SME

Test: Dacia Logan MCV dobre slúži, nebuďte ale nároční

Logan MCV ponúkne dostatok priestoru nenáročnej rodine. Nevýhodou kufra je jeho slabé dno. Trojvalcový motor nás prekvapil úspornosťou.

(Zdroj: Martin Vosko)

Pred rokmi oživená rumunská značka Dacia dnes ponúka najmladší modelový rad vozidiel. My sme na niekoľko dní vyskúšali v minulom roku modernizovaný Logan vo verzii MCV.

Zmena nastala hlavne v ponuke počtu sedadiel. Dacia už s Loganom MCV - kombi, neponúka verziu so siedmimi sedadlami. Rolu veľkého rodinného vozidla zastúpil model Lodgy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka priamej spolupráci s automobilkou Renault, sa aj pod kapotu Dacie dostali moderné benzínové jednotky TCe. Tá v testovacom Logane MCV mala tri valce objem 0,9 litra a výkon 66 kW (90 k).

SkryťVypnúť reklamu

Dacia Logan

MCV 0,9 TCe Arctica

Spotreba v teste:

5,9 l/100km

Cena verzie od:

od 9.590 eur

NÁŠ NÁZOR:

Jednoduchý automobil ponúka veľa priestoru.

Veľký a využiteľný kufor degraduje len slabá podlaha.

Trojvalcový motor 0,9 TCe vie byť úsporný a vozidlo s ním na jedno tankovanie prejde vyše 800 km.

Sluha slúži ale nerozmaznávaInteriér vozidla netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vnútorné riešenie je zamerané výsostne na funkčnosť, bez zbytočne zložitých riešení.

Vzhľadom neobťažuje, ale ani neohúri. Jednoduché tvary a praktické, tvrdšie plasty by mali vyzerať roky rovnako.

Dacia sa nehrá na niekoho kto nie je.

Napriek zrejme jednoduchšej konštrukcii karosérie, konštruktéri nešetrili na množstve a umiestnení tlmiacich materiálov okolo pohonnej jednotky.

V smere do kabíny sa zvuk motora prenáša primerane a ani vo vyšších otáčkach neobťažuje posádku.

SkryťVypnúť reklamu

Tri valce vedia jazdiť úspornePráve motor by sme chceli v Dacii Logan vyzdvihnúť. Už po prvých 200 diaľničných kilometrov nám bolo jasné, že na prevádzku nepotrebuje veľa paliva.

Priemernú spotrebu 5,9 litra benzínu na 100 km jazdy si Logan udržal až do konca testu. Treba však podotknúť, že asi polovicu 1 000 km testu sme jazdili s prázdnym vozidlom a v úspornom režime.

Kontrolka rezervy nádrže sa rozsvietila až na hranici 850 km.

Výkon 66 kW je na trojvalcovú pohonnú jednotku s objemom 898 cm3 papierovo dostačujúci. V praxi nám trochu chýbal záťah "papierových" 135 Nm a s plne naloženým autom sme si museli poriadne rozmyslieť ako a kedy budeme predbiehať.

Ak sú oba rady sedadiel obsadené, vzrastom priemerné dospelé osoby sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta ani v druhom rade.

SkryťVypnúť reklamu

Rodina má miesta dosťObjem batožinového priestoru 573 litrov na prvý pohľad ohúri o to viac, že pod jeho podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Nadšenie však zmizne takmer okamžite po zdvihnutí podlahy, ktorá bola aj pri novom vozidle zdeformovaná a nalepený koberec sa od papierovo-drevenej dosky odliepal.

Práve pri tak dobre využiteľnom kufri, nemali konštruktéri taký zásadný prvok podceniť. Logan MCV si kúpia ľudia, ktorí veľký kufor potrebujú a hodlajú ho pravidelne využívať.

Môže preraziť na vidiekuLogan MCV sme vyskúšali tak, ako si myslíme, že ho ľudia budú využívať - na vidieckych cestách i necestách.

Výhodou je o niečo vyššia svetlá výška (142 mm) bez prvkov, ktoré by nebezpečne trčali z podvozka. Logan na nespevnej ceste namal najmenší problém a nemuseli sme byť zbytočne opatrní pri prejazde výmoľov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok je jednoduchý a pracuje dobre.

Náš názorDacia Logan MCV neskrýva funčnosť za dizajn. Benzínový motor 0,9 TCe by sme si vybrali na kratšie medzimestské trasy. Rýchlo sa zohrieva a svojou váhou menej zaťažuje prednú nápravu. Pri plnom obsadení auta však treba plynový pedál potlačiť poriadne hlboko.

Nepáči sa nám riešenie podlahy batožinového priestoru, nie je dostatočne pevné a už po niekoľkých mesiacoch náročnejšieho používania by si vyžiadala opravu, alebo náhradu.

Automobil dobre poslúži drobnému živnostníkovi, alebo nenáročnej rodine s vyšším nárokom na priestor. Za určitých podmienok je možné získať záruku 5 rokov alebo 100 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Dacia Logan

Verzia

MCV Arctica

Cena modelu od/verzia od

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7 290/9 590

Motor

benzínový trojvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom; 898 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66 kW (90 k)/5250

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

135/2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna päťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h

11, 1

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,9/5,0

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

830

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1113/507

Objem batožinového priestoru (l)

573/1518

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2634;4492;1733;1550

Postrehy

Motor

nie je hlučný, prenos vibrácii primeraný, pri väčšom zaťažení vozidla vyžaduje viac plynu

Prevodovka

riadenie nevyniká presnosťou, dlhšia radiaca páka

Podvozok

primeraný vozidlu a triede, veľký priestor kabíny niekedy zvukovo znásobuje rázy od náprav

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér

jednoduchý, tvrdšie plasty, ľahko umývateľný

Posed vodiča a výhľad

sedadlá bez výraznejšieho bočného vedenia, pohodlné nastupovanie, viac "stoličkové" sedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládanie počítača rolovaním dvoma tlačidlami, multimediálny a navigačný systém v danej triede výborný - prehľadný a jednoduchý

Odomykanie/vstup do auta

odomykanie diaľkové, štart klasickým kľúčom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu manuálne, výškovo nastaviteľné formou nepraktickej kolísky, ktorá vyžaduje nadľahčenie sedadla; vzadu takmer rovná lavica

Sklápanie operadiel v druhom rade

áno - 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

kufor výborný, bez výstupkov, veľmi slabé dno

Rezervné koleso

plnohodnotná rezerva pod podlahou kufra

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu