Len pred niekoľkými dňami vytvorila americká spoločnosť Hennessey nový svetový rekord. S vozidlom Venom GT prekročila rýchlosť 270,49 míle za hodinu, čo je v prepočte 435,3 km/h.
Automobilka Koenigseegg ocenila dosiahnutý výsledok, no vzápätí dodáva, že ich One:1 pôjde ešte o ďalších 10 míľ za hodinu rýchlejšie.
Koenigseegg One:1 má byť švédskou odpoveďou na Porsche 911 Spyder, Ferrari LaFerrari alebo McLaren P1.
Koncovka výfuku je najväčším titánovým výtlačkom 3D tlačiarne súčasnosti
Napriek tomu, že výkon nie je všetko, hyperšportovému autu nesmie chýbať. Agregát V8 je prepĺňaný turbom so špeciálnymi variabilnými lopatkami. Tie vytlačili na 3D tlačiarni.
Pohonná jednotka so zdvihovým objemom päť litrov vyprodukuje výkon 1 MW čo po prepočte na výkon v konských silách znamená 1 359,6 koní pri 7 500 ot./min.
Krútiaci moment rovných 1 000 Nm je dostupný od 3 000 do 7 500 ot./min a jeho priebeh je takmer plochý.
Špecialitou je aj výroba výfukovej koncovky. Na prvý pohľad vyzerá pekne, no nie výnimočne.
Na jej výrobu je použitý titán a tiež bol vytlačený na 3D tlačiarni. Proces trvá celé tri dni a výsledkom je najväčší kus titánového dielca, aký bol kedy vyrobený tlačiarňou.
Rovnaký typ uhlíkového materiálu využíva aj F1
Uhlíkový monokok pripomína model Agera, ale One:1 využíva nový typ uhlíkového vlákna.
Finálne dielce sú údajne až o 40 % ľahšie ako predchádzajúce generácie dielov z karbónu. Mal by to byť ten istý technologický postup, aký je využívaný pri výrobe monopostov F1.
Švédska značka zašla do extrému a z karbónových vlákien vyrobila všetko, čo sa dalo, vrátane kolies, sedadiel a slnečných clôn.
Výsledná pohotovostná hmotnosť s nádržou naplnenou do polovice a ďalšími kvapalinami je úctyhodných 1 360 kg. Na jeden kilogram výkonu pripadá jedna konská sila.
Karbón by mal nahradiť oceľ aj v prípade pružín, čím konštruktéri ušetria ďalšie 3 kg hmotnosti.
Švédi vyrobia len sedem kusov
V takto extrémnom vozidle je samozrejmosťou aktívna aerodynamika, po ktorej siaha Koenigseegg po prvý raz. Mnohé riešenia slúžia v jednom nastavení pre zvýšenie prítlaku, v druhom zas pre zníženie aerodynamického odporu.
Zadné aktívne krídlo, inšpirované vozidlami určenými na preteky Le Mans, počas prudkého brzdenia ešte viac zvýši prítlak a umožní tak brzdám efektívnejšie brzdiť. Kolesá sa nedostanú tak rýchlo do tzv. prebrzdenia – zablokovaného kolesa.
Švédska automobilka vyrobí len sedem exemplárov a jeden vývojový prototyp. Všetky už majú svojich majiteľov.
Presnú cenu nepoznáme, no podľa dostupných informácií by mala približne o 30% prekročiť cenu modelu Agera.
zdroj: ts Koenigsegg, jalopnik.com