SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Štúdia Hazumi naznačuje budúcu Mazdu 2 s novým superdieselom

Predchodca sériovej Mazdy 2, štúdia Hazumi, vyzerá dobre a agresívne. Vzhľadom pripomína väčších súrodencov.

(Zdroj: Mazda)

V dizajnérskom štýle KODO sa nesie dizajn konceptu Mazda Hazumi, ktorý predznamenáva sériovú Mazdu 2.

Rovnaký štýl použila japonská automobilka už pri modeloch CX-5, Mazda 6 a Mazda 3.

Výraz Hazumi v japončine znamená vyraziť vpred. Podľa Mazdy vystihuje cieľovú skupinu áut triedy B, ktorú tvoria mladí, dynamickí a aktívni jedinci.

Má dozadu posunuté ťažisko

Dizajnéri posunuli karosériu päťdverového kompaktného hatchbacku dozadu, čím sa ťažisko vozidla ocitlo blízko zadnej nápravy.

Svetlomety a gril prednej masky sa nachádzajú pomerne nízko a spodná časť mriežky chladiča je lemovaná hliníkovou lištou, ktorá podľa automobilky evokuje rozprestreté krídla.

Pri pohľade z boku zaujmú krátke previsy, najmä zadný je skrátený na minimum.

V interiéri nás prekvapil Heads-Up Cockpit. Malý displej nad palubnou doskou nám pripomína Head-Up Display použitý v Mazde 3.

V tomto prípade ide o klasický displej umiestnený vyššie v zornom poli vodiča, aby počas jazdy nemusel výraznejšie sklápať zrak pri kontrole údajov.

V danej triede nie veľmi častý prvok.

Ponúka široké spektrum otáčok

Svoju svetovú premiéru absolvoval vznetový motor SKYACTIV-D s objemom 1,5 litra práve pod kapotou Mazdy Hazumi.

Výrobca sľubuje, že motor ponúkne široké spektrum využiteľných otáčok. Z parametrov motora je zatiaľ známa približná hodnota produkcie emisii, ktorá by nemala prekročiť 90 g/km.

Nový agregát samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6. Motor spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Mazda nezabudla na potrebu mladého človeka byť neustále pripojený.

Mobilné internetové pripojenie MZD Connect predstavené v Mazde3 v spojení s HEADS-UP Cockpit umožňuje využívanie funkcií inteligentného telefónu počas jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 132
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 159
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 612
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 533
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 822
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 562
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 510
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 345
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 2 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


2 h
Meloniová

Je to víťazstvo menšiny, hovorí Francesco Clementi.


4 h
Odvolávanie ministra financií Matoviča.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 460
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 901
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 674
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 533
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 603
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 842
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu