Renault sa inšpiroval v F1, má úsporný menší diesel s výkonom dvojlitra

Dve turbodúchadlá pomohli novému dieselu dosiahnuť výkon na úrovni tradičných dvojlitrov, ale so spotrebou nižšou o štvrtinu.

(Zdroj: Renault)

V máji uplynú tri roky od našej prvej jazdy s naftovým štvorvalcom 1,6 dCi, ktorý v mnohých modeloch postupne vystriedal starší agregát 1,5 dCi.

Renault teraz prichádza s ďalšou verziou a modernizáciou, ktorá dáva motoru 1,6 dCi Twin Turbo za úlohu zastúpiť väčšie dvojlitrové diesele výkonom a krútiacim momentom.

V spotrebe má byť menší a rovnako výkonný diesel o štvrtinu úspornejší.

Dve turbá rozširujú záber motora

Za nárastom výkonu na 118 kW (160k) a krútiaceho momentu na 380 Nm stoja najmä dve turbodúchadlá a systém sekvenčného preplňovania.

Prvé turbodúchadlo reaguje veľmi rýchlo na stlačenie plynového pedálu, zmenšuje oneskorenie reakcie motora a "potiahne" už od 1500 otáčok.

Keď už nestačí plniť motor pretlakom vzduchu vo vyšších otáčkach, dostáva sa k slovu druhé turbodúchadlo.

To má výrazný podiel na tom, že motor 1,6 dCi Twin turbo dosahuje litrový výkon až 100 konských síl. Vzhľadom na nízky objem motora je impozantný skôr krútiaci moment 380 Nm.

Inšpirácie pochádzajú z F1

Renault už pri konštrukcii základnej verzie motor a 1,6 dCi využil niektoré skúsenosti zo stavby agregátov pre Formulu 1 a robí tak aj teraz.

Naftové motory nepoháňajú monoposty F1, inšpirácia prišla skôr v oblasti odľahčenia, znižovania trenia a najmä v chladení.

Technici venovali zvláštnu pozornosť prúdeniu chladiacej kvapaliny v oblasti spaľovacej komory, kde vzniká najväčšie teplo.

Takto možno motor rýchlo ohriať v zime a dobre chladiť v lete.

Piesty nového motora s dvomi turbami sa dokážu prispôsobovať stenám valcov a dosahovať dobrý pomer medzi nízkym trením a účinnosťou motora.

Súčasný motor 1,6 dCi s výkonom 96 kW (130k) patrí medzi najlepšie agregáty svojho druhu a konkurenciu poráža najmä v dynamike.

Kým v našich predstavách by mohol nový motor 1,6 dCi Twin Turbo poháňať Mégane, Renault si novinku chystá do pripravovaných modelov strednej a vyššej strednej triedy.

Krivka krútiaceho momentu kulminuje vo veľmi úzkom spektre otáčok, ale ešte pri 3000 otáčkach za minútu je krútiaci moment vyše 320 Nm. Výkon má razantný nástup nad 2000 otáčkami a strmo stúpa až po 4000 otáčok za minútu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež