SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Toyota plánuje návrat do rely, asi s hybridom

Ak sa Toytota skutočné vráti, bude to pravdepodobne s novou generáciou modelu Yaris.

(Zdroj: Toyota)

Pred niekoľkými rokmi by bolo nemysliteľné, aby o popredné umiestnenia v špičkových motoristických podujatiach bojovali vozidlá s hybridným pohonom. Časy a pravidlá sa však menia.

Tak, ako sme si zvykli na naftové monoposty, ktoré úspešne pôsobia vo vytrvalostných pretekoch Le Mans, budeme si musieť zvyknúť na šampionát F1 s najmodernejšou hybridnou technikou.

V tomto roku je to ešte neprijateľné, no zdá sa, že hybridný pohon sa dostane aj do svetových súťaží v rely (WRC).

Hybrid aj vo vozidlách rely

V súčasnosti najprestížnejšia kategória umožňuje použitie tzv. globálneho agregátu – prepĺňaného štvorvalcového zážihového motora s objemom 1,6 litra a pohonom všetkých štyroch kolies.

Od roku 2017 by sa medzi pohonné jednotky mohli zaradiť aj hybridné systémy. Nič však ešte nie je isté.

Japonská automobilka, známa svojimi úspešnými hybridnými vozidla z pretekov Le Mans, chce byť pripravená včas. S predstihom potavila prototyp testovacieho vozidla, čím by mohla zhmotniť štúdiu Yaris Hybrid-R.

Toyotu Yaris Hybrid-R ukázala japonská značka koncom minulého roka na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte.

Pretekársky hybridný Yaris sme videli vlani

Predné kolesá štúdie Yaris Hybrid-R poháňa 221 kW (300 k) 1,6-litrový štvorvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom. Agregát vyprodukuje maximálny krútiaci moment 420 Nm.

Každé zadné koleso je samostatne poháňané 44 kW (60 k) elektromotorom, rovnakým ako v štandardnom modeli Yaris Hybrid. Energia získavaná počas rekuperácie sa ukladá do „superkondenzátora“.

Medzi spaľovacím motorom a 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou sa nachádza tretí elektromotor, ktorý pracuje ako generátor v dvoch prípadoch: počas spomaľovania vyrába elektrinu na dobíjanie superkondenzátora a počas zrýchľovania priamo napája zadné elektromotory.

Hybridný pohonný systém dokáže vyvinúť celkový systémový výkon 309 kW (420 k).

Ak sa Toytota do svetového šampionátu v rely skutočné vráti, bude to najpravdepodobnejšie s novou generáciou modelu Yaris.

zdroj: racecar-engineering.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 688
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 581
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 616
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 687
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 347
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 181
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 763
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 116
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 132
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 670
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 072
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu