To, ako dlho musíte vystavovať inzerát s ponukou jazdeného vozidla až po jeho predaj, môže súvisieť s momentálnym záujmom o značku a model. Samozrejme, rozhoduje aj navrhnutá cena.
Nikdy ale nepodceňujte formu inzerátu. Príťažlivo sformulovaný inzerát môže jedno vozidlo výrazne uprednostniť pred druhým, aj keď majú rovnaké parametre.
Fotky sú najdôležitejšie
Najdôležitejším faktorom pre vyvolanie záujmu o jazdené vozidlo sú jednoznačne fotografie.
Prvý dojem, ktorý predávajúci zanechá u prípadného záujemcu, vzniká práve pohľadom na auto. Na jeho odfotenie preto použite kvalitný fotoaparát a nie menej kvalitný mobil.
Tiež je potrebné vytvoriť a poskytnúť viacero fotografií, na ktorých predávajúci predstaví auto z viacerých pohľadov.
Fotoalbum predávaného auta by mal obsahovať nie len fotky prednej masky, ale aj zábery zozadu a zboku, fotografie interiéru, kufra a motorickej časti. Nezabudnite ani na zaujímavé detaily, napríklad na zábery na disky, prístrojovú dosku a podobne.
Auto foťte vždy umyté. Platí to aj pre interiér. Výsledný efekt krásne nablýskaného vozidla je neporovnateľne lepší.
Napíšte o predávanom aute čo najviac
Ponúkané vozidlá majú hodnotu stoviek až tisícov eur. O to väčšiu pozornosť venujte dôkladnému vyplneniu všetkých technických údajov a aj údajov o výbave.
Časovo ide o náročnejší úkon, no viac údajov o aute pomôže kupujúcemu urobiť si lepší obraz o aute.
Ak má vozidlo, ktoré predávate, niečo, čo by ho mohlo uprednostniť pred konkurenciou, nezabudnite to uviesť do poznámky. Platí to však aj v prípade, že niečo na aute nefunguje správne.
Zatajovaním porúch sa predaj auta nijako neurýchli, skôr naopak.
Aj určenie správnej ceny je dôležitým faktorom. Myslite na to, že podobné auto môžu predávať aj iní. Vždy si urobte prehľad o tom, za koľko ich ponúkajú.
Menej atraktívna cena vás môže znevýhodniť. Aj uvedenie zámerne nižšej ceny, ako inzerent reálne za auto požaduje, je zlým ťahom.
Na záver inzerátu je dôležité uviesť telefonický kontakt a aj e-mailové spojenie. Viacero ľudí totiž preferuje výlučne jednu alebo druhú formu kontaktu.
Komunikujte s kupujúcimi
Zadaním inzerátu však predaj ani zďaleka nekončí.
Veľmi pozitívne je vnímaný predávajúci, ktorý trpezlivo a ochotne odpovedá na prípadné otázky a žiadosti o dodatočné informácie o vozidle zo strany záujemcov.
Prívetivý prístup k záujemcom môže nejedného z nich pozitívne nakloniť a priviesť k rozhodnutiu kúpiť si práve takto ponúkané vozidlo.
zdroj: TS autobazar.eu