V dizajnérskom štýle KODO sa nesie dizajn konceptu Mazda Hazumi, ktorý predznamenáva sériovú Mazdu 2.
Rovnaký štýl použila japonská automobilka už pri modeloch CX-5, Mazda 6 a Mazda 3.
Výraz Hazumi v japončine znamená vyraziť vpred. Podľa Mazdy vystihuje cieľovú skupinu áut triedy B, ktorú tvoria mladí, dynamickí a aktívni jedinci.
Má dozadu posunuté ťažisko
Dizajnéri posunuli karosériu päťdverového kompaktného hatchbacku dozadu, čím sa ťažisko vozidla ocitlo blízko zadnej nápravy.
Svetlomety a gril prednej masky sa nachádzajú pomerne nízko a spodná časť mriežky chladiča je lemovaná hliníkovou lištou, ktorá podľa automobilky evokuje rozprestreté krídla.
Pri pohľade z boku zaujmú krátke previsy, najmä zadný je skrátený na minimum.
V interiéri nás prekvapil Heads-Up Cockpit. Malý displej nad palubnou doskou nám pripomína Head-Up Display použitý v Mazde 3.
V tomto prípade ide o klasický displej umiestnený vyššie v zornom poli vodiča, aby počas jazdy nemusel výraznejšie sklápať zrak pri kontrole údajov.
V danej triede nie veľmi častý prvok.
Ponúka široké spektrum otáčok
Svoju svetovú premiéru absolvoval vznetový motor SKYACTIV-D s objemom 1,5 litra práve pod kapotou Mazdy Hazumi.
Výrobca sľubuje, že motor ponúkne široké spektrum využiteľných otáčok. Z parametrov motora je zatiaľ známa približná hodnota produkcie emisii, ktorá by nemala prekročiť 90 g/km.
Nový agregát samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6. Motor spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Mazda nezabudla na potrebu mladého človeka byť neustále pripojený.
Mobilné internetové pripojenie MZD Connect predstavené v Mazde3 v spojení s HEADS-UP Cockpit umožňuje využívanie funkcií inteligentného telefónu počas jazdy.