Prvá jazda: Na Honde Civic Tourer nás zaujal kufor a podvozok

Honda priniesla s modelom Tourer veľký batožinový priestor a množstvo asistenčných systémov. Vylepšenia neminuli podvozok a posilňovač riadenia.

Tourer dostal dozadu nové adaptívne tlmiče ADS s voliteľným režimom jazdy.(Zdroj: Honda)

Civic Tourer je v porovnaní s klasickým Civicom dlhší o 235 mm, pričom prakticky celý rozdiel je spôsobený dlhším zadným previsom.

Vďaka tomu vzrástol batožinový priestor na úctyhodných 624 litrov, čím prekonáva aj Octaviu.

Do celkovej veľkosti kufra je tak, ako je to bežnou praxou, zarátaný aj objem priestoru pod vrchným dielom dvojitého dna, ktorý vznikol nahradením rezervy lepiacou sadou.

Po sklopení zadných sedadiel do roviny s dvojitým dnom kufra vznikne priestor s objemom 1668 litrov. Oproti bežnému Civicu má Tourer vonkajšiu výšku nakladacej hrany o 12,5 cm menšiu na úrovni 56,5cm.

Na tuhosti karosérie nestratil

Piate dvere sú veľmi masívne a tým síce opticky predlžujú auto, ale uberajú z objemu batožinového priestoru.

Masívnosť je zrejme spôsobená vystužením zadnej časti. výrobca prezentuje, že Tourer ma rovnakú úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie ako krátky Civic 5D.

K variabilite priestoru prispieva systém zadných sedadiel Magic Seats, ktoré je možné vyklopiť a tým vznikne priestor na prevážanie batožiny na mieste zadných sedadiel.

Pribalili bezpečnostné prvky

Asistenčné systémy sú dnes medzi výrobcami populárne a vie to aj Honda. Po vzore ostatných automobiliek ponúka množstvo z nich aj vo veľkom kombi.

Za príplatok 900 eur dostanete bezpečnostný balík ADAS I, ktorý obsahuje systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel a systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke.

Kto si objedná balík ADAS II za 5300 eur, dostane navyše adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie následkov dopravnej nehody a navigačný systém. Práve navigačný systém poriadne zdvihol cenu balíka.

Rozpoznávanie dopravných značiek funguje za pomoci multifunkčnej kamery umiestnenej za predným sklom, podobne ako to majú aj iné konkurenčné značky.

Podľa dostupných informácií však Honda rozpozná aj dodatkové tabule a tak na displeji zobrazuje iba značky relevantné pre šoféra osobného auta.

Papierová spotreba vyzerá výborne

Počas prvej jazdy sme vyskúšali 1,6 litrový diesel s výkonom 88 kW v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Tourer s danou motorizáciou za 10,1 s. Automobilkou udávaná kombinovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Reálnu spotrebu však zistíme až počas testu, keďže prvá cca 70 kilometrová zoznamovacia jazda bola príliš krátka na jej určenie.

Jazdným vlastnostiam pomáhajú nové tlmiče

Vzadu pribudli adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy Normal, Comfort a Dynamic.

Najväčšiu časť prvej cesty sme využívali režim Normal, ktorý je akýmsi kompromisom medzi režimom Komfort a športovým režimom Dynamic.

Na slovenských cestách sme trafili par jám, ktoré Tourer odfiltroval k našej spokojnosti s možno jemne vyšším hlukom, ako by sme od nového auta čakali.

Zadná napráva neposkakovala a auto držalo stopu aj nezaťažené. Počas budúceho testu vyskúšame jej správanie aj na horších cestách s priečnymi nerovnosťami a roletami.

Riadenie vyladili nad mieru dobre

Honda sa zaoberala aj charakteristikou posilňovača riadenia a spravila dobre.

Náš výnimočný pocit bol možno umocnený presadnutím z práve testovaného Mitsubishi ASX 2,2 D-ID (test uverejnime v priebehu týždňa) a rozdiel v riadení bol citeľný.

Premenlivý účinok posilňovača Hondy na základe rýchlosti vozidla, spolu s tuhším chodom volantu pri jeho otočení v okolí strednej polohy kolies nám dodával dobrý pocit a prispieval k lepšiemu pocitu z odozvy podvozka.

V prípade ASX nebolo riadenie dostatočné strmé a v stredných polohách chodilo veľmi ľahko aj pri vyšších rýchlostiach.

Cena Hondy Tourer na Slovensku začína od 19 090 eur.

Cenník a prehľad výbav

Motor

Výkon (kW)

Prevodovka

S

Comfort

Sport

Lifestyle

Executive

1.8 i-VTEC

104

6MT

-

19 090 €

20 390 €

22 140 €

24 540 €

1.8 i-VTEC

104

5AT

-

20 290 €

21 590 €

23 340 €

25 740 €

1.6 i-DTEC

88

6MT

19 690 €

20 490 €

21 790 €

23 540 €

25 940 €

Vyklopením zadných sedadiel Magic Seats vznikne dodatočný priestor na prevoz batožiny. Sem vmestíte aj bicykel.
Tourer má predlžený zadný previs o 220 mm, napriek tomu si zachoval úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie.
Pod vrchné poschodie dvojitého dna sa zmesti pomerne objemný náklad, je to na úkor rezervy. Tourer má vo výbave lepiacu sadu.
Na sedadlá vpredu sme si rýchlo zvykli a pri vykrajovaní zákrut na cestách prvej triedy sme ocenili ich dobre bočné vedenie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 007
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 998
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 152
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 765
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 361
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 147
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 935
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 949
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 748
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 752

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Biskupi ideológii pozornosť nevenujú.

DOMOV

Politici, ktorým zrušia stranu, nebudú môcť ďalej pôsobiť

V zahraničí zákaz znamenal pre niektorých ľudí politický koniec.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.