SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Test: Mitsubishi zmenil model ASX tak, že sme si to takmer nevšimli

Mitsubishi kozmeticky vynovilo svoj úspešný model. Ponúklo objemnejší diesel s vyšším krútiacim momentom a automatickú prevodovku.

ASX sa nedočkalo výraznejších dizajnových zmien a zachovalo si pôvodný charakter.ASX sa nedočkalo výraznejších dizajnových zmien a zachovalo si pôvodný charakter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Mitsubishi ASX
2,2 DI-D

Spotreba v teste:
6,6 l/100 km

Cena verzie od:
od 25 900 eur

NÁŠ NÁZOR:
Pre tých, ktorí si nepotrpia na automatickú prevodovku jednoznačne odporúčame slabšiu dieselovú motorizáciu s objemom 1,8 litra. Svojimi parametrami sa pri lepšej spotrebe vyrovná aj objemnejšiemu motoru.

Na hľadanie zmien na faceliftovanom úspešnom modeli Mitsubishi je potrebná lupa. Kozmetické zmeny nemali vplyv na charakter auta, ktoré si zachovalo svoje základné črty.

Maska auta sa nám zdala iná, ale na prvý pohľad sme nevedeli zmenu nájsť. Po kratšom skúmaní sme objavili gril, ktorý síce ostal lichobežníkový, ale má iné rebrovanie a pás pod evidenčným číslom vozidla je vo farbe karosérie.

Vzadu dizajnéri nahradili obdĺžnikové odrazové svetlá okrúhlymi. Pôvodné sa podľa nášho názoru lepšie hodili k dizajnu ASX a k zadnému obdĺžnikovému svetlu do hmly.

Okrúhle pôsobia lacno a vracajú nás k spomienkam na odrazové svetlá starých bicyklov.

Zmenilo sa minimálne

V interiéri je na tom Mitsubishi so zmenami podobne a jediné, čo nám udrelo do očí, je tlačidlo na prepínanie medzi pohonom prednej nápravy a pohonom všetkých štyroch kolies.

Predtým to bolo riešené otočným ovládačom, ktorý nám prišiel praktickejší. Riešenie s tlačidlom je zrejme lacnejšie, ale v konečnom dôsledku si na to šofér zvykne a nerobí to problém.

Ďalšiu zmenu tentokrát k lepšiemu sme postrehli na ovládačoch na volante. Ovládanie rádia aj tempomatu je intuitívnejšie a ľahšie sa ovláda pomocou hmatu bez nutnosti sklopiť zrak na volant.

Po rozbehnutí stíchne

Pod kapotou nami testovaného ASX sa pri akcelerácii typicky dieselovým zvukom prezentoval motor s objemom 2,2 litra a s výkonom 110 kW.

Hlavne pri pohýnaní zo semaforov ani chvíľu nedal zabudnúť na svoj naftový pôvod. Pri rovnomernej jazde šla kultúra chodu pohonnej jednotky prudko hore a pri diaľničnom tempe bolo potešením cestovať v Mitsubishi.

Pri predbiehaní pomalších vozidiel na okresných cestách sa prejavila výborná zladenosť šesťstupňovej automatickej prevodovky s motorom.

Tá zbytočne nepodraďovala a využívala vyšší krútiaci moment, čím pozitívne vplývala na spotrebu aj na akustické prejavy motora.

Podvozku veľa vyčítať nemôžeme a aj keď sa niekedy auto v zákrute nakloní, čo je u crossoverov bežným javom, nakoniec poslušne zahne do zákruty.

Riadenie je slabšou stránkou ASX

Najväčšiu výčitku smerujeme voči riadeniu ASX, kde sme mali chvíľami nepríjemný pocit, akoby malo Mitsubishi vôľu v riadení.

Nové auto samozrejme vôľu nemalo, ale riadenie chodilo okolo nulovej polohy otočenia kolies príliš ľahko a v kombinácii s nedostatočne strmým riadením vyvolávalo taký dojem.

Vodič sa mohol pohrávať s ľahko chodiacim volantom v minimálnej miere zo strany na stranu a auto zdanlivo nemenilo smer.

Až pri prejazde prvej strmej zákruty a miernom vynesení vozidla k stredovej čiare sme si všimli, že problém spočíva v nedostatočne strmom riadení a pre správny prejazd zákruty je potrebné otočiť volantom o niečo viac, ako sme bežne zvyknutí.

Tak isto by autu prospelo trochu tuhšie riadenie vo vyšších rýchlostiach.

Menší sa parametrami vyrovná väčšiemu

Podľa parametrov udaných automobilkou sa jednoznačné oplatí menší 1,8 litrový motor s manuálnou prevodovkou.

Paradoxne má menší diesel lepšie výrobcom udávané zrýchlenie z 0 na 100 km/h. V našom meraní však pri zrýchlení z pokoja na 100 km/h o chlp lepšie dopadol väčší diesel.

Pocitovo nám viac pri predbiehaní pasoval väčší motor s vyšším krútiacim momentom, ktorý nebolo treba zbytočne hnať do vysokých otáčok, ale meranie nám dokázalo, že rovnako výkonný 1,8 litrový diesel nezaostáva.

Dokonca ho mierne prekonáva, pretože v porovnaní pružnosti motora pri akcelerácii zo 70 km/h na 100 km/h mal menší naftový motor navrch.

Dlhodobá spotreba majiteľa ASX so slabšou motorizáciou sa pohybuje okolo 6,1 l na 100 km. V prípade objemnejšej verzie sa spotreba prehupla cez 6,5 litra, kam ju potiahla najmä mestská spotreba 7,6 litra, čo ale nie je u väčšieho diesela žiadnym prekvapením.

Jedným z mála dôvodov na uprednostnenie 2,2 litrovej pohonnej jednotky je lepšia spotreba na diaľnici, keďže motor točí nižšie otáčky pri diaľničnej rýchlosti. Svoju cieľovú skupinu nájde aj u priaznivcov automatických prevodoviek.

Automatická prevodovka zbytočne nepreraďuje a využíva krútiaci moment motora.
Motor je pri akcelerácii z miesta hlučnejší, pri vyrovnanej jazde sa radí k tichším pohonným jednotkám.
Vzadu nahradili nové okrúhle odrazové svetlá pôvodné obdĺžnikové. Tie pasovali k dizajnu ASX viac.
Nové ovládače na volante sú praktickejšie a intuitívnejšie.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mistubishi ASX

Verzia

INTENSE

Cena modelu od/verzia od (eur)

14 900*/25 900*

Motor

diesel, štvorvalec; objem 2268 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

360/1500-2750

Typ prevodovky/počet stupňov

AT 6 stupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,8/9,87; s motorom 1,8 10,0/10,62

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44/ s motorom 1,8 -41,01m

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

automat 4,42/ s motorom 1,8 4,33 s na treťom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1530 na šiestom prevodovom stupni / s motorom 1,8 – 1800

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni / s motorom 1,8 - 2600

Stav tachometra (km)

7822

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,8/6,6

Objem palivovej nádrže (l)

60

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

742

Typ a rozmer pneumatík

HANKOOK Winter i*cept evo 215/60/r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1600/460

Objem batožinového priestoru (l)

419/1219

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

2670; 4295; 1770; 1615

Motor

jazdili sme aj 1,8, úplne postačoval a bol úspornejší;

2,2 je komfortná pri predbiehaní, hlučná pri akcelerácii z miesta, pri vyrovnanej jazde je kultúra chodu veľmi dobrá

Prevodovka

veľmi dobre nastavená, využíva jeho krútiaci moment a zbytočne nepodraďuje

Podvozok

je dobrý, auto sa nakláňa v zákrutách, vyčítame nedostatočne strmé riadenie

Interiér

priestranný a jednoduchý interiér s dostatkom odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

masívne predné stĺpiky zhoršujú výhľad šikmo dopredu,

Ovládanie palubného systému/navigácie

tlačidlom vedľa volantu - nepraktické/bez navigácie

Jazyk auta/navigácie

Anglický/Anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchý displej palubného počítača, dnes už očakávame vyšší štandard ako ponúka ASX

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie – xenóny, diaľkové – halogén, dobrý účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové, centrál

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobré

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu – výškovo nastaviteľné sedadlo pomocou pákového mechanizmu, /nastaviteľný volant/

Sklápanie operadiel v druhom rade

pákový mechanizmus, sklápanie z interiéru

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva boxy na kraji kufra,

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada - kufor

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

nastupovanie – dve tesniace gumy na dverách, ostrekovač – dobre prístupný, tankovanie – klasický uzáver

*v tabuľke sú uvedené akciové ceny podľa aktuálneho cenníka

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 222
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 589
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 365
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 6 259
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 985
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 767
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 159
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát na šéfa RTVS Ľuboš Machaj.

Dlh pochádza ešte z čias rádia Twist.


7m
Ľuboš Machaj a Jaroslav Rezník.

Machaj potreboval len dva hlasy.


3 h
Serena Williamsová.

Serena Williamsová prehrala v 1. kole Wimbledonu s Harmony Tanovou.


1 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 15 h

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  2. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  3. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  4. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  5. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  6. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  7. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  8. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 656
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 259
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 562
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 367
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 007
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 792
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 224
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 044
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
SkryťZatvoriť reklamu