SME

Porsche predstavilo výkonnejší Boxster a Cayman GTS

So štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne Boxster maximálnu rýchlosť 281 km/h. Cayman GTS bude uháňať o 4 km/h rýchlejšie.

(Zdroj: Porsche)

Jedno z najväčších vozidiel automobilky Porsche – model Panamera sa svojho generačného nástupcu dočká až v roku 2017.

Pre potreby generačnej výmeny vyvíja nemecká značka podvozkovú platformu MSB určenú pre luxusné a športové modely značky. Jej základom sa stane hliník a vysokopevnostná oceľ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na upravenej platforme MSB príde v tom istom roku, ako Panamera, aj Bentley.

Popri novej platforme vyvíja Porsche aj svoje vlastné pohonné jednotky so športovejším charakterom. Vidlicové šesť a osemvalcové motory majú zabezpečiť pohon viacerých modelov značky na nasledujúcu dekádu.

SkryťVypnúť reklamu

Ostrejšie verzie odhalilo Porsche skôr

Ešte pred oficiálnou premiérou Porsche odhalilo nové prírastky do svojej rodiny. Boxster GTS a Cayman GTS ukázala značka na oficiálnych fotografiách. Naživo ich uvidia návštevníci autosalónu v Pekingu 20. apríla.

Na pohon ostrejších verzií modelov Boxster GTS a Cayman GTS majú slúžiť šesťvalcové pohonné jednotky s protibežnými piestami typu boxer so zdvihovým objemom 3,4 litra a atmosférickým nasávaním.

Pod kapotou modelu Boxster agregát vyprodukuje 243 kW (330 k) a maximálny krútiaci moment 370 Nm. Model Cayman bude o málo silnejší. Ponúkne 250 kW (340 k) a 10 Nm krútiaceho momentu navyše.

Aktívny podvozok v cene

So štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne Boxster maximálnu rýchlosť 281 km/h. Cayman GTS bude uháňať o 4 km/h rýchlejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Za príplatok je k dispozícii aj automatická prevodovka PDK, ktorá obom vozidlám zabezpečí zrýchlenie z pokoja na 100 km/h pod päť sekúnd (4,7 a 4,6 sekundy).

Do štandardnej výbavy verzií GTS automobilka zaradila paket Sport Chrono, bi-xenónové svetlomety, 20-palcové kolesá a aktívny podvozok.

Verzie GTS modelov Cayman a Boxster uvidíme v predaji už začiatkom mája tohto roka. Nemecký trh by mal privítať Boxster GTS s cenovkou 69 949 eur. Cayman GTS si Porsche cení na 73 757 eur.

zdroj: Porsche

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 33 218
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 687
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 370
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 152
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 426
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 492
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 235
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  2. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  3. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  4. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  5. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  6. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  7. Ľuboslava Šusteková: Čo je súkromné a čo už firemné?
  8. Jolana Čuláková: Prečo je Hašek "ne/bezpečný" aktivista a Ovečkin "ne/slávny" hokejový vzor
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 509
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 441
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 828
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 865
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 490
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 886
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 296
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu