SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Mazda vyvíja benzínový motor bez sviečok

V druhej generácii benzínového motoru SkyActiv zrejme nebudú sviečky. V tretej generácii Mazda využije hybridný pohon.

(Zdroj: Mazda)

Japonská automobilka vyhlásila, že do roku 2020 nemá v pláne produkciu hybridov, lebo prísne emisné normy splní aj bez hybridných, či čisto elektrických technológií.

Môže za to práve vyvíjaný benzínový motor SkyActiv-G Generation 2, kde je použitý vysoký kompresný pomer 18:1 a podobná technológia, akú využívajú dieselové motory.

Benzín sa hospodárnosťou vyrovná dieselu

Na zapálenie zmesi využije agregát tlak piestu namiesto zapaľovacej sviečky. To umožňuje benzínu vyrovnať a prípadne aj prekonať diesel v hospodárnosti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Výsledkom je 30 percentné zlepšenie v tepelnej účinnosti a 30% zlepšenie spotreby. Podľa výrobcu tak klesne produkcia emisií u nešpecifikovaného priemerného modelu s agregátom SkyActiv-G na 80g/km.

Nie všetky problémy stále vyvíjanej pohonnej jednotky sú odstránené. Podľa zástupcov značky je agregát schopný práce len pod nízkym, asi polovičným zaťažením voči maximálnemu plánovanému. Z tohto dôvodu má zatiaľ motor stále aj sviečky, ktoré zapaľujú bohatšiu zmes pri vyššej záťaži.

Automobilka sa zaoberá aj možnosťou odpájania valcov a cieľom je chod motora, pri ktorom šofér nezaregistruje rozdiel v jednotlivých jazdných režimoch.

Vo vývoji je aj tretia generácia

V skoršej fáze vývoja sa nachádza tretia generácia motoru SkyActiv-G. Ten má využívať adiabatické spaľovania a v priemernom aute vyprodukuje 60 g/km CO2. Hlava valcov a spaľovacia komora budú izolované a tým sa znížia tepelné straty.

Skryť Vypnúť reklamu

Tretia generácia bude výrazne účinnejšia v širokom pásme otáčok a zaťaženia, čím sa eliminuje potreba osem a viacstupňových automatických prevodoviek, či dlhých prevodov.

Pribudne hybridná technológia

K tejto generácii motora plánuje Mazda aj mild hybrid technológiu, kde sa energia získava z rekuperácie pri brzdení.

Energia je ukladaná do kondenzátorov a využitá iba pri pomalej jazde a nízkom zaťažení. Vozidlo s touto technológiou a bez ťažkej hybridnej baterky vyprodukuje menej emisií ako 50 g/km CO2. Podľa kalkulácie japonskej značky práve to je úroveň, ktorú nepriamo produkujú vozidlá na čisto elektrický pohon.

Pohonné jednotky SkyActive-G druhej generácie sa zrejme dostanú do sériovej podoby do konca desaťročia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 856
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 466
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 266
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 594
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 764
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 714
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 393
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.
Komentár Zuzany Kepplovej

Krajčí verí, že to dobre dopadne

Netušíme, prečo by mala byť kampaň na poslednú chvíľu výhodou.

Zuzana Kepplová.