Časti hyperšportiaku Koenigseegg One:1 vyrobili na 3D tlačiarni

Novinka zo Švédska nepozná kompromis. Má výkon 1 360 koní a krútiaci moment 1 000 Nm.

(Zdroj: Koenigsegg)

Len pred niekoľkými dňami vytvorila americká spoločnosť Hennessey nový svetový rekord. S vozidlom Venom GT prekročila rýchlosť 270,49 míle za hodinu, čo je v prepočte 435,3 km/h.

Automobilka Koenigseegg ocenila dosiahnutý výsledok, no vzápätí dodáva, že ich One:1 pôjde ešte o ďalších 10 míľ za hodinu rýchlejšie.

Koenigseegg One:1 má byť švédskou odpoveďou na Porsche 911 Spyder, Ferrari LaFerrari alebo McLaren P1.

Koncovka výfuku je najväčším titánovým výtlačkom 3D tlačiarne súčasnosti

Napriek tomu, že výkon nie je všetko, hyperšportovému autu nesmie chýbať. Agregát V8 je prepĺňaný turbom so špeciálnymi variabilnými lopatkami. Tie vytlačili na 3D tlačiarni.

Pohonná jednotka so zdvihovým objemom päť litrov vyprodukuje výkon 1 MW čo po prepočte na výkon v konských silách znamená 1 359,6 koní pri 7 500 ot./min.

Krútiaci moment rovných 1 000 Nm je dostupný od 3 000 do 7 500 ot./min a jeho priebeh je takmer plochý.

Špecialitou je aj výroba výfukovej koncovky. Na prvý pohľad vyzerá pekne, no nie výnimočne.

Na jej výrobu je použitý titán a tiež bol vytlačený na 3D tlačiarni. Proces trvá celé tri dni a výsledkom je najväčší kus titánového dielca, aký bol kedy vyrobený tlačiarňou.

Rovnaký typ uhlíkového materiálu využíva aj F1

Uhlíkový monokok pripomína model Agera, ale One:1 využíva nový typ uhlíkového vlákna.

Finálne dielce sú údajne až o 40 % ľahšie ako predchádzajúce generácie dielov z karbónu. Mal by to byť ten istý technologický postup, aký je využívaný pri výrobe monopostov F1.

Švédska značka zašla do extrému a z karbónových vlákien vyrobila všetko, čo sa dalo, vrátane kolies, sedadiel a slnečných clôn.

Výsledná pohotovostná hmotnosť s nádržou naplnenou do polovice a ďalšími kvapalinami je úctyhodných 1 360 kg. Na jeden kilogram výkonu pripadá jedna konská sila.

Karbón by mal nahradiť oceľ aj v prípade pružín, čím konštruktéri ušetria ďalšie 3 kg hmotnosti.

Švédi vyrobia len sedem kusov

V takto extrémnom vozidle je samozrejmosťou aktívna aerodynamika, po ktorej siaha Koenigseegg po prvý raz. Mnohé riešenia slúžia v jednom nastavení pre zvýšenie prítlaku, v druhom zas pre zníženie aerodynamického odporu.

Zadné aktívne krídlo, inšpirované vozidlami určenými na preteky Le Mans, počas prudkého brzdenia ešte viac zvýši prítlak a umožní tak brzdám efektívnejšie brzdiť. Kolesá sa nedostanú tak rýchlo do tzv. prebrzdenia – zablokovaného kolesa.

Švédska automobilka vyrobí len sedem exemplárov a jeden vývojový prototyp. Všetky už majú svojich majiteľov.

Presnú cenu nepoznáme, no podľa dostupných informácií by mala približne o 30% prekročiť cenu modelu Agera.

zdroj: ts Koenigsegg, jalopnik.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 29 827
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 169
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 128
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 008
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 004
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 999
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 930
  9. Používate make-up? Potom spozornite 857
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 856

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť svojich poslancov i partnerov vynucovať krajnými prostriedkami

SVET

Švajčiari otvorili najstrmšiu pozemnú lanovku na svete

Pozemná lanovka prejde prevýšenie 744 metrov.

KOMENTÁRE

Radšej európsku federáciu než vlasteneckú vodu v mäse

Chcem európsku federáciu s otravnými potravinovými kontrolami.

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.