SME

BMW a Mercedes budú vozidlá vyvíjať rýchlejšie

Zredukujú počet platforiem, na ktorých budú stáť ich vozidlá. Chcú tak ušetriť peniaze a zvýšiť kvalitu.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Automobilky používajú spoločné architektúry, nazývajú sa tiež platformy, aby mohli používať stavebné prvky vo viacerých modeloch. Zjednodušuje sa tým aj montáž vozidiel.

BMW a Mini budú využívať len dve z pôvodných štyroch architektúr. Jednu pre vozidlá s pohon prednej nápravy a druhú pre klasický podvozok BMW s pohonom zadných kolies, vrátane systému xDrive.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes obe značky využívajú päť podlahových platforiem.

Dve platformy pre dve značky

Prvé vozidlo na novej platforme s pohonom prednej nápravy je nová generácia modelu Mini Cooper. Rovnakú platformu využije aj BMW 2 Active Tourer predstavené na autosalóne v Ženeve pred dvoma týždňami. Do predaja v Európe sa nový model dostane v októbri.

SkryťVypnúť reklamu

Platformu BMW pre vozidlá s pohon zadnej nápravy využije ako prvé nové BMW radu 7. Vozidlá Rolls-Royce sa novej platformy BMW zrejme nedočkajú, no naďalej budú využívať komponenty a systémy automobilov BMW.

Nové elektrické modely i3 a i8 nebudú súčasťou spomenutej konsolidácie.

Spoločné platformy umožnia rýchlejší vývoj za menšie peniaze

Mercedes pre vývoj svojich vozidiel plánuje využiť štyri architektúry. Ešte pred piatimi rokmi však Mercedes využíval až deväť platforiem.

Podľa zástupcov značky je úspora z konsolidácie veľmi podstatná. Umožní vyvinúť v krátkom čase celkom nové vozidlá, ktorých vývoj by inak mohol trvať roky.

Automobilka Mercedes-Benz bude o niečo štedrejšia a postupne prejde na štyri podlahové platformy.

Každá kategória dostane svoju architektúru

Prvou je platforma MFA s prednou poháňanou nápravou. Využíva ju nový crossover GLA a stáť na nej bude aj nový sedan CLA.

SkryťVypnúť reklamu

Platforma MRA je určená pre vozidlá s pohonom zadnej nápravy. Na nej vyrástla nová trieda C a použijú ju aj pre omladené SUV GLA. Od roku 2016 by ju mali využívať aj vozidlá triedy E.

Veľké SUV budú využívať architektúru MHA schopnú poskytnúť pohon zadnej aj oboch náprav. Využijú ju modely ML a GL.

Štvoricu uzatvorí platforma MSA, ktorá bude tvoriť základ pre športové vozidlá Mercedes-Benz. Modely SL a SLK využijú práve ju.

Zástupcovia automobilky Mercedes tvrdia, že prechod na nové platformy umožní okrem iného aj rýchly nástup bezpečnostných systémov z vlajkovej lode triedy S do nižších tried značky Mercedes.

zdroj: europe.autonews.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu