SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Audi TT ostalo rovnako veľké, je ľahšie a natáča svetlá už pred zákrutou

Tretia generácia Audi TT sa vracia k svojím koreňom a podľa slov automobilky využíva mnohé prvky z prvej generácie.

(Zdroj: Audi)

Audi sa rozmerovo takmer nezmenilo a nová generácia je približne rovnako dlhá. Rázvor narástol o 37 mm čím sa pri takmer identickej dĺžke 4180 mm logicky skrátili previsy karosérie.

Použitím rôznych materiálov na výrobu rôznych časti karosérie znížil nemecký výrobca hmotnosť vozidla. Vo verzii s motorom 2.0 TFSI je hmotnosť 1230 kg, čo je o 50 kg menej v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Svetlá sa natáčajú už pred zákrutou

Novinka má širšiu masku chladiča a otvory na nasávanie vzduchu v nárazníku odvádzajú jeho časť z prednej časti karosérie na jeho boky.

Dve veľké kruhové koncovky výfuku zapustené v zadnom nárazníku odkazujú na prvú generáciu. V prípade modelu TTS má Audi štyri oválne koncovky výfuku.

Štandardom sú bi-xenónové reflektory Xenon plus. Audi namontuje za príplatok svetlá z LED diód a ako druhú alternatívu ponúka inovatívne reflektory Matrix LED s dvanástimi LED diódami. Matrix LED natáčajú kužeľ svetla prediktívne, už pred otočením volantu a na základe informácii z navigačného systému.

Pri rýchlosti 120 km/h sa vysunie zadný spojler, čím dôjde k zníženiu aerodynamického odporu a zvýšeniu prítlaku zadnej nápravy.

K dispozícii je aj príplatkový športový dizajn S line Exterieurpaket. Jeho súčasťou je okrem dizajnových zmien aj o desať milimetrov znížený športový podvozok.

Predbežná spotreba berie dych

Na pohon slúži benzínový TFSI a turbodieselový motor. Oba majú v štandarde Štart-Stop systém.

Dvojlitrový naftový agregát s pohonom predných kolies je montovaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a dosahuje výkon 135 kW a maximálny krútiaci moment 380 Nm.

Pohonná jednotka si pod kapotou športového kupé priemere vypýta len 4,2 l/100 km.

Treba podotknúť, že papierovo optimistická spotreba je aj podľa automobilky iba predbežným údajom, rovnako ako uvádzané jazdné výkony jednotlivých motorov.

Benzínový motor 2.0 TFSIponúkajú v dvoch verziách s výkonom 169 kW a 228 kW.

Silnejšie naladená modifikácia je určená pre Audi TTS, ktoré s ním zrýchli z pokoja na 100km/h za 4,7 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Pohon oboch náprav nemôže u Audi chýbať

V prípade verzií s pohonom quattro má Audi TT permanentne poháňané obe nápravy.

V spoločnej skrini so zadným diferenciálom umiestnená elektrohydraulicky ovládaná multilamelová spojka rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu na základe výsgtupu z novo vyvinutého softvéru.

Ten má tri nastaviteľné módy pre rozdelenie krútiaceho momentu - auto, dynamic a efficiency.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Budovanie zelenej značky
  6. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  7. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 327
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 147
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 505
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 106
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 691
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 541
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 543
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 457
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 379
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 290
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Starostlivosť o pacientov s ochorením Covid-19 na OAIM - Oddelenie anesteziológie a intenzívnej medicíny v nemocnici v Galante.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 238-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 260 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

5 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

4 h
Rusko si vybralo tvrdú silu.

Protesty spája pieseň a pocit beznádeje.

20 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

16 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan