SME

BMW začína vyrábať úsporný športiak i8

Nový plug-in hybrid BMW i8 príde onedlho a automobilka udáva aj reálnu spotrebu.

(Zdroj: BMW)

Keď BMW v roku 2011 oznámilo otvorenie novej divízie BMW i, začali byť sľuby o výrobe ekologického športového automobilu reálne.

Popri kompaktnom elektromobile i3 však športový plug-in hybrid i8 vyzeral ako vzdialená budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozbiehajú vypredanú výrobu

Teraz, keď BMW dokončilo vývoj a spúšťa v Lipsku výrobu modelu i8, naberajú sľuby reálne kontúry.

Oproti predsériovému prototypu z minuloročného autosalónu vo Frankfurte vývojári poopravili niektoré detaily a tým pádom aj samotné parametre auta.

SkryťVypnúť reklamu

Prví zákazníci môžu teraz potvrdiť svoje predobjednávky, ktoré v podstate naplnili prvý výrobný plán, takže BMW začne vyrábať to, čo už má predané.

Úspora paliva a zachovanie dynamiky zaujali

BMW i8 ukazuje, že bohatí klienti nechcú opustiť športové autá, ale chcú, aby mali nižšiu spotrebu.

Dokazuje to záujem o BMW i8, ktoré má podľa posledných údajov v konfigurácii plug-in hybrid dosiahnuť priemernú spotrebu 2,1 litra na 100 kilometrov.

Nový koncept pohonu BMW eDrive však dokáže, ak je to potrebné, vyvinúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Samozrejme spotrebou paliva náklady nekončia a na 100 km jazdy si treba pripočítať aj spotrebu 11,9 kWh.

Prečítajte si tiež:Laserové svetlá v BMW i8 osvetlia cesty už túto jeseňČítajte 

BMW odhaľuje reálnu spotrebu

Dnes je pomerne atraktívne a moderné ukázať teoretickú spotrebu nastavenú na normalizovaný cyklus so zahrnutím dojazdu čisto na batérie.

SkryťVypnúť reklamu

BMW však reálne odhaľuje ako môže prevádzka super rýchleho auta vyzerať v každodennom živote.

Ak si doma nabijete batériu, tak pri dochádzaní do práce v meste môžete počítať so spotrebou na úrovni 5 l/100km. Prevádzka na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach môže stúpnuť na 7 až 8 litrov.

Trojvalec ostáva

Ako bolo známe sériový model, ktorý sa dostane k zákazníkom v júni, má v útrobách karosérie z uhlíkových vlákien trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW (231 k). Poteší tiež krútiacim momentom 320 Nm.

V hybridnej sústave však základný trojvalec BMW TwinPower Turbo dopĺňa aj synchrónny elektromotor s výkonom 96 kW (131k). Elektromotor tiež pomáha krútiacim momentom 250 Nm.

Hmotnosť na úrovni kompaktu

Ani montáž lítium iónových batérií úplne nezabila hmotnosť a auto s celkovým výkonom 266 kW (362 koní) váži ešte prijateľných 1485 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť ostala elektronicky obmedzená na 250 km/h a na BMW i8 prejde na čisto elektrickú energiu 37 kilometrov. Krátkodobo môže na elektriku dosiahnuť maximálnu rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

BMW

Ilustračné foto.

Zipse je presvedčený, že norma EÚ sa v roku 2028 zmení.


TASR 4
Súvisiace témy: Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 12 256
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 520
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 867
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 635
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 225
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 138
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 982
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 527
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: Letný Tábor Ústavných Činiteľov
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Martin Fronk: Etika, spravodlivosť a zodpovednosť vo verejnom sektore: Keď ticho znamená súhlas?
  4. Vladimír Zervan: Príbeh z predmestia
  5. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - druhá časť.
  6. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  7. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  8. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 571
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 593
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 171
  4. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 10 222
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 851
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 537
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 148
  1. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  2. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  4. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  5. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  6. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  7. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  8. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
SkryťZatvoriť reklamu