SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Unimog je vhodný aj na svadobnú cestu

Mercedes-Benz Unimog 1300 L je od apríla 2013 novým, pojazdným domovom Jennifer a Petra Glasa.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Na svoju svadobnú cestu na dobu neurčitú sa vydali Jennifer (36) a Peter (41) vo vlastnom pojazdnom dome“ s názvom „Glaarkshouse“. Názov je zložený z priezvisk oboch dobrodruhov – Glas a Parks, dievčenského mena Jennifer.

„Ak nás má nejaké auto dopraviť až na strechu sveta, tak Unimog,“ tak znela úvaha tejto dvojice, výsledkom ktorej bola kúpa Unimogu U 1300 L (konštrukčný rad 435), rok výroby 1986.

Ani sedem ton nerobí problém

S plnými nádržami váži vozidlo takmer sedem ton, no vďaka uzávierkam diferenciálu a portálovým nápravám ich možno vo všetkých polohách prepravovať bezpečne.

Spoľahlivosť Unimogu, veľkosť nádrží, systém napájania solárnou energiou a malý sanitárny kútik, to všetko robí z „Glaarkshouse“ obytný automobil. Aj ďaleko od akejkoľvek infraštruktúry sa s ním dajú absolvovať viacdenné sólové túry v nezjazdnom teréne.

Kunal Kelkar Photography

Veľká cesta sa začala v apríli 2013 a viedla cez južnú Európu do často nezjazdnej anatólskej vysočiny.

Po tejto prvej menšej skúške v Turecku cesta pokračovala do Iránu. Pieskové duny v púšti Dašt-e-Kavír už boli trochu väčšou výzvou.

Unimog je legenda

Po nezabudnuteľných týždňoch v Perzii si Jennifer a Peter Glas svojho štvorkolesového spolupútnika napokon vyskúšali naostro v Ománe.

V súčasnosti svetobežníci prechádzajú Indiu, kde sa ako mimoriadne výhodná ukázala práve vysoká poloha sedenia v Unimogu. Tá umožňovala udržať si dobrý prehľad nad rušnou indickou cestnou premávkou.

Cesta páru bude pokračovať do Nepálu, Tibetu, Číny a Mongolska. Jej koniec zatiaľ nie je v dohľade.

Príbehy z cesty, fotografie a trasu môžete sledovať na www.glaarkshouse.com.

Mercedes-Benz Unimog U 1300 L 435 (OM 353) rok výroby 1986

Motor

palivo

motorová nafta

počet valcov

6

objem

5675 cm3

výkon

92 kW (125 k)

krútiaci moment

360 Nm

maximálne otáčky

2800 ot./min.

Ostatné

dĺžka x šírka x výška (m)

6 x 2,3 x 3,45

objem nádrže

2 x 140 litrov (+12l rezerva v kanistri)

objem nádrže s pitnou vodou

150 litrov

pohotovostná hmotnosť

5 700 kg

maximálna prípustná hmotnosť

7 500 kg

akumulátory

2 x 150 Ah

výkon solárnych panelov

4 x 125 W

zdroj: ts Mercedes, glaarkshouse.com

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 10 872
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 7 807
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 5 366
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 871
  5. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 2 488
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 478
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 344
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  3. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  4. Ľubomír Maretta: Melódia
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách
  6. Tomáš Vodvářka: Výročí soudružských poprav
  7. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  8. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 244 993
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 7 524
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 928
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 846
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 075
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 626
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 334
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 230
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu