SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Škoda Octavia Combi RS

Už viackrát sa stalo, že výrobca trafil do „čierneho“ športovým kombi. Kombinácia športovosti, elegancie a bezproblémového každodenného využitia, je tým najlepším argumentom posadiť sa za volant dravca. V redakcii Automedia sme tak urobili pri testovaní .


FOTO – ARCHÍV

Už viackrát sa stalo, že výrobca trafil do „čierneho“ športovým kombi. Kombinácia športovosti, elegancie a bezproblémového každodenného využitia, je tým najlepším argumentom posadiť sa za volant dravca. V redakcii Automedia sme tak urobili pri testovaní novinky pre rok 2003 – Škody Octavia Combi RS. Po uvedení športovej limuzíny prichádza športovec s „batohom“.Exteriér: razantná žltá farba, zvonka viditeľne nižší „posed“ automobilu, svetlá výška znížená o 19 mm. Výrazné vonkajšie odlišnosti v porovnaní s civilnejším kombi: nižšie spustený a športovejšie tvarovaný predný spojler, disky z ľahkých zliatin s viaclúčovým dizajnom, malý spojler nad zadným oknom a oválna koncovka výfuku.

Interiér: dobre čitateľné prístroje, súčasťou výbavy tempomat a palubný počítač, ABS a ASR, na predných sedadlách dvojica airbagov, anatomicky tvarované športové sedadlá, na zadných miesta na kolená nie na rozdávanie, batožinový priestor 548 l.

Ergonómia: solídne dielenské spracovanie, prístroje a ovládacie prvky dobre rozmiestnené, posilňovač riadenia s dobrou reakciou, pohodlné sedadlá, radenie prevodových stupňov bez problémov, relatívne dlhá dráha radiacej páky.

Motor: prepĺňaný dvadsaťventilový štvorvalec 1,8 T, maximálny výkon 132 kW (180 k), maximálny krútiaci moment 235 Nm, veľmi dynamický, maximálna rýchlosť 231 km/h, šprint z 0 na 100 km/h za 8,0 s.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, sprevodovanie dobre prispôsobené športovej, ale zároveň aj ekonomickej jazde.

Bezpečnosť: naladenie podvozku s dobrou rezervou pri športovom štýle jazdy, nižšie ťažisko vďaka nižšej svetlej výške, presné držanie stopy aj pri rýchlych prejazdoch zákrut, zo začiatku automobil neutrálny, neskôr až pretáčavý, výborne reagujúce brzdy a veľmi dobrá účinnosť, kotúče na všetkých kolesách.

Jazda: športová, ale aj príjemná a bezpečná, praktickosť vďaka variabilnému batožinovému priestoru, zaujímavý vzhľad doplnený atraktívnou a neprehliadnuteľnou farbou laku (žltou), ekonomickejší jazdný štýl = v meste 9,3 litra paliva na 100 kilometrov, pri autostrádovom tempe 8,5 litra. V meste aj pri razantnejšom štýle do 11 litrov na 100 kilometrov, résumé: spotreba = spokojnosť.

Záver: Škoda Octavia Combi RS je automobil na každý deň so športovým naturelom. Ponúka veľký priestor na prevoz batožiny, súčasne je agilným rýchlikom. Veľmi dobre sa ovláda a jazdné vlastnosti sprostredkúvajú pocit bezpečnosti za volantom. Veľmi dobrý aj pomer cena/úžitkové vlastnosti.

plus

  • motor
  • vyladenie podvozku
  • praktickosť
  • vzhľad

mínus

  • len 5-st. prevodovka
  • absencia 4x4

Škoda Octavia Combi RS

  • Cena: 809 900 Sk
  • Koncepcia: športový automobil na každý deň, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1781 cm3
  • Max. výkon: 132 kW (180 k)/5500 min-1
  • Max. krút. moment: 235 Nm/1950-5000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 173,1 x 144,4 x 251,1 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1340 kg
  • Priemer otáčania: 10,8 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 10,8/6,4 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 548 l
  • Max. rýchlosť: 231 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,0 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2002

Toyota Corolla T-Sport

  • Cena: 929 900 Sk
  • Koncepcia: trojdverová karoséria typu hatchback, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1796 cm3
  • Max. výkon: 141 kW (192 k)/7800 min-1
  • Max. krút. moment: 180 Nm/6800 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 418 x 171 x 147,5 x 260 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1210 kg
  • Priemer otáčania: 10,3 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 11,1/6,7 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 55 l
  • Objem bat. priestoru: 289 l
  • Max. rýchlosť: 225 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,4 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2002

Alfa Romeo 156 Sportwagon

  • Cena: 1 129 000 Sk
  • Koncepcia: športové kombi na každý deň, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1969 cm3
  • Max. výkon: 121 kW (165 k)/6400 min-1
  • Max. krút. moment: 206 Nm/3250 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 443 x 174,5 x 141,5 x 259,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1285 kg
  • Priemer otáčania: 11,1 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 12,2/6,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 63 l
  • Objem bat. priestoru: 360 l
  • Max. rýchlosť: 220 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,2 s
  • Uvedenie na trh: zač. r. 2002

Honda Civic Type-R

  • Cena: 1 142 000 Sk
  • Koncepcia: trojdverový športový automobil, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1998 cm3
  • Max. výkon: 147 kW (200 k)/7400 min-1
  • Max. krút. moment: 196 Nm/5900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 414 x 169,5 x 142,5 x 257,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: od 1195 kg
  • Priemer otáčania: 12,2 m
  • Spotreba (mesto/mimo): 12,3/7,0 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 50 l
  • Objem bat. priestoru: 315 l
  • Max. rýchlosť: 235 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,8 s
  • Uvedenie na trh: zač. r. 2002
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 579
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 052
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 573
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 401
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 898
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 005
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 991
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 976
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric