SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Ťahákom v stánku Škoda je štúdia VisionC a Octavia Scout

Popri štúdii VisionC ukázala Škoda novú Octaviu Scout. Najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI 135 kW dostanú aj Octavie z radu L&K.

(Zdroj: Škoda)

Škoda pripravila tento rok v Ženeve stánok s rozlohou viac ako dvetisíc metrov štvorcových. Jej hlavným lákadlom je dizajnová štúdia Škoda VisionC vo výraznej zelenej farbe.

Automobil stojaci na modulárnej platforme MQB rozvíja súčasný dizajnový jazyk automobilky. Najvýraznejším prvkom „päťdverového kupé“ je riešenie zadnej časti s previsom piatych dverí.

Liftback poháňa 1,4 litrový motor schopný spaľovať benzín aj stlačený zemný plyn. Viac o štúdii sme písali v článku Škoda predviedla odvážny dizajn štúdie VisionC.

Aj pre Scout najvýkonnejší diesel

Ženevský autosalón patril aj ďalšej verzii Octavie. Masívnejšia verzia Scout s pohon všetkých štyroch kolies by mala ponúknuť vyššiu schopnosť prejazdu v teréne a výkonnejšie motory.

Svetlá výška je oproti bežnému modelu Octavia zvýšená o 33 milimetrov na 171 mm. Škoda Octavia Scout bude využívať pohon všetkých štyroch kolies sprostredkovaný medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov by mala nová Škoda Octavia Scout zvládnuť aj o niečo náročnejší terén.

Octaviu Scout môže poháňať jeden z trojice pohonných agregátov. Základom bude naftový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Škoda oficiálne potvrdila, že pod kapotu Octavie Scout sa dostane aj motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý poháňa aj model Octavia RS. Motor zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 219 km/h.

Výkonnejší naftový motor bude kombinovaný s automatickou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.

Benzínovú motorizáciu zastúpi agregát 1,8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 280 Nm. S týmto motorom Octavia Scout ponúkne v podstate zhodné dynamické parametra ako s výkonnejším naftovým motorom.

Octavia aj na zemný plyn

Svojej svetovej premiéry v Ženeve sa dočkala aj Škoda Octavia G-TEC – prvá sériová Octavia s pohonom na zemný plyn.

Škoda Octavia G-TEC môže po dotankovaní oboch nádrží prejsť 1 330 km. Motor 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k) je prispôsobený na spaľovanie zemného plynu aj benzínu.

Automobil je štandardne vybavený paketom Green tec, ktorý zahŕňa systém Stop-Štart a rekuperáciu brzdnej energie.

Pohon na CNG je k dispozícii pre klasickú Octaviu aj pre praktickejšiu verziu kombi.

Škoda ukázala to najlepšie čo má

Prívlastok L&K odkazuje na zakladateľov českej značky – pánov Václava Laurina a Václava Klementa. Exkluzívna výbava modelu Octavia a Octavia Combi zahŕňa okrem iného aj 18 palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a bi-xenónové svetlomety.

Do interiéru sa dostala koža a Alcantara v hnedom prevedení, dekoračné lišty, zvukový systém Canton ale aj kožou obšitý štvorramenný volant s ovládaním.

V ponuke budú tri najvýkonnejšie agregáty značky, ktoré v podstate kopírujú ponuku pohonných jednotiek novej Octavie Scout vrátane najvýkonnejšieho naftového motora 2,0 TDI 135 kW.

Rodina Monte Carlo sa rozrástla

Viac športového vzhľadu a emócií by mal ponúknuť rad Monte Carlo. Škoda do neho zaradila modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Spoločne s modelmi Fabia Monte Carlo a jej kombi verziou má rad Monte Carlo päť členov.

Ženevské novinky chcú zaujať čiernymi diskami kolies z ľahkej zliatiny vo veľkostiach 15 a ž 17 palcov. Viac čierne sú aj zadné sklá vrátane masky chladiča, krytov vonkajších spätných zrkadiel, tmavých predných svetlometov a hmloviek.

Modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo sú výraznejšie o čiernu strechu.

Niekoľko športovejších prvkov sa dostalo aj do interiéru. Kožou potiahnutý volant je obšívaný červenými stehmi a športové sedadlá sa pýšia špecifickým vzorom látkových poťahov.

zdroj: Škoda

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 856
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 664
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 286
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 019
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 178
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 040
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


3 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


21 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Martin Borecky: Život je fajn
  2. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  3. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  4. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  6. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  8. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 395
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 669
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 188
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 008
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 869
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 794
  7. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 598
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 582
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu