Chodci si skracujú cestu cez nebezpečnú križovatku

Frekventovanou križovatkou napriek zákazu prechádzajú cez šesť pruhov aj chodci. Nadchod však nepostavia, pretože je to drahé.

Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.(Zdroj: MAREK JURIŠ)

Frekventovanou križovatkou v meste nechodia len autá, ale aj chodci. Ľudia si cez ňu skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im však nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Svetelná križovatka na diaľničnom privádzači neďaleko Kamenného poľa v Liptovskom Mikuláši je najväčšia v meste. Spája dve nákupné centrá a diaľnicu s mestom. Denne ňou prejde množstvo áut, ale križujú ju aj chodci. Pre peších však križovatka nie je prispôsobená.

Hovorca žilinskej krajskej polície Radko Moravčík povedal, že cesta druhej triedy, ktorá vedie štvorramennou, šesťpruhovou križovatkou od diaľničného privádzača v Liptovskom Mikuláši, je už v obci. Najvyššia dovolená rýchlosť jazdy vozidiel je preto 50 kilometrov za hodinu.

Prechod cez križovatku je zakázaný

„Križovatka je riadená svetelnou signalizáciou. Zo všetkých smerov je umiestnené trvalé zvislé dopravné značenie zákaz vstupu chodcov. Zároveň sú v celom úseku osadené aj zvodidlá. Chodci majú teda prechod cez križovatku zakázaný,“ vysvetlil Moravčík.

Pokračoval, že ak peší cez križovatku prechádzajú, dopúšťajú sa priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

„Chodcov žiadame, aby rešpektovali dopravné značenie, neriskovali a neohrozovali nielen svoj život, ale aj životy ostatných účastníkov cestnej premávky,“ upozornil.

Na prechod majú podľa policajného hovorcu využívať blízky podchod popod cestný most popri rieke Váh.

Dodal, že hliadky bezpečnosť a plynulosť premávky na ceste pravidelne monitorujú.

Museli by meniť organizáciu dopravy

Ľubomír Hán z odboru dopravy v Liptovskom Mikuláši spresnil, že budovať peší priechod cez križovatku by bolo veľmi nákladné.

„Museli by zmeniť organizáciu dopravy, urobiť chodníky ale aj doplniť semafory. Mesto na takúto investíciu peniaze nemá a správca cesty ju nepotrebuje,“ dodal.

Pokračoval, že prijateľnejšia alternatíva je peší prechod popod cestný most, južne od križovatky. V budúcnosti s takouto investíciou mesto počíta.

Podobnú situáciu riešil odbor dopravy aj na južnej strane cestného mosta ponad Váh. „Správcu cesty sme vtedy žiadali, či by nevybudoval priechod pre chodcov. Nakoniec sme došli k záveru, že nie je potrebný. O sto metrov nižšie sú priechody riadené semaformi,“ vysvetlil Hán.

Hľadať najkratšiu cestu je prirodzené

Ľudí, ktorí si cestu cez križovatku skracujú, stretáva aj Ján z Palúdzky. Povedal, že pomedzi autá doslova kľučkujú. Neuvedomujú si, že ohrozujú nielen seba, ale aj vodičov a cyklistov.

„Na druhej strane, hľadať najkratšiu cestu je asi prirodzená ľudská vlastnosť. Ak sa chcú dostať z Palúdzky na Kamenné Pole alebo opačne, inú možnosť nemajú. Museli by obchádzať až popri Váhu a to sa im nechce.

Asi sa na to malo myslieť, keď výstavbu plánovali," povedal Ján z Palúdzky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  4. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov? Dá sa to aj na Slovensku
  2. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  3. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  4. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 821
  2. Najužitočnejšia appka 17 746
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 460
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 639
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 406
  6. V O2 to s dátami poriadne prehnali 6 120
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 5 312
  8. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 957
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 090
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 490

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michaely Terenzani

Prežil útok na Bataclan: Slovensko ma vyliečilo

Tu som sa naučil znovu žiť. V Paríži by sa mi to nepodarilo, hovorí Thomas Tran Dinh.

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Kára s hnojom ide ďalej. Aj tá s uhlím

Žarty z výhrevnosti hlušiny vydolovanej v Novákoch si robia aj sami baníci.

Neprehliadnite tiež

Rusi sa novej Nivy od Chevroletu zrejme nedočkajú

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.

Nové autá pustili proti stene, Suzuki Jimny pohorelo

Hodnotiace kritéria sa stále sprísňujú.

Volkswagen znovu predstavil ten istý koncept, tentokrát mu nedal okná

I.D.Buzz Cargo chce zefektívniť prácu pomocou chytrých riešení.