energetickými úradmi švajčiarskej vlády sa dostali všetky „zelené“ automobily, ktoré vyprodukujú menej ako 95 gramov CO2 na kilometer.

Tento rok môžeme v brožúre nájsť 65 modelov, čo je 7,2 percenta z celkového počtu vystavených modelov.

20 vystavených špeciálov z Le Mans:

rok účasti a názov modelu

posádka a umiestnenie

1923: Chenard & Walcker Sport

Lagache-Léonard, 1. miesto

1929: Bentley Speed Six

Barnato-Birkin, 1. miesto

1933: Alfa Romeo 8C 2300

Nuvolari-Sommer, 1. miesto

1937: Bugatti Typ 57

Wimille-Benoist, 1. miesto

1949: Ferrari 166 MM

Chinetti-Mitchell Thompson, 1. miesto

1954: Jaguar Type D

Hamilton-Rolt, 2. miesto

1958: Ferrari Testa Rossa

Gendebien-Hill, 1. miesto

1966: Ford GT40 MkII

Amon-McLaren, 1. miesto

1970: Porsche 917K

Attwood-Herrmann, 1. miesto

1974: Matra 670B

Larrousse-Pescarolo, 1. miesto

1978: Alpine Renault A442B Turbo

Jaussaud-Pironi, 1. miesto

1980: Rondeau M379B Ford

Jaussaud-Rondeau, 1. miesto

1989: Sauber Mercedes C9

Dickens-Mass-Reuter, 1. miesto

1991: Mazda 787B

Gachot-Herbert-Weidler, 1. miesto

1991: Jaguar XJR9

Boesel-Ferté-Jones, 2. miesto

1992: Peugeot 905

Blundell-Dalmas-Warwick, 1. miesto

1998: Porsche GT1

Aïello-McNish-Ortelli, 1. miesto

2000: Audi R8

Biella-Kristensen-Pirro, 1. miesto

2009: Peugeot 908

Brabham-Gené-Wurz, 1. miesto

2012 a 2013: Audi R18 E-Tron Quattro

Faessler-Lotterer-Tréluyer, 1. miesto

(Duval-Kristensen-McNish, 1. miesto

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 996
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 158
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 171
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 019
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 120
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 067
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 017
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 967
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 951
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 870

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.