SME

Toyota plánuje návrat do rely, asi s hybridom

Ak sa Toytota skutočné vráti, bude to pravdepodobne s novou generáciou modelu Yaris.

(Zdroj: Toyota)

Pred niekoľkými rokmi by bolo nemysliteľné, aby o popredné umiestnenia v špičkových motoristických podujatiach bojovali vozidlá s hybridným pohonom. Časy a pravidlá sa však menia.

Tak, ako sme si zvykli na naftové monoposty, ktoré úspešne pôsobia vo vytrvalostných pretekoch Le Mans, budeme si musieť zvyknúť na šampionát F1 s najmodernejšou hybridnou technikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tomto roku je to ešte neprijateľné, no zdá sa, že hybridný pohon sa dostane aj do svetových súťaží v rely (WRC).

Hybrid aj vo vozidlách rely

V súčasnosti najprestížnejšia kategória umožňuje použitie tzv. globálneho agregátu – prepĺňaného štvorvalcového zážihového motora s objemom 1,6 litra a pohonom všetkých štyroch kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Od roku 2017 by sa medzi pohonné jednotky mohli zaradiť aj hybridné systémy. Nič však ešte nie je isté.

Japonská automobilka, známa svojimi úspešnými hybridnými vozidla z pretekov Le Mans, chce byť pripravená včas. S predstihom potavila prototyp testovacieho vozidla, čím by mohla zhmotniť štúdiu Yaris Hybrid-R.

Toyotu Yaris Hybrid-R ukázala japonská značka koncom minulého roka na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte.

Pretekársky hybridný Yaris sme videli vlani

Predné kolesá štúdie Yaris Hybrid-R poháňa 221 kW (300 k) 1,6-litrový štvorvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom. Agregát vyprodukuje maximálny krútiaci moment 420 Nm.

Každé zadné koleso je samostatne poháňané 44 kW (60 k) elektromotorom, rovnakým ako v štandardnom modeli Yaris Hybrid. Energia získavaná počas rekuperácie sa ukladá do „superkondenzátora“.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi spaľovacím motorom a 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou sa nachádza tretí elektromotor, ktorý pracuje ako generátor v dvoch prípadoch: počas spomaľovania vyrába elektrinu na dobíjanie superkondenzátora a počas zrýchľovania priamo napája zadné elektromotory.

Hybridný pohonný systém dokáže vyvinúť celkový systémový výkon 309 kW (420 k).

Ak sa Toytota do svetového šampionátu v rely skutočné vráti, bude to najpravdepodobnejšie s novou generáciou modelu Yaris.

zdroj: racecar-engineering.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 403
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 585
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 355
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 332
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 558
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 249
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 525
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 516
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu