SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Na Honde Civic Tourer nás zaujal kufor a podvozok

Honda priniesla s modelom Tourer veľký batožinový priestor a množstvo asistenčných systémov. Vylepšenia neminuli podvozok a posilňovač riadenia.

Tourer dostal dozadu nové adaptívne tlmiče ADS s voliteľným režimom jazdy.Tourer dostal dozadu nové adaptívne tlmiče ADS s voliteľným režimom jazdy. (Zdroj: Honda)

Civic Tourer je v porovnaní s klasickým Civicom dlhší o 235 mm, pričom prakticky celý rozdiel je spôsobený dlhším zadným previsom.

Vďaka tomu vzrástol batožinový priestor na úctyhodných 624 litrov, čím prekonáva aj Octaviu.

Do celkovej veľkosti kufra je tak, ako je to bežnou praxou, zarátaný aj objem priestoru pod vrchným dielom dvojitého dna, ktorý vznikol nahradením rezervy lepiacou sadou.

Po sklopení zadných sedadiel do roviny s dvojitým dnom kufra vznikne priestor s objemom 1668 litrov. Oproti bežnému Civicu má Tourer vonkajšiu výšku nakladacej hrany o 12,5 cm menšiu na úrovni 56,5cm.

Na tuhosti karosérie nestratil

Piate dvere sú veľmi masívne a tým síce opticky predlžujú auto, ale uberajú z objemu batožinového priestoru.

Masívnosť je zrejme spôsobená vystužením zadnej časti. výrobca prezentuje, že Tourer ma rovnakú úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie ako krátky Civic 5D.

K variabilite priestoru prispieva systém zadných sedadiel Magic Seats, ktoré je možné vyklopiť a tým vznikne priestor na prevážanie batožiny na mieste zadných sedadiel.

Pribalili bezpečnostné prvky

Asistenčné systémy sú dnes medzi výrobcami populárne a vie to aj Honda. Po vzore ostatných automobiliek ponúka množstvo z nich aj vo veľkom kombi.

Za príplatok 900 eur dostanete bezpečnostný balík ADAS I, ktorý obsahuje systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel a systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke.

Kto si objedná balík ADAS II za 5300 eur, dostane navyše adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie následkov dopravnej nehody a navigačný systém. Práve navigačný systém poriadne zdvihol cenu balíka.

Rozpoznávanie dopravných značiek funguje za pomoci multifunkčnej kamery umiestnenej za predným sklom, podobne ako to majú aj iné konkurenčné značky.

Podľa dostupných informácií však Honda rozpozná aj dodatkové tabule a tak na displeji zobrazuje iba značky relevantné pre šoféra osobného auta.

Papierová spotreba vyzerá výborne

Počas prvej jazdy sme vyskúšali 1,6 litrový diesel s výkonom 88 kW v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Tourer s danou motorizáciou za 10,1 s. Automobilkou udávaná kombinovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Reálnu spotrebu však zistíme až počas testu, keďže prvá cca 70 kilometrová zoznamovacia jazda bola príliš krátka na jej určenie.

Jazdným vlastnostiam pomáhajú nové tlmiče

Vzadu pribudli adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy Normal, Comfort a Dynamic.

Najväčšiu časť prvej cesty sme využívali režim Normal, ktorý je akýmsi kompromisom medzi režimom Komfort a športovým režimom Dynamic.

Na slovenských cestách sme trafili par jám, ktoré Tourer odfiltroval k našej spokojnosti s možno jemne vyšším hlukom, ako by sme od nového auta čakali.

Zadná napráva neposkakovala a auto držalo stopu aj nezaťažené. Počas budúceho testu vyskúšame jej správanie aj na horších cestách s priečnymi nerovnosťami a roletami.

Riadenie vyladili nad mieru dobre

Honda sa zaoberala aj charakteristikou posilňovača riadenia a spravila dobre.

Náš výnimočný pocit bol možno umocnený presadnutím z práve testovaného Mitsubishi ASX 2,2 D-ID (test uverejnime v priebehu týždňa) a rozdiel v riadení bol citeľný.

Premenlivý účinok posilňovača Hondy na základe rýchlosti vozidla, spolu s tuhším chodom volantu pri jeho otočení v okolí strednej polohy kolies nám dodával dobrý pocit a prispieval k lepšiemu pocitu z odozvy podvozka.

V prípade ASX nebolo riadenie dostatočné strmé a v stredných polohách chodilo veľmi ľahko aj pri vyšších rýchlostiach.

Cena Hondy Tourer na Slovensku začína od 19 090 eur.

Cenník a prehľad výbav

Motor

Výkon (kW)

Prevodovka

S

Comfort

Sport

Lifestyle

Executive

1.8 i-VTEC

104

6MT

-

19 090 €

20 390 €

22 140 €

24 540 €

1.8 i-VTEC

104

5AT

-

20 290 €

21 590 €

23 340 €

25 740 €

1.6 i-DTEC

88

6MT

19 690 €

20 490 €

21 790 €

23 540 €

25 940 €

Vyklopením zadných sedadiel Magic Seats vznikne dodatočný priestor na prevoz batožiny. Sem vmestíte aj bicykel.
Tourer má predlžený zadný previs o 220 mm, napriek tomu si zachoval úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie.
Pod vrchné poschodie dvojitého dna sa zmesti pomerne objemný náklad, je to na úkor rezervy. Tourer má vo výbave lepiacu sadu.
Na sedadlá vpredu sme si rýchlo zvykli a pri vykrajovaní zákrut na cestách prvej triedy sme ocenili ich dobre bočné vedenie.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 016
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 258
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 868
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 218
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 858
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 044
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 335
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 351
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Najväčší žúr v histórii krajiny

Niektoré slovenské idiomy po tomto víkende už nebudú, čo bývali.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.