Automobilky používajú spoločné architektúry, nazývajú sa tiež platformy, aby mohli používať stavebné prvky vo viacerých modeloch. Zjednodušuje sa tým aj montáž vozidiel.
BMW a Mini budú využívať len dve z pôvodných štyroch architektúr. Jednu pre vozidlá s pohon prednej nápravy a druhú pre klasický podvozok BMW s pohonom zadných kolies, vrátane systému xDrive.
Dnes obe značky využívajú päť podlahových platforiem.
Dve platformy pre dve značky
Prvé vozidlo na novej platforme s pohonom prednej nápravy je nová generácia modelu Mini Cooper. Rovnakú platformu využije aj BMW 2 Active Tourer predstavené na autosalóne v Ženeve pred dvoma týždňami. Do predaja v Európe sa nový model dostane v októbri.
Platformu BMW pre vozidlá s pohon zadnej nápravy využije ako prvé nové BMW radu 7. Vozidlá Rolls-Royce sa novej platformy BMW zrejme nedočkajú, no naďalej budú využívať komponenty a systémy automobilov BMW.
Nové elektrické modely i3 a i8 nebudú súčasťou spomenutej konsolidácie.
Spoločné platformy umožnia rýchlejší vývoj za menšie peniaze
Mercedes pre vývoj svojich vozidiel plánuje využiť štyri architektúry. Ešte pred piatimi rokmi však Mercedes využíval až deväť platforiem.
Podľa zástupcov značky je úspora z konsolidácie veľmi podstatná. Umožní vyvinúť v krátkom čase celkom nové vozidlá, ktorých vývoj by inak mohol trvať roky.
Automobilka Mercedes-Benz bude o niečo štedrejšia a postupne prejde na štyri podlahové platformy.
Každá kategória dostane svoju architektúru
Prvou je platforma MFA s prednou poháňanou nápravou. Využíva ju nový crossover GLA a stáť na nej bude aj nový sedan CLA.
Platforma MRA je určená pre vozidlá s pohonom zadnej nápravy. Na nej vyrástla nová trieda C a použijú ju aj pre omladené SUV GLA. Od roku 2016 by ju mali využívať aj vozidlá triedy E.
Veľké SUV budú využívať architektúru MHA schopnú poskytnúť pohon zadnej aj oboch náprav. Využijú ju modely ML a GL.
Štvoricu uzatvorí platforma MSA, ktorá bude tvoriť základ pre športové vozidlá Mercedes-Benz. Modely SL a SLK využijú práve ju.
Zástupcovia automobilky Mercedes tvrdia, že prechod na nové platformy umožní okrem iného aj rýchly nástup bezpečnostných systémov z vlajkovej lode triedy S do nižších tried značky Mercedes.
zdroj: europe.autonews.com