AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Audi TT ostalo rovnako veľké, je ľahšie a natáča svetlá už pred zákrutou

Tretia generácia Audi TT sa vracia k svojím koreňom a podľa slov automobilky využíva mnohé prvky z prvej generácie.

(Zdroj: Audi)

Audi sa rozmerovo takmer nezmenilo a nová generácia je približne rovnako dlhá. Rázvor narástol o 37 mm čím sa pri takmer identickej dĺžke 4180 mm logicky skrátili previsy karosérie.

Použitím rôznych materiálov na výrobu rôznych časti karosérie znížil nemecký výrobca hmotnosť vozidla. Vo verzii s motorom 2.0 TFSI je hmotnosť 1230 kg, čo je o 50 kg menej v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Svetlá sa natáčajú už pred zákrutou

Novinka má širšiu masku chladiča a otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku odvádzajú jeho časť z prednej časti karosérie na jeho boky.

Dve veľké kruhové koncovky výfuku zapustené v zadnom nárazníku odkazujú na prvú generáciu. V prípade modelu TTS má Audi štyri oválne koncovky výfuku.

Štandardom sú bi-xenónové reflektory Xenon plus. Audi namontuje za príplatok svetlá z LED diód a ako druhú alternatívu ponúka inovatívne reflektory Matrix LED s dvanástimi LED diódami. Matrix LED natáčajú kužeľ svetla prediktívne, už pred otočením volantu a na základe informácii z navigačného systému.

Pri rýchlosti 120 km/h sa vysunie zadný spojler, čím dôjde k zníženiu aerodynamického odporu a zvýšeniu prítlaku zadnej nápravy.

K dispozícii je aj príplatkový športový dizajn S line Exterieurpaket. Jeho súčasťou je okrem dizajnových zmien aj o desať milimetrov znížený športový podvozok.

Predbežná spotreba berie dych

Na pohon slúži benzínový TFSI a turbodieselový motor. Oba majú v štandarde Štart-Stop systém.

Dvojlitrový naftový agregát s pohonom predných kolies je montovaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a dosahuje výkon 135 kW a maximálny krútiaci moment 380 Nm.

Pohonná jednotka si pod kapotou športového kupé priemere vypýta len 4,2 l/100 km.

Treba podotknúť, že papierovo optimistická spotreba je aj podľa automobilky iba predbežným údajom, rovnako ako uvádzané jazdné výkony jednotlivých motorov.

Benzínový motor 2.0 TFSIponúkajú v dvoch verziách s výkonom 169 kW a 228 kW.

Silnejšie naladená modifikácia je určená pre Audi TTS, ktoré s ním zrýchli z pokoja na 100km/h za 4,7 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Pohon oboch náprav nemôže u Audi chýbať

V prípade verzií s pohonom quattro má Audi TT permanentne poháňané obe nápravy.

V spoločnej skrini so zadným diferenciálom umiestnená elektrohydraulicky ovládaná multilamelová spojka rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu na základe výsgtupu z novo vyvinutého softvéru.

Ten má tri nastaviteľné módy pre rozdelenie krútiaceho momentu - auto, dynamic a efficiency.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 619
  2. Najužitočnejšia appka 14 913
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 825
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 033
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 770
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 555
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 409
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 064
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 259
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.