Renault sa inšpiroval v F1, má úsporný menší diesel s výkonom dvojlitra

Dve turbodúchadlá pomohli novému dieselu dosiahnuť výkon na úrovni tradičných dvojlitrov, ale so spotrebou nižšou o štvrtinu.

(Zdroj: Renault)

V máji uplynú tri roky od našej prvej jazdy s naftovým štvorvalcom 1,6 dCi, ktorý v mnohých modeloch postupne vystriedal starší agregát 1,5 dCi.

Renault teraz prichádza s ďalšou verziou a modernizáciou, ktorá dáva motoru 1,6 dCi Twin Turbo za úlohu zastúpiť väčšie dvojlitrové diesele výkonom a krútiacim momentom.

V spotrebe má byť menší a rovnako výkonný diesel o štvrtinu úspornejší.

Dve turbá rozširujú záber motora

Za nárastom výkonu na 118 kW (160k) a krútiaceho momentu na 380 Nm stoja najmä dve turbodúchadlá a systém sekvenčného preplňovania.

Prvé turbodúchadlo reaguje veľmi rýchlo na stlačenie plynového pedálu, zmenšuje oneskorenie reakcie motora a "potiahne" už od 1500 otáčok.

Keď už nestačí plniť motor pretlakom vzduchu vo vyšších otáčkach, dostáva sa k slovu druhé turbodúchadlo.

To má výrazný podiel na tom, že motor 1,6 dCi Twin turbo dosahuje litrový výkon až 100 konských síl. Vzhľadom na nízky objem motora je impozantný skôr krútiaci moment 380 Nm.

Inšpirácie pochádzajú z F1

Renault už pri konštrukcii základnej verzie motor a 1,6 dCi využil niektoré skúsenosti zo stavby agregátov pre Formulu 1 a robí tak aj teraz.

Naftové motory nepoháňajú monoposty F1, inšpirácia prišla skôr v oblasti odľahčenia, znižovania trenia a najmä v chladení.

Technici venovali zvláštnu pozornosť prúdeniu chladiacej kvapaliny v oblasti spaľovacej komory, kde vzniká najväčšie teplo.

Takto možno motor rýchlo ohriať v zime a dobre chladiť v lete.

Piesty nového motora s dvomi turbami sa dokážu prispôsobovať stenám valcov a dosahovať dobrý pomer medzi nízkym trením a účinnosťou motora.

Súčasný motor 1,6 dCi s výkonom 96 kW (130k) patrí medzi najlepšie agregáty svojho druhu a konkurenciu poráža najmä v dynamike.

Kým v našich predstavách by mohol nový motor 1,6 dCi Twin Turbo poháňať Mégane, Renault si novinku chystá do pripravovaných modelov strednej a vyššej strednej triedy.

Krivka krútiaceho momentu kulminuje vo veľmi úzkom spektre otáčok, ale ešte pri 3000 otáčkach za minútu je krútiaci moment vyše 320 Nm. Výkon má razantný nástup nad 2000 otáčkami a strmo stúpa až po 4000 otáčok za minútu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 789
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 11 552
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 755
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 436
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 070
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 687
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 904
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 791
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 670
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 621

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pohroma sa blíži, nielen vo Francúzsku

Voľby sú nepredvídateľné, ale trend nespokojnosti je čoraz jasnejší.

PRIMÁR

Športový lekár: Kto chodí denne na pivo, nemôže začať prudko športovať

Malovič hovorí o vplyve a rizikách športu v zrelom veku.

KOMENTÁRE

Francúzi vo voľbách nerozhodujú len o sebe

Tí, ktorí si už Európu vybrali, si teraz hryzú nechty.

Neprehliadnite tiež

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop