SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Chodci si skracujú cestu cez nebezpečnú križovatku

Frekventovanou križovatkou napriek zákazu prechádzajú cez šesť pruhov aj chodci. Nadchod však nepostavia, pretože je to drahé.

Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.Ľudia si cez križovatku skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im ale nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú. (Zdroj: MAREK JURIŠ)

Frekventovanou križovatkou v meste nechodia len autá, ale aj chodci. Ľudia si cez ňu skracujú cestu za nákupmi. Dopravné značky im však nebezpečný prechod cez šesť pruhov zakazujú.

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Svetelná križovatka na diaľničnom privádzači neďaleko Kamenného poľa v Liptovskom Mikuláši je najväčšia v meste. Spája dve nákupné centrá a diaľnicu s mestom. Denne ňou prejde množstvo áut, ale križujú ju aj chodci. Pre peších však križovatka nie je prispôsobená.

Hovorca žilinskej krajskej polície Radko Moravčík povedal, že cesta druhej triedy, ktorá vedie štvorramennou, šesťpruhovou križovatkou od diaľničného privádzača v Liptovskom Mikuláši, je už v obci. Najvyššia dovolená rýchlosť jazdy vozidiel je preto 50 kilometrov za hodinu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prechod cez križovatku je zakázaný

„Križovatka je riadená svetelnou signalizáciou. Zo všetkých smerov je umiestnené trvalé zvislé dopravné značenie zákaz vstupu chodcov. Zároveň sú v celom úseku osadené aj zvodidlá. Chodci majú teda prechod cez križovatku zakázaný,“ vysvetlil Moravčík.

Pokračoval, že ak peší cez križovatku prechádzajú, dopúšťajú sa priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

„Chodcov žiadame, aby rešpektovali dopravné značenie, neriskovali a neohrozovali nielen svoj život, ale aj životy ostatných účastníkov cestnej premávky,“ upozornil.

Na prechod majú podľa policajného hovorcu využívať blízky podchod popod cestný most popri rieke Váh.

Dodal, že hliadky bezpečnosť a plynulosť premávky na ceste pravidelne monitorujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Museli by meniť organizáciu dopravy

Ľubomír Hán z odboru dopravy v Liptovskom Mikuláši spresnil, že budovať peší priechod cez križovatku by bolo veľmi nákladné.

„Museli by zmeniť organizáciu dopravy, urobiť chodníky ale aj doplniť semafory. Mesto na takúto investíciu peniaze nemá a správca cesty ju nepotrebuje,“ dodal.

Pokračoval, že prijateľnejšia alternatíva je peší prechod popod cestný most, južne od križovatky. V budúcnosti s takouto investíciou mesto počíta.

Podobnú situáciu riešil odbor dopravy aj na južnej strane cestného mosta ponad Váh. „Správcu cesty sme vtedy žiadali, či by nevybudoval priechod pre chodcov. Nakoniec sme došli k záveru, že nie je potrebný. O sto metrov nižšie sú priechody riadené semaformi,“ vysvetlil Hán.

Hľadať najkratšiu cestu je prirodzené

Ľudí, ktorí si cestu cez križovatku skracujú, stretáva aj Ján z Palúdzky. Povedal, že pomedzi autá doslova kľučkujú. Neuvedomujú si, že ohrozujú nielen seba, ale aj vodičov a cyklistov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Na druhej strane, hľadať najkratšiu cestu je asi prirodzená ľudská vlastnosť. Ak sa chcú dostať z Palúdzky na Kamenné Pole alebo opačne, inú možnosť nemajú. Museli by obchádzať až popri Váhu a to sa im nechce.

Asi sa na to malo myslieť, keď výstavbu plánovali," povedal Ján z Palúdzky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  4. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  10. Mecom ide na zelenú
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 8 691
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 708
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 597
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 588
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 371
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 758
  7. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 663
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 607
  9. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 489
  10. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 2 280
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nad štvrtou dávkou zatiaľ neuvažujeme.


a 1 ďalší 1 h
Ivan Korčok počas mimoriadneho zasadnutia Zahraničného výboru NR SR.

Nie je požiadavka zo slovenskej strany, vysvetľuje Korčok.


TASR 3 h

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


2 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


5 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Porozmýšľajme o tom, ako rozmýšľame
  2. Rudolf Pado: Ochranársky marazmus alebo všetky víťazstvá sú dočasné a všetky prehry trvalé
  3. Anna Milanová: Minulá Jeseň... 2021
  4. Martina Hilbertová: Odborníci: Aj deti treba chrániť pred koronavírusom. Priebeh môže byť ľahký, následky vážne
  5. ADRA Slovensko: Postrehy o živote Rómov v Srbsku
  6. Katarína Mikolášová: Ostrov lásky sa kúpe v troch moriach (1. časť)
  7. Jozo Peric: Aj keď segment výletných lodí v pandémii mimoriadne utrpel, trhy mu stále veria
  8. Marián Lukáč: Blog č. 73- Asistované ukončenie života
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 11 451
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 10 642
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 116
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 579
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 4 979
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 027
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 000
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 3 987
  1. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu