SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Test: Dacia Logan MCV dobre slúži, nebuďte ale nároční

Logan MCV ponúkne dostatok priestoru nenáročnej rodine. Nevýhodou kufra je jeho slabé dno. Trojvalcový motor nás prekvapil úspornosťou.

(Zdroj: Martin Vosko)

Pred rokmi oživená rumunská značka Dacia dnes ponúka najmladší modelový rad vozidiel. My sme na niekoľko dní vyskúšali v minulom roku modernizovaný Logan vo verzii MCV.

Zmena nastala hlavne v ponuke počtu sedadiel. Dacia už s Loganom MCV - kombi, neponúka verziu so siedmimi sedadlami. Rolu veľkého rodinného vozidla zastúpil model Lodgy.

Vďaka priamej spolupráci s automobilkou Renault, sa aj pod kapotu Dacie dostali moderné benzínové jednotky TCe. Tá v testovacom Logane MCV mala tri valce objem 0,9 litra a výkon 66 kW (90 k).

Dacia Logan
MCV 0,9 TCe Arctica

Spotreba v teste:
5,9 l/100km

Cena verzie od:
od 9.590 eur

NÁŠ NÁZOR:
Jednoduchý automobil ponúka veľa priestoru.
Veľký a využiteľný kufor degraduje len slabá podlaha.
Trojvalcový motor 0,9 TCe vie byť úsporný a vozidlo s ním na jedno tankovanie prejde vyše 800 km.

Sluha slúži ale nerozmaznáva

Interiér vozidla netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vnútorné riešenie je zamerané výsostne na funkčnosť, bez zbytočne zložitých riešení.

Vzhľadom neobťažuje, ale ani neohúri. Jednoduché tvary a praktické, tvrdšie plasty by mali vyzerať roky rovnako.

Dacia sa nehrá na niekoho kto nie je.

Napriek zrejme jednoduchšej konštrukcii karosérie, konštruktéri nešetrili na množstve a umiestnení tlmiacich materiálov okolo pohonnej jednotky.

V smere do kabíny sa zvuk motora prenáša primerane a ani vo vyšších otáčkach neobťažuje posádku.

Tri valce vedia jazdiť úsporne

Práve motor by sme chceli v Dacii Logan vyzdvihnúť. Už po prvých 200 diaľničných kilometrov nám bolo jasné, že na prevádzku nepotrebuje veľa paliva.

Priemernú spotrebu 5,9 litra benzínu na 100 km jazdy si Logan udržal až do konca testu. Treba však podotknúť, že asi polovicu 1 000 km testu sme jazdili s prázdnym vozidlom a v úspornom režime.

Kontrolka rezervy nádrže sa rozsvietila až na hranici 850 km.

Výkon 66 kW je na trojvalcovú pohonnú jednotku s objemom 898 cm3 papierovo dostačujúci. V praxi nám trochu chýbal záťah "papierových" 135 Nm a s plne naloženým autom sme si museli poriadne rozmyslieť ako a kedy budeme predbiehať.

Ak sú oba rady sedadiel obsadené, vzrastom priemerné dospelé osoby sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta ani v druhom rade.

Rodina má miesta dosť

Objem batožinového priestoru 573 litrov na prvý pohľad ohúri o to viac, že pod jeho podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Nadšenie však zmizne takmer okamžite po zdvihnutí podlahy, ktorá bola aj pri novom vozidle zdeformovaná a nalepený koberec sa od papierovo-drevenej dosky odliepal.

Práve pri tak dobre využiteľnom kufri, nemali konštruktéri taký zásadný prvok podceniť. Logan MCV si kúpia ľudia, ktorí veľký kufor potrebujú a hodlajú ho pravidelne využívať.

Môže preraziť na vidieku

Logan MCV sme vyskúšali tak, ako si myslíme, že ho ľudia budú využívať - na vidieckych cestách i necestách.

Výhodou je o niečo vyššia svetlá výška (142 mm) bez prvkov, ktoré by nebezpečne trčali z podvozka. Logan na nespevnej ceste namal najmenší problém a nemuseli sme byť zbytočne opatrní pri prejazde výmoľov.

Podvozok je jednoduchý a pracuje dobre.

ico

Náš názor

Dacia Logan MCV neskrýva funčnosť za dizajn. Benzínový motor 0,9 TCe by sme si vybrali na kratšie medzimestské trasy. Rýchlo sa zohrieva a svojou váhou menej zaťažuje prednú nápravu. Pri plnom obsadení auta však treba plynový pedál potlačiť poriadne hlboko.

Nepáči sa nám riešenie podlahy batožinového priestoru, nie je dostatočne pevné a už po niekoľkých mesiacoch náročnejšieho používania by si vyžiadala opravu, alebo náhradu.

Automobil dobre poslúži drobnému živnostníkovi, alebo nenáročnej rodine s vyšším nárokom na priestor. Za určitých podmienok je možné získať záruku 5 rokov alebo 100 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Dacia Logan

Verzia

MCV Arctica

Cena modelu od/verzia od

7 290/9 590

Motor

benzínový trojvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom; 898 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66 kW (90 k)/5250

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

135/2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna päťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h

11, 1

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,9/5,0

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

830

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1113/507

Objem batožinového priestoru (l)

573/1518

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2634;4492;1733;1550

Postrehy

Motor

nie je hlučný, prenos vibrácii primeraný, pri väčšom zaťažení vozidla vyžaduje viac plynu

Prevodovka

riadenie nevyniká presnosťou, dlhšia radiaca páka

Podvozok

primeraný vozidlu a triede, veľký priestor kabíny niekedy zvukovo znásobuje rázy od náprav

Interiér

jednoduchý, tvrdšie plasty, ľahko umývateľný

Posed vodiča a výhľad

sedadlá bez výraznejšieho bočného vedenia, pohodlné nastupovanie, viac "stoličkové" sedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládanie počítača rolovaním dvoma tlačidlami, multimediálny a navigačný systém v danej triede výborný - prehľadný a jednoduchý

Odomykanie/vstup do auta

odomykanie diaľkové, štart klasickým kľúčom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu manuálne, výškovo nastaviteľné formou nepraktickej kolísky, ktorá vyžaduje nadľahčenie sedadla; vzadu takmer rovná lavica

Sklápanie operadiel v druhom rade

áno - 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

kufor výborný, bez výstupkov, veľmi slabé dno

Rezervné koleso

plnohodnotná rezerva pod podlahou kufra
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 776
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 047
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 690
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 17 907
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 969
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 658
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 601
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 323
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 201
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 082
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dacia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

12 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

7 h

Neprehliadnite tiež

Proti ľadu neodporúčame horúcu vodu ani stierače.

11 h
Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

19 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan