Meno štúdie Intrado je odvodené od označenia spodnej zaklenutej časti krídla lietadla. Tá vytvára aerodynamický vztlak, ktorý lietadlám umožňuje lietať.
Aj materiály a technológie použité pri konštrukcii auta našli tiež inšpiráciu v leteckom priemysle.
Okrem vyspelých materiálov k nim patrí konštrukcia zameraná výlučne na účel, ako aj pohonné ústrojenstvo s vysokou účinnosťou.
Hyundai vyrába ľahkú oceľ sám
Tvar karosérie podriadili aerodynamike. Neobsahuje nijaké zbytočné ozdoby a dekoračné prvky. Panely karosérie sú údajne vyrobené zo špeciálnej, zvlášť ľahkej ocele.
Tesnenia otvárateľných panelov karosérie priliehajú priamo na centrálny karbónový skelet, čím sa štruktúra karbónu zviditeľňuje pri každom otvorení dverí, kapoty alebo batožinového priestoru.
Ľahká konštrukcia demonštruje schopnosť automobilky Hyundai vyrábať ľahšie a pevnejšie automobily, ktoré majú lepšie jazdné vlastnosti a jednoduchšie sa opravujú.
Ľahké oceľové deformačné štruktúry nasadené na karbónovom skelete majú zlepšiť deformačné charakteristiky vozidla pri nehode a prispieť k skráteniu času potrebného na opravy.
Vodík v hlavnej úlohe
Štúdiu Intrado poháňa palivový článok na vodík, napájajúci lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s kapacitou 36 kWh. S plne natankovanými nádržami by mal koncept precestovať približne 600 kilometrov.
Okrem dlhšieho dojazdu, oproti sériovému modelu Hyundai ix35 Fuel Cell, má mať Intrado agilnejšie jazdné vlastnosti a lepšiu jazdnú dynamiku vďaka nižšej hmotnosti a vyššej účinnosti pohonného ústrojenstva.
Štúdiu Intrado navrhli a skonštruovali v európskom výskumnom a vývojovom centre Hyundai Motor v Rüsselsheime.
zdroj: ts Hyundai