SME

Prvá jazda: Toyota priniesla úžitkový Proace, ktorý tu už jazdí ako Citroen Jumpy

Pracovne ladené auto svojimi jazdnými vlastnosťami nesklamalo. Pri práci však luxus nečakajte.

Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách.Toyota ponúka nový model Proace v rôznych konfiguráciách. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Toyota Proace Panel Van

2,0l D-4D

Spotreba udávaná výrobcom:

7,1l/100 km

Cena verzie od:

od 21 120 eur

NÁŠ NÁZOR:

Proace je úžitkové auto, s ktorým sa nestratíte ani v mestskej premávke. Poteší aj široká ponuka konfigurácií. Kto uvažuje nad jeho kúpou, by mal porovnať aktuálny cenník s identickým modelom Citroen Jumpy. Vždy sa nájde akciová ponuka, ktorá ho nasmeruje k jednému alebo k druhému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toyota len nedávno predstavila pre slovenský trh nový úžitkový model Proace.

Nový je iba pre tých, ktorí nepoznajú identický Citroen Jumpy. Líši sa od neho len znakom na kapote a na volante.

SkryťVypnúť reklamu

Počas prvej jazdy sme vyskúšali verziu Panel Van s trojmiestnou konfiguráciou a výškovou nadstavbou.

Aj napriek rozmerom sa v meste nestratíNa väčšie rozmery auta, s ktorým kvôli jeho výške nezaparkujete v ktoromkoľvek podzemnom parkovisku, sa dá zvyknúť prekvapujúco rýchlo.

Už po krátkom čase sme sa aj v preplnenej mestskej premávke pohybovali sebaisto.

Radový vznetový štvorvalec s objemom dva litre a s výkonom 94 kW dodávke plne postačoval a potiahol ju aj na diaľnici, či pri predbiehaní.

Žiaľ, počas krátkej prvej jazdy sme nemali možnosť otestovať vlastnosti Toyoty pri plnej záťaži a využití nákladného priestoru.

Šesťstupňová manuálna prevodovka má krátke prevody, čo nás nútilo často preraďovať, ale má to pozitívny vplyv na spotrebu.

Počas asi 600 kilometrového testu si Toyota vypýtala menej paliva, ako výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 7,1 l/100km, čo bolo spôsobené jazdou s prázdnym autom.

SkryťVypnúť reklamu

Odkladacie priestory vo dverách sú nižšie a šofér sa k nim musí zohnúť.

Pracant interiérom neohúriPri prvom zoznámení v nás interiér vyvolával dojem minulého storočia. Niežeby auto bolo spiatočnícke, ale prázdny volant bez tlačidiel, navyše v predvádzacom vozidle, ktoré vždy importéri napchajú všetkou možnou výbavou, len tak ľahko nezažije.

Proace vo verzii Panel Van je v prvom rade úžitkové auto a tak jedinou vymoženosťou testovaného auta je ovládanie rádia pákou pod volantom. To by sme radi vymenili za praktickejší tempomat, ale za ten si treba priplatiť.

Posed za volantom vo vyššom aute je asi väčšou časťou populácie vnímaný pozitívne a podobný pocit v nás zanechal aj Proace.

Keďže často netestujeme podobne autá, museli sme si na to chvíľu zvykať na iné výhľadové podmienky a pred vjazdom na hlavnú cestu zastaviť voči nej čo najkolmejšie.

SkryťVypnúť reklamu

V pracovne ladenom vozidle nájdete jednoduchý interiér bez zbytočných tlačidiel.

Pohodlne odvezie dvochPáka mechanickej ručnej brzdy sa vzhľadom na trojsedadlovú konfiguráciu auta nachádza na ľavej strane. Je nízko a šofér sa musí viac zohnúť, aby na ňu dosiahol.

Sedenie v kabíne je síce oficiálne určené pre troch pasažierov, vrátane vodiča, ale kto chce pohodlie, nechá tretieho cestujúceho rozhodne doma.

Materiály v interiéry zodpovedali pracovnému zaradeniu Toyoty a strach, že sa niečo zašpiní, alebo pokazí, nie je na mieste.

Podlaha v nákladnom priestore pôsobí nedokončene, ale na prevážanie materiálu je drahšie riešenie zbytočné.

V zime sa treba obliecťPlechové náhrady okien úžitkového priestoru nie sú dostatočným izolantom voči vonkajšiemu prostrediu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže nie je odizolovaný od kabíny, v zime odporúčame teplejšie oblečenie. Vykúrenie vozidla trvá dlhšie.

Prístup do nákladného priestoru je zabezpečený prostredníctvom bočných posuvných, alebo zadných dvojkrídlových dverí s možnosťou otvorenia o 180 stupňov.

Zadné dvere sa po odistení poistky dajú otvoriť o 180 stupňov.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Toyota Proace

Verzia

Panel Van

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 340/21 120/24 260

Motor

diesel; radový štvorvalec; 1997cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

94(128)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

šesťstupňový manuál

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

13,0/nemerané

Spotreba - výrobca (l/100km)

7,1

Objem palivovej nádrže (l)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

80

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1752/1212

Objem nákladného priestoru (m3)

7

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

3122;5143;1895;2290

Rozmery nákladného priestoru

Maximálna dĺžka (mm)

2584

Šírka nad podbehmi (mm)

1600

Výška (mm)

1750

Polomer otáčania (m)

5,95

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 017
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 514
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 453
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 909
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 494
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 880
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 662
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 82 256
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 817
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 202
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 186
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 066
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 809
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 143
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 585
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu