SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Toyota priniesla úžitkový Proace, ktorý tu už jazdí ako Citroen Jumpy

Pracovne ladené auto svojimi jazdnými vlastnosťami nesklamalo. Pri práci však luxus nečakajte.

Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách.Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Toyota Proace Panel Van
2,0l D-4D

Spotreba udávaná výrobcom:
7,1l/100 km

Cena verzie od:
od 21 120 eur

NÁŠ NÁZOR:
Proace je úžitkové auto, s ktorým sa nestratíte ani v mestskej premávke. Poteší aj široká ponuka konfigurácií. Kto uvažuje nad jeho kúpou, by mal porovnať aktuálny cenník s identickým modelom Citroen Jumpy. Vždy sa nájde akciová ponuka, ktorá ho nasmeruje k jednému alebo k druhému.

Toyota len nedávno predstavila pre slovenský trh nový úžitkový model Proace.

Nový je iba pre tých, ktorí nepoznajú identický Citroen Jumpy. Líši sa od neho len znakom na kapote a na volante.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali verziu Panel Van s trojmiestnou konfiguráciou a výškovou nadstavbou.

Aj napriek rozmerom sa v meste nestratí

Na väčšie rozmery auta, s ktorým kvôli jeho výške nezaparkujete v ktoromkoľvek podzemnom parkovisku, sa dá zvyknúť prekvapujúco rýchlo.

Už po krátkom čase sme sa aj v preplnenej mestskej premávke pohybovali sebaisto.

Radový vznetový štvorvalec s objemom dva litre a s výkonom 94 kW dodávke plne postačoval a potiahol ju aj na diaľnici, či pri predbiehaní.

Žiaľ, počas krátkej prvej jazdy sme nemali možnosť otestovať vlastnosti Toyoty pri plnej záťaži a využití nákladného priestoru.

Šesťstupňová manuálna prevodovka má krátke prevody, čo nás nútilo často preraďovať, ale má to pozitívny vplyv na spotrebu.

Počas asi 600 kilometrového testu si Toyota vypýtala menej paliva, ako výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 7,1 l/100km, čo bolo spôsobené jazdou s prázdnym autom.

Odkladacie priestory vo dverách sú nižšie a šofér sa k nim musí zohnúť.

Pracant interiérom neohúri

Pri prvom zoznámení v nás interiér vyvolával dojem minulého storočia. Niežeby auto bolo spiatočnícke, ale prázdny volant bez tlačidiel, navyše v predvádzacom vozidle, ktoré vždy importéri napchajú všetkou možnou výbavou, len tak ľahko nezažije.

Proace vo verzii Panel Van je v prvom rade úžitkové auto a tak jedinou vymoženosťou testovaného auta je ovládanie rádia pákou pod volantom. To by sme radi vymenili za praktickejší tempomat, ale za ten si treba priplatiť.

Posed za volantom vo vyššom aute je asi väčšou časťou populácie vnímaný pozitívne a podobný pocit v nás zanechal aj Proace.

Keďže často netestujeme podobne autá, museli sme si na to chvíľu zvykať na iné výhľadové podmienky a pred vjazdom na hlavnú cestu zastaviť voči nej čo najkolmejšie.

V pracovne ladenom vozidle nájdete jednoduchý interiér bez zbytočných tlačidiel.

Pohodlne odvezie dvoch

Páka mechanickej ručnej brzdy sa vzhľadom na trojsedadlovú konfiguráciu auta nachádza na ľavej strane. Je nízko a šofér sa musí viac zohnúť, aby na ňu dosiahol.

Sedenie v kabíne je síce oficiálne určené pre troch pasažierov, vrátane vodiča, ale kto chce pohodlie, nechá tretieho cestujúceho rozhodne doma.

Materiály v interiéry zodpovedali pracovnému zaradeniu Toyoty a strach, že sa niečo zašpiní, alebo pokazí, nie je na mieste.

Podlaha v nákladnom priestore pôsobí nedokončene, ale na prevážanie materiálu je drahšie riešenie zbytočné.

V zime sa treba obliecť

Plechové náhrady okien úžitkového priestoru nie sú dostatočným izolantom voči vonkajšiemu prostrediu.

Keďže nie je odizolovaný od kabíny, v zime odporúčame teplejšie oblečenie. Vykúrenie vozidla trvá dlhšie.

Prístup do nákladného priestoru je zabezpečený prostredníctvom bočných posuvných, alebo zadných dvojkrídlových dverí s možnosťou otvorenia o 180 stupňov.

Zadné dvere sa po odistení poistky dajú otvoriť o 180 stupňov.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Proace

Verzia

Panel Van

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 340/21 120/24 260

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1997cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

94(128)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

šesťstupňový manuál

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

13,0/nemerané

Spotreba - výrobca (l/100km)

7,1

Objem palivovej nádrže (l)

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1752/1212

Objem nákladného priestoru (m3)

7

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

3122;5143;1895;2290

Rozmery nákladného priestoru

Maximálna dĺžka (mm)

2584

Šírka nad podbehmi (mm)

1600

Výška (mm)

1750

Polomer otáčania (m)

5,95

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 17 269
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 165
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 039
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 462
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 394
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 332
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 284
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 023
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 751
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 5 384
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marek Hamšík sa teší po výhre v zápase Slovensko - Poľsko na EURO 2020.

Slovensko vyhralo vo svojom prvom zápase na ME nad favorizovaným Poľskom.


Pavol Spál 56m
Milan Škriniar.

Slováci zdolali Poľsko.


Sportnet 1 h
Riaditeľ inšpekčnej služby Adrián Szabó.

Na schválenie návrhu na odvolanie treba dvojtretinovú väčšinu výboru.


2 h
Slovensko na EURO 2020 / 2021.

Pozrite si priebeh a konečný výsledok.


Sportnet a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


5m
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún