Aplikácia dokáže upozorniť na auto v protismere

Český startup Click2stream vyvinul aplikáciu, ktorá dokáže sledovať videozábery z množstva kamier.

(Zdroj: Click2stream)

Zistiť auto v protismere na diaľnici sa dá niekoľkými spôsobmi. Buď naživo, keď sa mu budete chcieť vyhnúť, alebo sledovaním záberov kamier.

Ak má ale dispečer správcu cesty alebo polícia sledovať priveľa obrazoviek, môžu mu uniknúť aj dôležité udalosti na ceste.

Človek dokáže podľa výskumov naraz sledovať maximálne dvanásť obrazoviek.

Aplikácia vie počítať autá a rozoznať osobné od nákladného

Český startup Click2stream vyvinul v spolupráci s Vysokým technickým učením v Brne aplikáciu, ktorá dokáže sledovať videozábery z množstva kamier a upozorniť na auto idúce v protismere.

"Dokáže počítať autá, ich smer jazdy, rozmery áut a podľa nich kategorizuje osobné a nákladné autá a meria rýchlosť," vymenoval možnosti aplikácie Radovan Andrej Grežo zo spoločnosti Click2stream.

Na monitoring auta v protismere stačí podľa Greža

  • nastaviť časť obrazu, teda jazdné pruhy, v ktorých je jazda jedným smerom neželaná a
  • zvoliť si typ upozornenia (zobrazenie na obrazovke monitorovacieho pracovníka, SMS-ka, e-mail, ...).‏

Systém je vhodný pre menšie mestá a obce

Systém robí automaticky grafy, ktoré ukazujú, koľko áut bolo osobných, koľko nákladných. Vie ich deliť aj podľa farby.

Aplikácia dokáže rozpoznávať ŠPZ-tky. Môže kombinovať dáta z rôznych lokalít v meste a ukazovať prehľadné vizualizácie priepustnosti dopravných tepien.

Dozviete sa tak napríklad, či cesty v hlavnom meste, ktorými jazdia bratislavčania, využívajú aj vodiči z iných okresov.‏

"Aplikáciu máme spustenú na jednej z našich kamier v Brne, kde počítame autá v testovacej prevádzke. Chceli by sme ju nasadiť aj do ostrého testovania v spolupráci s nejakou miestnou správou.‏"

Podľa Greža je aplikácia vhodná pre menšie mestá, či obce. Tie si nemôžu dovoliť podobný systém od veľkých firiem, keďže si zvyčajne vyžaduje kúpu množstva serverov.

Aplikácia a objektívna zodpovednosť

Na Slovensku začala polícia tento rok intenzívnejšie využívať inštitút objektívnej zodpovednosti.

Monitorujú dopravu a zaznamenávajú vybrané dopravné priestupky. Nezastavujú však vodičov, ale pokuty posielajú poštou držiteľom áut.

Polícia ale nemá k dispozícii automatické systémy. Preto nás zaujímalo, či by niektorý z nasledovných priestupkov, za ktoré sa pokutuje pomocou objektívnej zodpovednosti, dali zisťovať aj aplikáciou sledujúcou zábery z kamier.

  1. rýchlosť jazdy,
  2. zákaz predchádzania v miestach, kde sa to nesmie,
  3. zákaz otáčania alebo cúvania tam, kde to zakazuje zákon alebo dopravné značenie,
  4. prejazd cez železničné priecestie v čase, keď je to zakázané,
  5. zákaz zastavenia alebo státia,
  6. zákaz vjazdu, odbočovania alebo prikázaný smer jazdy,
  7. príkaz značky Stoj, daj prednosť v jazde, alebo signálu so znamením Stoj (semafory),
  8. hmotnosti vozidla

"Hmotnosť vozidla na kamere nevidno, takže tú určite nie. Cúvanie môže byť tiež problém, pretože pri ňom musí počítač správne vyhodnotiť nie len smer pohybu, ale aj to, kde má auto predok. Ostatné by v princípe šlo," myslí si Grežo.

Dodal ale, že touto cestou sa asi nebudú uberať.

"Represia má zmysel len do istej miery. A aj existujúce technologické riešenia, ako stacionárne radary fotiace rýchlo jazdiacich vodičov, nie sú všade a na 100 percent presné," dodal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.