SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Hyundai Genesis demonštruje možnosti automobilky

Limuzína vyššej strednej triedy zamieri na európske trhy v obmedzenom množstve. Ponúkne to najmodernejšie, čím Hyundai v súčasnosti disponuje.

(Zdroj: Hyundai)

Autosalón v Ženeve je miestom, kde Hyundai prezentoval Európanom novú generáciu limuzíny Genesis. Automobil prezentuje schopností značky v oblasti technológií, dizajnu, komfortu a pôžitku z jazdy.

Hyundai bude predávať nový model v Európe v obmedzenom počte a vybranému okruhu zákazníkov.

Dizajn automobilu dlhého 4 990 mm, širokého 1 890 mm a vysokého 1 480 mm predstavuje najnovšiu interpretáciu dizajnovej filozofie fluidic sculpture značky Hyundai.

Interiér ukrýva sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch

Hlavným dizajnovým prvkom je šesťuholníková maska chladiča s bi-xenónovými svetlometmi a denným svietením vrátane hmlových svetiel z LED.

Automobil s rázvorom náprav 3 010 mm umožní prevážať v kufri batožinu s celkovým objemom 493 dm3 (VDA).

Na starý kontinent sa Genesis dostane len v jedinom výbavovom stupni zameranom na luxus. Dôkazom má byť veľkorysý priestor, sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch ale napríklad aj mäkké materiály so zníženým odrazom svetla.

Pohodlie zvýrazňuje elektrické priťahovanie dverí alebo automatické otvorenie veka batožinového priestoru, ak majiteľ auta stojí v jeho blízkosti počas minimálne troch sekúnd.

Aby ste nezaspali stráži množstvo CO2

Hyundai Genesis by mal byť prvým automobilom na svete, ktorý disponuje senzorom na množstvo CO2 v kabíne pre udržanie bdelosti vodiča.

Z technického vybavenia stojí za to spomenúť HUD displej, adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu alebo protikolíznu výstrahu.

Menší displej priamo pred vodičom Hyundai doplnil farebným monitorom s uhlopriečkou 23,4 cm a vysokým rozlíšením. Okrem navigácie a multimediálneho obsahu je systém schopný uložiť videozáznam na 64 GB pevnom disku (SSD).

Do Európy sa dostane s jediným motorom

Súčasťou štandardného vybavenia novej limuzíny Genesis je systém priestorového ozvučenia Lexicon Discrete Logic 7. Zosilňovač s celkovým výkonom 900 W napája sústavu 17 reproduktorov vrátane subwoofera v kabíne.

Bezpečnosť pri cúvaní zvýši Around View Monitor, ktorý využíva štyri miniatúrne kamery na zobrazenie priestoru okolo vozidla v okruhu 360 stupňov.

Na pohon modelu Hyundai Genesis slúži jediný agregát - vidlicový šesťvalec s objemom 3 778 cm3 z radu Lambda s priamym vstrekovaním paliva.

Motor vybavený kontinuálnym variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov D-CVVT ponúkne maximálny výkon 232 kW (315 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 397 Nm je prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášaný na všetky štyri kolesá systémom HTRAC.

Na testovanie využili aj Zelené peklo

V Kórei si dali záležať aj na rozložení hmotnosti, ktoré dosahuje takmer ideálny pomer 52:48. Podvozok využíva adaptívne tlmiče CDC s elektronickou reguláciou charakteristiky.

Pohon oboch náprav, motor a prevodovka umožnia automobilu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km/h. Hyundai sľubuje priemernú spotrebu paliva 11,6 litra.

Limuzínu Genesis bude Hyundai pre všetky trhy vyrábať v závode Hyundai v meste Ulsan v Kórei.

zdroj: ts Hyundai

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  2. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  3. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  4. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  5. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  5. QSI International School of Bratislava
  6. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  7. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 551
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 693
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 155
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 431
  5. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 4 638
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 795
  7. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 454
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 250
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 232
  10. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 198
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Štefan Hamran.

Štefan Hamran prevzal vedenie polície po Kovaříkovi, ktorý bol v úrade len rok.


a 1 ďalší 1 h
Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 443-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 872 obetí.


a 4 ďalší 16 h

Poslanec Taraba sa zrazu tvári, že netuší ako sa používajú slová v jazyku. Nie je prvý prípad z tejto jaskyne.


Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


23 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Matej Hrabovský: Toxická pozitivita vs. vďačnosť – čo rozvíjaš ty?
  2. Anna Milanová: Kytice vo váze... 2021
  3. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Ústav verejnej politiky žne úrodu - októbrové novinky!
  4. Marek Šmid: Ak chceme pomôcť, žime v realite
  5. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ???
  6. Štefan Vidlár: Moja pekná spomienka
  7. Matúš Lazúr: Úspechy na východnom fronte. Jednotky Delta Force nezadržateľne postupujú smerom na západ.
  8. Miroslav Makyta: Ako Taraba podliezol čiaru
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 28 294
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 941
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 985
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 876
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 614
  6. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 4 475
  7. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 4 028
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 726
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu