SME
Štvrtok, 22. apríl, 2021 | Meniny má SlavomírKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Na Honde Civic Tourer nás zaujal kufor a podvozok

Honda priniesla s modelom Tourer veľký batožinový priestor a množstvo asistenčných systémov. Vylepšenia neminuli podvozok a posilňovač riadenia.

Tourer dostal dozadu nové adaptívne tlmiče ADS s voliteľným režimom jazdy.Tourer dostal dozadu nové adaptívne tlmiče ADS s voliteľným režimom jazdy. (Zdroj: Honda)

Civic Tourer je v porovnaní s klasickým Civicom dlhší o 235 mm, pričom prakticky celý rozdiel je spôsobený dlhším zadným previsom.

Vďaka tomu vzrástol batožinový priestor na úctyhodných 624 litrov, čím prekonáva aj Octaviu.

Do celkovej veľkosti kufra je tak, ako je to bežnou praxou, zarátaný aj objem priestoru pod vrchným dielom dvojitého dna, ktorý vznikol nahradením rezervy lepiacou sadou.

Po sklopení zadných sedadiel do roviny s dvojitým dnom kufra vznikne priestor s objemom 1668 litrov. Oproti bežnému Civicu má Tourer vonkajšiu výšku nakladacej hrany o 12,5 cm menšiu na úrovni 56,5cm.

Na tuhosti karosérie nestratil

Piate dvere sú veľmi masívne a tým síce opticky predlžujú auto, ale uberajú z objemu batožinového priestoru.

Masívnosť je zrejme spôsobená vystužením zadnej časti. výrobca prezentuje, že Tourer ma rovnakú úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie ako krátky Civic 5D.

K variabilite priestoru prispieva systém zadných sedadiel Magic Seats, ktoré je možné vyklopiť a tým vznikne priestor na prevážanie batožiny na mieste zadných sedadiel.

Pribalili bezpečnostné prvky

Asistenčné systémy sú dnes medzi výrobcami populárne a vie to aj Honda. Po vzore ostatných automobiliek ponúka množstvo z nich aj vo veľkom kombi.

Za príplatok 900 eur dostanete bezpečnostný balík ADAS I, ktorý obsahuje systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel a systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke.

Kto si objedná balík ADAS II za 5300 eur, dostane navyše adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie následkov dopravnej nehody a navigačný systém. Práve navigačný systém poriadne zdvihol cenu balíka.

Rozpoznávanie dopravných značiek funguje za pomoci multifunkčnej kamery umiestnenej za predným sklom, podobne ako to majú aj iné konkurenčné značky.

Podľa dostupných informácií však Honda rozpozná aj dodatkové tabule a tak na displeji zobrazuje iba značky relevantné pre šoféra osobného auta.

Papierová spotreba vyzerá výborne

Počas prvej jazdy sme vyskúšali 1,6 litrový diesel s výkonom 88 kW v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Tourer s danou motorizáciou za 10,1 s. Automobilkou udávaná kombinovaná spotreba je 3,8 litra na 100 km.

Reálnu spotrebu však zistíme až počas testu, keďže prvá cca 70 kilometrová zoznamovacia jazda bola príliš krátka na jej určenie.

Jazdným vlastnostiam pomáhajú nové tlmiče

Vzadu pribudli adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy Normal, Comfort a Dynamic.

Najväčšiu časť prvej cesty sme využívali režim Normal, ktorý je akýmsi kompromisom medzi režimom Komfort a športovým režimom Dynamic.

Na slovenských cestách sme trafili par jám, ktoré Tourer odfiltroval k našej spokojnosti s možno jemne vyšším hlukom, ako by sme od nového auta čakali.

Zadná napráva neposkakovala a auto držalo stopu aj nezaťažené. Počas budúceho testu vyskúšame jej správanie aj na horších cestách s priečnymi nerovnosťami a roletami.

Riadenie vyladili nad mieru dobre

Honda sa zaoberala aj charakteristikou posilňovača riadenia a spravila dobre.

Náš výnimočný pocit bol možno umocnený presadnutím z práve testovaného Mitsubishi ASX 2,2 D-ID (test uverejnime v priebehu týždňa) a rozdiel v riadení bol citeľný.

Premenlivý účinok posilňovača Hondy na základe rýchlosti vozidla, spolu s tuhším chodom volantu pri jeho otočení v okolí strednej polohy kolies nám dodával dobrý pocit a prispieval k lepšiemu pocitu z odozvy podvozka.

V prípade ASX nebolo riadenie dostatočné strmé a v stredných polohách chodilo veľmi ľahko aj pri vyšších rýchlostiach.

Cena Hondy Tourer na Slovensku začína od 19 090 eur.

Cenník a prehľad výbav

Motor

Výkon (kW)

Prevodovka

S

Comfort

Sport

Lifestyle

Executive

1.8 i-VTEC

104

6MT

-

19 090 €

20 390 €

22 140 €

24 540 €

1.8 i-VTEC

104

5AT

-

20 290 €

21 590 €

23 340 €

25 740 €

1.6 i-DTEC

88

6MT

19 690 €

20 490 €

21 790 €

23 540 €

25 940 €

Vyklopením zadných sedadiel Magic Seats vznikne dodatočný priestor na prevoz batožiny. Sem vmestíte aj bicykel.
Tourer má predlžený zadný previs o 220 mm, napriek tomu si zachoval úroveň statickej a dynamickej tuhosti karosérie.
Pod vrchné poschodie dvojitého dna sa zmesti pomerne objemný náklad, je to na úkor rezervy. Tourer má vo výbave lepiacu sadu.
Na sedadlá vpredu sme si rýchlo zvykli a pri vykrajovaní zákrut na cestách prvej triedy sme ocenili ich dobre bočné vedenie.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  3. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  4. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  5. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  6. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  2. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  3. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  4. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  9. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  10. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 864
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 14 974
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 288
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 9 190
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 004
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 344
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 187
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 743
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 730
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany SR Jaroslav Naď, predseda vlády SR Eduard Heger a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivan Korčok počas vyhlásenia po zasadnutí Bezpečnostnej rady SR.

Slovensko je prvou krajinou, ktorá vyjadrila solidaritu s Českom vyhostením diplomatov.

3 h

Penta odchádza z pozície minoritného akcionára vydavateľstva Petit Press, a. s.

8 h

Penta odchádza zo SME.

8 h
Rusko reagovalo absolútne neadekvátne. Vyhostilo dvadsať našich diplomatov, ktorí neurobili nič zlé, iba si vykonávali svoju prácu, vyhlásil vo štvrtok minister Jakub Kulhánek.

Posledné slovo nepadlo, hovorí Jourová.

2 h

Neprehliadnite tiež

Audi A6 e-tron

Na dojazd 300 kilometrov postačí nabíjať 10 minút.

8 h
Honda HR-V e:HEV

Dostala väčší výkon ako Jazz.

18. feb
Vysokonapäťové akumulátory z modelov Volvo budú mať ďalšie využitie.

Od roku 2040 bude všetky diely áut recyklovať.

21. apr
Ford Evos

Má priniesť nový impulz do strednej triedy.

21. apr