SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Mercedes S 63 AMG je ľahší a mení svoj zvuk

Nástupca modelu CL 63 AMG je ľahší, výkonnejší a úspornejší. Do zákrut sa nakláňa rovnako ako jeho civilizovanejší súrodenec S coupe.

Nový Mercedes S 63 AMG coupe predstavili ešte pred verejnou premiérou naplánovanou na aprílovom autosalóne v New Yorku.

Výkonnejšia úprava S-class coupe sa dostane do predaja koncom roka a nahradí model CL 63 AMG.

Dostane permanentný pohon všetkých kolies

Pod kapotou dvojdverového modelu nájdeme osemvalec s objemom 5,5 litra, ktorý vyprodukuje 430 kW výkonu a maximálny krútiaci moment až 900 Nm.

To znamená nárast oproti predchodcovi o 30 kW a 100 Nm. Motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Mercedes nezabudol ani na permanentný pohon všetkých kolies a ponúka AMG 4MATIC. Ten rozdeľuje krútiaci moment v pomere 67:33 v prospech zadnej nápravy.

Vo výbave nájdeme aj Magic Body Control, ktorý obsahuje skener na monitorovanie povrchu cesty a v prípade verzie so zadným pohonom aj aktívne nakláňanie auta do zákrut.

Schudol 65 kilogramov

Aj napriek väčšej základnej výbave a vyššiemu výkonu má AMG úprava Mercedesu oproti predchodcovi o 65 kilogramov menej.

Vďačí za to odľahčenej konštrukcii, ľahšej lithium–iónovej baterii, zliatinovým kolesám a brzdovému systému.

Znížená hmotnosť zlepšuje dynamické vlastnosti a má vplyv aj na spotrebu. Priemerná spotreba klesla o nevýrazných 0,4 litra na 10,1 litra na 100 km, ale to nie je v prípade AMG to podstatné.

Mení zvuk na základe režimu jazdy

V závislosti od verzie zrýchli S 63 AMG coupe z pokoja na 100 km/h za 3,9 až 4,3 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

AMG pripravilo výfukový systém, ktorý mení svoj charakter na základe zvoleného jazdného režimu. Keď je prevodovka prepnutá do ekonomického režimu, klapky v tlmiči výfuku ostávajú vo väčšine situácií zatvorené a auto má miernejší akustický prejav.

V prípade manuálneho a športového režimu sa výfukové klapky otvárajú skôr a výsledkom je silnejší a športovejší zvuk.

Model

S 63 AMG Coupé

S 63 AMG Coupé 4MATIC

objem (cm3)

5461

5461

max. krútiaci moment (Nm)

900

900

výkon (kW)

430

430

kombinovaná spotreba (l/100km)

10,1

10,3

emisie CO2 (g/km)

237

242

hmotnosť vrátane jazdca batožiny a paliva (kg)

2070

2070

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

4,1

3,9

maximálna rýchlosť (km/h)

250

250

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 711
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 208
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 515
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 245
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 325
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


11 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


8 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  6. Štefan Vidlár: Je suis fan
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 921
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 020
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 792
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 681
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 646
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu