AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Audi TT ostalo rovnako veľké, je ľahšie a natáča svetlá už pred zákrutou

Tretia generácia Audi TT sa vracia k svojím koreňom a podľa slov automobilky využíva mnohé prvky z prvej generácie.

(Zdroj: Audi)

Audi sa rozmerovo takmer nezmenilo a nová generácia je približne rovnako dlhá. Rázvor narástol o 37 mm čím sa pri takmer identickej dĺžke 4180 mm logicky skrátili previsy karosérie.

Použitím rôznych materiálov na výrobu rôznych časti karosérie znížil nemecký výrobca hmotnosť vozidla. Vo verzii s motorom 2.0 TFSI je hmotnosť 1230 kg, čo je o 50 kg menej v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Svetlá sa natáčajú už pred zákrutou

Novinka má širšiu masku chladiča a otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku odvádzajú jeho časť z prednej časti karosérie na jeho boky.

Dve veľké kruhové koncovky výfuku zapustené v zadnom nárazníku odkazujú na prvú generáciu. V prípade modelu TTS má Audi štyri oválne koncovky výfuku.

Štandardom sú bi-xenónové reflektory Xenon plus. Audi namontuje za príplatok svetlá z LED diód a ako druhú alternatívu ponúka inovatívne reflektory Matrix LED s dvanástimi LED diódami. Matrix LED natáčajú kužeľ svetla prediktívne, už pred otočením volantu a na základe informácii z navigačného systému.

Pri rýchlosti 120 km/h sa vysunie zadný spojler, čím dôjde k zníženiu aerodynamického odporu a zvýšeniu prítlaku zadnej nápravy.

K dispozícii je aj príplatkový športový dizajn S line Exterieurpaket. Jeho súčasťou je okrem dizajnových zmien aj o desať milimetrov znížený športový podvozok.

Predbežná spotreba berie dych

Na pohon slúži benzínový TFSI a turbodieselový motor. Oba majú v štandarde Štart-Stop systém.

Dvojlitrový naftový agregát s pohonom predných kolies je montovaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a dosahuje výkon 135 kW a maximálny krútiaci moment 380 Nm.

Pohonná jednotka si pod kapotou športového kupé priemere vypýta len 4,2 l/100 km.

Treba podotknúť, že papierovo optimistická spotreba je aj podľa automobilky iba predbežným údajom, rovnako ako uvádzané jazdné výkony jednotlivých motorov.

Benzínový motor 2.0 TFSIponúkajú v dvoch verziách s výkonom 169 kW a 228 kW.

Silnejšie naladená modifikácia je určená pre Audi TTS, ktoré s ním zrýchli z pokoja na 100km/h za 4,7 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Pohon oboch náprav nemôže u Audi chýbať

V prípade verzií s pohonom quattro má Audi TT permanentne poháňané obe nápravy.

V spoločnej skrini so zadným diferenciálom umiestnená elektrohydraulicky ovládaná multilamelová spojka rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu na základe výsgtupu z novo vyvinutého softvéru.

Ten má tri nastaviteľné módy pre rozdelenie krútiaceho momentu - auto, dynamic a efficiency.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 317
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 157
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 619
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 409
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 029
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 899
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 550

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop