SME

Škoda Octavia Combi RS

Už viackrát sa stalo, že výrobca trafil do „čierneho“ športovým kombi. Kombinácia športovosti, elegancie a bezproblémového každodenného využitia, je tým najlepším argumentom posadiť sa za volant dravca. V redakcii Automedia sme tak urobili pri testovaní .

FOTO – ARCHÍV

Už viackrát sa stalo, že výrobca trafil do „čierneho“ športovým kombi. Kombinácia športovosti, elegancie a bezproblémového každodenného využitia, je tým najlepším argumentom posadiť sa za volant dravca. V redakcii Automedia sme tak urobili pri testovaní novinky pre rok 2003 – Škody Octavia Combi RS. Po uvedení športovej limuzíny prichádza športovec s „batohom“.Exteriér: razantná žltá farba, zvonka viditeľne nižší „posed“ automobilu, svetlá výška znížená o 19 mm. Výrazné vonkajšie odlišnosti v porovnaní s civilnejším kombi: nižšie spustený a športovejšie tvarovaný predný spojler, disky z ľahkých zliatin s viaclúčovým dizajnom, malý spojler nad zadným oknom a oválna koncovka výfuku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Interiér: dobre čitateľné prístroje, súčasťou výbavy tempomat a palubný počítač, ABS a ASR, na predných sedadlách dvojica airbagov, anatomicky tvarované športové sedadlá, na zadných miesta na kolená nie na rozdávanie, batožinový priestor 548 l.

Ergonómia: solídne dielenské spracovanie, prístroje a ovládacie prvky dobre rozmiestnené, posilňovač riadenia s dobrou reakciou, pohodlné sedadlá, radenie prevodových stupňov bez problémov, relatívne dlhá dráha radiacej páky.

Motor: prepĺňaný dvadsaťventilový štvorvalec 1,8 T, maximálny výkon 132 kW (180 k), maximálny krútiaci moment 235 Nm, veľmi dynamický, maximálna rýchlosť 231 km/h, šprint z 0 na 100 km/h za 8,0 s.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, sprevodovanie dobre prispôsobené športovej, ale zároveň aj ekonomickej jazde.

SkryťVypnúť reklamu

Bezpečnosť: naladenie podvozku s dobrou rezervou pri športovom štýle jazdy, nižšie ťažisko vďaka nižšej svetlej výške, presné držanie stopy aj pri rýchlych prejazdoch zákrut, zo začiatku automobil neutrálny, neskôr až pretáčavý, výborne reagujúce brzdy a veľmi dobrá účinnosť, kotúče na všetkých kolesách.

Jazda: športová, ale aj príjemná a bezpečná, praktickosť vďaka variabilnému batožinovému priestoru, zaujímavý vzhľad doplnený atraktívnou a neprehliadnuteľnou farbou laku (žltou), ekonomickejší jazdný štýl = v meste 9,3 litra paliva na 100 kilometrov, pri autostrádovom tempe 8,5 litra. V meste aj pri razantnejšom štýle do 11 litrov na 100 kilometrov, résumé: spotreba = spokojnosť.

Záver: Škoda Octavia Combi RS je automobil na každý deň so športovým naturelom. Ponúka veľký priestor na prevoz batožiny, súčasne je agilným rýchlikom. Veľmi dobre sa ovláda a jazdné vlastnosti sprostredkúvajú pocit bezpečnosti za volantom. Veľmi dobrý aj pomer cena/úžitkové vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu

plus

motor vyladenie podvozku praktickosť vzhľad mínus

len 5-st. prevodovka absencia 4x4 Škoda Octavia Combi RS

Cena: 809 900 Sk Koncepcia: športový automobil na každý deň, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1781 cm3 Max. výkon: 132 kW (180 k)/5500 min-1 Max. krút. moment: 235 Nm/1950-5000 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 173,1 x 144,4 x 251,1 cm Pohot. hmotnosť: od 1340 kg Priemer otáčania: 10,8 m Spotreba (mesto/mimo): 10,8/6,4 l/100 km Objem pal. nádrže: 55 l Objem bat. priestoru: 548 l Max. rýchlosť: 231 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,0 s Uvedenie na trh: jeseň 2002 Toyota Corolla T-Sport

Cena: 929 900 Sk Koncepcia: trojdverová karoséria typu hatchback, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1796 cm3 Max. výkon: 141 kW (192 k)/7800 min-1 Max. krút. moment: 180 Nm/6800 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 418 x 171 x 147,5 x 260 cm Pohot. hmotnosť: od 1210 kg Priemer otáčania: 10,3 m Spotreba (mesto/mimo): 11,1/6,7 l/100 km Objem pal. nádrže: 55 l Objem bat. priestoru: 289 l Max. rýchlosť: 225 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,4 s Uvedenie na trh: jeseň 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena: 1 129 000 Sk Koncepcia: športové kombi na každý deň, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1969 cm3 Max. výkon: 121 kW (165 k)/6400 min-1 Max. krút. moment: 206 Nm/3250 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 443 x 174,5 x 141,5 x 259,5 cm Pohot. hmotnosť: od 1285 kg Priemer otáčania: 11,1 m Spotreba (mesto/mimo): 12,2/6,6 l/100 km Objem pal. nádrže: 63 l Objem bat. priestoru: 360 l Max. rýchlosť: 220 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,2 s Uvedenie na trh: zač. r. 2002 Honda Civic Type-R

Cena: 1 142 000 Sk Koncepcia: trojdverový športový automobil, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies Zdvih. objem motora: 1998 cm3 Max. výkon: 147 kW (200 k)/7400 min-1 Max. krút. moment: 196 Nm/5900 min-1 Rozmery (d x š x v x rázvor): 414 x 169,5 x 142,5 x 257,5 cm Pohot. hmotnosť: od 1195 kg Priemer otáčania: 12,2 m Spotreba (mesto/mimo): 12,3/7,0 l/100 km Objem pal. nádrže: 50 l Objem bat. priestoru: 315 l Max. rýchlosť: 235 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,8 s Uvedenie na trh: zač. r. 2002 Autor: Jozef Beníček

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 180
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 10 073
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 263
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 513
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 465
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 731
  7. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 2 191
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 180
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Černek: Kráľ z Komárna
  2. Dávid Polák: Tretia svetová vojna? …Tá už dávno beží
  3. Ivan Švajlen: Ako školy ohýbajú pravidlá hodnotenia (a čo na to zákon)
  4. Igor Vojtek: Budúcnosť umelej inteligencie a humanoidov: Nová trieda pracujúcich?
  5. Ján Valchár: Quo vadis ruský automotive?
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Janka Bittó Cigániková: Realita slovenského zdravotníctva: Zaplať, aby si sa mohol starať o pacientov!
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 919
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 17 815
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 394
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 7 873
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 320
  6. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 6 339
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 851
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 812
  1. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  2. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  3. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  4. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  5. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  6. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  7. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  8. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
SkryťZatvoriť reklamu