Mesto Hamburg, druhé najväčšie v Nemecku, urobilo prvotné plány, ktoré majú eliminovať potrebu jazdiť autom po meste počas nasledujúcich 20 rokov.
Hamburg bude rozvíjať infraštruktúru pre peších, cyklistov a verejnú dopravu po celom meste .
Hamburg chce prepojiť zelené plochy a parky
Takmer 40 percent z Hamburgu sa skladá zo zelených plôch a parkov. V pláne je spojiť tieto oblasti cyklotrasami a chodníkmi, ktoré by umožnili ľuďom preskúmať väčšinu mesta bez použitia auta.
V rozhovore pre The Guardian hovorkyňa mesta Angelika Fritsch povedala, že „iné mestá, vrátane Londýna, majú zelené kruhy, ale zelená sieť bude jedinečná v rozlohe od predmestia až do centra mesta“.
Podľa Fritsch budú môcť ľudia v priebehu 15 až 20 rokov pozrieť mesto výlučne na bicykli a pešo.
Spolu s rozvojom týchto zón bez vozidiel mesto vysadí viac zelene, aby pomohla absorbovať CO2 a regulovať klímu mesta.
Bratislava mlčí, Košice chcú dostať ľudí do MHD
Oslovili sme najväčšie mestá na Slovensku, Bratislavu aj Košice, a aj tamojšie dopravné podniky, či si myslia, že by aj na Slovensku mohli postupne vymiznúť autá z centier miest.
Na naše otázky odpovedal iba Dopravný podnik mesta Košice.
„Tento rok prebieha obnova vozového parku autobusov, v jej rámci dopravný podnik vymení 127 autobusov, čo predstavuje dve tretiny vozového parku,“ povedala vedúca referátu marketingu, reklamy a PR Dopravného podniku mesta Košice Michaela Karaffová.
Karaffová doplnila, že „súčasne sme pred podpisom zmluvy na nákup 23 kusov električiek financovaných zo zdrojov Európskej únie a Košice budú prostredníctvom fondov Únie modernizovať električkové trate“.
Všetky tieto projekty by mali byť zrealizované počas tohto a budúceho roka.
Karaffová si nemyslí, že autá úplne zmiznú z ciest mesta, ale cieľom investícií je vrátiť verejnosť do mestskej dopravy a dopravný podnik verí, že vrastie počet cestujúcich a to aj vďaka novým dopravným prostriedkom.