CrossPolo debutuje budúci týžden na autosalóne v Ženeve. Auto, ktoré je hnané prednou nápravou, vychádza zo svojho predchodcu a ponúka dnes štandardný balík úprav pre jazdu v ľahkom teréne.
Z hľadiska dizajnu zaujmú strieborné prvky v spodnej časti nárazníkov. Tie ladia so strešnými lyžinami, novými 17 palcovými kolesami a krytmi spätných zrkadiel, ktoré sú strieborné bez ohľadu na farbu vozidla.
Súčasťou balíka je aj typická ochrana z tmavého plastu na podbehoch, vnútorných stranách blatníka a prednom i zadnom nárazníku.
Prináša šesť motorov
CrossPolo príde do Ženevy s bohatou ponukou motorov. Tri benzínové a tri dieselové motory majú výkon v rozmedzí 55 kW až 81 kW.
Všetky pohonné jednotky sú vybavené systémom štart stop a spĺňajú emisnú normu Euro 6. V interiéri vozidla nájdeme nový kožený volant. V koži je aj radiaca páka a páka ručnej brzdy.
BlueMotion má obrovský dojazd
Tak ako väčšina áut aj Polo má svoju úspornejšiu verziu s názvom BlueMotion. Tú ponúkajú v dieselovej aj benzínovej verzii a bude predstavená po boku CrossPola na autosalóne v Ženeve.
Svoju svetovú premiéru absolvuje neskôr v priebehu roka nový turbom prepĺňaný trojvalec 1,0l TSI s výkonom 70 kW. Nový motor pod kapotou Pola BlueMotion spotrebuje 4,1 l benzínu na 100 km.
Druhou možnosťou v BlueMotion je TDI motor s výkonom 55 kW, ktorý je so spotrebou 3,1 l/100 km úspornejší od svojho trojvalcového predchodcu o 0,2 litra.
V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a so 45 litrovou nádržou sa dojazd nového Pola BlueMotion s naftovým motorom natiahol na teoretických 1400 km.
K nízkej spotrebe napomáha zníženie aerodynamického odporu pomocou úpravy spodnej časti karosérie, či predný a zadný spojler. Polo nezabudlo ani na pneumatiky s nízkym valivým odporom.
zdroj: VW