AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Štúdia Hazumi naznačuje budúcu Mazdu 2 s novým superdieselom

Predchodca sériovej Mazdy 2, štúdia Hazumi, vyzerá dobre a agresívne. Vzhľadom pripomína väčších súrodencov.

(Zdroj: Mazda)

V dizajnérskom štýle KODO sa nesie dizajn konceptu Mazda Hazumi, ktorý predznamenáva sériovú Mazdu 2.

Rovnaký štýl použila japonská automobilka už pri modeloch CX-5, Mazda 6 a Mazda 3.

Výraz Hazumi v japončine znamená vyraziť vpred. Podľa Mazdy vystihuje cieľovú skupinu áut triedy B, ktorú tvoria mladí, dynamickí a aktívni jedinci.

Má dozadu posunuté ťažisko

Dizajnéri posunuli karosériu päťdverového kompaktného hatchbacku dozadu, čím sa ťažisko vozidla ocitlo blízko zadnej nápravy.

Svetlomety a gril prednej masky sa nachádzajú pomerne nízko a spodná časť mriežky chladiča je lemovaná hliníkovou lištou, ktorá podľa automobilky evokuje rozprestreté krídla.

Pri pohľade z boku zaujmú krátke previsy, najmä zadný je skrátený na minimum.

V interiéri nás prekvapil Heads-Up Cockpit. Malý displej nad palubnou doskou nám pripomína Head-Up Display použitý v Mazde 3.

V tomto prípade ide o klasický displej umiestnený vyššie v zornom poli vodiča, aby počas jazdy nemusel výraznejšie sklápať zrak pri kontrole údajov.

V danej triede nie veľmi častý prvok.

Ponúka široké spektrum otáčok

Svoju svetovú premiéru absolvoval vznetový motor SKYACTIV-D s objemom 1,5 litra práve pod kapotou Mazdy Hazumi.

Výrobca sľubuje, že motor ponúkne široké spektrum využiteľných otáčok. Z parametrov motora je zatiaľ známa približná hodnota produkcie emisii, ktorá by nemala prekročiť 90 g/km.

Nový agregát samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6. Motor spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Mazda nezabudla na potrebu mladého človeka byť neustále pripojený.

Mobilné internetové pripojenie MZD Connect predstavené v Mazde3 v spojení s HEADS-UP Cockpit umožňuje využívanie funkcií inteligentného telefónu počas jazdy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117