Vyskúšali sme auto zo slovenskej produkcie, ktoré v pomerne ťažkých podmienkach a na rozbitých cestách najazdilo 50 000 kilometrov.
Za ten čas sa ukázalo, že sa netreba báť dotykového displeja a jeho ovládanie zvládnu aj tí, ktorí nemajú blízko k modernej technike.
Spotreba: od 4,4 do 4,7 litra na 100 km
Ak sa zaujímate o drahší diesel, vieme po početných skúsenostiach povedať, že s časticovým filtrom nemal problém.
Bez záľuby v extra ekonomickej jazde môžete počítať so spotrebou 4,4 až 4,7 litra na 100 kilometrov, v závislosti od podmienok a ročného obdobia.
Obyčajne zastávame názor, že v tejto kategórii diesel netreba a aj v jednom z našich testov sa trojvalcový benzín ukázal ako výhodnejšie riešenie.
Diesel pasuje presne takým podmienkam, ako bol samotný test: 50 000 kilometrov v priebehu poldruha roka. Pri častých jazdách mimo mesta aj v kopcoch dobre padne ťah od nízkych otáčok.
Výhodu v spotrebe naftového motora spoznáte najmä v diaľničnom tempe, kde sa diesel rozchádza s benzínom o niečo výraznejšie.
Mechanici museli dotiahnuť zámok
Vo videu ukážeme, ako funguje komunikačný palubný systém a trakčná kontrola prednej nápravy.
Ako sme už písali, Peugeot 208 absolvoval jednu predpísanú prehliadku a mechanici museli v rámci záruky dotiahnuť zámok piatych dverí.
Z testovacieho zápisníka
Stav tachometra | 1996 km | 12 254 km | 21 178 km | 48584 km |
Pneumatiky | letné | zimné | zimné | zimné |
Typ pneu. | Bridgestone Ecopia | Kleber Kris Alp | Kleber Kris Alp | Kleber Kris Alp |
Rozmer pneu. | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 | 185/65 R15 |
Priemerná spotreba | 4,8 l/100km | 4,3l/100 km | 4,6 l/100km | 4,6 l/100 km |
Počasie/teplota | jasno 19 °C | polojasno 8 °C | polojasno 8°C | dážď 6°C |
Zrýchlenie z 0-100 km/h | 13,30 s | 11,35 s | 11,83 s | 12,36 s |
Brzdná dráha 100 km/h-0 | 43,18 m | 47,01 m | 44,55 m | 45,72 m |
Čas v slalome | 15,22 s | 14,62s | xxx | xxx |
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) | 8,73 s | 5,9 s | 5,32 s | 5,20 s |
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) | 11,79 s | 6,65 s | 6,61 s | 6,71 s |


Prečítajte si tiež:
Test: Náklady na servis Peugeotu 208 e-HDi nás príjemne prekvapili



Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje
Cena modelu od (eur) | 9.690 |
Cena test. verzie od (eur) | 14.990 |
Cena test. Auta (eur) | 16.225 (začiatok testu) |
Motor | 1,6 HDi |
Objem (cm3) | 1560 |
Výkon (kW(k)) | 68 (92) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 230 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 1750 |
Priemerná spotreba (l/100km) | 3,8 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 109 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 185 |
Prevodovka | manuálna |
Počet stupňov | 5 |
Pneumatiky | Bridgestone Ecopia |
Rozmer a index pneumatík | 185/65 R15, 88T |
Brzdy vpredu | kotúčové |
Brzdy vzadu | kotúčové |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1265 |
Rezervné koleso | plnohodnotné |
Servisný interval (km/rok) | 20 000/1 |
Dĺžka (mm) | 3962 |
Rázvor náprav (mm) | 2538 |
Šírka (mm) | 1829 |
Výška (mm) | 1460 |
Základný objem kufra (l) | 285-311 |
Delenie sedadiel | 2/3 |