Prvá jazda: Mini Cooper s trojvalcom ťahá aj v 150 km/h

Tretia generácia Mini ponúka pôžitok za volantom a nové motory. Komfort od športového podvozka verzie Cooper S nečakajte.

Nová generácia ostáva v štýle predchádzajúcich dvoch modelov, akurát má inú masku chladiča a vyššie posadené svetlá. Mini už nie je Mini rozmermi, iba štýlom.(Zdroj: MINI)

Mini bolo pre nás vždy symbolom mladosti a dynamickej jazdy. Hoci za jeho cieľovú skupinu považujeme mladého človeka, samotný výrobca mieri na obe pohlavia bez obmedzenia veku.

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať niektoré modely z tretej generácie tohto auta a vytvoriť si názor.

Podobnosť s motokárou si zachoval

Nové Mini narástlo oproti predchodcovi do všetkých smerov a vďaka zväčšenému rázvoru náprav si aj po napuchnutí zachovalo typické črty.

Krátke previsy a kolesá posunuté čo najviac do rohov vozidla pomáhajú jazdným vlastnostiam, ktoré opäť správaním na ceste a nízkym posedom pripomína motokáru.

Zväčšenie auta vidieť v batožinovom priestore, ktorý narástol o 51 litrov na celkových 211 litrov.

V exteriéri si Mini zachovalo svoje tradičné prvky ako sú okrúhle svetlá, či šesťuholníkový tvar predného grilu. Na výber pribudlo päť nových farieb.

Uviedli na trh Head Up displej

V interiéri ponúka nové Mini širokú paletu farebných kombinácii pre potreby individualizácie. Automobilka prichádza prvý krát aj s Head Up displejom, ktorý je rovnako ako v Mazde 3 zobrazený na vysúvacom sklíčku.

Dominantný displej v strede palubnej dosky ostal zachovaný, ale už nezobrazuje údaj o rýchlosti. Nájdete na ňom navigačný systém, rádio, či cúvaciu kameru.

Veľký kruhový informačný panel zachovali, teraz však nemá ciferník rýchlomera, ale len veľký displej s navigáciou. Tachometer našiel miesto za volantom.

Displej môže mať až 8,8 palca a ovláda sa pomocou Mini ovládača na stredovej konzole podobne ako v BMW.

Pri radiacej páke je ovládač, ktorým si zvolíte jeden z troch jazdných režimov. Green pre úspornú jazdu, normal na bežné jazdenie a režim Sport pre dynamickú jazdu.

Do zákruty zatočí presvedčivo

Počas prvej jazdy sme vyskúšali dve rôzne verzie s rozdielnymi motormi. Ako prvý sa nám dostal do rúk nabrúsený Mini Cooper S s automatickou prevodovkou a so štvorvalcovým motorom.

Benzínový agregát s objemom dva litre poskytoval výkon 141 kW a krútiaci moment 280 Nm. Cooper S vďaka nemu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Viac ako samotné zrýchlenie nás zaujali veľmi dobré jazdné vlastnosti. Aj v naoko krízovej situácii auto poslúcha a bez zaváhania zahne do zákruty.

Jeho špičková reakcia na plyn nás trochu prekvapila a na dávkovanie plynu vo výjazde zo zákrut sme si museli chvíľu zvykať.

Ovládač režimu jazdy nájdete na obrube manžety radiacej páky. Ekologický režim prepne auto do lenivého správania.

Poriadne trápi prednú nápravu

Dnes nenájdete veľa áut, ktoré takto rýchlo poslúchajú na výkyv vodičovej nohy.

Už na jemné stlačenie plynového pedálu pri zapnutom športovom režime štvorvalec okamžite reagoval a na malý okamih zmenil správanie auta na mierne nedotáčavé, najmä v prudkých a pomalých zákrutách.

Po krátkom zoznámení sme s plynovým pedálom zaobchádzali jemnejšie a Mini Cooper S sa odvďačil výbornými jazdnými vlastnosťami.

Na ceste sedel ako prikovaný a ľahko sa ovládal aj na úzkych vidieckych cestách. Cooper S nevyžaduje veľkú dávku jazdeckej zručnosti a pri troche citu so strmým a tuhým riadením si užije radosť z jazdy každý, kto neprekročí fyzikálne zákony.

