Test: Dacia Logan MCV dobre slúži, nebuďte ale nároční

Logan MCV ponúkne dostatok priestoru nenáročnej rodine. Nevýhodou kufra je jeho slabé dno. Trojvalcový motor nás prekvapil úspornosťou.

(Zdroj: Martin Vosko)

Pred rokmi oživená rumunská značka Dacia dnes ponúka najmladší modelový rad vozidiel. My sme na niekoľko dní vyskúšali v minulom roku modernizovaný Logan vo verzii MCV.

Zmena nastala hlavne v ponuke počtu sedadiel. Dacia už s Loganom MCV - kombi, neponúka verziu so siedmimi sedadlami. Rolu veľkého rodinného vozidla zastúpil model Lodgy.

Vďaka priamej spolupráci s automobilkou Renault, sa aj pod kapotu Dacie dostali moderné benzínové jednotky TCe. Tá v testovacom Logane MCV mala tri valce objem 0,9 litra a výkon 66 kW (90 k).

Dacia Logan
MCV 0,9 TCe Arctica

Spotreba v teste:
5,9 l/100km

Cena verzie od:
od 9.590 eur

NÁŠ NÁZOR:
Jednoduchý automobil ponúka veľa priestoru.
Veľký a využiteľný kufor degraduje len slabá podlaha.
Trojvalcový motor 0,9 TCe vie byť úsporný a vozidlo s ním na jedno tankovanie prejde vyše 800 km.

Sluha slúži ale nerozmaznáva

Interiér vozidla netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vnútorné riešenie je zamerané výsostne na funkčnosť, bez zbytočne zložitých riešení.

Vzhľadom neobťažuje, ale ani neohúri. Jednoduché tvary a praktické, tvrdšie plasty by mali vyzerať roky rovnako.

Dacia sa nehrá na niekoho kto nie je.

Napriek zrejme jednoduchšej konštrukcii karosérie, konštruktéri nešetrili na množstve a umiestnení tlmiacich materiálov okolo pohonnej jednotky.

V smere do kabíny sa zvuk motora prenáša primerane a ani vo vyšších otáčkach neobťažuje posádku.

Tri valce vedia jazdiť úsporne

Práve motor by sme chceli v Dacii Logan vyzdvihnúť. Už po prvých 200 diaľničných kilometrov nám bolo jasné, že na prevádzku nepotrebuje veľa paliva.

Priemernú spotrebu 5,9 litra benzínu na 100 km jazdy si Logan udržal až do konca testu. Treba však podotknúť, že asi polovicu 1 000 km testu sme jazdili s prázdnym vozidlom a v úspornom režime.

Kontrolka rezervy nádrže sa rozsvietila až na hranici 850 km.

Výkon 66 kW je na trojvalcovú pohonnú jednotku s objemom 898 cm3 papierovo dostačujúci. V praxi nám trochu chýbal záťah "papierových" 135 Nm a s plne naloženým autom sme si museli poriadne rozmyslieť ako a kedy budeme predbiehať.

Ak sú oba rady sedadiel obsadené, vzrastom priemerné dospelé osoby sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta ani v druhom rade.

Rodina má miesta dosť

Objem batožinového priestoru 573 litrov na prvý pohľad ohúri o to viac, že pod jeho podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Nadšenie však zmizne takmer okamžite po zdvihnutí podlahy, ktorá bola aj pri novom vozidle zdeformovaná a nalepený koberec sa od papierovo-drevenej dosky odliepal.

Práve pri tak dobre využiteľnom kufri, nemali konštruktéri taký zásadný prvok podceniť. Logan MCV si kúpia ľudia, ktorí veľký kufor potrebujú a hodlajú ho pravidelne využívať.

Môže preraziť na vidieku

Logan MCV sme vyskúšali tak, ako si myslíme, že ho ľudia budú využívať - na vidieckych cestách i necestách.

Výhodou je o niečo vyššia svetlá výška (142 mm) bez prvkov, ktoré by nebezpečne trčali z podvozka. Logan na nespevnej ceste namal najmenší problém a nemuseli sme byť zbytočne opatrní pri prejazde výmoľov.

Podvozok je jednoduchý a pracuje dobre.

ico

Náš názor

Dacia Logan MCV neskrýva funčnosť za dizajn. Benzínový motor 0,9 TCe by sme si vybrali na kratšie medzimestské trasy. Rýchlo sa zohrieva a svojou váhou menej zaťažuje prednú nápravu. Pri plnom obsadení auta však treba plynový pedál potlačiť poriadne hlboko.

Nepáči sa nám riešenie podlahy batožinového priestoru, nie je dostatočne pevné a už po niekoľkých mesiacoch náročnejšieho používania by si vyžiadala opravu, alebo náhradu.

Automobil dobre poslúži drobnému živnostníkovi, alebo nenáročnej rodine s vyšším nárokom na priestor. Za určitých podmienok je možné získať záruku 5 rokov alebo 100 tisíc km, podľa toho čo nastane skôr.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Dacia Logan

Verzia

MCV Arctica

Cena modelu od/verzia od

7 290/9 590

Motor

benzínový trojvalcový motor prepĺňaný turbodúchadlom; 898 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66 kW (90 k)/5250

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

135/2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna päťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h

11, 1

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,9/5,0

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

830

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1113/507

Objem batožinového priestoru (l)

573/1518

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2634;4492;1733;1550

Postrehy

Motor

nie je hlučný, prenos vibrácii primeraný, pri väčšom zaťažení vozidla vyžaduje viac plynu

Prevodovka

riadenie nevyniká presnosťou, dlhšia radiaca páka

Podvozok

primeraný vozidlu a triede, veľký priestor kabíny niekedy zvukovo znásobuje rázy od náprav

Interiér

jednoduchý, tvrdšie plasty, ľahko umývateľný

Posed vodiča a výhľad

sedadlá bez výraznejšieho bočného vedenia, pohodlné nastupovanie, viac "stoličkové" sedenie

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládanie počítača rolovaním dvoma tlačidlami, multimediálny a navigačný systém v danej triede výborný - prehľadný a jednoduchý

Odomykanie/vstup do auta

odomykanie diaľkové, štart klasickým kľúčom

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu manuálne, výškovo nastaviteľné formou nepraktickej kolísky, ktorá vyžaduje nadľahčenie sedadla; vzadu takmer rovná lavica

Sklápanie operadiel v druhom rade

áno - 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

kufor výborný, bez výstupkov, veľmi slabé dno

Rezervné koleso

plnohodnotná rezerva pod podlahou kufra

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 472
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 238
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 377
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 652
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 608
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 353
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 535
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 539
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 930
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 820

Téma: Dacia Duster, Logan, Sandero, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Chovajú jesetery a chcú sa stať kaviárovou mocnosťou. Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KULTÚRA

Odovzdali najprestížnejšiu cenu za architektúru. Pozrite si diela jej víťazov

Pritzkerovu cenu získali katalánski architekti.

Neprehliadnite tiež

Sledujte v živom prenose odhalenie nového Range Roveru Velar

Nový prírastok do rodiny Range Rover zaplní miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Rolls-Royce ukázal svoj najmenší model SRH, vyrobí jediný kus

Po vzore väčších áut je na mieru upravený pre zákazníka.

Vyšetrovací výbor pre emisie o dieselgate: Problém je, že sme nekonali

Vyšetrovací výbor Európskeho parlamentu pre meranie emisií v automobilovom priemysle schválil svoju záverečnú správu a balík odporúčaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop