Chodci si skracujú cestu cez nebezpečnú križovatku

Frekventovanou križovatkou napriek zákazu prechádzajú cez šesť pruhov aj chodci. Nadchod však nepostavia, pretože je to drahé.

Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.(Zdroj: MAREK JURIŠ)

Frekventovanou križovatkou v meste nechodia len autá, ale aj chodci. Ľudia si cez ňu skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im však nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Svetelná križovatka na diaľničnom privádzači neďaleko Kamenného poľa v Liptovskom Mikuláši je najväčšia v meste. Spája dve nákupné centrá a diaľnicu s mestom. Denne ňou prejde množstvo áut, ale križujú ju aj chodci. Pre peších však križovatka nie je prispôsobená.

Hovorca žilinskej krajskej polície Radko Moravčík povedal, že cesta druhej triedy, ktorá vedie štvorramennou, šesťpruhovou križovatkou od diaľničného privádzača v Liptovskom Mikuláši, je už v obci. Najvyššia dovolená rýchlosť jazdy vozidiel je preto 50 kilometrov za hodinu.

Prechod cez križovatku je zakázaný

„Križovatka je riadená svetelnou signalizáciou. Zo všetkých smerov je umiestnené trvalé zvislé dopravné značenie zákaz vstupu chodcov. Zároveň sú v celom úseku osadené aj zvodidlá. Chodci majú teda prechod cez križovatku zakázaný,“ vysvetlil Moravčík.

Pokračoval, že ak peší cez križovatku prechádzajú, dopúšťajú sa priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

„Chodcov žiadame, aby rešpektovali dopravné značenie, neriskovali a neohrozovali nielen svoj život, ale aj životy ostatných účastníkov cestnej premávky,“ upozornil.

Na prechod majú podľa policajného hovorcu využívať blízky podchod popod cestný most popri rieke Váh.

Dodal, že hliadky bezpečnosť a plynulosť premávky na ceste pravidelne monitorujú.

Museli by meniť organizáciu dopravy

Ľubomír Hán z odboru dopravy v Liptovskom Mikuláši spresnil, že budovať peší priechod cez križovatku by bolo veľmi nákladné.

„Museli by zmeniť organizáciu dopravy, urobiť chodníky ale aj doplniť semafory. Mesto na takúto investíciu peniaze nemá a správca cesty ju nepotrebuje,“ dodal.

Pokračoval, že prijateľnejšia alternatíva je peší prechod popod cestný most, južne od križovatky. V budúcnosti s takouto investíciou mesto počíta.

Podobnú situáciu riešil odbor dopravy aj na južnej strane cestného mosta ponad Váh. „Správcu cesty sme vtedy žiadali, či by nevybudoval priechod pre chodcov. Nakoniec sme došli k záveru, že nie je potrebný. O sto metrov nižšie sú priechody riadené semaformi,“ vysvetlil Hán.

Hľadať najkratšiu cestu je prirodzené

Ľudí, ktorí si cestu cez križovatku skracujú, stretáva aj Ján z Palúdzky. Povedal, že pomedzi autá doslova kľučkujú. Neuvedomujú si, že ohrozujú nielen seba, ale aj vodičov a cyklistov.

„Na druhej strane, hľadať najkratšiu cestu je asi prirodzená ľudská vlastnosť. Ak sa chcú dostať z Palúdzky na Kamenné Pole alebo opačne, inú možnosť nemajú. Museli by obchádzať až popri Váhu a to sa im nechce.

Asi sa na to malo myslieť, keď výstavbu plánovali," povedal Ján z Palúdzky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 996
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 158
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 171
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 019
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 120
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 067
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 017
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 967
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 951
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 870

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.