SME
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Chodci si skracujú cestu cez nebezpečnú križovatku

Frekventovanou križovatkou napriek zákazu prechádzajú cez šesť pruhov aj chodci. Nadchod však nepostavia, pretože je to drahé.

Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú. (Zdroj: MAREK JURIŠ)

Frekventovanou križovatkou v meste nechodia len autá, ale aj chodci. Ľudia si cez ňu skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im však nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Svetelná križovatka na diaľničnom privádzači neďaleko Kamenného poľa v Liptovskom Mikuláši je najväčšia v meste. Spája dve nákupné centrá a diaľnicu s mestom. Denne ňou prejde množstvo áut, ale križujú ju aj chodci. Pre peších však križovatka nie je prispôsobená.

Hovorca žilinskej krajskej polície Radko Moravčík povedal, že cesta druhej triedy, ktorá vedie štvorramennou, šesťpruhovou križovatkou od diaľničného privádzača v Liptovskom Mikuláši, je už v obci. Najvyššia dovolená rýchlosť jazdy vozidiel je preto 50 kilometrov za hodinu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prechod cez križovatku je zakázaný

„Križovatka je riadená svetelnou signalizáciou. Zo všetkých smerov je umiestnené trvalé zvislé dopravné značenie zákaz vstupu chodcov. Zároveň sú v celom úseku osadené aj zvodidlá. Chodci majú teda prechod cez križovatku zakázaný,“ vysvetlil Moravčík.

Pokračoval, že ak peší cez križovatku prechádzajú, dopúšťajú sa priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

„Chodcov žiadame, aby rešpektovali dopravné značenie, neriskovali a neohrozovali nielen svoj život, ale aj životy ostatných účastníkov cestnej premávky,“ upozornil.

Na prechod majú podľa policajného hovorcu využívať blízky podchod popod cestný most popri rieke Váh.

Dodal, že hliadky bezpečnosť a plynulosť premávky na ceste pravidelne monitorujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Museli by meniť organizáciu dopravy

Ľubomír Hán z odboru dopravy v Liptovskom Mikuláši spresnil, že budovať peší priechod cez križovatku by bolo veľmi nákladné.

„Museli by zmeniť organizáciu dopravy, urobiť chodníky ale aj doplniť semafory. Mesto na takúto investíciu peniaze nemá a správca cesty ju nepotrebuje,“ dodal.

Pokračoval, že prijateľnejšia alternatíva je peší prechod popod cestný most, južne od križovatky. V budúcnosti s takouto investíciou mesto počíta.

Podobnú situáciu riešil odbor dopravy aj na južnej strane cestného mosta ponad Váh. „Správcu cesty sme vtedy žiadali, či by nevybudoval priechod pre chodcov. Nakoniec sme došli k záveru, že nie je potrebný. O sto metrov nižšie sú priechody riadené semaformi,“ vysvetlil Hán.

Hľadať najkratšiu cestu je prirodzené

Ľudí, ktorí si cestu cez križovatku skracujú, stretáva aj Ján z Palúdzky. Povedal, že pomedzi autá doslova kľučkujú. Neuvedomujú si, že ohrozujú nielen seba, ale aj vodičov a cyklistov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Na druhej strane, hľadať najkratšiu cestu je asi prirodzená ľudská vlastnosť. Ak sa chcú dostať z Palúdzky na Kamenné Pole alebo opačne, inú možnosť nemajú. Museli by obchádzať až popri Váhu a to sa im nechce.

Asi sa na to malo myslieť, keď výstavbu plánovali," povedal Ján z Palúdzky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  6. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  7. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  8. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  9. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 873
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 461
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 590
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 850
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 040
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 264
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 776
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 754
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 381
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 784
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

12 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

6 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Neprehliadnite tiež

Seat Arona Xperience

Najväčšie zmeny sa udiali vo vnútri.

7 h
Nehoda v Kraľovanoch.

Rozdiely medzi okresmi sú priepastné.

12 h
Škoda Enyaq iV 80

Head-up displej s rozšírenou realitou sa osvedčil v hustom daždi.

19 h
Renault Arkana

Manuálna prevodovka už nebude k dispozícii.

13. apr