Odvážna predstava značky Kia o športovom aute so zadným pohonom a označením GT4 Stinger má za úlohu pritiahnuť pozornosť k značke.
Kia v Ženeve uvádza mierne modifikovaný model Sportage a najmä novú sedemstupňovú prevodovku.
Kia GT4 Stinger s o číslo väčším označením, ako nesie prestížna športová séria pretekárskych špeciálov GT3, jasne prezrádza svoj americký pôvod.
Na rozdiel od väčšiny komerčných modelov značky ušitých pre Európu, toto auto vzniklo v Amerike.
Dvojliter poháňa zadné kolesáZdrojom zábavy už napohľad agresívneho auta má byť dvojlitrový prepĺňaný benzínový motor T-GDI 2,0 s výkonom až 315 konských síl.
Kia takto posúva dvojlitrový štvorvalec do výkonovej hladiny vyhradenej pre motor 2,0 TFSI od koncernu Volkswagen a iné popredné dvojlitre s turbom.
Ešte väčšiu pozornosť, než obrovské kolesá na poháňanej zadnej náprave s pneumatikami Pirelli P Zero (275/75R20), pútajú obrovské predné brzdy Brembo s priemerom kotúčov 15 palcov.
Podľa rázvoru 2619 milimetrov je GT4 Stinger kompaktné športové auto s hmotnosťou len 1310 kilogramov.
Nízka hmotnosť pomáha radosti z jazdy a je kľúčom k dynamickým parametrom. Kia GT4 Stinger pokorí stovku pod päť sekúnd.
Sledujú aktuálne trendyKórejská automobilka v ostatných rokoch dokazuje, akou veľkou inšpiráciou sú pre ňu popredné nemecké značky. Kia siaha po všetkom, čo na trh prinesú lídri automobilového vývoja.
Po nedávno avizovanom luxusnom sedane s osemstupňovou prevodovkou prichádza dvojspojková sedemstupňová prevodovka pre bežnejšie modely Kia.
Prevodovka DCT s dvomi suchými spojkami je nadstavbou na doterajší šesťstupňový model a v autách sa objaví v nasledujúcom roku.
Ako je vo všeobecnosti známe, dvojspojkové prevodovky umožňujú automatickú a veľmi rýchlu zmenu prevodov. Po zaradení stupňa sa však správajú ako manuálne, čo dáva vodičovi výbornú spätnú väzbu a zvyšuje účinnosť oproti hydraulicekému meniču.
Znižuje spotrebu palivaKia zatiaľ neprezradila, do ktorých modelov namontuje novinku s rýchlejšou zmenou stupňov. Predpokladáme, že bude dostupná vo všetkých nosných modeloch od kompaktného cee´d-u vyššie.
Kia sľubuje o sedem percent nižšiu spotrebu paliva vďaka vyššiemu počtu prevodov oproti doterajšej 6-stupňovej DCT prevodovke.
Aj v zrýchlení z 0 na 100 kilometrov za hodinu má nová prevodovka priniesť lepšie výsledky.
zdroj: ts Kia