Tepelná izolácia ušetrí Mercedesom 1,5 litra paliva na jednej nádrži

Európska únia ocenila tepelnú izoláciu motorov Mercedes-Benz ako inováciu v oblasti znižovania CO2.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Európska komisia schválila nový systém zapuzdrenia priestoru motora ECO Thermo Cover Mercedes-Benz S 300 BlueTEC HYBRID ako ekologickú inováciu výrobcu.

Vďaka izolujúcim deliacim stenám v priestore motora a uzatvorenej žalúzii chladiča počas zastavenia zostáva teplo v motorovom priestore. Dokonca aj v tom prípade, ak je vozidlo dlhší čas odstavené.

Pri opätovnom naštartovaní sú v agregáte kvôli vyšším teplotám znížené trenia, minimalizované straty spôsobené studeným štartom a nižšie emisie CO2.

Skúšky spoločnosti Mercedes-Benz preukázali zníženie spotreby v ročnom priemere až do 1,5 litra na jedno natankovanie.

Mercedes spoločne s centrom Joint Research Center, vypracoval v ostatných rokoch metódu určovania potenciálu úspor a predložil úspešnú žiadosť na prepočítanie ekologického inovačného kreditu v oblasti akumulácie tepla. EÚ úsporu CO2 potvrdila.

Už v roku 2009 boli definované takzvané „ekologické inovácie“, odvtedy však EÚ schválila len štyri ekologické inovácie.

Únia vyznamenáva inovatívne technológie, ktoré ponúkajú potenciál úspor v rámci skutočnej jazdnej prevádzky. V Novom európskom jazdnom cykle (NEFZ) ich však nemožno vypočítať.

Systém ECO Thermo Cover nie je účinný pri laboratórnych postupoch merania podľa NEFZ, pretože pri predpísaných spotrebiteľských testoch musí byť vozidlo vždy ochladené.

zdroj: Mercedes-Benz

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.