Časti hyperšportiaku Koenigseegg One:1 vyrobili na 3D tlačiarni

Novinka zo Švédska nepozná kompromis. Má výkon 1 360 koní a krútiaci moment 1 000 Nm.

(Zdroj: Koenigsegg)

Len pred niekoľkými dňami vytvorila americká spoločnosť Hennessey nový svetový rekord. S vozidlom Venom GT prekročila rýchlosť 270,49 míle za hodinu, čo je v prepočte 435,3 km/h.

Automobilka Koenigseegg ocenila dosiahnutý výsledok, no vzápätí dodáva, že ich One:1 pôjde ešte o ďalších 10 míľ za hodinu rýchlejšie.

Koenigseegg One:1 má byť švédskou odpoveďou na Porsche 911 Spyder, Ferrari LaFerrari alebo McLaren P1.

Koncovka výfuku je najväčším titánovým výtlačkom 3D tlačiarne súčasnosti

Napriek tomu, že výkon nie je všetko, hyperšportovému autu nesmie chýbať. Agregát V8 je prepĺňaný turbom so špeciálnymi variabilnými lopatkami. Tie vytlačili na 3D tlačiarni.

Pohonná jednotka so zdvihovým objemom päť litrov vyprodukuje výkon 1 MW čo po prepočte na výkon v konských silách znamená 1 359,6 koní pri 7 500 ot./min.

Krútiaci moment rovných 1 000 Nm je dostupný od 3 000 do 7 500 ot./min a jeho priebeh je takmer plochý.

Špecialitou je aj výroba výfukovej koncovky. Na prvý pohľad vyzerá pekne, no nie výnimočne.

Na jej výrobu je použitý titán a tiež bol vytlačený na 3D tlačiarni. Proces trvá celé tri dni a výsledkom je najväčší kus titánového dielca, aký bol kedy vyrobený tlačiarňou.

Rovnaký typ uhlíkového materiálu využíva aj F1

Uhlíkový monokok pripomína model Agera, ale One:1 využíva nový typ uhlíkového vlákna.

Finálne dielce sú údajne až o 40 % ľahšie ako predchádzajúce generácie dielov z karbónu. Mal by to byť ten istý technologický postup, aký je využívaný pri výrobe monopostov F1.

Švédska značka zašla do extrému a z karbónových vlákien vyrobila všetko, čo sa dalo, vrátane kolies, sedadiel a slnečných clôn.

Výsledná pohotovostná hmotnosť s nádržou naplnenou do polovice a ďalšími kvapalinami je úctyhodných 1 360 kg. Na jeden kilogram výkonu pripadá jedna konská sila.

Karbón by mal nahradiť oceľ aj v prípade pružín, čím konštruktéri ušetria ďalšie 3 kg hmotnosti.

Švédi vyrobia len sedem kusov

V takto extrémnom vozidle je samozrejmosťou aktívna aerodynamika, po ktorej siaha Koenigseegg po prvý raz. Mnohé riešenia slúžia v jednom nastavení pre zvýšenie prítlaku, v druhom zas pre zníženie aerodynamického odporu.

Zadné aktívne krídlo, inšpirované vozidlami určenými na preteky Le Mans, počas prudkého brzdenia ešte viac zvýši prítlak a umožní tak brzdám efektívnejšie brzdiť. Kolesá sa nedostanú tak rýchlo do tzv. prebrzdenia – zablokovaného kolesa.

Švédska automobilka vyrobí len sedem exemplárov a jeden vývojový prototyp. Všetky už majú svojich majiteľov.

Presnú cenu nepoznáme, no podľa dostupných informácií by mala približne o 30% prekročiť cenu modelu Agera.

zdroj: ts Koenigsegg, jalopnik.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  2. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  5. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  6. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  7. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  8. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  9. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  10. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 15 665
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 714
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 719
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 312
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 852
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 632
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 417
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 902
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 814
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 495

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop