Škoda pripravila tento rok v Ženeve stánok s rozlohou viac ako dvetisíc metrov štvorcových. Jej hlavným lákadlom je dizajnová štúdia Škoda VisionC vo výraznej zelenej farbe.
Automobil stojaci na modulárnej platforme MQB rozvíja súčasný dizajnový jazyk automobilky. Najvýraznejším prvkom „päťdverového kupé“ je riešenie zadnej časti s previsom piatych dverí.
Liftback poháňa 1,4 litrový motor schopný spaľovať benzín aj stlačený zemný plyn. Viac o štúdii sme písali v článku Škoda predviedla odvážny dizajn štúdie VisionC.
Aj pre Scout najvýkonnejší diesel
Ženevský autosalón patril aj ďalšej verzii Octavie. Masívnejšia verzia Scout s pohon všetkých štyroch kolies by mala ponúknuť vyššiu schopnosť prejazdu v teréne a výkonnejšie motory.
Svetlá výška je oproti bežnému modelu Octavia zvýšená o 33 milimetrov na 171 mm. Škoda Octavia Scout bude využívať pohon všetkých štyroch kolies sprostredkovaný medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie.
Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov by mala nová Škoda Octavia Scout zvládnuť aj o niečo náročnejší terén.
Octaviu Scout môže poháňať jeden z trojice pohonných agregátov. Základom bude naftový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Škoda oficiálne potvrdila, že pod kapotu Octavie Scout sa dostane aj motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý poháňa aj model Octavia RS. Motor zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 219 km/h.
Výkonnejší naftový motor bude kombinovaný s automatickou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.
Benzínovú motorizáciu zastúpi agregát 1,8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 280 Nm. S týmto motorom Octavia Scout ponúkne v podstate zhodné dynamické parametra ako s výkonnejším naftovým motorom.
Octavia aj na zemný plyn
Svojej svetovej premiéry v Ženeve sa dočkala aj Škoda Octavia G-TEC – prvá sériová Octavia s pohonom na zemný plyn.
Škoda Octavia G-TEC môže po dotankovaní oboch nádrží prejsť 1 330 km. Motor 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k) je prispôsobený na spaľovanie zemného plynu aj benzínu.
Automobil je štandardne vybavený paketom Green tec, ktorý zahŕňa systém Stop-Štart a rekuperáciu brzdnej energie.
Pohon na CNG je k dispozícii pre klasickú Octaviu aj pre praktickejšiu verziu kombi.
Škoda ukázala to najlepšie čo má
Prívlastok L&K odkazuje na zakladateľov českej značky – pánov Václava Laurina a Václava Klementa. Exkluzívna výbava modelu Octavia a Octavia Combi zahŕňa okrem iného aj 18 palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a bi-xenónové svetlomety.
Do interiéru sa dostala koža a Alcantara v hnedom prevedení, dekoračné lišty, zvukový systém Canton ale aj kožou obšitý štvorramenný volant s ovládaním.
V ponuke budú tri najvýkonnejšie agregáty značky, ktoré v podstate kopírujú ponuku pohonných jednotiek novej Octavie Scout vrátane najvýkonnejšieho naftového motora 2,0 TDI 135 kW.
Rodina Monte Carlo sa rozrástla
Viac športového vzhľadu a emócií by mal ponúknuť rad Monte Carlo. Škoda do neho zaradila modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Spoločne s modelmi Fabia Monte Carlo a jej kombi verziou má rad Monte Carlo päť členov.
Ženevské novinky chcú zaujať čiernymi diskami kolies z ľahkej zliatiny vo veľkostiach 15 a ž 17 palcov. Viac čierne sú aj zadné sklá vrátane masky chladiča, krytov vonkajších spätných zrkadiel, tmavých predných svetlometov a hmloviek.
Modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo sú výraznejšie o čiernu strechu.
Niekoľko športovejších prvkov sa dostalo aj do interiéru. Kožou potiahnutý volant je obšívaný červenými stehmi a športové sedadlá sa pýšia špecifickým vzorom látkových poťahov.
zdroj: Škoda