SME

Prvá jazda: Mini Cooper s trojvalcom ťahá aj v 150 km/h

Tretia generácia Mini ponúka pôžitok za volantom a nové motory. Komfort od športového podvozka verzie Cooper S nečakajte.

Nová generácia ostáva v štýle predchádzajúcich dvoch modelov, akurát má inú masku chladiča a vyššie posadené svetlá. Mini už nie je Mini rozmermi, iba štýlom.Nová generácia ostáva v štýle predchádzajúcich dvoch modelov, akurát má inú masku chladiča a vyššie posadené svetlá. Mini už nie je Mini rozmermi, iba štýlom. (Zdroj: MINI)

Mini bolo pre nás vždy symbolom mladosti a dynamickej jazdy. Hoci za jeho cieľovú skupinu považujeme mladého človeka, samotný výrobca mieri na obe pohlavia bez obmedzenia veku.

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať niektoré modely z tretej generácie tohto auta a vytvoriť si názor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podobnosť s motokárou si zachovalNové Mini narástlo oproti predchodcovi do všetkých smerov a vďaka zväčšenému rázvoru náprav si aj po napuchnutí zachovalo typické črty.

Krátke previsy a kolesá posunuté čo najviac do rohov vozidla pomáhajú jazdným vlastnostiam, ktoré opäť správaním na ceste a nízkym posedom pripomína motokáru.

SkryťVypnúť reklamu

Zväčšenie auta vidieť v batožinovom priestore, ktorý narástol o 51 litrov na celkových 211 litrov.

V exteriéri si Mini zachovalo svoje tradičné prvky ako sú okrúhle svetlá, či šesťuholníkový tvar predného grilu. Na výber pribudlo päť nových farieb.

Uviedli na trh Head Up displejV interiéri ponúka nové Mini širokú paletu farebných kombinácii pre potreby individualizácie. Automobilka prichádza prvý krát aj s Head Up displejom, ktorý je rovnako ako v Mazde 3 zobrazený na vysúvacom sklíčku.

Dominantný displej v strede palubnej dosky ostal zachovaný, ale už nezobrazuje údaj o rýchlosti. Nájdete na ňom navigačný systém, rádio, či cúvaciu kameru.

Veľký kruhový informačný panel zachovali, teraz však nemá ciferník rýchlomera, ale len veľký displej s navigáciou. Tachometer našiel miesto za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Displej môže mať až 8,8 palca a ovláda sa pomocou Mini ovládača na stredovej konzole podobne ako v BMW.

Pri radiacej páke je ovládač, ktorým si zvolíte jeden z troch jazdných režimov. Green pre úspornú jazdu, normal na bežné jazdenie a režim Sport pre dynamickú jazdu.

Do zákruty zatočí presvedčivoPočas prvej jazdy sme vyskúšali dve rôzne verzie s rozdielnymi motormi. Ako prvý sa nám dostal do rúk nabrúsený Mini Cooper S s automatickou prevodovkou a so štvorvalcovým motorom.

Benzínový agregát s objemom dva litre poskytoval výkon 141 kW a krútiaci moment 280 Nm. Cooper S vďaka nemu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Viac ako samotné zrýchlenie nás zaujali veľmi dobré jazdné vlastnosti. Aj v naoko krízovej situácii auto poslúcha a bez zaváhania zahne do zákruty.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho špičková reakcia na plyn nás trochu prekvapila a na dávkovanie plynu vo výjazde zo zákrut sme si museli chvíľu zvykať.

Ovládač režimu jazdy nájdete na obrube manžety radiacej páky. Ekologický režim prepne auto do lenivého správania.

Poriadne trápi prednú nápravuDnes nenájdete veľa áut, ktoré takto rýchlo poslúchajú na výkyv vodičovej nohy.

Už na jemné stlačenie plynového pedálu pri zapnutom športovom režime štvorvalec okamžite reagoval a na malý okamih zmenil správanie auta na mierne nedotáčavé, najmä v prudkých a pomalých zákrutách.

Po krátkom zoznámení sme s plynovým pedálom zaobchádzali jemnejšie a Mini Cooper S sa odvďačil výbornými jazdnými vlastnosťami.

Na ceste sedel ako prikovaný a ľahko sa ovládal aj na úzkych vidieckych cestách. Cooper S nevyžaduje veľkú dávku jazdeckej zručnosti a pri troche citu so strmým a tuhým riadením si užije radosť z jazdy každý, kto neprekročí fyzikálne zákony.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štartovanie páčkou len potvrdzuje výstrednosť Mini .

Navyše vozidlo dáva dobrú spätnú odozvu, a tak má šofér lepší odhad pre to, čo si môže ešte dovoliť. Vynikajúce jazdné vlastnosti si vypýtali svoju daň v zníženom komforte na horších cestách.

Cooper S nás trochu vytriasol a na bežné jazdenie v mestskej premávke ho naozaj neodporúčame.

Trojvalec postačujeCivilnejšia verzia Mini Cooper je na tom v otázke komfortu podstatne lepšie.

Nový benzínový trojvalec v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý sme v Mini Cooperi vyskúšali, má objem 1,5 litra a dosahuje maximálny výkon 100 kW v rozmedzí 4500 až 6000 otáčok za minútu.

Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 4,5 l/100 km sľubuje viac než ekonomické jazdenie. Nový TwinPower Turbo motor vyniká po všetkých stránkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svojím akustickým prejavom len málokedy pripomenie menší počet valcov pod kapotou a šofér necíti ani vibrácie, ktoré sú typické pre trojvalcové motory.

Verzia Cooper S na horšom asfalte vytrasie, ale opäť bude zdrojom pôžitku za volantom. Jazdné vlastnosti pri zatáčaní sú excelentné.

Aj bez jedného valca dobre ťaháNajväčším pozitívom je ťah motora, ktorý pri špeciálnom teste nestrácal na sile ani pri rýchlosti 150 km/h a zaradenom treťom rýchlostnom stupni.

Motor s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm nás presvedčil o svojich kvalitách a malému autu vyhovuje aj pre svoju nižšiu hmotnosť v porovnaní so štvorvalcom.

Predtým, než sa s autom oboznámime podrobnejšie, môžeme skonštatovať, že trojvalec od BMW je najväčším príjemným prekvapením novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súhrn prvých dojmov z verzie Mini Cooperznačka

Mini

model

Cooper

objem (cm 3)/ počet valcov

1499/3

výkon (kW (k))

100 (136) pri 4500 – 6000 otáčok za minútu

krútiaci moment (Nm)

220 pri 1250-4000 otáčok za minútu

dojmy z motora

benzínový trojvalec prekvapil svojim ťahom a kultivovaným chodom

reakcia na plyn/štart stop

výborná reakcia na plyn/ má štart stop systém

prevodovka/ počet stupňov

šesťstupňová manuálna

kvalita radenia

veľmi dobré

typ pohonu

predný náhon

riadenie a vedenie stopy

Mini vyniká jazdnými vlastnosťami a poslušne zatočí do zákruty aj v na oko krízovej situácii

odhlučnenie podvozka

odhlučnenie je dobré, nezaznamenali sme žiadny výraznejší buchot od podvozku

komfort podvozka

v prípade Mini Cooper podvozok absorbuje nerovnosti komfortne,

asistenčné systémy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

parkovací asistent, aktívna ochrana chodcov, aktívny tempomat, núdzové volanie

výhľad od vodiča

kto je zvyknutý na vyššie sedenie sa môže v aute cítiť trochu „utopený“, ale kto nepotrebuje vidieť celú prednú kapotu bude s výhľadom spokojný

posed za volantom

nízky posed nám dával pocit lepšieho kontaktu s vozovkou, v tele cítite všetko, čo sa deje medzi cestou a autom

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie navigácie a rádia pomocou Mini ovládača v stredovom paneli

grafika displejov

veľmi dobrá, logika ovládania pochádza od BMW

nastupovanie dopredu a dozadu

dopredu bez problémov, v trojdverovom aute nikto nechce sedieť vzadu a rovnako je to aj v prípade Mini

úžitková hodnota a bat. priestor

pri Mini veľmi okrajová záležitosť

zameranie vozidla

v imidžovom aute si jazdu naozaj užijete

SkryťVypnúť reklamu
reklama

celkový dojem

Mini vždy budilo záujem okolia svojim vzhľadom, nás zaujalo jazdnými vlastnosťami a trojvalcovým motorom s obdivuhodným „ťahom“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 604
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 554
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 54 098
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 399
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 337
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 619
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 419
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu