SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Hyundai Genesis demonštruje možnosti automobilky

Limuzína vyššej strednej triedy zamieri na európske trhy v obmedzenom množstve. Ponúkne to najmodernejšie, čím Hyundai v súčasnosti disponuje.

(Zdroj: Hyundai)

Autosalón v Ženeve je miestom, kde Hyundai prezentoval Európanom novú generáciu limuzíny Genesis. Automobil prezentuje schopností značky v oblasti technológií, dizajnu, komfortu a pôžitku z jazdy.

Hyundai bude predávať nový model v Európe v obmedzenom počte a vybranému okruhu zákazníkov.

Dizajn automobilu dlhého 4 990 mm, širokého 1 890 mm a vysokého 1 480 mm predstavuje najnovšiu interpretáciu dizajnovej filozofie fluidic sculpture značky Hyundai.

Interiér ukrýva sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch

Hlavným dizajnovým prvkom je šesťuholníková maska chladiča s bi-xenónovými svetlometmi a denným svietením vrátane hmlových svetiel z LED.

Automobil s rázvorom náprav 3 010 mm umožní prevážať v kufri batožinu s celkovým objemom 493 dm3 (VDA).

Na starý kontinent sa Genesis dostane len v jedinom výbavovom stupni zameranom na luxus. Dôkazom má byť veľkorysý priestor, sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch ale napríklad aj mäkké materiály so zníženým odrazom svetla.

Pohodlie zvýrazňuje elektrické priťahovanie dverí alebo automatické otvorenie veka batožinového priestoru, ak majiteľ auta stojí v jeho blízkosti počas minimálne troch sekúnd.

Aby ste nezaspali stráži množstvo CO2

Hyundai Genesis by mal byť prvým automobilom na svete, ktorý disponuje senzorom na množstvo CO2 v kabíne pre udržanie bdelosti vodiča.

Z technického vybavenia stojí za to spomenúť HUD displej, adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu alebo protikolíznu výstrahu.

Menší displej priamo pred vodičom Hyundai doplnil farebným monitorom s uhlopriečkou 23,4 cm a vysokým rozlíšením. Okrem navigácie a multimediálneho obsahu je systém schopný uložiť videozáznam na 64 GB pevnom disku (SSD).

Do Európy sa dostane s jediným motorom

Súčasťou štandardného vybavenia novej limuzíny Genesis je systém priestorového ozvučenia Lexicon Discrete Logic 7. Zosilňovač s celkovým výkonom 900 W napája sústavu 17 reproduktorov vrátane subwoofera v kabíne.

Bezpečnosť pri cúvaní zvýši Around View Monitor, ktorý využíva štyri miniatúrne kamery na zobrazenie priestoru okolo vozidla v okruhu 360 stupňov.

Na pohon modelu Hyundai Genesis slúži jediný agregát - vidlicový šesťvalec s objemom 3 778 cm3 z radu Lambda s priamym vstrekovaním paliva.

Motor vybavený kontinuálnym variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov D-CVVT ponúkne maximálny výkon 232 kW (315 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 397 Nm je prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášaný na všetky štyri kolesá systémom HTRAC.

Na testovanie využili aj Zelené peklo

V Kórei si dali záležať aj na rozložení hmotnosti, ktoré dosahuje takmer ideálny pomer 52:48. Podvozok využíva adaptívne tlmiče CDC s elektronickou reguláciou charakteristiky.

Pohon oboch náprav, motor a prevodovka umožnia automobilu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km/h. Hyundai sľubuje priemernú spotrebu paliva 11,6 litra.

Limuzínu Genesis bude Hyundai pre všetky trhy vyrábať v závode Hyundai v meste Ulsan v Kórei.

zdroj: ts Hyundai

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 622
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 092
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 621
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 668
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 11 998
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 976
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 030
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 023
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 008
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 917
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric