Mazda vyvíja benzínový motor bez sviečok

V druhej generácii benzínového motoru SkyActiv zrejme nebudú sviečky. V tretej generácii Mazda využije hybridný pohon.

(Zdroj: Mazda)

Japonská automobilka vyhlásila, že do roku 2020 nemá v pláne produkciu hybridov, lebo prísne emisné normy splní aj bez hybridných, či čisto elektrických technológií.

Môže za to práve vyvíjaný benzínový motor SkyActiv-G Generation 2, kde je použitý vysoký kompresný pomer 18:1 a podobná technológia, akú využívajú dieselové motory.

Benzín sa hospodárnosťou vyrovná dieselu

Na zapálenie zmesi využije agregát tlak piestu namiesto zapaľovacej sviečky. To umožňuje benzínu vyrovnať a prípadne aj prekonať diesel v hospodárnosti.

Výsledkom je 30 percentné zlepšenie v tepelnej účinnosti a 30% zlepšenie spotreby. Podľa výrobcu tak klesne produkcia emisií u nešpecifikovaného priemerného modelu s agregátom SkyActiv-G na 80g/km.

Nie všetky problémy stále vyvíjanej pohonnej jednotky sú odstránené. Podľa zástupcov značky je agregát schopný práce len pod nízkym, asi polovičným zaťažením voči maximálnemu plánovanému. Z tohto dôvodu má zatiaľ motor stále aj sviečky, ktoré zapaľujú bohatšiu zmes pri vyššej záťaži.

Automobilka sa zaoberá aj možnosťou odpájania valcov a cieľom je chod motora, pri ktorom šofér nezaregistruje rozdiel v jednotlivých jazdných režimoch.

Vo vývoji je aj tretia generácia

V skoršej fáze vývoja sa nachádza tretia generácia motoru SkyActiv-G. Ten má využívať adiabatické spaľovania a v priemernom aute vyprodukuje 60 g/km CO2. Hlava valcov a spaľovacia komora budú izolované a tým sa znížia tepelné straty.

Tretia generácia bude výrazne účinnejšia v širokom pásme otáčok a zaťaženia, čím sa eliminuje potreba osem a viacstupňových automatických prevodoviek, či dlhých prevodov.

Pribudne hybridná technológia

K tejto generácii motora plánuje Mazda aj mild hybrid technológiu, kde sa energia získava z rekuperácie pri brzdení.

Energia je ukladaná do kondenzátorov a využitá iba pri pomalej jazde a nízkom zaťažení. Vozidlo s touto technológiou a bez ťažkej hybridnej baterky vyprodukuje menej emisií ako 50 g/km CO2. Podľa kalkulácie japonskej značky práve to je úroveň, ktorú nepriamo produkujú vozidlá na čisto elektrický pohon.

Pohonné jednotky SkyActive-G druhej generácie sa zrejme dostanú do sériovej podoby do konca desaťročia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 397
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 357
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 279
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 480
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 033
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 705
  7. Kam do tepla v januári? 1 985
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 820
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 643
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 997