Spotreba udávaná výrobcom:
7,1l/100 km
Cena verzie od:
od 21 120 eur
Proace je úžitkové auto, s ktorým sa nestratíte ani v mestskej premávke. Poteší aj široká ponuka konfigurácií. Kto uvažuje nad jeho kúpou, by mal porovnať aktuálny cenník s identickým modelom Citroen Jumpy. Vždy sa nájde akciová ponuka, ktorá ho nasmeruje k jednému alebo k druhému.
Toyota len nedávno predstavila pre slovenský trh nový úžitkový model Proace.
Nový je iba pre tých, ktorí nepoznajú identický Citroen Jumpy. Líši sa od neho len znakom na kapote a na volante.
Počas prvej jazdy sme vyskúšali verziu Panel Van s trojmiestnou konfiguráciou a výškovou nadstavbou.
Aj napriek rozmerom sa v meste nestratí
Na väčšie rozmery auta, s ktorým kvôli jeho výške nezaparkujete v ktoromkoľvek podzemnom parkovisku, sa dá zvyknúť prekvapujúco rýchlo.
Už po krátkom čase sme sa aj v preplnenej mestskej premávke pohybovali sebaisto.
Radový vznetový štvorvalec s objemom dva litre a s výkonom 94 kW dodávke plne postačoval a potiahol ju aj na diaľnici, či pri predbiehaní.
Žiaľ, počas krátkej prvej jazdy sme nemali možnosť otestovať vlastnosti Toyoty pri plnej záťaži a využití nákladného priestoru.
Šesťstupňová manuálna prevodovka má krátke prevody, čo nás nútilo často preraďovať, ale má to pozitívny vplyv na spotrebu.
Počas asi 600 kilometrového testu si Toyota vypýtala menej paliva, ako výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 7,1 l/100km, čo bolo spôsobené jazdou s prázdnym autom.

Pracant interiérom neohúri
Pri prvom zoznámení v nás interiér vyvolával dojem minulého storočia. Niežeby auto bolo spiatočnícke, ale prázdny volant bez tlačidiel, navyše v predvádzacom vozidle, ktoré vždy importéri napchajú všetkou možnou výbavou, len tak ľahko nezažije.
Proace vo verzii Panel Van je v prvom rade úžitkové auto a tak jedinou vymoženosťou testovaného auta je ovládanie rádia pákou pod volantom. To by sme radi vymenili za praktickejší tempomat, ale za ten si treba priplatiť.
Posed za volantom vo vyššom aute je asi väčšou časťou populácie vnímaný pozitívne a podobný pocit v nás zanechal aj Proace.
Keďže často netestujeme podobne autá, museli sme si na to chvíľu zvykať na iné výhľadové podmienky a pred vjazdom na hlavnú cestu zastaviť voči nej čo najkolmejšie.

Pohodlne odvezie dvoch
Páka mechanickej ručnej brzdy sa vzhľadom na trojsedadlovú konfiguráciu auta nachádza na ľavej strane. Je nízko a šofér sa musí viac zohnúť, aby na ňu dosiahol.
Sedenie v kabíne je síce oficiálne určené pre troch pasažierov, vrátane vodiča, ale kto chce pohodlie, nechá tretieho cestujúceho rozhodne doma.
Materiály v interiéry zodpovedali pracovnému zaradeniu Toyoty a strach, že sa niečo zašpiní, alebo pokazí, nie je na mieste.

V zime sa treba obliecť
Plechové náhrady okien úžitkového priestoru nie sú dostatočným izolantom voči vonkajšiemu prostrediu.
Keďže nie je odizolovaný od kabíny, v zime odporúčame teplejšie oblečenie. Vykúrenie vozidla trvá dlhšie.
Prístup do nákladného priestoru je zabezpečený prostredníctvom bočných posuvných, alebo zadných dvojkrídlových dverí s možnosťou otvorenia o 180 stupňov.

Z testovacieho zápisníka | |
Značka a model | Toyota Proace |
Verzia | Panel Van |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 20 340/21 120/24 260 |
Motor | diesel; radový štvorvalec; 1997cm3; |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 94(128)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 320/2000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | šesťstupňový manuál |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 13,0/nemerané |
Spotreba - výrobca (l/100km) | 7,1 |
Objem palivovej nádrže (l) | 80 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1752/1212 |
Objem nákladného priestoru (m3) | 7 |
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm) | 3122;5143;1895;2290 |
Rozmery nákladného priestoru | |
Maximálna dĺžka (mm) | 2584 |
Šírka nad podbehmi (mm) | 1600 |
Výška (mm) | 1750 |
Polomer otáčania (m) | 5,95 |