SME

Ťahákom v stánku Škoda je štúdia VisionC a Octavia Scout

Popri štúdii VisionC ukázala Škoda novú Octaviu Scout. Najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI 135 kW dostanú aj Octavie z radu L&K.

(Zdroj: Škoda)

Škoda pripravila tento rok v Ženeve stánok s rozlohou viac ako dvetisíc metrov štvorcových. Jej hlavným lákadlom je dizajnová štúdia Škoda VisionC vo výraznej zelenej farbe.

Automobil stojaci na modulárnej platforme MQB rozvíja súčasný dizajnový jazyk automobilky. Najvýraznejším prvkom „päťdverového kupé“ je riešenie zadnej časti s previsom piatych dverí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Liftback poháňa 1,4 litrový motor schopný spaľovať benzín aj stlačený zemný plyn. Viac o štúdii sme písali v článku Škoda predviedla odvážny dizajn štúdie VisionC.

SkryťVypnúť reklamu

Aj pre Scout najvýkonnejší diesel

Ženevský autosalón patril aj ďalšej verzii Octavie. Masívnejšia verzia Scout s pohon všetkých štyroch kolies by mala ponúknuť vyššiu schopnosť prejazdu v teréne a výkonnejšie motory.

Svetlá výška je oproti bežnému modelu Octavia zvýšená o 33 milimetrov na 171 mm. Škoda Octavia Scout bude využívať pohon všetkých štyroch kolies sprostredkovaný medzinápravovou spojkou Haldex piatej generácie.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov by mala nová Škoda Octavia Scout zvládnuť aj o niečo náročnejší terén.

Octaviu Scout môže poháňať jeden z trojice pohonných agregátov. Základom bude naftový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Škoda oficiálne potvrdila, že pod kapotu Octavie Scout sa dostane aj motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý poháňa aj model Octavia RS. Motor zaručí vozidlu zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 219 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Výkonnejší naftový motor bude kombinovaný s automatickou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.

Benzínovú motorizáciu zastúpi agregát 1,8 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 280 Nm. S týmto motorom Octavia Scout ponúkne v podstate zhodné dynamické parametra ako s výkonnejším naftovým motorom.

Octavia aj na zemný plyn

Svojej svetovej premiéry v Ženeve sa dočkala aj Škoda Octavia G-TEC – prvá sériová Octavia s pohonom na zemný plyn.

Škoda Octavia G-TEC môže po dotankovaní oboch nádrží prejsť 1 330 km. Motor 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k) je prispôsobený na spaľovanie zemného plynu aj benzínu.

Automobil je štandardne vybavený paketom Green tec, ktorý zahŕňa systém Stop-Štart a rekuperáciu brzdnej energie.

Pohon na CNG je k dispozícii pre klasickú Octaviu aj pre praktickejšiu verziu kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda ukázala to najlepšie čo má

Prívlastok L&K odkazuje na zakladateľov českej značky – pánov Václava Laurina a Václava Klementa. Exkluzívna výbava modelu Octavia a Octavia Combi zahŕňa okrem iného aj 18 palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a bi-xenónové svetlomety.

Do interiéru sa dostala koža a Alcantara v hnedom prevedení, dekoračné lišty, zvukový systém Canton ale aj kožou obšitý štvorramenný volant s ovládaním.

V ponuke budú tri najvýkonnejšie agregáty značky, ktoré v podstate kopírujú ponuku pohonných jednotiek novej Octavie Scout vrátane najvýkonnejšieho naftového motora 2,0 TDI 135 kW.

Rodina Monte Carlo sa rozrástla

Viac športového vzhľadu a emócií by mal ponúknuť rad Monte Carlo. Škoda do neho zaradila modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Spoločne s modelmi Fabia Monte Carlo a jej kombi verziou má rad Monte Carlo päť členov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ženevské novinky chcú zaujať čiernymi diskami kolies z ľahkej zliatiny vo veľkostiach 15 a ž 17 palcov. Viac čierne sú aj zadné sklá vrátane masky chladiča, krytov vonkajších spätných zrkadiel, tmavých predných svetlometov a hmloviek.

Modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo sú výraznejšie o čiernu strechu.

Niekoľko športovejších prvkov sa dostalo aj do interiéru. Kožou potiahnutý volant je obšívaný červenými stehmi a športové sedadlá sa pýšia špecifickým vzorom látkových poťahov.

zdroj: Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 772
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 532
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 307
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu