SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Renault v Ženeve predstavil Twingo s pohonom zadnej nápravy

Hlavným lákadlom Renaultu v Ženeve je nové Twingo s pohonom zadnej nápravy. Renault predstavil aj novú naftový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 160 koní.

(Zdroj: Renault)

Ženevský autosalón je pre značku Renault významnejší o to viac, že na trh prináša celkom novú generáciu mestského automobilu Twingo.

Renault v spolupráci s Daimlerom pripravili kompaktné auto s motorom vzadu a pohonom zadnej nápravy.

Uvoľnením prednej časti sa Renaultu podarilo zlepšiť polomer otáčania a zväčšiť vnútorný priestor. Kolesá vozidla sú umiestnené takmer úplne v rohoch karosérie a nápravy sú od seba vzdialené 2,49 metra.

Dizajnovo siahol Renault do minulosti a inšpiroval sa napríklad aj modelom Reanult 5. Predná maska nesie novú identitu značky, vrátane znaku Renault na čiernom podklade.

Nechýba sklápanie sedadiel

Automobil je dlhý 3,59 metra, široký 1,64 metra a vysoký 1,55 metra. V interiéri vládne kombinácia čiernej a jednej vybranej farby. Veľký poloblúkový rýchlomer dopĺňa displej so základnými údajmi o vozidle.

O multimediálnu zábavu a navigáciu sa postará napríklad systém R-link s možnosťou pripojenia smartfónov a ovládaním prostredníctvom dotykovej obrazovky.

Pri uvedení na trh budú nové Twingo poháňať dva trojvalcové motory. Jednoduchší z nich pracuje s atmosférickým nasávaním. Motor s objemom 999 cm3 vyprodukuje výkon 51 kW (70 k) a 91 Nm krútiaceho momentu.

Prepĺňaná jednotka TCe s objemom 898 cm3 ponúkne 66 kW (90 k) a až 135 Nm krútiaceho momentu.

Clio z Monaca pre náročných

V expozícii Renaultu sa objavila aj špeciálna verzia modelu Clio. Limitovaná edícia Clio R.S. 200 EDC Monaco GP je určená pre športovo založených vodičov. Model možno rozoznať podľa čiernej strechy, čiernych exteriérových ozdobných prvkov, metalízy farby Pearlescent White alebo Platinum Grey.

K dispozícii je aj telemetrický systém R.S. Monitor 2.0 s funkciou R.S. Replay. Tá umožňuje motoristom vytvárať a sťahovať pretekárske okruhy, sledovať a kontrolovať dáta uložené počas dňa a zdieľať tieto informácie na sociálnych sieťach

Pod kapotou Clia R.S. 200 EDC Monaco GP pracuje 1,6-litrový prepĺňaný agregát s výkonom 147 kW (200 k), ktoré je prepojené so šesťrýchlostnou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.

Dve turbá pre nový motor

Najnovším prírastkom stratégie downsizingu je pohonná jednotka Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý 1,6-litrový dieselový agregát Renault, ktorý ťaží z dvojitého prepĺňania.

Motor s objemom valcov 1 598 cm3 má výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 380 Nm, čím sa dostáva na úroveň moderných dvojlitrových motorov.

Využitím technológie Twin Turbo motor zabezpečuje kombináciu krútiaceho momentu od nízkych otáčok a vysokého výkonu pri vysokých otáčkach.

Vstrekovací systém motora Energy dCi 160 Twin Turbo pracuje pri tlaku 1 800 barov.

Agregát spĺňa emisné normy Euro 6 a jeho súčasťou je systém NOx Trap a systém regenerácie filtra pevných častíc.

Energy dCi 160 Twin Turbo bude vyrábaný továrňou Renault v Normandii (Francúzsko), ktorá sa špecializuje na výrobu technologicky pokročilých motorov.

zdroj: Renault

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 222
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 8 589
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 365
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 6 259
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 985
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 767
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 159
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ľuboš Machaj a Jaroslav Rezník.

Machaj potreboval len dva hlasy.


2 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


6 h
Serena Williamsová.

Serena Williamsová prehrala v 1. kole Wimbledonu s Harmony Tanovou.


1 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 15 h

Blogy SME

  1. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  2. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  3. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  4. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  5. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  8. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 656
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 241
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 5 562
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 4 367
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 007
  6. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 3 779
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 224
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu