Vodíkový koncept Hyundai Intrado inšpirovali lietadlá

Hyundai tvrdí, že Intrado prejde na jedno natankovanie vodíka vyše 600 kilometrov.

(Zdroj: Hyundai)

Meno štúdie Intrado je odvodené od označenia spodnej zaklenutej časti krídla lietadla. Tá vytvára aerodynamický vztlak, ktorý lietadlám umožňuje lietať.

Aj materiály a technológie použité pri konštrukcii auta našli tiež inšpiráciu v leteckom priemysle.

Okrem vyspelých materiálov k nim patrí konštrukcia zameraná výlučne na účel, ako aj pohonné ústrojenstvo s vysokou účinnosťou.

Hyundai vyrába ľahkú oceľ sám

Tvar karosérie podriadili aerodynamike. Neobsahuje nijaké zbytočné ozdoby a dekoračné prvky. Panely karosérie sú údajne vyrobené zo špeciálnej, zvlášť ľahkej ocele.

Tesnenia otvárateľných panelov karosérie priliehajú priamo na centrálny karbónový skelet, čím sa štruktúra karbónu zviditeľňuje pri každom otvorení dverí, kapoty alebo batožinového priestoru.

Ľahká konštrukcia demonštruje schopnosť automobilky Hyundai vyrábať ľahšie a pevnejšie automobily, ktoré majú lepšie jazdné vlastnosti a jednoduchšie sa opravujú.

Ľahké oceľové deformačné štruktúry nasadené na karbónovom skelete majú zlepšiť deformačné charakteristiky vozidla pri nehode a prispieť k skráteniu času potrebného na opravy.

Vodík v hlavnej úlohe

Štúdiu Intrado poháňa palivový článok na vodík, napájajúci lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s kapacitou 36 kWh. S plne natankovanými nádržami by mal koncept precestovať približne 600 kilometrov.

Okrem dlhšieho dojazdu, oproti sériovému modelu Hyundai ix35 Fuel Cell, má mať Intrado agilnejšie jazdné vlastnosti a lepšiu jazdnú dynamiku vďaka nižšej hmotnosti a vyššej účinnosti pohonného ústrojenstva.

Štúdiu Intrado navrhli a skonštruovali v európskom výskumnom a vývojovom centre Hyundai Motor v Rüsselsheime.

zdroj: ts Hyundai

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.