AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Audi TT ostalo rovnako veľké, je ľahšie a natáča svetlá už pred zákrutou

Tretia generácia Audi TT sa vracia k svojím koreňom a podľa slov automobilky využíva mnohé prvky z prvej generácie.

(Zdroj: Audi)

Audi sa rozmerovo takmer nezmenilo a nová generácia je približne rovnako dlhá. Rázvor narástol o 37 mm čím sa pri takmer identickej dĺžke 4180 mm logicky skrátili previsy karosérie.

Použitím rôznych materiálov na výrobu rôznych časti karosérie znížil nemecký výrobca hmotnosť vozidla. Vo verzii s motorom 2.0 TFSI je hmotnosť 1230 kg, čo je o 50 kg menej v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Svetlá sa natáčajú už pred zákrutou

Novinka má širšiu masku chladiča a otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku odvádzajú jeho časť z prednej časti karosérie na jeho boky.

Dve veľké kruhové koncovky výfuku zapustené v zadnom nárazníku odkazujú na prvú generáciu. V prípade modelu TTS má Audi štyri oválne koncovky výfuku.

Štandardom sú bi-xenónové reflektory Xenon plus. Audi namontuje za príplatok svetlá z LED diód a ako druhú alternatívu ponúka inovatívne reflektory Matrix LED s dvanástimi LED diódami. Matrix LED natáčajú kužeľ svetla prediktívne, už pred otočením volantu a na základe informácii z navigačného systému.

Pri rýchlosti 120 km/h sa vysunie zadný spojler, čím dôjde k zníženiu aerodynamického odporu a zvýšeniu prítlaku zadnej nápravy.

K dispozícii je aj príplatkový športový dizajn S line Exterieurpaket. Jeho súčasťou je okrem dizajnových zmien aj o desať milimetrov znížený športový podvozok.

Predbežná spotreba berie dych

Na pohon slúži benzínový TFSI a turbodieselový motor. Oba majú v štandarde Štart-Stop systém.

Dvojlitrový naftový agregát s pohonom predných kolies je montovaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a dosahuje výkon 135 kW a maximálny krútiaci moment 380 Nm.

Pohonná jednotka si pod kapotou športového kupé priemere vypýta len 4,2 l/100 km.

Treba podotknúť, že papierovo optimistická spotreba je aj podľa automobilky iba predbežným údajom, rovnako ako uvádzané jazdné výkony jednotlivých motorov.

Benzínový motor 2.0 TFSIponúkajú v dvoch verziách s výkonom 169 kW a 228 kW.

Silnejšie naladená modifikácia je určená pre Audi TTS, ktoré s ním zrýchli z pokoja na 100km/h za 4,7 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Pohon oboch náprav nemôže u Audi chýbať

V prípade verzií s pohonom quattro má Audi TT permanentne poháňané obe nápravy.

V spoločnej skrini so zadným diferenciálom umiestnená elektrohydraulicky ovládaná multilamelová spojka rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu na základe výsgtupu z novo vyvinutého softvéru.

Ten má tri nastaviteľné módy pre rozdelenie krútiaceho momentu - auto, dynamic a efficiency.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 532
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 234
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 132
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 073
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 002
  6. Kam do tepla v januári? 1 749
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 357
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 170
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 063
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 919

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.