Prvá jazda: Na Honde Civic Tourer nás zaujal kufor a podvozok

Honda priniesla s modelom Tourer veľký batožinový priestor a množstvo asistenčných systémov. Vylepšenia neminuli podvozok a posilňovač riadenia.

Tourer dostal dozadu nové adaptívne tlmiče ADS s voliteľným režimom jazdy.(Zdroj: Honda)

Civic Tourer je v porovnaní s klasickým Civicom dlhší o 235 mm, pričom prakticky celý rozdiel je spôsobený dlhším zadným previsom.

Vďaka tomu vzrástol batožinový priestor na úctyhodných 624 litrov, čím prekonáva aj Octaviu.

Do celkovej veľkosti kufra je tak, ako je to bežnou praxou, zarátaný aj objem priestoru pod vrchným dielom dvojitého dna, ktorý vznikol nahradením rezervy lepiacou sadou.

Po sklopení zadných sedadiel do roviny s dvojitým dnom kufra vznikne priestor s objemom 1668 litrov. Oproti bežnému Civicu má Tourer vonkajšiu výšku nakladacej hrany o 12,5 cm menšiu na úrovni 56,5cm.

Na tuhosti karosérie nestratil

Piate dvere sú veľmi masívne a tým síce opticky predlžujú auto, ale uberajú z objemu batožinového priestoru.

Masívnosť je zrejme spôsobená vystužením zadnej časti. výrobca prezentuje, že Tourer ma rovnakú úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie ako krátky Civic 5D.

K variabilite priestoru prispieva systém zadných sedadiel Magic Seats, ktoré je možné vyklopiť a tým vznikne priestor na prevážanie batožiny na mieste zadných sedadiel.

Pribalili bezpečnostné prvky

Asistenčné systémy sú dnes medzi výrobcami populárne a vie to aj Honda. Po vzore ostatných automobiliek ponúka množstvo z nich aj vo veľkom kombi.

Za príplatok 900 eur dostanete bezpečnostný balík ADAS I, ktorý obsahuje systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel a systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke.

Kto si objedná balík ADAS II za 5300 eur, dostane navyše adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie následkov dopravnej nehody a navigačný systém. Práve navigačný systém poriadne zdvihol cenu balíka.

Rozpoznávanie dopravných značiek funguje za pomoci multifunkčnej kamery umiestnenej za predným sklom, podobne ako to majú aj iné konkurenčné značky.

Podľa dostupných informácií však Honda rozpozná aj dodatkové tabule a tak na displeji zobrazuje iba značky relevantné pre šoféra osobného auta.

Papierová spotreba vyzerá výborne

Počas prvej jazdy sme vyskúšali 1,6 litrový diesel s výkonom 88 kW v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Tourer s danou motorizáciou za 10,1 s. Automobilkou udávaná kombinovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Reálnu spotrebu však zistíme až počas testu, keďže prvá cca 70 kilometrová zoznamovacia jazda bola príliš krátka na jej určenie.

Jazdným vlastnostiam pomáhajú nové tlmiče

Vzadu pribudli adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy Normal, Comfort a Dynamic.

Najväčšiu časť prvej cesty sme využívali režim Normal, ktorý je akýmsi kompromisom medzi režimom Komfort a športovým režimom Dynamic.

Na slovenských cestách sme trafili par jám, ktoré Tourer odfiltroval k našej spokojnosti s možno jemne vyšším hlukom, ako by sme od nového auta čakali.

Zadná napráva neposkakovala a auto držalo stopu aj nezaťažené. Počas budúceho testu vyskúšame jej správanie aj na horších cestách s priečnymi nerovnosťami a roletami.

Riadenie vyladili nad mieru dobre

Honda sa zaoberala aj charakteristikou posilňovača riadenia a spravila dobre.

Náš výnimočný pocit bol možno umocnený presadnutím z práve testovaného Mitsubishi ASX 2,2 D-ID (test uverejnime v priebehu týždňa) a rozdiel v riadení bol citeľný.

Premenlivý účinok posilňovača Hondy na základe rýchlosti vozidla, spolu s tuhším chodom volantu pri jeho otočení v okolí strednej polohy kolies nám dodával dobrý pocit a prispieval k lepšiemu pocitu z odozvy podvozka.

V prípade ASX nebolo riadenie dostatočné strmé a v stredných polohách chodilo veľmi ľahko aj pri vyšších rýchlostiach.

Cena Hondy Tourer na Slovensku začína od 19 090 eur.

Cenník a prehľad výbav

Motor

Výkon (kW)

Prevodovka

S

Comfort

Sport

Lifestyle

Executive

1.8 i-VTEC

104

6MT

-

19 090 €

20 390 €

22 140 €

24 540 €

1.8 i-VTEC

104

5AT

-

20 290 €

21 590 €

23 340 €

25 740 €

1.6 i-DTEC

88

6MT

19 690 €

20 490 €

21 790 €

23 540 €

25 940 €

Vyklopením zadných sedadiel Magic Seats vznikne dodatočný priestor na prevoz batožiny. Sem vmestíte aj bicykel.
Tourer má predlžený zadný previs o 220 mm, napriek tomu si zachoval úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie.
Pod vrchné poschodie dvojitého dna sa zmesti pomerne objemný náklad, je to na úkor rezervy. Tourer má vo výbave lepiacu sadu.
Na sedadlá vpredu sme si rýchlo zvykli a pri vykrajovaní zákrut na cestách prvej triedy sme ocenili ich dobre bočné vedenie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 002
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 657
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 338
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 323
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 671
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 539
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 217
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 840
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 575
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 704

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop