BMW začína vyrábať úsporný športiak i8

Nový plug-in hybrid BMW i8 príde onedlho a automobilka udáva aj reálnu spotrebu.

(Zdroj: BMW)

Keď BMW v roku 2011 oznámilo otvorenie novej divízie BMW i, začali byť sľuby o výrobe ekologického športového automobilu reálne.

Popri kompaktnom elektromobile i3 však športový plug-in hybrid i8 vyzeral ako vzdialená budúcnosť.

Rozbiehajú vypredanú výrobu

Teraz, keď BMW dokončilo vývoj a spúšťa v Lipsku výrobu modelu i8, naberajú sľuby reálne kontúry.

Oproti predsériovému prototypu z minuloročného autosalónu vo Frankfurte vývojári poopravili niektoré detaily a tým pádom aj samotné parametre auta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prví zákazníci môžu teraz potvrdiť svoje predobjednávky, ktoré v podstate naplnili prvý výrobný plán, takže BMW začne vyrábať to, čo už má predané.

Úspora paliva a zachovanie dynamiky zaujali

BMW i8 ukazuje, že bohatí klienti nechcú opustiť športové autá, ale chcú, aby mali nižšiu spotrebu.

Dokazuje to záujem o BMW i8, ktoré má podľa posledných údajov v konfigurácii plug-in hybrid dosiahnuť priemernú spotrebu 2,1 litra na 100 kilometrov.

Nový koncept pohonu BMW eDrive však dokáže, ak je to potrebné, vyvinúť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Samozrejme spotrebou paliva náklady nekončia a na 100 km jazdy si treba pripočítať aj spotrebu 11,9 kWh.

Prečítajte si tiež:Laserové svetlá v BMW i8 osvetlia cesty už túto jeseň

BMW odhaľuje reálnu spotrebu

Dnes je pomerne atraktívne a moderné ukázať teoretickú spotrebu nastavenú na normalizovaný cyklus so zahrnutím dojazdu čisto na batérie.

BMW však reálne odhaľuje ako môže prevádzka super rýchleho auta vyzerať v každodennom živote.

Ak si doma nabijete batériu, tak pri dochádzaní do práce v meste môžete počítať so spotrebou na úrovni 5 l/100km. Prevádzka na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach môže stúpnuť na 7 až 8 litrov.

Trojvalec ostáva

Ako bolo známe sériový model, ktorý sa dostane k zákazníkom v júni, má v útrobách karosérie z uhlíkových vlákien trojvalcový benzínový motor s výkonom 170 kW (231 k). Poteší tiež krútiacim momentom 320 Nm.

V hybridnej sústave však základný trojvalec BMW TwinPower Turbo dopĺňa aj synchrónny elektromotor s výkonom 96 kW (131k). Elektromotor tiež pomáha krútiacim momentom 250 Nm.

Hmotnosť na úrovni kompaktu

Ani montáž lítium iónových batérií úplne nezabila hmotnosť a auto s celkovým výkonom 266 kW (362 koní) váži ešte prijateľných 1485 kilogramov.

Maximálna rýchlosť ostala elektronicky obmedzená na 250 km/h a na BMW i8 prejde na čisto elektrickú energiu 37 kilometrov. Krátkodobo môže na elektriku dosiahnuť maximálnu rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 987
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 125
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 026
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 824
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 446
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 948
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 572
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 583
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 462
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 211

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.