Nová Toyota Aygo mení farby ako chameleón

Druhá generácia Toyoty Aygo prispôsobí vzhľad vkusu študenta, ženy v strednom veku aj dôchodcu.

(Zdroj: autor)

Fotoateliér na okraji Bruselu sme navštívili ešte pred autosalónom v Ženeve. Automobilka tam pripravovala fotografie pre potreby autosalónu.

Embargo na to, čo sme videli počas fotografovania, uvoľnili až teraz, v čase ženevskej premiéry modelu Toyota Aygo. Súrodenecké modely Citroen C1 a Peugeot 108 už kolujú po internete pomerne dlho.

Pri prvom pohľade na predprodukčný model sme ostali v nemom úžase. Naše pocity boli minimálne zmiešané. Červený model s bielym X v maske a ďalšími bielymi doplnkami na nás pôsobil ako päsť na oko.

Po krátkej prezentácii a zhliadnutí vozidiel v iných farebných kombináciách nepríjemný pocit postupne mizol.

Farby menia dizajn

Farebné variácie majú obrovský vplyv na vnímanie dizajnu, ktorý môžete vnímať od čudného mixu, cez konzervatívnu šedú myšku až po mladistvý vzhľad.

Hoci sa tvar vozidla nemení, rôzne farebné kombinácie vytiahnu do popredia iné časti dizajnu a menia pohľad na auto.

Nová generácia Toyoty Aygo je primárne určená pre mladú „hravú“ generáciu a pre ženy.

Vďaka výberu správnych farieb sa do cieľovej skupiny zmestia trebárs aj ľudia v dôchodkovom veku so zmyslom pre konzervatívny dizajn.

Konštrukciu podriadili odlíšeniu

Aygo kladie dôraz na individualitu každého užívateľa a je prispôsobené na prípravu množstva farebných kombinácii interiéru aj exteriéru.

Auto nebolo navrhnuté ako celok, ale pre lepšiu možnosť odlíšenia sa v Toyote vymysleli vymeniteľné časti, ktoré spojili do jedného celku.

Tým automobilka dosiahla jednoduchú montáž prvkov rôznych farieb, čo znižuje náklady pri výrobe množstva verzií, ktoré Aygo ponúka.

Ich montáž je podľa výrobcu tak nenáročná, že nie je problém zmeniť vzhľad už predaného auta.

Vyvstáva otázka, či ľahko vymeniteľné časti exteriéru a interiéru dobre lícujú, nerezonujú, pripadne neodpadnú pri prejazde nerovností. Túto našu pripomienku pracovnici japonskej automobilky rázne zamietli.

Vytvorte si vlastné Aygo

V priebehu krátkeho času zverejní Toyota na svojich stránkach nový konfigurátor, na ktorom si každý môže vytvoriť Aygo podľa vlastných predstáv.

Počet farebných kombinácii bude podľa všetkého obmedzený a nie všetko, čo si naprogramujete, vám aj skutočné vyrobia.

Dôvod je zrejmý. Keby ste na ceste stretli nami vytvorené lentilkovo modré auto v kombinácii s oranžovými športovými doplnkami, to by asi imidžu značky vo vašich očiach (nech je akýkoľvek zlý, čí dobrý) neprospelo.

S Citroenom a Peugeotom majú spoločné dvere

Okrem snahy o zakomponovanie nových prvkov sa konštruktéri zamerali aj na zachovanie toho dobrého, čo mala prvá generácia. Pre mestský charakter a agilitu auta narástla dĺžka len veľmi málo.

Dizajnu dominuje písmeno X, ktoré nájdeme v prednej maske a pokračuje pásom pod oknami až do zadného nárazníka. Jeho viditeľnosť, či neviditeľnosť je daná zvolenou kombináciou farieb.

V rozhovore s hlavným dizajnérom Ayga Nobuo Nakamura sme sa dozvedeli, že z hľadiska vzhľadu spájajú Toyotu so sesterskými modelmi C1 a Peugeot 108 iba predné dvere a tvar čelného skla.

Na vývoji exteriéru sa podieľali štyria až piati dizajnéri, rovnaký počet mal na starosti interiér.

Dostane vylepšený motor

Toyota dopriala trojvalcovému motoru s objemom 998 cm3 viac vylepšení. Spaľovací priestor je lepšie chladený a silné vírenie vzduchu v nasávacom kanáli zaisťuje lepšie premiešanie paliva so vzduchom vo valci.

Kompresný pomer zvýšili na 11,5:1 a hmotnosť pohonnej jednotky sa znížila použitím hlavy valcov s integrovaným zberným výfukovým potrubím.

Vďaka rozvodovej reťazi s nízkym trením a s automatickým napínačom došlo k zníženiu trecích strát. Aygo s litrovým motorom spotrebuje 4,1 litra benzínu na sto kilometrov.

Vo verzii Eco, ktorá má predĺžený štvrtý a piaty prevodový stupeň spotreba podľa výrobcu klesne na 3,9 l/100km.

Agregát s výkonom 51 kW dosiahne maximálny krútiaci moment 95 Nm pri 4300 otáčkach za minútu. Od 2000 otáčok za minútu má šofér Ayga k dispozícii krútiaci moment veľkosti 85 Nm.

Písmeno X dominuje dizajnu malej Toyoty a nájdete ho zakomponované aj v prednej maske.
Nami vytvorené Aygo v počítačovom konfigurátore by svojim vzhľadom asi v očiach verejnosti nezabodovalo.
Na Aygu môžte zmeniť aj taký detail, akým je farba stredovej krytky na disku.
Rovnako ako v prípade prvej generácie je celé veko batožinového priestoru zo skla.
Zvolením správnej kombinácie farieb získa Aygo konzervatívny dizajn.
Toyota chce zaujať mladú generáciu zábavou a "pripojením".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 563
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 502
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 13 688
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 023
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 543
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 598
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 403
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 464
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 373
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 155

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ak Kiskovi laureáti nie sú hodní, koho chce oceniť Fico a vláda

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.