SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Test: Dacia Logan MCV dobre slúži, nebuďte ale nároční

Logan MCV ponúkne dostatok priestoru nenáročnej rodine. Nevýhodou kufra je jeho slabé dno. Trojvalcový motor nás prekvapil úspornosťou.

(Zdroj: Martin Vosko)

Pred rokmi oživená rumunská značka Dacia dnes ponúka najmladší modelový rad vozidiel. My sme na niekoľko dní vyskúšali v minulom roku modernizovaný Logan vo verzii MCV.

Zmena nastala hlavne v ponuke počtu sedadiel. Dacia už s Loganom MCV - kombi, neponúka verziu so siedmimi sedadlami. Rolu veľkého rodinného vozidla zastúpil model Lodgy.

Vďaka priamej spolupráci s automobilkou Renault, sa aj pod kapotu Dacie dostali moderné benzínové jednotky TCe. Tá v testovacom Logane MCV mala tri valce objem 0,9 litra a výkon 66 kW (90 k).

Dacia Logan
MCV 0,9 TCe Arctica

Spotreba v teste:
5,9 l/100km

Cena verzie od:
od 9.590 eur

NÁŠ NÁZOR:
Jednoduchý automobil ponúka veľa priestoru.
Veľký a využiteľný kufor degraduje len slabá podlaha.
Trojvalcový motor 0,9 TCe vie byť úsporný a vozidlo s ním na jedno tankovanie prejde vyše 800 km.

Sluha slúži ale nerozmaznáva

Interiér vozidla netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vnútorné riešenie je zamerané výsostne na funkčnosť, bez zbytočne zložitých riešení.

Vzhľadom neobťažuje, ale ani neohúri. Jednoduché tvary a praktické, tvrdšie plasty by mali vyzerať roky rovnako.

Dacia sa nehrá na niekoho kto nie je.

Napriek zrejme jednoduchšej konštrukcii karosérie, konštruktéri nešetrili na množstve a umiestnení tlmiacich materiálov okolo pohonnej jednotky.

V smere do kabíny sa zvuk motora prenáša primerane a ani vo vyšších otáčkach neobťažuje posádku.

Tri valce vedia jazdiť úsporne

Práve motor by sme chceli v Dacii Logan vyzdvihnúť. Už po prvých 200 diaľničných kilometrov nám bolo jasné, že na prevádzku nepotrebuje veľa paliva.

Priemernú spotrebu 5,9 litra benzínu na 100 km jazdy si Logan udržal až do konca testu. Treba však podotknúť, že asi polovicu 1 000 km testu sme jazdili s prázdnym vozidlom a v úspornom režime.

Kontrolka rezervy nádrže sa rozsvietila až na hranici 850 km.

Výkon 66 kW je na trojvalcovú pohonnú jednotku s objemom 898 cm3 papierovo dostačujúci. V praxi nám trochu chýbal záťah "papierových" 135 Nm a s plne naloženým autom sme si museli poriadne rozmyslieť ako a kedy budeme predbiehať.

Ak sú oba rady sedadiel obsadené, vzrastom priemerné dospelé osoby sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta ani v druhom rade.

Rodina má miesta dosť

Objem batožinového priestoru 573 litrov na prvý pohľad ohúri o to viac, že pod jeho podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Nadšenie však zmizne takmer okamžite po zdvihnutí podlahy, ktorá bola aj pri novom vozidle zdeformovaná a nalepený koberec sa od papierovo-drevenej dosky odliepal.

Práve pri tak dobre využiteľnom kufri, nemali konštruktéri taký zásadný prvok podceniť. Logan MCV si kúpia ľudia, ktorí veľký kufor potrebujú a hodlajú ho pravidelne využívať.

Môže preraziť na vidieku

Logan MCV sme vyskúšali tak, ako si myslíme, že ho ľudia budú využívať - na vidieckych cestách i necestách.

Výhodou je o niečo vyššia svetlá výška (142 mm) bez prvkov, ktoré by nebezpečne trčali z podvozka. Logan na nespevnej ceste namal najmenší problém a nemuseli sme byť zbytočne opatrní pri prejazde výmoľov.

Podvozok je jednoduchý a pracuje dobre.

ico

Náš názor

Dacia Logan MCV neskrýva funčnosť za dizajn. Benzínový motor 0,9 TCe by sme si vybrali na kratšie medzimestské trasy. Rýchlo sa zohrieva a svojou váhou menej zaťažuje prednú nápravu. Pri plnom obsadení auta však treba plynový pedál potlačiť poriadne hlboko.

Nepáči sa nám riešenie podlahy batožinového priestoru, nie je dostatočne pevné a už po niekoľkých mesiacoch náročnejšieho používania by si vyžiadala opravu, alebo náhradu.

Automobil dobre poslúži drobnému živnostníkovi, alebo nenáročnej rodine s vyšším nárokom na priestor. Za určitých podmienok je možné získať záruku 5 rokov alebo 100 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Dacia Logan

Verzia

MCV Arctica

Cena modelu od/verzia od

7 290/9 590

Motor

benzínový trojvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom; 898 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66 kW (90 k)/5250

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

135/2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna päťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h

11, 1

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,9/5,0

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

830

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1113/507

Objem batožinového priestoru (l)

573/1518

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2634;4492;1733;1550

Postrehy

Motor

nie je hlučný, prenos vibrácii primeraný, pri väčšom zaťažení vozidla vyžaduje viac plynu

Prevodovka

riadenie nevyniká presnosťou, dlhšia radiaca páka

Podvozok

primeraný vozidlu a triede, veľký priestor kabíny niekedy zvukovo znásobuje rázy od náprav

Interiér

jednoduchý, tvrdšie plasty, ľahko umývateľný

Posed vodiča a výhľad

sedadlá bez výraznejšieho bočného vedenia, pohodlné nastupovanie, viac "stoličkové" sedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládanie počítača rolovaním dvoma tlačidlami, multimediálny a navigačný systém v danej triede výborný - prehľadný a jednoduchý

Odomykanie/vstup do auta

odomykanie diaľkové, štart klasickým kľúčom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu manuálne, výškovo nastaviteľné formou nepraktickej kolísky, ktorá vyžaduje nadľahčenie sedadla; vzadu takmer rovná lavica

Sklápanie operadiel v druhom rade

áno - 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

kufor výborný, bez výstupkov, veľmi slabé dno

Rezervné koleso

plnohodnotná rezerva pod podlahou kufra

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  4. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  5. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene)
  6. Posezónna špeciálna ponuka na špičkové japonské klimatizácie
  7. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte
  8. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu?
  9. Mesto Košice hľadá riaditeľov mestských podnikov
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku?
  1. Mimoriadny úspech na medzinárodnej súťaži v Číne
  2. Zaspomínajte si na detstvo s tradičnými pochúťkami
  3. Filmári objavili skryté krásy Novej Bane – tu je video
  4. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity
  5. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich?
  6. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži
  7. Opätovne ožíva bratislavská Koliba Expo
  8. Prvý dojem urobíte len raz. Prečo to platí práve pri predaji?
  9. Otvoria prvú časť zrekonštruovaného Polusu
  10. Dobrá správa z Domaše: Hotel Zátoka na Eve opäť funguje
  1. Barbados, Portoriko: Plavte sa Južným Karibikom (letenka v cene) 12 709
  2. Tajné funkcie áut: vedeli ste o nich? 10 307
  3. Horúčavy na Slovensku budú častejšie. Koľko stupňov dosiahnu? 10 069
  4. Do čoho obliekate svoje deti? Nekvalitnými materiálmi im škodíte 9 469
  5. Oslava prvého miliónu dopadla šokujúco 7 678
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Mexiku? 6 603
  7. Najväčšia konferencia o doprave v SR sa už blíži 5 558
  8. Malebné severné Taliansko: Hory, jazerá, krásne mestá aj móda 4 660
  9. Farma v Krtíši je stredoeurópskym unikátom. Majiteľ neberie plat 4 428
  10. Na horúčavy myslite už pri stavbe domu 4 416

Téma: Dacia


Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Samuel Marec - Fórum

Takto bude vyzerať koniec budúcnosti (píše Samo Marec)

Ako v boji proti klimatickej zmene neuspejeme práve preto, že sme ľudia.

Ilustračné foto.
Píše Marek Maďarič

Nadávať na Fica nie je výučný list (píše Marek Maďarič)

Výmena vlády je zrelá, ale nie istá.

Zľava: Líder strany Za ľudí a exprezident Andrej Kiska, predseda hnutia Progresívne Slovensko Michal Truban, predseda strany SPOLU – občianska demokracia Miroslav Beblavý a predseda KDH Alojz Hlina počas tlačovej besedy.

Tesco ustupuje. Na Kamennom námestí zostane už iba v suteréne

Koncom roka ho v bývalom Priore nahradia nové prevádzky.

Priestory bývalého My Bratislava na Kamennom námestí

Neprehliadnite tiež

Toyota Corolla v novej generácii spája krásu so spoľahlivosťou (test)

Štýlový hatchback má mnoho príjemných prekvapení.

Toyota Corolla Hatchback

Audi RS6 Avant je mimoriadne ostré kombi pre náročných

V množstve noviniek najviac vyniká mild hybridný systém.

Audi RS6 Avant

Radíme: Je dobré vypnúť klimatizáciu 5 - 10 minút pred dojazdom do cieľa

Najčastejším problémom je únik chladiacej kvapaliny.

Kedy je správny čas na klímu?
Volkswagen Golf