Štartovanie páčkou len potvrdzuje výstrednosť Mini .

Navyše vozidlo dáva dobrú spätnú odozvu, a tak má šofér lepší odhad pre to, čo si môže ešte dovoliť. Vynikajúce jazdné vlastnosti si vypýtali svoju daň v zníženom komforte na horších cestách.

Cooper S nás trochu vytriasol a na bežné jazdenie v mestskej premávke ho naozaj neodporúčame.

Trojvalec postačuje

Civilnejšia verzia Mini Cooper je na tom v otázke komfortu podstatne lepšie.

Nový benzínový trojvalec v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý sme v Mini Cooperi vyskúšali, má objem 1,5 litra a dosahuje maximálny výkon 100 kW v rozmedzí 4500 až 6000 otáčok za minútu.

Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 4,5 l/100 km sľubuje viac než ekonomické jazdenie. Nový TwinPower Turbo motor vyniká po všetkých stránkach.

Svojím akustickým prejavom len málokedy pripomenie menší počet valcov pod kapotou a šofér necíti ani vibrácie, ktoré sú typické pre trojvalcové motory.

Verzia Cooper S na horšom asfalte vytrasie, ale opäť bude zdrojom pôžitku za volantom. Jazdné vlastnosti pri zatáčaní sú excelentné.

Aj bez jedného valca dobre ťahá

Najväčším pozitívom je ťah motora, ktorý pri špeciálnom teste nestrácal na sile ani pri rýchlosti 150 km/h a zaradenom treťom rýchlostnom stupni.

Motor s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm nás presvedčil o svojich kvalitách a malému autu vyhovuje aj pre svoju nižšiu hmotnosť v porovnaní so štvorvalcom.

Predtým, než sa s autom oboznámime podrobnejšie, môžeme skonštatovať, že trojvalec od BMW je najväčším príjemným prekvapením novej generácie.

Súhrn prvých dojmov z verzie Mini Cooper

značka

Mini

model

Cooper

objem (cm 3)/ počet valcov

1499/3

výkon (kW (k))

100 (136) pri 4500 – 6000 otáčok za minútu

krútiaci moment (Nm)

220 pri 1250-4000 otáčok za minútu

dojmy z motora

benzínový trojvalec prekvapil svojim ťahom a kultivovaným chodom

reakcia na plyn/štart stop

výborná reakcia na plyn/ má štart stop systém

prevodovka/ počet stupňov

šesťstupňová manuálna

kvalita radenia

veľmi dobré

typ pohonu

predný náhon

riadenie a vedenie stopy

Mini vyniká jazdnými vlastnosťami a poslušne zatočí do zákruty aj v na oko krízovej situácii

odhlučnenie podvozka

odhlučnenie je dobré, nezaznamenali sme žiadny výraznejší buchot od podvozku

komfort podvozka

v prípade Mini Cooper podvozok absorbuje nerovnosti komfortne,

asistenčné systémy

parkovací asistent, aktívna ochrana chodcov, aktívny tempomat, núdzové volanie

výhľad od vodiča

kto je zvyknutý na vyššie sedenie sa môže v aute cítiť trochu „utopený“, ale kto nepotrebuje vidieť celú prednú kapotu bude s výhľadom spokojný

posed za volantom

nízky posed nám dával pocit lepšieho kontaktu s vozovkou, v tele cítite všetko, čo sa deje medzi cestou a autom

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie navigácie a rádia pomocou Mini ovládača v stredovom paneli

grafika displejov

veľmi dobrá, logika ovládania pochádza od BMW

nastupovanie dopredu a dozadu

dopredu bez problémov, v trojdverovom aute nikto nechce sedieť vzadu a rovnako je to aj v prípade Mini

úžitková hodnota a bat. priestor

pri Mini veľmi okrajová záležitosť

zameranie vozidla

v imidžovom aute si jazdu naozaj užijete

celkový dojem

Mini vždy budilo záujem okolia svojim vzhľadom, nás zaujalo jazdnými vlastnosťami a trojvalcovým motorom s obdivuhodným „ťahom“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 013
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 382
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 699
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 177
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 345
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 259
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 004
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 993
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 836
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 723

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.