Natáčanie kolies zadnej nápravy nie je prevratná novinka. Má ho napríklad BMW 850 CSi a systém Aktive Hinterachs-Kinematik (AHK).
Zjednodušená technika natáčania kolies zadnej (poslednej) nápravy bola aj v takmer nezničiteľných maďarských kĺbových autobusoch Ikarus 280.
V posledných rokoch sa k BMW, ale aj Infiniti, Mazde, Nissanu, Toyote pridal aj Renault.
Ako pracuje natáčanie kolies v Porsche na okruhu
Systém pracujúci na rôznych princípoch využíva alebo využívalo množstvo vozidiel. Nás zaujalo, ako pracuje natáčanie kolies zadnej nápravy v ešte stále relatívnej novinke, v Porsche 911 GT3.
Prvé videí zobrazuje natáčanie kolies v akcii na okruhu (od 35 sekundy).
Pri nízkych rýchlostiach, napríklad pri prejazde prudkou zákrutou, sú kolesá zadnej nápravy natočené do opačného smeru ako kolesá prednej nápravy. Porsche tým dosiahlo ostrejšie zatočenie a dojem kratšieho rázvoru náprav.
Kolesá zadnej nápravy sú pri vysokých rýchlostiach natočené v rovnakom smere ako predné kolesá. Rázvor nápravy je „predĺžený“ a vozidlo získa vyššiu stabilitu.
Natáčanie kolies v detaile
Druhé video ukazuje Porsche 911 zdvihnuté bez kolies a odhaľuje zložitý systém zadnej nápravy.