Prvá jazda: Mini Cooper s trojvalcom ťahá aj v 150 km/h

Tretia generácia Mini ponúka pôžitok za volantom a nové motory. Komfort od športového podvozka verzie Cooper S nečakajte.

Nová generácia ostáva v štýle predchádzajúcich dvoch modelov, akurát má inú masku chladiča a vyššie posadené svetlá. Mini už nie je Mini rozmermi, iba štýlom.(Zdroj: MINI)

Mini bolo pre nás vždy symbolom mladosti a dynamickej jazdy. Hoci za jeho cieľovú skupinu považujeme mladého človeka, samotný výrobca mieri na obe pohlavia bez obmedzenia veku.

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať niektoré modely z tretej generácie tohto auta a vytvoriť si názor.

Podobnosť s motokárou si zachoval

Nové Mini narástlo oproti predchodcovi do všetkých smerov a vďaka zväčšenému rázvoru náprav si aj po napuchnutí zachovalo typické črty.

Krátke previsy a kolesá posunuté čo najviac do rohov vozidla pomáhajú jazdným vlastnostiam, ktoré opäť správaním na ceste a nízkym posedom pripomína motokáru.

Zväčšenie auta vidieť v batožinovom priestore, ktorý narástol o 51 litrov na celkových 211 litrov.

V exteriéri si Mini zachovalo svoje tradičné prvky ako sú okrúhle svetlá, či šesťuholníkový tvar predného grilu. Na výber pribudlo päť nových farieb.

Uviedli na trh Head Up displej

V interiéri ponúka nové Mini širokú paletu farebných kombinácii pre potreby individualizácie. Automobilka prichádza prvý krát aj s Head Up displejom, ktorý je rovnako ako v Mazde 3 zobrazený na vysúvacom sklíčku.

Dominantný displej v strede palubnej dosky ostal zachovaný, ale už nezobrazuje údaj o rýchlosti. Nájdete na ňom navigačný systém, rádio, či cúvaciu kameru.

Veľký kruhový informačný panel zachovali, teraz však nemá ciferník rýchlomera, ale len veľký displej s navigáciou. Tachometer našiel miesto za volantom.

Displej môže mať až 8,8 palca a ovláda sa pomocou Mini ovládača na stredovej konzole podobne ako v BMW.

Pri radiacej páke je ovládač, ktorým si zvolíte jeden z troch jazdných režimov. Green pre úspornú jazdu, normal na bežné jazdenie a režim Sport pre dynamickú jazdu.

Do zákruty zatočí presvedčivo

Počas prvej jazdy sme vyskúšali dve rôzne verzie s rozdielnymi motormi. Ako prvý sa nám dostal do rúk nabrúsený Mini Cooper S s automatickou prevodovkou a so štvorvalcovým motorom.

Benzínový agregát s objemom dva litre poskytoval výkon 141 kW a krútiaci moment 280 Nm. Cooper S vďaka nemu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Viac ako samotné zrýchlenie nás zaujali veľmi dobré jazdné vlastnosti. Aj v naoko krízovej situácii auto poslúcha a bez zaváhania zahne do zákruty.

Jeho špičková reakcia na plyn nás trochu prekvapila a na dávkovanie plynu vo výjazde zo zákrut sme si museli chvíľu zvykať.

Ovládač režimu jazdy nájdete na obrube manžety radiacej páky. Ekologický režim prepne auto do lenivého správania.

Poriadne trápi prednú nápravu

Dnes nenájdete veľa áut, ktoré takto rýchlo poslúchajú na výkyv vodičovej nohy.

Už na jemné stlačenie plynového pedálu pri zapnutom športovom režime štvorvalec okamžite reagoval a na malý okamih zmenil správanie auta na mierne nedotáčavé, najmä v prudkých a pomalých zákrutách.

Po krátkom zoznámení sme s plynovým pedálom zaobchádzali jemnejšie a Mini Cooper S sa odvďačil výbornými jazdnými vlastnosťami.

Na ceste sedel ako prikovaný a ľahko sa ovládal aj na úzkych vidieckych cestách. Cooper S nevyžaduje veľkú dávku jazdeckej zručnosti a pri troche citu so strmým a tuhým riadením si užije radosť z jazdy každý, kto neprekročí fyzikálne zákony.

Štartovanie páčkou len potvrdzuje výstrednosť Mini .

Navyše vozidlo dáva dobrú spätnú odozvu, a tak má šofér lepší odhad pre to, čo si môže ešte dovoliť. Vynikajúce jazdné vlastnosti si vypýtali svoju daň v zníženom komforte na horších cestách.

Cooper S nás trochu vytriasol a na bežné jazdenie v mestskej premávke ho naozaj neodporúčame.

Trojvalec postačuje

Civilnejšia verzia Mini Cooper je na tom v otázke komfortu podstatne lepšie.

Nový benzínový trojvalec v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý sme v Mini Cooperi vyskúšali, má objem 1,5 litra a dosahuje maximálny výkon 100 kW v rozmedzí 4500 až 6000 otáčok za minútu.

Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 4,5 l/100 km sľubuje viac než ekonomické jazdenie. Nový TwinPower Turbo motor vyniká po všetkých stránkach.

Svojím akustickým prejavom len málokedy pripomenie menší počet valcov pod kapotou a šofér necíti ani vibrácie, ktoré sú typické pre trojvalcové motory.

Verzia Cooper S na horšom asfalte vytrasie, ale opäť bude zdrojom pôžitku za volantom. Jazdné vlastnosti pri zatáčaní sú excelentné.

Aj bez jedného valca dobre ťahá

Najväčším pozitívom je ťah motora, ktorý pri špeciálnom teste nestrácal na sile ani pri rýchlosti 150 km/h a zaradenom treťom rýchlostnom stupni.

Motor s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm nás presvedčil o svojich kvalitách a malému autu vyhovuje aj pre svoju nižšiu hmotnosť v porovnaní so štvorvalcom.

Predtým, než sa s autom oboznámime podrobnejšie, môžeme skonštatovať, že trojvalec od BMW je najväčším príjemným prekvapením novej generácie.

Súhrn prvých dojmov z verzie Mini Cooper

značka

Mini

model

Cooper

objem (cm 3)/ počet valcov

1499/3

výkon (kW (k))

100 (136) pri 4500 – 6000 otáčok za minútu

krútiaci moment (Nm)

220 pri 1250-4000 otáčok za minútu

dojmy z motora

benzínový trojvalec prekvapil svojim ťahom a kultivovaným chodom

reakcia na plyn/štart stop

výborná reakcia na plyn/ má štart stop systém

prevodovka/ počet stupňov

šesťstupňová manuálna

kvalita radenia

veľmi dobré

typ pohonu

predný náhon

riadenie a vedenie stopy

Mini vyniká jazdnými vlastnosťami a poslušne zatočí do zákruty aj v na oko krízovej situácii

odhlučnenie podvozka

odhlučnenie je dobré, nezaznamenali sme žiadny výraznejší buchot od podvozku

komfort podvozka

v prípade Mini Cooper podvozok absorbuje nerovnosti komfortne,

asistenčné systémy

parkovací asistent, aktívna ochrana chodcov, aktívny tempomat, núdzové volanie

výhľad od vodiča

kto je zvyknutý na vyššie sedenie sa môže v aute cítiť trochu „utopený“, ale kto nepotrebuje vidieť celú prednú kapotu bude s výhľadom spokojný

posed za volantom

nízky posed nám dával pocit lepšieho kontaktu s vozovkou, v tele cítite všetko, čo sa deje medzi cestou a autom

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie navigácie a rádia pomocou Mini ovládača v stredovom paneli

grafika displejov

veľmi dobrá, logika ovládania pochádza od BMW

nastupovanie dopredu a dozadu

dopredu bez problémov, v trojdverovom aute nikto nechce sedieť vzadu a rovnako je to aj v prípade Mini

úžitková hodnota a bat. priestor

pri Mini veľmi okrajová záležitosť

zameranie vozidla

v imidžovom aute si jazdu naozaj užijete

celkový dojem

Mini vždy budilo záujem okolia svojim vzhľadom, nás zaujalo jazdnými vlastnosťami a trojvalcovým motorom s obdivuhodným „ťahom“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 772
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 962
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 410
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 263
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 238
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 638
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 365
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 881
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 175
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 017

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Kotlebovi fašisti už majú plán B. Ani zákaz strany ich nemusí odstaviť

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

SVET

NATO ide do vojny proti Islamskému štátu

Bruselský summit aliancie zatienili teroristické útoky v Manchestri.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.