Chodci si skracujú cestu cez nebezpečnú križovatku

Frekventovanou križovatkou napriek zákazu prechádzajú cez šesť pruhov aj chodci. Nadchod však nepostavia, pretože je to drahé.

Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.(Zdroj: MAREK JURIŠ)

Frekventovanou križovatkou v meste nechodia len autá, ale aj chodci. Ľudia si cez ňu skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im však nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Svetelná križovatka na diaľničnom privádzači neďaleko Kamenného poľa v Liptovskom Mikuláši je najväčšia v meste. Spája dve nákupné centrá a diaľnicu s mestom. Denne ňou prejde množstvo áut, ale križujú ju aj chodci. Pre peších však križovatka nie je prispôsobená.

Hovorca žilinskej krajskej polície Radko Moravčík povedal, že cesta druhej triedy, ktorá vedie štvorramennou, šesťpruhovou križovatkou od diaľničného privádzača v Liptovskom Mikuláši, je už v obci. Najvyššia dovolená rýchlosť jazdy vozidiel je preto 50 kilometrov za hodinu.

Prechod cez križovatku je zakázaný

„Križovatka je riadená svetelnou signalizáciou. Zo všetkých smerov je umiestnené trvalé zvislé dopravné značenie zákaz vstupu chodcov. Zároveň sú v celom úseku osadené aj zvodidlá. Chodci majú teda prechod cez križovatku zakázaný,“ vysvetlil Moravčík.

Pokračoval, že ak peší cez križovatku prechádzajú, dopúšťajú sa priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

„Chodcov žiadame, aby rešpektovali dopravné značenie, neriskovali a neohrozovali nielen svoj život, ale aj životy ostatných účastníkov cestnej premávky,“ upozornil.

Na prechod majú podľa policajného hovorcu využívať blízky podchod popod cestný most popri rieke Váh.

Dodal, že hliadky bezpečnosť a plynulosť premávky na ceste pravidelne monitorujú.

Museli by meniť organizáciu dopravy

Ľubomír Hán z odboru dopravy v Liptovskom Mikuláši spresnil, že budovať peší priechod cez križovatku by bolo veľmi nákladné.

„Museli by zmeniť organizáciu dopravy, urobiť chodníky ale aj doplniť semafory. Mesto na takúto investíciu peniaze nemá a správca cesty ju nepotrebuje,“ dodal.

Pokračoval, že prijateľnejšia alternatíva je peší prechod popod cestný most, južne od križovatky. V budúcnosti s takouto investíciou mesto počíta.

Podobnú situáciu riešil odbor dopravy aj na južnej strane cestného mosta ponad Váh. „Správcu cesty sme vtedy žiadali, či by nevybudoval priechod pre chodcov. Nakoniec sme došli k záveru, že nie je potrebný. O sto metrov nižšie sú priechody riadené semaformi,“ vysvetlil Hán.

Hľadať najkratšiu cestu je prirodzené

Ľudí, ktorí si cestu cez križovatku skracujú, stretáva aj Ján z Palúdzky. Povedal, že pomedzi autá doslova kľučkujú. Neuvedomujú si, že ohrozujú nielen seba, ale aj vodičov a cyklistov.

„Na druhej strane, hľadať najkratšiu cestu je asi prirodzená ľudská vlastnosť. Ak sa chcú dostať z Palúdzky na Kamenné Pole alebo opačne, inú možnosť nemajú. Museli by obchádzať až popri Váhu a to sa im nechce.

Asi sa na to malo myslieť, keď výstavbu plánovali," povedal Ján z Palúdzky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  2. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  3. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  4. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  5. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  6. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  7. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  8. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  9. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  10. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 220
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 326
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 670
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 681
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 440
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 754
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 407
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 398
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 250
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 817

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Pánik potvrdil skvelú formu

Útočník získal v posledných šiestich zápasoch deväť bodov za päť gólov a štyri prihrávky.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

EKONOMIKA

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

DOMOV

SaS sa vzďaľuje liberalizmu, odchodom Mihála stráca výhodu

Mnohé výrazné osobnosti už v SaS chýbajú.

Neprehliadnite tiež

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop