AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Ťahákom v stánku Škoda je štúdia VisionC a Octavia Scout

Popri štúdii VisionC ukázala Škoda novú Octaviu Scout. Najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI 135 kW dostanú aj Octavie z radu L&K.

(Zdroj: Škoda)

Škoda pripravila tento rok v Ženeve stánok s rozlohou viac ako dvetisíc metrov štvorcových. Jej hlavným lákadlom je dizajnová štúdia Škoda VisionC vo výraznej zelenej farbe.

Automobil stojaci na modulárnej platforme MQB rozvíja súčasný dizajnový jazyk automobilky. Najvýraznejším prvkom „päťdverového kupé“ je riešenie zadnej časti s previsom piatych dverí.

Liftback poháňa 1,4 litrový motor schopný spaľovať benzín aj stlačený zemný plyn. Viac o štúdii sme písali v článku Škoda predviedla odvážny dizajn štúdie VisionC.

Aj pre Scout najvýkonnejší diesel

Ženevský autosalón patril aj ďalšej verzii Octavie. Masívnejšia verzia Scout s pohon všetkých štyroch kolies by mala ponúknuť vyššiu schopnosť prejazdu v teréne a výkonnejšie motory.

Svetlá výška je oproti bežnému modelu Octavia zvýšená o 33 milimetrov na 171 mm. Škoda Octavia Scout bude využívať pohon všetkých štyroch kolies sprostredkovaný medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov by mala nová Škoda Octavia Scout zvládnuť aj o niečo náročnejší terén.

Octaviu Scout môže poháňať jeden z trojice pohonných agregátov. Základom bude naftový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Škoda oficiálne potvrdila, že pod kapotu Octavie Scout sa dostane aj motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý poháňa aj model Octavia RS. Motor zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 219 km/h.

Výkonnejší naftový motor bude kombinovaný s automatickou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.

Benzínovú motorizáciu zastúpi agregát 1,8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 280 Nm. S týmto motorom Octavia Scout ponúkne v podstate zhodné dynamické parametra ako s výkonnejším naftovým motorom.

Octavia aj na zemný plyn

Svojej svetovej premiéry v Ženeve sa dočkala aj Škoda Octavia G-TEC – prvá sériová Octavia s pohonom na zemný plyn.

Škoda Octavia G-TEC môže po dotankovaní oboch nádrží prejsť 1 330 km. Motor 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k) je prispôsobený na spaľovanie zemného plynu aj benzínu.

Automobil je štandardne vybavený paketom Green tec, ktorý zahŕňa systém Stop-Štart a rekuperáciu brzdnej energie.

Pohon na CNG je k dispozícii pre klasickú Octaviu aj pre praktickejšiu verziu kombi.

Škoda ukázala to najlepšie čo má

Prívlastok L&K odkazuje na zakladateľov českej značky – pánov Václava Laurina a Václava Klementa. Exkluzívna výbava modelu Octavia a Octavia Combi zahŕňa okrem iného aj 18 palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a bi-xenónové svetlomety.

Do interiéru sa dostala koža a Alcantara v hnedom prevedení, dekoračné lišty, zvukový systém Canton ale aj kožou obšitý štvorramenný volant s ovládaním.

V ponuke budú tri najvýkonnejšie agregáty značky, ktoré v podstate kopírujú ponuku pohonných jednotiek novej Octavie Scout vrátane najvýkonnejšieho naftového motora 2,0 TDI 135 kW.

Rodina Monte Carlo sa rozrástla

Viac športového vzhľadu a emócií by mal ponúknuť rad Monte Carlo. Škoda do neho zaradila modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Spoločne s modelmi Fabia Monte Carlo a jej kombi verziou má rad Monte Carlo päť členov.

Ženevské novinky chcú zaujať čiernymi diskami kolies z ľahkej zliatiny vo veľkostiach 15 a ž 17 palcov. Viac čierne sú aj zadné sklá vrátane masky chladiča, krytov vonkajších spätných zrkadiel, tmavých predných svetlometov a hmloviek.

Modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo sú výraznejšie o čiernu strechu.

Niekoľko športovejších prvkov sa dostalo aj do interiéru. Kožou potiahnutý volant je obšívaný červenými stehmi a športové sedadlá sa pýšia špecifickým vzorom látkových poťahov.

zdroj: Škoda

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 859
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 621
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 443
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 060
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 982
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 589
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 775
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 195
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 019
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 707

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.