Ford Fiesta a aj väčší Ford Mondeo sa stali inšpiráciou pre facelift kompaktného modelu Focus.
Hlavným prvkom prednej časti sú nové, viac vystupujúce svetlomety a predná maska. Zmenili sa hmlové svetlá aj kapota motora.
V zadnej časti vidíme len minimálne zmeny v detailoch. Zadné svetlá nezmenili svoj základný tvar ani umiestnenie. Graficky je upravené len usporiadanie jednotlivých svetiel.
Modernejší interiér má menej tlačidiel
Oveľa výraznejšia je zmena v interiéri. Celkovou prestavbou prešla stredová konzola s veľkým dotykovým displejom s uhlopriečkou osem palcov, ktorý ale s vysokou pravdepodobnosťou nebude súčasťou základnej výbavy.
Zmizla veľká väčšina tlačidiel na vysunutej konzole. Ovládanie ventilácie sa zdá byť oveľa prehľadnejšie a jednoduchšie.
Do celkového vzhľadu stredovej časti pekne zapadol volič režimu automatickej prevodovky. Aj nový Ford Focus ostáva verný klasickej ručnej brzde.
Parkuje spoľahlivejšie
V modernizovanom Forde Focus nemôžu chýbať prvky elektronickej ochrany, napríklad systému Active City Stop.
Elektronický pomocník chráni v meste pasažierov vozidla pred blížiacimi sa kolíziami do rýchlosti 50 km/h. V prípade potreby systém sám zastaví vozidlo.
Automobilka vybavila nový Focus aj cúvacími senzormi navyše. Tie dokážu upozorniť na blížiace sa vozidlo v prípade cúvania z parkovného miesta a umožnia bezpečnejšie pozdĺžne automatické parkovanie.
Verný zmenšovaniu objemu motora
Najsilnejšou naftovou pohonnou jednotkou ostáva dvojlitrový turbodiesel 2.0 TDCI s výkonom zvýšeným na 110 kW (150 k). Na trh sa dostáva so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PowerShift tiež so šiestimi stupňami.
V ponuke pod dvojlitrovým motorom sa objavia 1,5-litrové naftové jednotky TDCi v troch výkonových stupňoch z ktorých najsilnejší bude produkovať výkon 88 kW (120 k).
K dispozícii, okrem manuálnej prevodovky so šiestimi stupňami, bude aj dvojspojkové prevodové ústrojenstvo PowerShift. Vyhradené však ostáva pre najsilnejšiu z 1,5-litrových naftových jednotiek.
Aj v benzínovej ponuke nastane zmena a úbytok objemu. Výkon 110 kW (150 k) alebo 132 kW (179 k) ponúkne nový motor 1.5 EcoBoost, ktorý nahradí dosluhujúcu „tisícšesťstovku“. Aj v tomto prípade bude k dispozícii manuálna šesťstupňová alebo automatická prevodovka s rovnakým počtom stupňov.
Viac detailov o novom vozidle bude k dispozícii po premiére na autosalóne v Ženeve.
zdroj: ts Ford