Vodiča zastavili slušní policajti, upozornili ho na riziko a popriali pekný deň

Vodič sa pýta, či existuje predpis, ktorý by určil, ako ďaleko jazdiť od stredovej čiary. A upozornil na parkoviská, kde sú miesta pre ZŤP len nakreslené na zemi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Martin: "Existuje nejaký predpis o tom, ako blízko môže vodič jazdiť pri stredovej čiare v prípade, že nejde predbiehať ani obchádzať iné vozidlo, prekážku v jazde a podobne?

Stalo, že som išiel autom po dosť rozbitej ceste, v obci, asi 40-kou, alebo o čosi pomalšie. Bola to rovná cesta s prerušovanou čiarou. Vyhýbal som sa výtlkom v pravej časti vozovky a zvyškom posypu, aby som nevíril prach chodcom.

V istom okamihu sa za mnou vynorilo policajné auto. Sledovali ma asi 500 metrov a potom zastavili majákom a zvukovým signálom.

Skontrolovali ma, povedali mi, že som neporušil žiadny predpis, že mi namerali rýchlosť 43 km/h, ale že si mám "dávať pozor a nejazdiť tak blízko stredovej čiary".

Rozišli sme sa v dobrom, popriali sme si navzájom pekný deň, policajtka bola milá aj fešanda.

Ako je to teda so vzdialenosťou od stredovej čiary a plynulou jazdou?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti len upozornili na nebezpečenstvo

Tým, že Martina upozornili na nebezpečenstvo jazdy pri stredovej čiare, podľa nás len prejavili záujem o bezpečnosť premávky. Podľa toho, ako Martin opísal ich správanie, veríme, že to mysleli úprimne.

Policajti Martina zastavili skôr, než poznali dôvody jeho jazdy. Keď sa o nich dozvedeli, nemali dôvod vodiča pokutovať.

Jazdou pri strede cesty riskujete kolíziu s vozidlom v opačnom smere jazdy, ktorého vodič by sa tiež rozhodol jazdiť pri strede cesty.

Zvyčajne treba jazdiť pri pravom okraji

"Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného pruhu; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, otáčaní alebo odbočovaní," uvádza zákon o cestnej premávke.

Musíme potvrdiť slová policajtov. Martin, podľa svojho opisu, neporušil žiadne dopravné pravidlo.

Nedržal sa pri pravom okraji vozovky, pretože tam boli výtlky. Obchádzal prekážky cestnej premávky. Smerovky použiť nemusel, pretože nevybočil zo svojho smeru jazdy.

Zároveň jazdil opatrne, pretože jazdil pomalšie, ako mu umožňovali predpisy.

V obci sa smie ísť najviac 50 km/h, Martin šiel 43 km/h.

V predpisoch sa neuvádza, ako ďaleko od stredovej čiary smie vodič vo svojom pruhu jazdiť. Je na vodičovom zvážení, ako sa zachová, nesmie však porušiť pravidlá a nikoho obmedziť či ohroziť.

Na vyhradenie parkovacieho miesta pre ZŤP nestačí zvislá značka

Martin: "Najmä pred nákupnými centrami bývajú vyhradené miesta na parkovanie pre ZŤP vyznačené len vodorovne, na asfalte, betóne.

Často sú vyznačenia zodraté, slabo viditeľné, alebo vôbec (pod snehom). Je nejaká povinnosť, aby tieto miesta boli vyznačené zvislou značkou? Stačila by často len tabuľka umiestnená na stene supermarketu.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vo všeobecnosti sa vodič nemusí riadiť dopravným značením, či zvislým alebo vodorovným, ak nie sú včas viditeľné z dostatočnej vzdialenosti alebo neposkytujú úplný a jednoznačný výklad.

Zodraté čiary na ceste túto podmienku nespĺňajú.

Okrem toho, parkovacie miesto je vyhradené len vtedy, ak je označené zvislým dopravným značením. To platí aj pre parkoviská pri nákupných centrách.

Každé verejné parkovisko je súčasťou ciest a platia na nich dopravné pravidlá.

Nestačí vyhradiť miesto pre ZŤP čiarami na vozovke. Preto miesta, na ktoré upozorňuje Martin, nie sú vyhradenými parkovacími miestami.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 825
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 688
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 944
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 612
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 315
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 296
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 381
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 800
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 234
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 191

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

DOMOV

Janušeka za kontrolu podniku v Žiline aj platia

Exministra používa magistrát ako prvok verejnej kontroly.

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz piano kupé predstavili pred 40 rokmi v Ženeve

Športovo-elegantné kupé sa vyrábalo osem rokov. Vzniklo bezmála stotisíc exemplárov.

Vettel bol najrýchlejší v prvej časti pondelňajších testov

Pilot Ferrari Sebastian Vettel stanovil najrýchlejší čas prvej pondelňajšej časti, ktorou sa začali testy pred nadchádzajúcou sezónou motoristickej F1.

Lichtenštajnská firma predstavila elektromobil, do ktorého sa dolieva palivo

So 48-voltovým systémom bude bezpečnejší a ekonomickejší.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop