SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Hamburg chce obmedziť počet áut, Košice veria MHD

V košickom dopravnom podniku si myslia, že autá úplne nezmiznú z ciest mesta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Mesto Hamburg, druhé najväčšie v Nemecku, urobilo prvotné plány, ktoré majú eliminovať potrebu jazdiť autom po meste počas nasledujúcich 20 rokov.

Hamburg bude rozvíjať infraštruktúru pre peších, cyklistov a verejnú dopravu po celom meste .

Hamburg chce prepojiť zelené plochy a parky

Takmer 40 percent z Hamburgu sa skladá zo zelených plôch a parkov. V pláne je spojiť tieto oblasti cyklotrasami a chodníkmi, ktoré by umožnili ľuďom preskúmať väčšinu mesta bez použitia auta.

V rozhovore pre The Guardian hovorkyňa mesta Angelika Fritsch povedala, že „iné mestá, vrátane Londýna, majú zelené kruhy, ale zelená sieť bude jedinečná v rozlohe od predmestia až do centra mesta“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa Fritsch budú môcť ľudia v priebehu 15 až 20 rokov pozrieť mesto výlučne na bicykli a pešo.

Spolu s rozvojom týchto zón bez vozidiel mesto vysadí viac zelene, aby pomohla absorbovať CO2 a regulovať klímu mesta.

Bratislava mlčí, Košice chcú dostať ľudí do MHD

Oslovili sme najväčšie mestá na Slovensku, Bratislavu aj Košice, a aj tamojšie dopravné podniky, či si myslia, že by aj na Slovensku mohli postupne vymiznúť autá z centier miest.

Na naše otázky odpovedal iba Dopravný podnik mesta Košice.

„Tento rok prebieha obnova vozového parku autobusov, v jej rámci dopravný podnik vymení 127 autobusov, čo predstavuje dve tretiny vozového parku,“ povedala vedúca referátu marketingu, reklamy a PR Dopravného podniku mesta Košice Michaela Karaffová.

SkryťVypnúť reklamu

Karaffová doplnila, že „súčasne sme pred podpisom zmluvy na nákup 23 kusov električiek financovaných zo zdrojov Európskej únie a Košice budú prostredníctvom fondov Únie modernizovať električkové trate“.

Všetky tieto projekty by mali byť zrealizované počas tohto a budúceho roka.

Karaffová si nemyslí, že autá úplne zmiznú z ciest mesta, ale cieľom investícií je vrátiť verejnosť do mestskej dopravy a dopravný podnik verí, že vrastie počet cestujúcich a to aj vďaka novým dopravným prostriedkom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 738
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 906
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 668
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 044
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 326
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 760
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 712
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 972
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  4. Maťo Chudík: Ticho
  5. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Aleš Tvrdý: Cestovanie vlakom 2
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 510
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 22 150
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 510
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 567
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 193
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 516
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 672
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 314
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu