SME
Utorok, 26. september, 2023 | Meniny má Edita
reklama

Prvá jazda: Toyota priniesla úžitkový Proace, ktorý tu už jazdí ako Citroen Jumpy

Pracovne ladené auto svojimi jazdnými vlastnosťami nesklamalo. Pri práci však luxus nečakajte.

Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách.Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Toyota Proace Panel Van
2,0l D-4D

Spotreba udávaná výrobcom:
7,1l/100 km

Cena verzie od:
od 21 120 eur

NÁŠ NÁZOR:
Proace je úžitkové auto, s ktorým sa nestratíte ani v mestskej premávke. Poteší aj široká ponuka konfigurácií. Kto uvažuje nad jeho kúpou, by mal porovnať aktuálny cenník s identickým modelom Citroen Jumpy. Vždy sa nájde akciová ponuka, ktorá ho nasmeruje k jednému alebo k druhému.

Toyota len nedávno predstavila pre slovenský trh nový úžitkový model Proace.

Nový je iba pre tých, ktorí nepoznajú identický Citroen Jumpy. Líši sa od neho len znakom na kapote a na volante.

Počas prvej jazdy sme vyskúšali verziu Panel Van s trojmiestnou konfiguráciou a výškovou nadstavbou.

Aj napriek rozmerom sa v meste nestratí

Na väčšie rozmery auta, s ktorým kvôli jeho výške nezaparkujete v ktoromkoľvek podzemnom parkovisku, sa dá zvyknúť prekvapujúco rýchlo.

Už po krátkom čase sme sa aj v preplnenej mestskej premávke pohybovali sebaisto.

Radový vznetový štvorvalec s objemom dva litre a s výkonom 94 kW dodávke plne postačoval a potiahol ju aj na diaľnici, či pri predbiehaní.

Žiaľ, počas krátkej prvej jazdy sme nemali možnosť otestovať vlastnosti Toyoty pri plnej záťaži a využití nákladného priestoru.

Šesťstupňová manuálna prevodovka má krátke prevody, čo nás nútilo často preraďovať, ale má to pozitívny vplyv na spotrebu.

Počas asi 600 kilometrového testu si Toyota vypýtala menej paliva, ako výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 7,1 l/100km, čo bolo spôsobené jazdou s prázdnym autom.

Odkladacie priestory vo dverách sú nižšie a šofér sa k nim musí zohnúť.

Pracant interiérom neohúri

Pri prvom zoznámení v nás interiér vyvolával dojem minulého storočia. Niežeby auto bolo spiatočnícke, ale prázdny volant bez tlačidiel, navyše v predvádzacom vozidle, ktoré vždy importéri napchajú všetkou možnou výbavou, len tak ľahko nezažije.

Proace vo verzii Panel Van je v prvom rade úžitkové auto a tak jedinou vymoženosťou testovaného auta je ovládanie rádia pákou pod volantom. To by sme radi vymenili za praktickejší tempomat, ale za ten si treba priplatiť.

Posed za volantom vo vyššom aute je asi väčšou časťou populácie vnímaný pozitívne a podobný pocit v nás zanechal aj Proace.

Keďže často netestujeme podobne autá, museli sme si na to chvíľu zvykať na iné výhľadové podmienky a pred vjazdom na hlavnú cestu zastaviť voči nej čo najkolmejšie.

V pracovne ladenom vozidle nájdete jednoduchý interiér bez zbytočných tlačidiel.

Pohodlne odvezie dvoch

Páka mechanickej ručnej brzdy sa vzhľadom na trojsedadlovú konfiguráciu auta nachádza na ľavej strane. Je nízko a šofér sa musí viac zohnúť, aby na ňu dosiahol.

Sedenie v kabíne je síce oficiálne určené pre troch pasažierov, vrátane vodiča, ale kto chce pohodlie, nechá tretieho cestujúceho rozhodne doma.

Materiály v interiéry zodpovedali pracovnému zaradeniu Toyoty a strach, že sa niečo zašpiní, alebo pokazí, nie je na mieste.

Podlaha v nákladnom priestore pôsobí nedokončene, ale na prevážanie materiálu je drahšie riešenie zbytočné.

V zime sa treba obliecť

Plechové náhrady okien úžitkového priestoru nie sú dostatočným izolantom voči vonkajšiemu prostrediu.

Keďže nie je odizolovaný od kabíny, v zime odporúčame teplejšie oblečenie. Vykúrenie vozidla trvá dlhšie.

Prístup do nákladného priestoru je zabezpečený prostredníctvom bočných posuvných, alebo zadných dvojkrídlových dverí s možnosťou otvorenia o 180 stupňov.

Zadné dvere sa po odistení poistky dajú otvoriť o 180 stupňov.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Proace

Verzia

Panel Van

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 340/21 120/24 260

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1997cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

94(128)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

šesťstupňový manuál

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

13,0/nemerané

Spotreba - výrobca (l/100km)

7,1

Objem palivovej nádrže (l)

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1752/1212

Objem nákladného priestoru (m3)

7

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

3122;5143;1895;2290

Rozmery nákladného priestoru

Maximálna dĺžka (mm)

2584

Šírka nad podbehmi (mm)

1600

Výška (mm)

1750

Polomer otáčania (m)

5,95

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  3. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  4. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  5. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  6. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  7. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  8. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  1. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  2. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  3. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  4. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  5. Nerovnováha v kontrole močového mechúra
  6. Najlepšie poviedky domácich autorov
  7. Košice budú vďaka tejto zmene fungovať efektívnejšie
  8. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 882
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 430
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 544
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 101
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 908
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 2 738
  7. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 2 736
  8. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 445
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Martin Škopec Antal: Budú nám vládnuť politickí Caligulovia?
  2. Věra Tepličková: Každý preceda má svojho Erika
  3. Ján Bilohuščin: Dezolát – kto ním je a prečo (možno) rozhodne voľby?
  4. Alena Petrikova: O susedských vzťahoch
  5. Jozef Maťaše: Otvorený list predsedovi
  6. Igor Kossaczký: Ako médiá pretláčajú spoluprácu PSka a Sasky s mafiou
  7. Radko Mačuha: Menšina ostane navždy menšinou.
  8. Vladimír Krátky: „ Pliaga “ ani TRT ... .
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 578
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 44 301
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 903
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 857
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 420
  6. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 29 956
  7. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 28 104
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 167
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu