AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Hyundai Genesis demonštruje možnosti automobilky

Limuzína vyššej strednej triedy zamieri na európske trhy v obmedzenom množstve. Ponúkne to najmodernejšie, čím Hyundai v súčasnosti disponuje.

(Zdroj: Hyundai)

Autosalón v Ženeve je miestom, kde Hyundai prezentoval Európanom novú generáciu limuzíny Genesis. Automobil prezentuje schopností značky v oblasti technológií, dizajnu, komfortu a pôžitku z jazdy.

Hyundai bude predávať nový model v Európe v obmedzenom počte a vybranému okruhu zákazníkov.

Dizajn automobilu dlhého 4 990 mm, širokého 1 890 mm a vysokého 1 480 mm predstavuje najnovšiu interpretáciu dizajnovej filozofie fluidic sculpture značky Hyundai.

Interiér ukrýva sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch

Hlavným dizajnovým prvkom je šesťuholníková maska chladiča s bi-xenónovými svetlometmi a denným svietením vrátane hmlových svetiel z LED.

Automobil s rázvorom náprav 3 010 mm umožní prevážať v kufri batožinu s celkovým objemom 493 dm3 (VDA).

Na starý kontinent sa Genesis dostane len v jedinom výbavovom stupni zameranom na luxus. Dôkazom má byť veľkorysý priestor, sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch ale napríklad aj mäkké materiály so zníženým odrazom svetla.

Pohodlie zvýrazňuje elektrické priťahovanie dverí alebo automatické otvorenie veka batožinového priestoru, ak majiteľ auta stojí v jeho blízkosti počas minimálne troch sekúnd.

Aby ste nezaspali stráži množstvo CO2

Hyundai Genesis by mal byť prvým automobilom na svete, ktorý disponuje senzorom na množstvo CO2 v kabíne pre udržanie bdelosti vodiča.

Z technického vybavenia stojí za to spomenúť HUD displej, adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu alebo protikolíznu výstrahu.

Menší displej priamo pred vodičom Hyundai doplnil farebným monitorom s uhlopriečkou 23,4 cm a vysokým rozlíšením. Okrem navigácie a multimediálneho obsahu je systém schopný uložiť videozáznam na 64 GB pevnom disku (SSD).

Do Európy sa dostane s jediným motorom

Súčasťou štandardného vybavenia novej limuzíny Genesis je systém priestorového ozvučenia Lexicon Discrete Logic 7. Zosilňovač s celkovým výkonom 900 W napája sústavu 17 reproduktorov vrátane subwoofera v kabíne.

Bezpečnosť pri cúvaní zvýši Around View Monitor, ktorý využíva štyri miniatúrne kamery na zobrazenie priestoru okolo vozidla v okruhu 360 stupňov.

Na pohon modelu Hyundai Genesis slúži jediný agregát - vidlicový šesťvalec s objemom 3 778 cm3 z radu Lambda s priamym vstrekovaním paliva.

Motor vybavený kontinuálnym variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov D-CVVT ponúkne maximálny výkon 232 kW (315 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 397 Nm je prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášaný na všetky štyri kolesá systémom HTRAC.

Na testovanie využili aj Zelené peklo

V Kórei si dali záležať aj na rozložení hmotnosti, ktoré dosahuje takmer ideálny pomer 52:48. Podvozok využíva adaptívne tlmiče CDC s elektronickou reguláciou charakteristiky.

Pohon oboch náprav, motor a prevodovka umožnia automobilu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km/h. Hyundai sľubuje priemernú spotrebu paliva 11,6 litra.

Limuzínu Genesis bude Hyundai pre všetky trhy vyrábať v závode Hyundai v meste Ulsan v Kórei.

zdroj: ts Hyundai

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 881
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 783
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 113
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 626
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 818
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 227
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 125
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 092
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 080
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 963

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

KOŠICE KORZÁR

Kalmus po odsúdení: Nič som neurobil

Samosudca vymeral košickému výtvarníkovi podmienečný štvormesačný trest.

Neprehliadnite tiež

Toto je 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.