SME
Pondelok, 25. október, 2021 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Test: Dacia Logan MCV dobre slúži, nebuďte ale nároční

Logan MCV ponúkne dostatok priestoru nenáročnej rodine. Nevýhodou kufra je jeho slabé dno. Trojvalcový motor nás prekvapil úspornosťou.

(Zdroj: Martin Vosko)

Pred rokmi oživená rumunská značka Dacia dnes ponúka najmladší modelový rad vozidiel. My sme na niekoľko dní vyskúšali v minulom roku modernizovaný Logan vo verzii MCV.

Zmena nastala hlavne v ponuke počtu sedadiel. Dacia už s Loganom MCV - kombi, neponúka verziu so siedmimi sedadlami. Rolu veľkého rodinného vozidla zastúpil model Lodgy.

Vďaka priamej spolupráci s automobilkou Renault, sa aj pod kapotu Dacie dostali moderné benzínové jednotky TCe. Tá v testovacom Logane MCV mala tri valce objem 0,9 litra a výkon 66 kW (90 k).

Dacia Logan
MCV 0,9 TCe Arctica

Spotreba v teste:
5,9 l/100km

Cena verzie od:
od 9.590 eur

NÁŠ NÁZOR:
Jednoduchý automobil ponúka veľa priestoru.
Veľký a využiteľný kufor degraduje len slabá podlaha.
Trojvalcový motor 0,9 TCe vie byť úsporný a vozidlo s ním na jedno tankovanie prejde vyše 800 km.

Sluha slúži ale nerozmaznáva

Interiér vozidla netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vnútorné riešenie je zamerané výsostne na funkčnosť, bez zbytočne zložitých riešení.

Vzhľadom neobťažuje, ale ani neohúri. Jednoduché tvary a praktické, tvrdšie plasty by mali vyzerať roky rovnako.

Dacia sa nehrá na niekoho kto nie je.

Napriek zrejme jednoduchšej konštrukcii karosérie, konštruktéri nešetrili na množstve a umiestnení tlmiacich materiálov okolo pohonnej jednotky.

V smere do kabíny sa zvuk motora prenáša primerane a ani vo vyšších otáčkach neobťažuje posádku.

Tri valce vedia jazdiť úsporne

Práve motor by sme chceli v Dacii Logan vyzdvihnúť. Už po prvých 200 diaľničných kilometrov nám bolo jasné, že na prevádzku nepotrebuje veľa paliva.

Priemernú spotrebu 5,9 litra benzínu na 100 km jazdy si Logan udržal až do konca testu. Treba však podotknúť, že asi polovicu 1 000 km testu sme jazdili s prázdnym vozidlom a v úspornom režime.

Kontrolka rezervy nádrže sa rozsvietila až na hranici 850 km.

Výkon 66 kW je na trojvalcovú pohonnú jednotku s objemom 898 cm3 papierovo dostačujúci. V praxi nám trochu chýbal záťah "papierových" 135 Nm a s plne naloženým autom sme si museli poriadne rozmyslieť ako a kedy budeme predbiehať.

Ak sú oba rady sedadiel obsadené, vzrastom priemerné dospelé osoby sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta ani v druhom rade.

Rodina má miesta dosť

Objem batožinového priestoru 573 litrov na prvý pohľad ohúri o to viac, že pod jeho podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Nadšenie však zmizne takmer okamžite po zdvihnutí podlahy, ktorá bola aj pri novom vozidle zdeformovaná a nalepený koberec sa od papierovo-drevenej dosky odliepal.

Práve pri tak dobre využiteľnom kufri, nemali konštruktéri taký zásadný prvok podceniť. Logan MCV si kúpia ľudia, ktorí veľký kufor potrebujú a hodlajú ho pravidelne využívať.

Môže preraziť na vidieku

Logan MCV sme vyskúšali tak, ako si myslíme, že ho ľudia budú využívať - na vidieckych cestách i necestách.

Výhodou je o niečo vyššia svetlá výška (142 mm) bez prvkov, ktoré by nebezpečne trčali z podvozka. Logan na nespevnej ceste namal najmenší problém a nemuseli sme byť zbytočne opatrní pri prejazde výmoľov.

Podvozok je jednoduchý a pracuje dobre.

ico

Náš názor

Dacia Logan MCV neskrýva funčnosť za dizajn. Benzínový motor 0,9 TCe by sme si vybrali na kratšie medzimestské trasy. Rýchlo sa zohrieva a svojou váhou menej zaťažuje prednú nápravu. Pri plnom obsadení auta však treba plynový pedál potlačiť poriadne hlboko.

Nepáči sa nám riešenie podlahy batožinového priestoru, nie je dostatočne pevné a už po niekoľkých mesiacoch náročnejšieho používania by si vyžiadala opravu, alebo náhradu.

Automobil dobre poslúži drobnému živnostníkovi, alebo nenáročnej rodine s vyšším nárokom na priestor. Za určitých podmienok je možné získať záruku 5 rokov alebo 100 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Dacia Logan

Verzia

MCV Arctica

Cena modelu od/verzia od

7 290/9 590

Motor

benzínový trojvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom; 898 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66 kW (90 k)/5250

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

135/2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna päťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h

11, 1

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,9/5,0

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

830

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1113/507

Objem batožinového priestoru (l)

573/1518

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2634;4492;1733;1550

Postrehy

Motor

nie je hlučný, prenos vibrácii primeraný, pri väčšom zaťažení vozidla vyžaduje viac plynu

Prevodovka

riadenie nevyniká presnosťou, dlhšia radiaca páka

Podvozok

primeraný vozidlu a triede, veľký priestor kabíny niekedy zvukovo znásobuje rázy od náprav

Interiér

jednoduchý, tvrdšie plasty, ľahko umývateľný

Posed vodiča a výhľad

sedadlá bez výraznejšieho bočného vedenia, pohodlné nastupovanie, viac "stoličkové" sedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládanie počítača rolovaním dvoma tlačidlami, multimediálny a navigačný systém v danej triede výborný - prehľadný a jednoduchý

Odomykanie/vstup do auta

odomykanie diaľkové, štart klasickým kľúčom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu manuálne, výškovo nastaviteľné formou nepraktickej kolísky, ktorá vyžaduje nadľahčenie sedadla; vzadu takmer rovná lavica

Sklápanie operadiel v druhom rade

áno - 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

kufor výborný, bez výstupkov, veľmi slabé dno

Rezervné koleso

plnohodnotná rezerva pod podlahou kufra
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  4. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  5. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  8. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  9. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  10. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  1. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  2. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  3. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  4. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  7. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  8. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 15 061
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 435
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 378
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 686
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 648
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 640
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 219
  9. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 947
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 814
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aktuality.sk získali zábery z chaty, kde sa stretával Robert Fico (vpravo hore), Miroslav Bödör (vpravo hore), advokát Marek Para (vľavo dole) a syn Tibora Gašpara (vpravo dole).

Záznamy podľa prokuratúry potvrdzujú snahy ovplyvňovať najzávažnejšie kauzy.


a 2 ďalší 7 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Stretnutia, ktoré opisuje Gorila 2, sú víziou toho, čo by Ficov prípadný návrat znamenal pre Slovensko


5 h
Hmlovina Carina.

Je fascinujúce premýšľať o fyzikálnom prelome.


8 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


8 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  2. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  3. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  4. Anna Milanová: Dobrý deň...
  5. Filip Balint : Cesta do Holandska
  6. Rudolfa Vallová: O čom je Hegerova komunikácia
  7. Igor Lichý: Quo vadis CE ZA AR?
  8. Richard Dubovický: Pomôže slobodným matkám v Prešove nový mestský podnik?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 319
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 179
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 691
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 632
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 6 936
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 668
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 197
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 865
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu