Práve predstavený model Mercedesu sa len minimálne zmenil oproti konceptu predstavenému minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Pri pohľade na zovňajšok zaujmú výrazné línie, ktoré sa tiahnu bokmi auta.
Dvere štvormiestneho S coupe sú bezrámové a palubná doska v interiéri je rovnaká ako v sedane. Trojramenný volant je v spodnej časti plochý.
Nakláňa sa do zákrut
S coupe má tak, ako to poznáme z iných modelov značky, systém Magic Body Control, ktorý sleduje cestu. Po vyhodnotení nerovností a povrchu vozovky upraví nastavenie podvozka pre optimálny prejazd.
Magic Body Control je obohatený o ďalšiu funkciu, ktorá debutuje práve v novom S coupe. Aktívne nakláňanie do zákrut znižuje bočné preťaženie pôsobiace na pasažierov a zvyšuje stabilitu v rýchlych zákrutách. Mercedes tak využíva to, čo funguje v prípade motocyklov, či pretekárskych člnov.
Ďalšou inováciou v dvojdverovom vozidle oproti predchádzajúcej generácii je touchpad, ktorý ale už poznáme z triedy C.
Zatiaľ jedinú motorizáciu v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou predstavuje biturbom prepĺňaný osemvalec s objemom 4663 cm3, ktorý produkuje výkon 335 kW a maximálny krútiaci moment 700 Nm.
Má svetlomety plné kryštálov
Za príplatok si majiteľ môže dopriať aj takú "zbytočnosť", akou sú predné svetlomety osadené Swarovského kryštálmi. V každom z predných svetiel sa nachádza 47 kusov.
Pri dennom svietení je využitých 17 hranatých kryštálov a ďalších 30 okrúhlych je umiestnených v smerovom svetle.
Rovnako ako sedan triedy S, aj coupe využíva množstvo asistenčných systémov. Najzaujímavejšia je kombinácia dištančného radaru Distronic Plus s asistentom riadenia a Stop&go systémom.
Vďaka nim dokáže Mercedes čiastočne jazdiť bez zásahu vodiča.
Samozrejmosťou sú adaptívne diaľkové svetlomety, asistent vybočenia z jazdného pruhu či systém, ktorý rozpozná chodca a v prípade núdze zabrzdí vozidlo.