SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Test: Peugeot 208 a jeho štart-stop systém vydržia veľa

Vypínania motora na križovatke a pri vjazde na parkovacie miesto sa netreba báť. Ani z dlhodobého hľadiska.

(Zdroj: autor)

Vyskúšali sme auto zo slovenskej produkcie, ktoré v pomerne ťažkých podmienkach a na rozbitých cestách najazdilo 50 000 kilometrov.

Za ten čas sa ukázalo, že sa netreba báť dotykového displeja a jeho ovládanie zvládnu aj tí, ktorí nemajú blízko k modernej technike.

Spotreba: od 4,4 do 4,7 litra na 100 km

Ak sa zaujímate o drahší diesel, vieme po početných skúsenostiach povedať, že s časticovým filtrom nemal problém.

Bez záľuby v extra ekonomickej jazde môžete počítať so spotrebou 4,4 až 4,7 litra na 100 kilometrov, v závislosti od podmienok a ročného obdobia.

Obyčajne zastávame názor, že v tejto kategórii diesel netreba a aj v jednom z našich testov sa trojvalcový benzín ukázal ako výhodnejšie riešenie.

Diesel pasuje presne takým podmienkam, ako bol samotný test: 50 000 kilometrov v priebehu poldruha roka. Pri častých jazdách mimo mesta aj v kopcoch dobre padne ťah od nízkych otáčok.

Výhodu v spotrebe naftového motora spoznáte najmä v diaľničnom tempe, kde sa diesel rozchádza s benzínom o niečo výraznejšie.

Mechanici museli dotiahnuť zámok

Vo videu ukážeme, ako funguje komunikačný palubný systém a trakčná kontrola prednej nápravy.

Ako sme už písali, Peugeot 208 absolvoval jednu predpísanú prehliadku a mechanici museli v rámci záruky dotiahnuť zámok piatych dverí.

Z testovacieho zápisníka

Stav tachometra

1996 km

12 254 km

21 178 km

48584 km

Pneumatiky

letné

zimné

zimné

zimné

Typ pneu.

Bridgestone

Ecopia

Kleber Kris Alp

Kleber Kris Alp

Kleber Kris Alp

Rozmer pneu.

185/65 R15

185/65 R15

185/65 R15

185/65 R15

Priemerná spotreba

4,8 l/100km

4,3l/100 km

4,6 l/100km

4,6 l/100 km

Počasie/teplota

jasno 19 °C

polojasno 8 °C

polojasno 8°C

dážď 6°C

Zrýchlenie z 0-100 km/h

13,30 s

11,35 s

11,83 s

12,36 s

Brzdná dráha 100 km/h-0

43,18 m

47,01 m

44,55 m

45,72 m

Čas v slalome

15,22 s

14,62s

xxx

xxx

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň)

8,73 s

5,9 s

5,32 s

5,20 s

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň)

11,79 s

6,65 s

6,61 s

6,71 s

Peugeot 208 Active+ 1,6 e-HDi – základné údaje

Cena modelu od (eur) 9.690
Cena test. verzie od (eur) 14.990
Cena test. Auta (eur) 16.225 (začiatok testu)
Motor 1,6 HDi
Objem (cm3) 1560
Výkon (kW(k)) 68 (92)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min.) 1750
Priemerná spotreba (l/100km) 3,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 109
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 5
Pneumatiky Bridgestone Ecopia
Rozmer a index pneumatík 185/65 R15, 88T
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1265
Rezervné koleso plnohodnotné
Servisný interval (km/rok) 20 000/1
Dĺžka (mm) 3962
Rázvor náprav (mm) 2538
Šírka (mm) 1829
Výška (mm) 1460
Základný objem kufra (l) 285-311
Delenie sedadiel 2/3

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 274
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 415
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 179
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 718
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 524
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 447
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 515
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 269
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L