SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Časti hyperšportiaku Koenigseegg One:1 vyrobili na 3D tlačiarni

Novinka zo Švédska nepozná kompromis. Má výkon 1 360 koní a krútiaci moment 1 000 Nm.

(Zdroj: Koenigsegg)

Len pred niekoľkými dňami vytvorila americká spoločnosť Hennessey nový svetový rekord. S vozidlom Venom GT prekročila rýchlosť 270,49 míle za hodinu, čo je v prepočte 435,3 km/h.

Automobilka Koenigseegg ocenila dosiahnutý výsledok, no vzápätí dodáva, že ich One:1 pôjde ešte o ďalších 10 míľ za hodinu rýchlejšie.

Koenigseegg One:1 má byť švédskou odpoveďou na Porsche 911 Spyder, Ferrari LaFerrari alebo McLaren P1.

Koncovka výfuku je najväčším titánovým výtlačkom 3D tlačiarne súčasnosti

Napriek tomu, že výkon nie je všetko, hyperšportovému autu nesmie chýbať. Agregát V8 je prepĺňaný turbom so špeciálnymi variabilnými lopatkami. Tie vytlačili na 3D tlačiarni.

Pohonná jednotka so zdvihovým objemom päť litrov vyprodukuje výkon 1 MW čo po prepočte na výkon v konských silách znamená 1 359,6 koní pri 7 500 ot./min.

Krútiaci moment rovných 1 000 Nm je dostupný od 3 000 do 7 500 ot./min a jeho priebeh je takmer plochý.

Špecialitou je aj výroba výfukovej koncovky. Na prvý pohľad vyzerá pekne, no nie výnimočne.

Na jej výrobu je použitý titán a tiež bol vytlačený na 3D tlačiarni. Proces trvá celé tri dni a výsledkom je najväčší kus titánového dielca, aký bol kedy vyrobený tlačiarňou.

Rovnaký typ uhlíkového materiálu využíva aj F1

Uhlíkový monokok pripomína model Agera, ale One:1 využíva nový typ uhlíkového vlákna.

Finálne dielce sú údajne až o 40 % ľahšie ako predchádzajúce generácie dielov z karbónu. Mal by to byť ten istý technologický postup, aký je využívaný pri výrobe monopostov F1.

Švédska značka zašla do extrému a z karbónových vlákien vyrobila všetko, čo sa dalo, vrátane kolies, sedadiel a slnečných clôn.

Výsledná pohotovostná hmotnosť s nádržou naplnenou do polovice a ďalšími kvapalinami je úctyhodných 1 360 kg. Na jeden kilogram výkonu pripadá jedna konská sila.

Karbón by mal nahradiť oceľ aj v prípade pružín, čím konštruktéri ušetria ďalšie 3 kg hmotnosti.

Švédi vyrobia len sedem kusov

V takto extrémnom vozidle je samozrejmosťou aktívna aerodynamika, po ktorej siaha Koenigseegg po prvý raz. Mnohé riešenia slúžia v jednom nastavení pre zvýšenie prítlaku, v druhom zas pre zníženie aerodynamického odporu.

Zadné aktívne krídlo, inšpirované vozidlami určenými na preteky Le Mans, počas prudkého brzdenia ešte viac zvýši prítlak a umožní tak brzdám efektívnejšie brzdiť. Kolesá sa nedostanú tak rýchlo do tzv. prebrzdenia – zablokovaného kolesa.

Švédska automobilka vyrobí len sedem exemplárov a jeden vývojový prototyp. Všetky už majú svojich majiteľov.

Presnú cenu nepoznáme, no podľa dostupných informácií by mala približne o 30% prekročiť cenu modelu Agera.

zdroj: ts Koenigsegg, jalopnik.com

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 163
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 305
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 062
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 633
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 496
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 371
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 276
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 089
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L