Renault sa inšpiroval v F1, má úsporný menší diesel s výkonom dvojlitra

Dve turbodúchadlá pomohli novému dieselu dosiahnuť výkon na úrovni tradičných dvojlitrov, ale so spotrebou nižšou o štvrtinu.

(Zdroj: Renault)

V máji uplynú tri roky od našej prvej jazdy s naftovým štvorvalcom 1,6 dCi, ktorý v mnohých modeloch postupne vystriedal starší agregát 1,5 dCi.

Renault teraz prichádza s ďalšou verziou a modernizáciou, ktorá dáva motoru 1,6 dCi Twin Turbo za úlohu zastúpiť väčšie dvojlitrové diesele výkonom a krútiacim momentom.

V spotrebe má byť menší a rovnako výkonný diesel o štvrtinu úspornejší.

Dve turbá rozširujú záber motora

Za nárastom výkonu na 118 kW (160k) a krútiaceho momentu na 380 Nm stoja najmä dve turbodúchadlá a systém sekvenčného preplňovania.

Prvé turbodúchadlo reaguje veľmi rýchlo na stlačenie plynového pedálu, zmenšuje oneskorenie reakcie motora a "potiahne" už od 1500 otáčok.

Keď už nestačí plniť motor pretlakom vzduchu vo vyšších otáčkach, dostáva sa k slovu druhé turbodúchadlo.

To má výrazný podiel na tom, že motor 1,6 dCi Twin turbo dosahuje litrový výkon až 100 konských síl. Vzhľadom na nízky objem motora je impozantný skôr krútiaci moment 380 Nm.

Inšpirácie pochádzajú z F1

Renault už pri konštrukcii základnej verzie motor a 1,6 dCi využil niektoré skúsenosti zo stavby agregátov pre Formulu 1 a robí tak aj teraz.

Naftové motory nepoháňajú monoposty F1, inšpirácia prišla skôr v oblasti odľahčenia, znižovania trenia a najmä v chladení.

Technici venovali zvláštnu pozornosť prúdeniu chladiacej kvapaliny v oblasti spaľovacej komory, kde vzniká najväčšie teplo.

Takto možno motor rýchlo ohriať v zime a dobre chladiť v lete.

Piesty nového motora s dvomi turbami sa dokážu prispôsobovať stenám valcov a dosahovať dobrý pomer medzi nízkym trením a účinnosťou motora.

Súčasný motor 1,6 dCi s výkonom 96 kW (130k) patrí medzi najlepšie agregáty svojho druhu a konkurenciu poráža najmä v dynamike.

Kým v našich predstavách by mohol nový motor 1,6 dCi Twin Turbo poháňať Mégane, Renault si novinku chystá do pripravovaných modelov strednej a vyššej strednej triedy.

Krivka krútiaceho momentu kulminuje vo veľmi úzkom spektre otáčok, ale ešte pri 3000 otáčkach za minútu je krútiaci moment vyše 320 Nm. Výkon má razantný nástup nad 2000 otáčkami a strmo stúpa až po 4000 otáčok za minútu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  5. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  7. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  9. Zažite elektromobilitu na vlastnej koži v up! city
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  1. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  4. TOP trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  5. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  8. Realitná činnosť ako podnikanie
  9. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  10. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 36 988
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 21 737
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 14 124
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 975
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 781
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 413
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 089
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 596
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 581
  10. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 2 298

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchádzajúci generál Macko: Gajdoša zomlela SNS, rezort neriadi on

Je chybou, že ministerstvo obrany odmieta verejnú diskusiu. Tá vnútorná prebieha tiež len formálne, poukazuje dlhoročný dôstojník.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Na Havaji sa prebudila sopka, ľudí vyháňa z domovov

Chrlí skaly s veľkosťou mikrovlniek.

komentár petra tkačenka

So žralokmi z SNS sa koalície nerobia

Žralok hryzie rýchlo, nemilosrdne a efektívne – preto tu stále je.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.