SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

Nová Toyota Aygo mení farby ako chameleón

Druhá generácia Toyoty Aygo prispôsobí vzhľad vkusu študenta, ženy v strednom veku aj dôchodcu.

(Zdroj: autor)

Fotoateliér na okraji Bruselu sme navštívili ešte pred autosalónom v Ženeve. Automobilka tam pripravovala fotografie pre potreby autosalónu.

Embargo na to, čo sme videli počas fotografovania, uvoľnili až teraz, v čase ženevskej premiéry modelu Toyota Aygo. Súrodenecké modely Citroen C1 a Peugeot 108 už kolujú po internete pomerne dlho.

Pri prvom pohľade na predprodukčný model sme ostali v nemom úžase. Naše pocity boli minimálne zmiešané. Červený model s bielym X v maske a ďalšími bielymi doplnkami na nás pôsobil ako päsť na oko.

Po krátkej prezentácii a zhliadnutí vozidiel v iných farebných kombináciách nepríjemný pocit postupne mizol.

Farby menia dizajn

Farebné variácie majú obrovský vplyv na vnímanie dizajnu, ktorý môžete vnímať od čudného mixu, cez konzervatívnu šedú myšku až po mladistvý vzhľad.

Hoci sa tvar vozidla nemení, rôzne farebné kombinácie vytiahnu do popredia iné časti dizajnu a menia pohľad na auto.

Nová generácia Toyoty Aygo je primárne určená pre mladú „hravú“ generáciu a pre ženy.

Vďaka výberu správnych farieb sa do cieľovej skupiny zmestia trebárs aj ľudia v dôchodkovom veku so zmyslom pre konzervatívny dizajn.

Konštrukciu podriadili odlíšeniu

Aygo kladie dôraz na individualitu každého užívateľa a je prispôsobené na prípravu množstva farebných kombinácii interiéru aj exteriéru.

Auto nebolo navrhnuté ako celok, ale pre lepšiu možnosť odlíšenia sa v Toyote vymysleli vymeniteľné časti, ktoré spojili do jedného celku.

Tým automobilka dosiahla jednoduchú montáž prvkov rôznych farieb, čo znižuje náklady pri výrobe množstva verzií, ktoré Aygo ponúka.

Ich montáž je podľa výrobcu tak nenáročná, že nie je problém zmeniť vzhľad už predaného auta.

Vyvstáva otázka, či ľahko vymeniteľné časti exteriéru a interiéru dobre lícujú, nerezonujú, pripadne neodpadnú pri prejazde nerovností. Túto našu pripomienku pracovnici japonskej automobilky rázne zamietli.

Vytvorte si vlastné Aygo

V priebehu krátkeho času zverejní Toyota na svojich stránkach nový konfigurátor, na ktorom si každý môže vytvoriť Aygo podľa vlastných predstáv.

Počet farebných kombinácii bude podľa všetkého obmedzený a nie všetko, čo si naprogramujete, vám aj skutočné vyrobia.

Dôvod je zrejmý. Keby ste na ceste stretli nami vytvorené lentilkovo modré auto v kombinácii s oranžovými športovými doplnkami, to by asi imidžu značky vo vašich očiach (nech je akýkoľvek zlý, čí dobrý) neprospelo.

S Citroenom a Peugeotom majú spoločné dvere

Okrem snahy o zakomponovanie nových prvkov sa konštruktéri zamerali aj na zachovanie toho dobrého, čo mala prvá generácia. Pre mestský charakter a agilitu auta narástla dĺžka len veľmi málo.

Dizajnu dominuje písmeno X, ktoré nájdeme v prednej maske a pokračuje pásom pod oknami až do zadného nárazníka. Jeho viditeľnosť, či neviditeľnosť je daná zvolenou kombináciou farieb.

V rozhovore s hlavným dizajnérom Ayga Nobuo Nakamura sme sa dozvedeli, že z hľadiska vzhľadu spájajú Toyotu so sesterskými modelmi C1 a Peugeot 108 iba predné dvere a tvar čelného skla.

Na vývoji exteriéru sa podieľali štyria až piati dizajnéri, rovnaký počet mal na starosti interiér.

Dostane vylepšený motor

Toyota dopriala trojvalcovému motoru s objemom 998 cm3 viac vylepšení. Spaľovací priestor je lepšie chladený a silné vírenie vzduchu v nasávacom kanáli zaisťuje lepšie premiešanie paliva so vzduchom vo valci.

Kompresný pomer zvýšili na 11,5:1 a hmotnosť pohonnej jednotky sa znížila použitím hlavy valcov s integrovaným zberným výfukovým potrubím.

Vďaka rozvodovej reťazi s nízkym trením a s automatickým napínačom došlo k zníženiu trecích strát. Aygo s litrovým motorom spotrebuje 4,1 litra benzínu na sto kilometrov.

Vo verzii Eco, ktorá má predĺžený štvrtý a piaty prevodový stupeň spotreba podľa výrobcu klesne na 3,9 l/100km.

Agregát s výkonom 51 kW dosiahne maximálny krútiaci moment 95 Nm pri 4300 otáčkach za minútu. Od 2000 otáčok za minútu má šofér Ayga k dispozícii krútiaci moment veľkosti 85 Nm.

Písmeno X dominuje dizajnu malej Toyoty a nájdete ho zakomponované aj v prednej maske.
Nami vytvorené Aygo v počítačovom konfigurátore by svojim vzhľadom asi v očiach verejnosti nezabodovalo.
Na Aygu môžte zmeniť aj taký detail, akým je farba stredovej krytky na disku.
Rovnako ako v prípade prvej generácie je celé veko batožinového priestoru zo skla.
Zvolením správnej kombinácie farieb získa Aygo konzervatívny dizajn.
Toyota chce zaujať mladú generáciu zábavou a "pripojením".
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 074
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 816
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 208
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 533
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 423
  6. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 712
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 565
  8. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 327
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 261
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 6 970
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mesto Svidník.

Bytovú krízu berú na východe do vlastných rúk.

20 h
Vakcína proti covidu od AstraZeneca.

Úmrtie už u nás spôsobil aj Pfizer.

4 h
Ministerka Kolíková

Ministerka má podporu SaS aj Sme rodina.

5 h
Čínska raketa Dlhý pochod 5B vo štvrtok 29. apríla vypustila do vesmíru prvý modul budúcej orbitálnej staniceTchien-che 1. Raketa sa teraz neriadene vracia do zemskej atmosféry.

Dlhý pochod sa vracia na Zem neriadene.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

6 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj