SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Prvá jazda: Toyota priniesla úžitkový Proace, ktorý tu už jazdí ako Citroen Jumpy

Pracovne ladené auto svojimi jazdnými vlastnosťami nesklamalo. Pri práci však luxus nečakajte.

Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách.Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Toyota Proace Panel Van
2,0l D-4D

Spotreba udávaná výrobcom:
7,1l/100 km

Cena verzie od:
od 21 120 eur

NÁŠ NÁZOR:
Proace je úžitkové auto, s ktorým sa nestratíte ani v mestskej premávke. Poteší aj široká ponuka konfigurácií. Kto uvažuje nad jeho kúpou, by mal porovnať aktuálny cenník s identickým modelom Citroen Jumpy. Vždy sa nájde akciová ponuka, ktorá ho nasmeruje k jednému alebo k druhému.

Toyota len nedávno predstavila pre slovenský trh nový úžitkový model Proace.

Nový je iba pre tých, ktorí nepoznajú identický Citroen Jumpy. Líši sa od neho len znakom na kapote a na volante.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali verziu Panel Van s trojmiestnou konfiguráciou a výškovou nadstavbou.

Aj napriek rozmerom sa v meste nestratí

Na väčšie rozmery auta, s ktorým kvôli jeho výške nezaparkujete v ktoromkoľvek podzemnom parkovisku, sa dá zvyknúť prekvapujúco rýchlo.

Už po krátkom čase sme sa aj v preplnenej mestskej premávke pohybovali sebaisto.

Radový vznetový štvorvalec s objemom dva litre a s výkonom 94 kW dodávke plne postačoval a potiahol ju aj na diaľnici, či pri predbiehaní.

Žiaľ, počas krátkej prvej jazdy sme nemali možnosť otestovať vlastnosti Toyoty pri plnej záťaži a využití nákladného priestoru.

Šesťstupňová manuálna prevodovka má krátke prevody, čo nás nútilo často preraďovať, ale má to pozitívny vplyv na spotrebu.

Počas asi 600 kilometrového testu si Toyota vypýtala menej paliva, ako výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 7,1 l/100km, čo bolo spôsobené jazdou s prázdnym autom.

Odkladacie priestory vo dverách sú nižšie a šofér sa k nim musí zohnúť.

Pracant interiérom neohúri

Pri prvom zoznámení v nás interiér vyvolával dojem minulého storočia. Niežeby auto bolo spiatočnícke, ale prázdny volant bez tlačidiel, navyše v predvádzacom vozidle, ktoré vždy importéri napchajú všetkou možnou výbavou, len tak ľahko nezažije.

Proace vo verzii Panel Van je v prvom rade úžitkové auto a tak jedinou vymoženosťou testovaného auta je ovládanie rádia pákou pod volantom. To by sme radi vymenili za praktickejší tempomat, ale za ten si treba priplatiť.

Posed za volantom vo vyššom aute je asi väčšou časťou populácie vnímaný pozitívne a podobný pocit v nás zanechal aj Proace.

Keďže často netestujeme podobne autá, museli sme si na to chvíľu zvykať na iné výhľadové podmienky a pred vjazdom na hlavnú cestu zastaviť voči nej čo najkolmejšie.

V pracovne ladenom vozidle nájdete jednoduchý interiér bez zbytočných tlačidiel.

Pohodlne odvezie dvoch

Páka mechanickej ručnej brzdy sa vzhľadom na trojsedadlovú konfiguráciu auta nachádza na ľavej strane. Je nízko a šofér sa musí viac zohnúť, aby na ňu dosiahol.

Sedenie v kabíne je síce oficiálne určené pre troch pasažierov, vrátane vodiča, ale kto chce pohodlie, nechá tretieho cestujúceho rozhodne doma.

Materiály v interiéry zodpovedali pracovnému zaradeniu Toyoty a strach, že sa niečo zašpiní, alebo pokazí, nie je na mieste.

Podlaha v nákladnom priestore pôsobí nedokončene, ale na prevážanie materiálu je drahšie riešenie zbytočné.

V zime sa treba obliecť

Plechové náhrady okien úžitkového priestoru nie sú dostatočným izolantom voči vonkajšiemu prostrediu.

Keďže nie je odizolovaný od kabíny, v zime odporúčame teplejšie oblečenie. Vykúrenie vozidla trvá dlhšie.

Prístup do nákladného priestoru je zabezpečený prostredníctvom bočných posuvných, alebo zadných dvojkrídlových dverí s možnosťou otvorenia o 180 stupňov.

Zadné dvere sa po odistení poistky dajú otvoriť o 180 stupňov.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Proace

Verzia

Panel Van

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 340/21 120/24 260

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1997cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

94(128)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

šesťstupňový manuál

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

13,0/nemerané

Spotreba - výrobca (l/100km)

7,1

Objem palivovej nádrže (l)

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1752/1212

Objem nákladného priestoru (m3)

7

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

3122;5143;1895;2290

Rozmery nákladného priestoru

Maximálna dĺžka (mm)

2584

Šírka nad podbehmi (mm)

1600

Výška (mm)

1750

Polomer otáčania (m)

5,95

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 408
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 879
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 652
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 616
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 471
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 765
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 372
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 934
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  2. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  3. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  4. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  5. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  6. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  7. Ján Šeďo: Okrem vlády nás dobehla aj iná pohroma - Covid a nepára sa s nami.
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 587
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 095
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 533
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 883
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 801
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 966
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 648
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 364
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu