Ženevský autosalón je pre značku Renault významnejší o to viac, že na trh prináša celkom novú generáciu mestského automobilu Twingo.
Renault v spolupráci s Daimlerom pripravili kompaktné auto s motorom vzadu a pohonom zadnej nápravy.
Uvoľnením prednej časti sa Renaultu podarilo zlepšiť polomer otáčania a zväčšiť vnútorný priestor. Kolesá vozidla sú umiestnené takmer úplne v rohoch karosérie a nápravy sú od seba vzdialené 2,49 metra.
Dizajnovo siahol Renault do minulosti a inšpiroval sa napríklad aj modelom Reanult 5. Predná maska nesie novú identitu značky, vrátane znaku Renault na čiernom podklade.
Nechýba sklápanie sedadiel
Automobil je dlhý 3,59 metra, široký 1,64 metra a vysoký 1,55 metra. V interiéri vládne kombinácia čiernej a jednej vybranej farby. Veľký poloblúkový rýchlomer dopĺňa displej so základnými údajmi o vozidle.
O multimediálnu zábavu a navigáciu sa postará napríklad systém R-link s možnosťou pripojenia smartfónov a ovládaním prostredníctvom dotykovej obrazovky.
Pri uvedení na trh budú nové Twingo poháňať dva trojvalcové motory. Jednoduchší z nich pracuje s atmosférickým nasávaním. Motor s objemom 999 cm3 vyprodukuje výkon 51 kW (70 k) a 91 Nm krútiaceho momentu.
Prepĺňaná jednotka TCe s objemom 898 cm3 ponúkne 66 kW (90 k) a až 135 Nm krútiaceho momentu.
Clio z Monaca pre náročných
V expozícii Renaultu sa objavila aj špeciálna verzia modelu Clio. Limitovaná edícia Clio R.S. 200 EDC Monaco GP je určená pre športovo založených vodičov. Model možno rozoznať podľa čiernej strechy, čiernych exteriérových ozdobných prvkov, metalízy farby Pearlescent White alebo Platinum Grey.
K dispozícii je aj telemetrický systém R.S. Monitor 2.0 s funkciou R.S. Replay. Tá umožňuje motoristom vytvárať a sťahovať pretekárske okruhy, sledovať a kontrolovať dáta uložené počas dňa a zdieľať tieto informácie na sociálnych sieťach
Pod kapotou Clia R.S. 200 EDC Monaco GP pracuje 1,6-litrový prepĺňaný agregát s výkonom 147 kW (200 k), ktoré je prepojené so šesťrýchlostnou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.
Dve turbá pre nový motor
Najnovším prírastkom stratégie downsizingu je pohonná jednotka Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý 1,6-litrový dieselový agregát Renault, ktorý ťaží z dvojitého prepĺňania.
Motor s objemom valcov 1 598 cm3 má výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 380 Nm, čím sa dostáva na úroveň moderných dvojlitrových motorov.
Využitím technológie Twin Turbo motor zabezpečuje kombináciu krútiaceho momentu od nízkych otáčok a vysokého výkonu pri vysokých otáčkach.
Vstrekovací systém motora Energy dCi 160 Twin Turbo pracuje pri tlaku 1 800 barov.
Agregát spĺňa emisné normy Euro 6 a jeho súčasťou je systém NOx Trap a systém regenerácie filtra pevných častíc.
Energy dCi 160 Twin Turbo bude vyrábaný továrňou Renault v Normandii (Francúzsko), ktorá sa špecializuje na výrobu technologicky pokročilých motorov.
zdroj: Renault