Predvečer autosalónu v Ženeve už tradične vyhlasujú výsledky zatiaľ najvýznamnejšej ankety o Európske auto roka.
O víťazovi vyše polstoročnej ankety rozhoduje 58 významných novinárov z 22 krajín. Zatiaľ bez slovenského zástupcu.
Na prelome rokov 2013 a 2014 sa do finále dostala veľmi pestrá zmes automobilov od najnovších kompaktných áut cez elektromobily až po supermodernú luxusnú limuzínu od Mercedesu.
V kurze sú kompakty a elektrika
Porota podľa očakávania najvyššie ohodnotila bežne dostupné autá a elektromobily. Prekvapením je najmä tretie miesto veľmi drahého a luxusného elektromobilu Tesla Model S.
Najviac bodov a pomerne veľký náskok získal Peugeot 308 so symbolickým ziskom 307 bodov (v roku 2002 získal titul aj model Peugeot 307).
Po vlaňajšom víťazstve Volkswagenu Golf je Peugeot 308 druhým kompaktom v rade s titulom auta roka. Porota okrem nižšej strednej triedy zjavne preferuje elektromobily, pretože druhé skončilo BMW i3 s 223 bodmi.
Octavia a Mercedes na konci
Tretia Tesla dostala 216 bodov a predstihla Citroen C4 Picasso (182). Veľké nádeje mala Mazda 3 (180), ktorá skončila až piata pred Škodou Octavia (172) a Mercedesom triedy S (170).
Práve po technickej stránke pokrokový Mercedes nedostal vysoké hodnotenie, avšak automobilka si s jeho predajom hravo poradí aj bez všeobecno-populárnej ankety.
Peugeot má už titul Európske auto roka za modely 307 (2002), 405(1988) a 504 (1969).