SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Test: Mitsubishi zmenil model ASX tak, že sme si to takmer nevšimli

Mitsubishi kozmeticky vynovilo svoj úspešný model. Ponúklo objemnejší diesel s vyšším krútiacim momentom a automatickú prevodovku.

ASX sa nedočkalo výraznejších dizajnových zmien a zachovalo si pôvodný charakter.ASX sa nedočkalo výraznejších dizajnových zmien a zachovalo si pôvodný charakter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Mitsubishi ASX
2,2 DI-D

Spotreba v teste:
6,6 l/100 km

Cena verzie od:
od 25 900 eur

NÁŠ NÁZOR:
Pre tých, ktorí si nepotrpia na automatickú prevodovku jednoznačne odporúčame slabšiu dieselovú motorizáciu s objemom 1,8 litra. Svojimi parametrami sa pri lepšej spotrebe vyrovná aj objemnejšiemu motoru.

Na hľadanie zmien na faceliftovanom úspešnom modeli Mitsubishi je potrebná lupa. Kozmetické zmeny nemali vplyv na charakter auta, ktoré si zachovalo svoje základné črty.

Maska auta sa nám zdala iná, ale na prvý pohľad sme nevedeli zmenu nájsť. Po kratšom skúmaní sme objavili gril, ktorý síce ostal lichobežníkový, ale má iné rebrovanie a pás pod evidenčným číslom vozidla je vo farbe karosérie.

Vzadu dizajnéri nahradili obdĺžnikové odrazové svetlá okrúhlymi. Pôvodné sa podľa nášho názoru lepšie hodili k dizajnu ASX a k zadnému obdĺžnikovému svetlu do hmly.

Okrúhle pôsobia lacno a vracajú nás k spomienkam na odrazové svetlá starých bicyklov.

Zmenilo sa minimálne

V interiéri je na tom Mitsubishi so zmenami podobne a jediné, čo nám udrelo do očí, je tlačidlo na prepínanie medzi pohonom prednej nápravy a pohonom všetkých štyroch kolies.

Predtým to bolo riešené otočným ovládačom, ktorý nám prišiel praktickejší. Riešenie s tlačidlom je zrejme lacnejšie, ale v konečnom dôsledku si na to šofér zvykne a nerobí to problém.

Ďalšiu zmenu tentokrát k lepšiemu sme postrehli na ovládačoch na volante. Ovládanie rádia aj tempomatu je intuitívnejšie a ľahšie sa ovláda pomocou hmatu bez nutnosti sklopiť zrak na volant.

Po rozbehnutí stíchne

Pod kapotou nami testovaného ASX sa pri akcelerácii typicky dieselovým zvukom prezentoval motor s objemom 2,2 litra a s výkonom 110 kW.

Hlavne pri pohýnaní zo semaforov ani chvíľu nedal zabudnúť na svoj naftový pôvod. Pri rovnomernej jazde šla kultúra chodu pohonnej jednotky prudko hore a pri diaľničnom tempe bolo potešením cestovať v Mitsubishi.

Pri predbiehaní pomalších vozidiel na okresných cestách sa prejavila výborná zladenosť šesťstupňovej automatickej prevodovky s motorom.

Tá zbytočne nepodraďovala a využívala vyšší krútiaci moment, čím pozitívne vplývala na spotrebu aj na akustické prejavy motora.

Podvozku veľa vyčítať nemôžeme a aj keď sa niekedy auto v zákrute nakloní, čo je u crossoverov bežným javom, nakoniec poslušne zahne do zákruty.

Riadenie je slabšou stránkou ASX

Najväčšiu výčitku smerujeme voči riadeniu ASX, kde sme mali chvíľami nepríjemný pocit, akoby malo Mitsubishi vôľu v riadení.

Nové auto samozrejme vôľu nemalo, ale riadenie chodilo okolo nulovej polohy otočenia kolies príliš ľahko a v kombinácii s nedostatočne strmým riadením vyvolávalo taký dojem.

Vodič sa mohol pohrávať s ľahko chodiacim volantom v minimálnej miere zo strany na stranu a auto zdanlivo nemenilo smer.

Až pri prejazde prvej strmej zákruty a miernom vynesení vozidla k stredovej čiare sme si všimli, že problém spočíva v nedostatočne strmom riadení a pre správny prejazd zákruty je potrebné otočiť volantom o niečo viac, ako sme bežne zvyknutí.

Tak isto by autu prospelo trochu tuhšie riadenie vo vyšších rýchlostiach.

Menší sa parametrami vyrovná väčšiemu

Podľa parametrov udaných automobilkou sa jednoznačné oplatí menší 1,8 litrový motor s manuálnou prevodovkou.

Paradoxne má menší diesel lepšie výrobcom udávané zrýchlenie z 0 na 100 km/h. V našom meraní však pri zrýchlení z pokoja na 100 km/h o chlp lepšie dopadol väčší diesel.

Pocitovo nám viac pri predbiehaní pasoval väčší motor s vyšším krútiacim momentom, ktorý nebolo treba zbytočne hnať do vysokých otáčok, ale meranie nám dokázalo, že rovnako výkonný 1,8 litrový diesel nezaostáva.

Dokonca ho mierne prekonáva, pretože v porovnaní pružnosti motora pri akcelerácii zo 70 km/h na 100 km/h mal menší naftový motor navrch.

Dlhodobá spotreba majiteľa ASX so slabšou motorizáciou sa pohybuje okolo 6,1 l na 100 km. V prípade objemnejšej verzie sa spotreba prehupla cez 6,5 litra, kam ju potiahla najmä mestská spotreba 7,6 litra, čo ale nie je u väčšieho diesela žiadnym prekvapením.

Jedným z mála dôvodov na uprednostnenie 2,2 litrovej pohonnej jednotky je lepšia spotreba na diaľnici, keďže motor točí nižšie otáčky pri diaľničnej rýchlosti. Svoju cieľovú skupinu nájde aj u priaznivcov automatických prevodoviek.

Automatická prevodovka zbytočne nepreraďuje a využíva krútiaci moment motora.
Motor je pri akcelerácii z miesta hlučnejší, pri vyrovnanej jazde sa radí k tichším pohonným jednotkám.
Vzadu nahradili nové okrúhle odrazové svetlá pôvodné obdĺžnikové. Tie pasovali k dizajnu ASX viac.
Nové ovládače na volante sú praktickejšie a intuitívnejšie.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mistubishi ASX

Verzia

INTENSE

Cena modelu od/verzia od (eur)

14 900*/25 900*

Motor

diesel, štvorvalec; objem 2268 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

360/1500-2750

Typ prevodovky/počet stupňov

AT 6 stupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,8/9,87; s motorom 1,8 10,0/10,62

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44/ s motorom 1,8 -41,01m

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

automat 4,42/ s motorom 1,8 4,33 s na treťom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1530 na šiestom prevodovom stupni / s motorom 1,8 – 1800

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2200 na šiestom prevodovom stupni / s motorom 1,8 - 2600

Stav tachometra (km)

7822

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,8/6,6

Objem palivovej nádrže (l)

60

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

742

Typ a rozmer pneumatík

HANKOOK Winter i*cept evo 215/60/r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1600/460

Objem batožinového priestoru (l)

419/1219

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

2670; 4295; 1770; 1615

Motor

jazdili sme aj 1,8, úplne postačoval a bol úspornejší;

2,2 je komfortná pri predbiehaní, hlučná pri akcelerácii z miesta, pri vyrovnanej jazde je kultúra chodu veľmi dobrá

Prevodovka

veľmi dobre nastavená, využíva jeho krútiaci moment a zbytočne nepodraďuje

Podvozok

je dobrý, auto sa nakláňa v zákrutách, vyčítame nedostatočne strmé riadenie

Interiér

priestranný a jednoduchý interiér s dostatkom odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

masívne predné stĺpiky zhoršujú výhľad šikmo dopredu,

Ovládanie palubného systému/navigácie

tlačidlom vedľa volantu - nepraktické/bez navigácie

Jazyk auta/navigácie

Anglický/Anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchý displej palubného počítača, dnes už očakávame vyšší štandard ako ponúka ASX

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie – xenóny, diaľkové – halogén, dobrý účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové, centrál

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dobré

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu – výškovo nastaviteľné sedadlo pomocou pákového mechanizmu, /nastaviteľný volant/

Sklápanie operadiel v druhom rade

pákový mechanizmus, sklápanie z interiéru

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva boxy na kraji kufra,

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada - kufor

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

nastupovanie – dve tesniace gumy na dverách, ostrekovač – dobre prístupný, tankovanie – klasický uzáver

*v tabuľke sú uvedené akciové ceny podľa aktuálneho cenníka

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 755
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 857
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 567
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 650
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 488
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 508
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 352
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 252
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 125
  10. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 094
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Zasnežené východné Slovensko.