SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Test: Peugeot 208 a jeho štart-stop systém vydržia veľa

Vypínania motora na križovatke a pri vjazde na parkovacie miesto sa netreba báť. Ani z dlhodobého hľadiska.

(Zdroj: autor)

Vyskúšali sme auto zo slovenskej produkcie, ktoré v pomerne ťažkých podmienkach a na rozbitých cestách najazdilo 50 000 kilometrov.

Za ten čas sa ukázalo, že sa netreba báť dotykového displeja a jeho ovládanie zvládnu aj tí, ktorí nemajú blízko k modernej technike.

Spotreba: od 4,4 do 4,7 litra na 100 km

Ak sa zaujímate o drahší diesel, vieme po početných skúsenostiach povedať, že s časticovým filtrom nemal problém.

Bez záľuby v extra ekonomickej jazde môžete počítať so spotrebou 4,4 až 4,7 litra na 100 kilometrov, v závislosti od podmienok a ročného obdobia.

Obyčajne zastávame názor, že v tejto kategórii diesel netreba a aj v jednom z našich testov sa trojvalcový benzín ukázal ako výhodnejšie riešenie.

Diesel pasuje presne takým podmienkam, ako bol samotný test: 50 000 kilometrov v priebehu poldruha roka. Pri častých jazdách mimo mesta aj v kopcoch dobre padne ťah od nízkych otáčok.

Výhodu v spotrebe naftového motora spoznáte najmä v diaľničnom tempe, kde sa diesel rozchádza s benzínom o niečo výraznejšie.

Mechanici museli dotiahnuť zámok

Vo videu ukážeme, ako funguje komunikačný palubný systém a trakčná kontrola prednej nápravy.

Ako sme už písali, Peugeot 208 absolvoval jednu predpísanú prehliadku a mechanici museli v rámci záruky dotiahnuť zámok piatych dverí.

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra

1996 km

12 254 km

21 178 km

48584 km

Pneumatiky

letné

zimné

zimné

zimné

Typ pneu.

Bridgestone

Ecopia

Kleber Kris Alp

Kleber Kris Alp

Kleber Kris Alp

Rozmer pneu.

185/65 R15

185/65 R15

185/65 R15

185/65 R15

Priemerná spotreba

4,8 l/100km

4,3l/100 km

4,6 l/100km

4,6 l/100 km

Počasie/teplota

jasno 19 °C

polojasno 8 °C

polojasno 8°C

dážď 6°C

Zrýchlenie z 0-100 km/h

13,30 s

11,35 s

11,83 s

12,36 s

Brzdná dráha 100 km/h-0

43,18 m

47,01 m

44,55 m

45,72 m

Čas v slalome

15,22 s

14,62s

xxx

xxx

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

8,73 s

5,9 s

5,32 s

5,20 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

11,79 s

6,65 s

6,61 s

6,71 s

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225 (začiatok testu)
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Unikát medzi značkami. CUPRA
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  6. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  7. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 080
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 821
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 863
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 801
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 578
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 896
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 885
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 162
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 126
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 935

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Švejna
Béla Bugár.
Komentár Petra Schutza

Ramadán na prieskumy je ďalší koaličný idiotizmus

„Návrh“ je dokumentácia ovládnutia myslí konšpiračnou optikou.

Peter Schutz.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Ak sa mocní začnú báť svojich šašov, je s nimi koniec

V Moskve dali zavariť dvere na nepohodlnú výstavu.

Neprehliadnite tiež

Mazda predstavila svoj prvý elektromobil MX-30, poznáme jeho cenu

Popri elektromotore sa pod kapotou objaví aj Wankel.

Mazda MX-30

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.
Lancia Ypsilon