SME

Nová Toyota Aygo mení farby ako chameleón

Druhá generácia Toyoty Aygo prispôsobí vzhľad vkusu študenta, ženy v strednom veku aj dôchodcu.

(Zdroj: autor)

Fotoateliér na okraji Bruselu sme navštívili ešte pred autosalónom v Ženeve. Automobilka tam pripravovala fotografie pre potreby autosalónu.Citroën C1 je najvýraznejším z trojice mestských áut

Embargo na to, čo sme videli počas fotografovania, uvoľnili až teraz, v čase ženevskej premiéry modelu Toyota Aygo. Súrodenecké modely Citroen C1 a Peugeot 108 už kolujú po internete pomerne dlho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri prvom pohľade na predprodukčný model sme ostali v nemom úžase. Naše pocity boli minimálne zmiešané. Červený model s bielym X v maske a ďalšími bielymi doplnkami na nás pôsobil ako päsť na oko.

SkryťVypnúť reklamu

Po krátkej prezentácii a zhliadnutí vozidiel v iných farebných kombináciách nepríjemný pocit postupne mizol.

Farby menia dizajnFarebné variácie majú obrovský vplyv na vnímanie dizajnu, ktorý môžete vnímať od čudného mixu, cez konzervatívnu šedú myšku až po mladistvý vzhľad.

Hoci sa tvar vozidla nemení, rôzne farebné kombinácie vytiahnu do popredia iné časti dizajnu a menia pohľad na auto.

Nová generácia Toyoty Aygo je primárne určená pre mladú „hravú“ generáciu a pre ženy.

Vďaka výberu správnych farieb sa do cieľovej skupiny zmestia trebárs aj ľudia v dôchodkovom veku so zmyslom pre konzervatívny dizajn.

Konštrukciu podriadili odlíšeniuAygo kladie dôraz na individualitu každého užívateľa a je prispôsobené na prípravu množstva farebných kombinácii interiéru aj exteriéru.

SkryťVypnúť reklamu

Auto nebolo navrhnuté ako celok, ale pre lepšiu možnosť odlíšenia sa v Toyote vymysleli vymeniteľné časti, ktoré spojili do jedného celku.

Tým automobilka dosiahla jednoduchú montáž prvkov rôznych farieb, čo znižuje náklady pri výrobe množstva verzií, ktoré Aygo ponúka.

Ich montáž je podľa výrobcu tak nenáročná, že nie je problém zmeniť vzhľad už predaného auta.

Vyvstáva otázka, či ľahko vymeniteľné časti exteriéru a interiéru dobre lícujú, nerezonujú, pripadne neodpadnú pri prejazde nerovností. Túto našu pripomienku pracovnici japonskej automobilky rázne zamietli.

Vytvorte si vlastné AygoV priebehu krátkeho času zverejní Toyota na svojich stránkach nový konfigurátor, na ktorom si každý môže vytvoriť Aygo podľa vlastných predstáv.

Počet farebných kombinácii bude podľa všetkého obmedzený a nie všetko, čo si naprogramujete, vám aj skutočné vyrobia.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvod je zrejmý. Keby ste na ceste stretli nami vytvorené lentilkovo modré auto v kombinácii s oranžovými športovými doplnkami, to by asi imidžu značky vo vašich očiach (nech je akýkoľvek zlý, čí dobrý) neprospelo.

S Citroenom a Peugeotom majú spoločné dvereOkrem snahy o zakomponovanie nových prvkov sa konštruktéri zamerali aj na zachovanie toho dobrého, čo mala prvá generácia. Pre mestský charakter a agilitu auta narástla dĺžka len veľmi málo.

Dizajnu dominuje písmeno X, ktoré nájdeme v prednej maske a pokračuje pásom pod oknami až do zadného nárazníka. Jeho viditeľnosť, či neviditeľnosť je daná zvolenou kombináciou farieb.

V rozhovore s hlavným dizajnérom Ayga Nobuo Nakamura sme sa dozvedeli, že z hľadiska vzhľadu spájajú Toyotu so sesterskými modelmi C1 a Peugeot 108 iba predné dvere a tvar čelného skla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na vývoji exteriéru sa podieľali štyria až piati dizajnéri, rovnaký počet mal na starosti interiér.

Dostane vylepšený motorToyota dopriala trojvalcovému motoru s objemom 998 cm3 viac vylepšení. Spaľovací priestor je lepšie chladený a silné vírenie vzduchu v nasávacom kanáli zaisťuje lepšie premiešanie paliva so vzduchom vo valci.

Kompresný pomer zvýšili na 11,5:1 a hmotnosť pohonnej jednotky sa znížila použitím hlavy valcov s integrovaným zberným výfukovým potrubím.

Vďaka rozvodovej reťazi s nízkym trením a s automatickým napínačom došlo k zníženiu trecích strát. Aygo s litrovým motorom spotrebuje 4,1 litra benzínu na sto kilometrov.

Vo verzii Eco, ktorá má predĺžený štvrtý a piaty prevodový stupeň spotreba podľa výrobcu klesne na 3,9 l/100km.

Agregát s výkonom 51 kW dosiahne maximálny krútiaci moment 95 Nm pri 4300 otáčkach za minútu. Od 2000 otáčok za minútu má šofér Ayga k dispozícii krútiaci moment veľkosti 85 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Písmeno X dominuje dizajnu malej Toyoty a nájdete ho zakomponované aj v prednej maske.

Nami vytvorené Aygo v počítačovom konfigurátore by svojim vzhľadom asi v očiach verejnosti nezabodovalo.

Na Aygu môžte zmeniť aj taký detail, akým je farba stredovej krytky na disku.

Rovnako ako v prípade prvej generácie je celé veko batožinového priestoru zo skla.

Zvolením správnej kombinácie farieb získa Aygo konzervatívny dizajn.

Toyota chce zaujať mladú generáciu zábavou a "pripojením".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 427
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 320
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 108
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 145
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 136
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 724
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Filip Tikl: Mužská prostitúcia: Globálny svet ticha a túžob
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  4. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  5. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu