AUTOSALÓN ŽENEVA 2014

Hyundai Genesis demonštruje možnosti automobilky

Limuzína vyššej strednej triedy zamieri na európske trhy v obmedzenom množstve. Ponúkne to najmodernejšie, čím Hyundai v súčasnosti disponuje.

(Zdroj: Hyundai)

Autosalón v Ženeve je miestom, kde Hyundai prezentoval Európanom novú generáciu limuzíny Genesis. Automobil prezentuje schopností značky v oblasti technológií, dizajnu, komfortu a pôžitku z jazdy.

Hyundai bude predávať nový model v Európe v obmedzenom počte a vybranému okruhu zákazníkov.

Dizajn automobilu dlhého 4 990 mm, širokého 1 890 mm a vysokého 1 480 mm predstavuje najnovšiu interpretáciu dizajnovej filozofie fluidic sculpture značky Hyundai.

Interiér ukrýva sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch

Hlavným dizajnovým prvkom je šesťuholníková maska chladiča s bi-xenónovými svetlometmi a denným svietením vrátane hmlových svetiel z LED.

Automobil s rázvorom náprav 3 010 mm umožní prevážať v kufri batožinu s celkovým objemom 493 dm3 (VDA).

Na starý kontinent sa Genesis dostane len v jedinom výbavovom stupni zameranom na luxus. Dôkazom má byť veľkorysý priestor, sedadlá nastaviteľné v 12 smeroch ale napríklad aj mäkké materiály so zníženým odrazom svetla.

Pohodlie zvýrazňuje elektrické priťahovanie dverí alebo automatické otvorenie veka batožinového priestoru, ak majiteľ auta stojí v jeho blízkosti počas minimálne troch sekúnd.

Aby ste nezaspali stráži množstvo CO2

Hyundai Genesis by mal byť prvým automobilom na svete, ktorý disponuje senzorom na množstvo CO2 v kabíne pre udržanie bdelosti vodiča.

Z technického vybavenia stojí za to spomenúť HUD displej, adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu alebo protikolíznu výstrahu.

Menší displej priamo pred vodičom Hyundai doplnil farebným monitorom s uhlopriečkou 23,4 cm a vysokým rozlíšením. Okrem navigácie a multimediálneho obsahu je systém schopný uložiť videozáznam na 64 GB pevnom disku (SSD).

Do Európy sa dostane s jediným motorom

Súčasťou štandardného vybavenia novej limuzíny Genesis je systém priestorového ozvučenia Lexicon Discrete Logic 7. Zosilňovač s celkovým výkonom 900 W napája sústavu 17 reproduktorov vrátane subwoofera v kabíne.

Bezpečnosť pri cúvaní zvýši Around View Monitor, ktorý využíva štyri miniatúrne kamery na zobrazenie priestoru okolo vozidla v okruhu 360 stupňov.

Na pohon modelu Hyundai Genesis slúži jediný agregát - vidlicový šesťvalec s objemom 3 778 cm3 z radu Lambda s priamym vstrekovaním paliva.

Motor vybavený kontinuálnym variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov D-CVVT ponúkne maximálny výkon 232 kW (315 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 397 Nm je prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášaný na všetky štyri kolesá systémom HTRAC.

Na testovanie využili aj Zelené peklo

V Kórei si dali záležať aj na rozložení hmotnosti, ktoré dosahuje takmer ideálny pomer 52:48. Podvozok využíva adaptívne tlmiče CDC s elektronickou reguláciou charakteristiky.

Pohon oboch náprav, motor a prevodovka umožnia automobilu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km/h. Hyundai sľubuje priemernú spotrebu paliva 11,6 litra.

Limuzínu Genesis bude Hyundai pre všetky trhy vyrábať v závode Hyundai v meste Ulsan v Kórei.

zdroj: ts Hyundai

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.