Spotreba v teste:
6,6 l/100 km
Cena verzie od:
od 25 900 eur
Pre tých, ktorí si nepotrpia na automatickú prevodovku jednoznačne odporúčame slabšiu dieselovú motorizáciu s objemom 1,8 litra. Svojimi parametrami sa pri lepšej spotrebe vyrovná aj objemnejšiemu motoru.
Na hľadanie zmien na faceliftovanom úspešnom modeli Mitsubishi je potrebná lupa. Kozmetické zmeny nemali vplyv na charakter auta, ktoré si zachovalo svoje základné črty.
Maska auta sa nám zdala iná, ale na prvý pohľad sme nevedeli zmenu nájsť. Po kratšom skúmaní sme objavili gril, ktorý síce ostal lichobežníkový, ale má iné rebrovanie a pás pod evidenčným číslom vozidla je vo farbe karosérie.
Vzadu dizajnéri nahradili obdĺžnikové odrazové svetlá okrúhlymi. Pôvodné sa podľa nášho názoru lepšie hodili k dizajnu ASX a k zadnému obdĺžnikovému svetlu do hmly.
Okrúhle pôsobia lacno a vracajú nás k spomienkam na odrazové svetlá starých bicyklov.
Zmenilo sa minimálne
V interiéri je na tom Mitsubishi so zmenami podobne a jediné, čo nám udrelo do očí, je tlačidlo na prepínanie medzi pohonom prednej nápravy a pohonom všetkých štyroch kolies.
Predtým to bolo riešené otočným ovládačom, ktorý nám prišiel praktickejší. Riešenie s tlačidlom je zrejme lacnejšie, ale v konečnom dôsledku si na to šofér zvykne a nerobí to problém.
Ďalšiu zmenu tentokrát k lepšiemu sme postrehli na ovládačoch na volante. Ovládanie rádia aj tempomatu je intuitívnejšie a ľahšie sa ovláda pomocou hmatu bez nutnosti sklopiť zrak na volant.
Po rozbehnutí stíchne
Pod kapotou nami testovaného ASX sa pri akcelerácii typicky dieselovým zvukom prezentoval motor s objemom 2,2 litra a s výkonom 110 kW.
Hlavne pri pohýnaní zo semaforov ani chvíľu nedal zabudnúť na svoj naftový pôvod. Pri rovnomernej jazde šla kultúra chodu pohonnej jednotky prudko hore a pri diaľničnom tempe bolo potešením cestovať v Mitsubishi.
Pri predbiehaní pomalších vozidiel na okresných cestách sa prejavila výborná zladenosť šesťstupňovej automatickej prevodovky s motorom.
Tá zbytočne nepodraďovala a využívala vyšší krútiaci moment, čím pozitívne vplývala na spotrebu aj na akustické prejavy motora.
Podvozku veľa vyčítať nemôžeme a aj keď sa niekedy auto v zákrute nakloní, čo je u crossoverov bežným javom, nakoniec poslušne zahne do zákruty.
Riadenie je slabšou stránkou ASX
Najväčšiu výčitku smerujeme voči riadeniu ASX, kde sme mali chvíľami nepríjemný pocit, akoby malo Mitsubishi vôľu v riadení.
Nové auto samozrejme vôľu nemalo, ale riadenie chodilo okolo nulovej polohy otočenia kolies príliš ľahko a v kombinácii s nedostatočne strmým riadením vyvolávalo taký dojem.
Vodič sa mohol pohrávať s ľahko chodiacim volantom v minimálnej miere zo strany na stranu a auto zdanlivo nemenilo smer.
Až pri prejazde prvej strmej zákruty a miernom vynesení vozidla k stredovej čiare sme si všimli, že problém spočíva v nedostatočne strmom riadení a pre správny prejazd zákruty je potrebné otočiť volantom o niečo viac, ako sme bežne zvyknutí.
Tak isto by autu prospelo trochu tuhšie riadenie vo vyšších rýchlostiach.
Menší sa parametrami vyrovná väčšiemu
Podľa parametrov udaných automobilkou sa jednoznačné oplatí menší 1,8 litrový motor s manuálnou prevodovkou.
Paradoxne má menší diesel lepšie výrobcom udávané zrýchlenie z 0 na 100 km/h. V našom meraní však pri zrýchlení z pokoja na 100 km/h o chlp lepšie dopadol väčší diesel.
Pocitovo nám viac pri predbiehaní pasoval väčší motor s vyšším krútiacim momentom, ktorý nebolo treba zbytočne hnať do vysokých otáčok, ale meranie nám dokázalo, že rovnako výkonný 1,8 litrový diesel nezaostáva.
Dokonca ho mierne prekonáva, pretože v porovnaní pružnosti motora pri akcelerácii zo 70 km/h na 100 km/h mal menší naftový motor navrch.
Dlhodobá spotreba majiteľa ASX so slabšou motorizáciou sa pohybuje okolo 6,1 l na 100 km. V prípade objemnejšej verzie sa spotreba prehupla cez 6,5 litra, kam ju potiahla najmä mestská spotreba 7,6 litra, čo ale nie je u väčšieho diesela žiadnym prekvapením.
Jedným z mála dôvodov na uprednostnenie 2,2 litrovej pohonnej jednotky je lepšia spotreba na diaľnici, keďže motor točí nižšie otáčky pri diaľničnej rýchlosti. Svoju cieľovú skupinu nájde aj u priaznivcov automatických prevodoviek.




Z testovacieho zápisníka | |
Značka a model | Mistubishi ASX |
Verzia | INTENSE |
Cena modelu od/verzia od (eur) | 14 900*/25 900* |
Motor | diesel, štvorvalec; objem 2268 cm3; |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 110(150)/3500 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 360/1500-2750 |
Typ prevodovky/počet stupňov | AT 6 stupňová |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 10,8/9,87; s motorom 1,8 10,0/10,62 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 44/ s motorom 1,8 -41,01m |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | automat 4,42/ s motorom 1,8 4,33 s na treťom prevodovom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1530 na šiestom prevodovom stupni / s motorom 1,8 – 1800 |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 2200 na šiestom prevodovom stupni / s motorom 1,8 - 2600 |
Stav tachometra (km) | 7822 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 5,8/6,6 |
Objem palivovej nádrže (l) | 60 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 742 |
Typ a rozmer pneumatík | HANKOOK Winter i*cept evo 215/60/r17 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1600/460 |
Objem batožinového priestoru (l) | 419/1219 |
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2670; 4295; 1770; 1615 |
Motor | jazdili sme aj 1,8, úplne postačoval a bol úspornejší; 2,2 je komfortná pri predbiehaní, hlučná pri akcelerácii z miesta, pri vyrovnanej jazde je kultúra chodu veľmi dobrá |
Prevodovka | veľmi dobre nastavená, využíva jeho krútiaci moment a zbytočne nepodraďuje |
Podvozok | je dobrý, auto sa nakláňa v zákrutách, vyčítame nedostatočne strmé riadenie |
Interiér | priestranný a jednoduchý interiér s dostatkom odkladacích priestorov |
Posed vodiča a výhľad | masívne predné stĺpiky zhoršujú výhľad šikmo dopredu, |
Ovládanie palubného systému/navigácie | tlačidlom vedľa volantu - nepraktické/bez navigácie |
Jazyk auta/navigácie | Anglický/Anglický |
Grafika displejov a zobrazovanie | jednoduchý displej palubného počítača, dnes už očakávame vyšší štandard ako ponúka ASX |
Predné svetlá technika a účinok | stretávacie – xenóny, diaľkové – halogén, dobrý účinok |
Odomykanie/vstup do auta | diaľkové, centrál |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | dobré |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | vpredu – výškovo nastaviteľné sedadlo pomocou pákového mechanizmu, /nastaviteľný volant/ |
Sklápanie operadiel v druhom rade | pákový mechanizmus, sklápanie z interiéru |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | dva boxy na kraji kufra, |
Rezervné koleso - prístup | lepiaca sada - kufor |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | nastupovanie – dve tesniace gumy na dverách, ostrekovač – dobre prístupný, tankovanie – klasický uzáver |
*v tabuľke sú uvedené akciové ceny podľa aktuálneho cenníka