SME

V teste letných pneumatík nesklamala ani jedna

Do nemeckého testu sa dostalo 11 pneumatík s rozmerom 225/45 R17, ktorý využíva napríklad aj Škoda Octavia. Všetky vyhoveli.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Tomáš Benedikovič)

Jedna z najväčších organizácií na monitorovanie vozidiel v Nemecku, GTÜ, pripravila test letných pneumatík.

Rozmer plášťov 225/45 s priemerom 17-palcov je stále viac rozšírený nie len na vozidlách strednej, ale aj nižšej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomenutý rozmer pneumatík často obúva napríklad aj Volkswagen Passat, Ford Mondeo a podobne. Organizácia GTÜ do testu vybrala 11 letných pneumatík z rôznych cenových kategórií.

Neprepadla ani jedna

Napriek tomu, že najlepšie obstáli pneumatiky ContiSportContact 5 spoločnosti Continental, ani jedna z testovaných pneumatík neprepadla.

SkryťVypnúť reklamu

Letné plášte testovali na mokrom povrchu. Organizátori sledovali, ako sa vozidlo s danou pneumatikou ovláda, ako drží stopu v zákrute, ako brzdí a ako odoláva aquaplaningu.

Podobné vlastnosti zaujímali organizátorov aj na suchej vozovke. Hodnotenie ovplyvnil aj valivý odpor pneumatiky a hlučnosť.

Do bodového výsledku zasiahla aj cena (na nemeckom trhu), ktorú zámerne neuvádzame.

Na dátum sa spoliehať nemôžeme

Tohtoročná zima je dôkazom, že orientovať sa podľa dátumu v kalendári sa neoplatí. Aj keď je zdanlivo bezpečnejšie jazdiť v jarných a letných mesiacoch na zimných pneumatikách, nie je to správne.

Zimná pneumatika je pripravená z inej zmesi, ktorá je v konečnom dôsledku je vždy mäkšia ako letná.

Na horúcom asfalte zimná guma predlžuje brzdnú dráhu a v kritickej situácii tak môžete viac stratiť ako získať. Rovnako v zákrute alebo pri prudkom vyhýbacom manévri je vozidlo oveľa horšie ovládateľné.

SkryťVypnúť reklamu

zdroj: gtue.de

Čo je to aquaplaning

Aquaplaning je jav, ku ktorému dochádza pri zvýšenej rýchlosti vozidla na mokrej vozovke.

Pri nedostatočnej hĺbke dezénu pneumatiky, zvyšovaní rýchlosti vozidla alebo zvyšovaní hladiny vodného stĺpca, pneumatika nie je schopná vodu odvádzať preč a medzi pneumatikou a vozovkou vznikne súvislá vrstva vody.

Pneumatika sa teda nedotýka vozovky, ale vodného klinu, ktorý sa vplyvom zlého odvádzanie vody vytvoril. Tým dochádza k zníženiu ovládateľnosti vozidlá.

Vznik aquaplaningu spôsobujú tri hlavné faktory: rýchlosť vozidla, množstvo vody na vozovke a typ a hĺbka dezénu pneumatiky.

zdroj: wikipedia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 724
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 927
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 291
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 368
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 983
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 874
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 470
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 880
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 076
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 837
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 474
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 971
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 272
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu