SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

BMW začína vyrábať úsporný športiak i8

Nový plug-in hybrid BMW i8 príde onedlho a automobilka udáva aj reálnu spotrebu.

(Zdroj: BMW)

Keď BMW v roku 2011 oznámilo otvorenie novej divízie BMW i, začali byť sľuby o výrobe ekologického športového automobilu reálne.

Popri kompaktnom elektromobile i3 však športový plug-in hybrid i8 vyzeral ako vzdialená budúcnosť.

Rozbiehajú vypredanú výrobu

Teraz, keď BMW dokončilo vývoj a spúšťa v Lipsku výrobu modelu i8, naberajú sľuby reálne kontúry.

Oproti predsériovému prototypu z minuloročného autosalónu vo Frankfurte vývojári poopravili niektoré detaily a tým pádom aj samotné parametre auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prví zákazníci môžu teraz potvrdiť svoje predobjednávky, ktoré v podstate naplnili prvý výrobný plán, takže BMW začne vyrábať to, čo už má predané.

Úspora paliva a zachovanie dynamiky zaujali

BMW i8 ukazuje, že bohatí klienti nechcú opustiť športové autá, ale chcú, aby mali nižšiu spotrebu.

Dokazuje to záujem o BMW i8, ktoré má podľa posledných údajov v konfigurácii plug-in hybrid dosiahnuť priemernú spotrebu 2,1 litra na 100 kilometrov.

Nový koncept pohonu BMW eDrive však dokáže, ak je to potrebné, vyvinúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Samozrejme spotrebou paliva náklady nekončia a na 100 km jazdy si treba pripočítať aj spotrebu 11,9 kWh.

Prečítajte si tiež:Laserové svetlá v BMW i8 osvetlia cesty už túto jeseňČítajte 

BMW odhaľuje reálnu spotrebu

Dnes je pomerne atraktívne a moderné ukázať teoretickú spotrebu nastavenú na normalizovaný cyklus so zahrnutím dojazdu čisto na batérie.

SkryťVypnúť reklamu

BMW však reálne odhaľuje ako môže prevádzka super rýchleho auta vyzerať v každodennom živote.

Ak si doma nabijete batériu, tak pri dochádzaní do práce v meste môžete počítať so spotrebou na úrovni 5 l/100km. Prevádzka na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach môže stúpnuť na 7 až 8 litrov.

Trojvalec ostáva

Ako bolo známe sériový model, ktorý sa dostane k zákazníkom v júni, má v útrobách karosérie z uhlíkových vlákien trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW (231 k). Poteší tiež krútiacim momentom 320 Nm.

V hybridnej sústave však základný trojvalec BMW TwinPower Turbo dopĺňa aj synchrónny elektromotor s výkonom 96 kW (131k). Elektromotor tiež pomáha krútiacim momentom 250 Nm.

Hmotnosť na úrovni kompaktu

Ani montáž lítium iónových batérií úplne nezabila hmotnosť a auto s celkovým výkonom 266 kW (362 koní) váži ešte prijateľných 1485 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť ostala elektronicky obmedzená na 250 km/h a na BMW i8 prejde na čisto elektrickú energiu 37 kilometrov. Krátkodobo môže na elektriku dosiahnuť maximálnu rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 705
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 294
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 531
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 160
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 231
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 533
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 266
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


9 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


6 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  7. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 963
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 021
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 793
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 696
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 704
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 643
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu