SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Porsche poslalo na výstavu auto, ktoré ešte len bude pretekať v Le Mans

Porsche sa chce vrátiť do boja o prvenstvo vo vytrvalostných pretekoch 24h Le Mans.

Dvojlitrovému štvorvalcu s prepĺňaním a usporiadaním valcov do V (550k) pomáha elektromotor s výkonom 250 konských síl.Dvojlitrovému štvorvalcu s prepĺňaním a usporiadaním valcov do V (550k) pomáha elektromotor s výkonom 250 konských síl. (Zdroj: Porsche)

Pri príležitosti veľkého návratu pripravila automobilka Porsche vo svojom múzeu špecializovanú výstavu unikátnych pretekárskych automobilov.

Paradoxom je, že medzi vystavenými muzeálnymi kúskami nájdete aj nové Porsche 919 Hybrid, ktoré by sa ešte len malo zapísať do histórie.

Po výstavnom debute v Ženeve ho totiž čaká júnová premiéra na Le Mans.

Pripúšťajú si len víťazstvo

Nové Porsche 919 Hybrid má byť vraj najkomplexnejšie pretekárske auto všetkých čias schopné poraziť hybridný diesel od Audi a samozrejme benzínový hybrid Toyota.

Špecializovaná výstava ukazuje "večných" 24 hodín, ktoré začali plynúť v roku 1951 vstupom automobilky Porsche do vytrvalostných pretekov.

Po boku novinky sú na výstave a to v situáciách, ktoré sa na pretekoch stali, úspešné autá značky. Napríklad Porsche 908/2 Spyder s dlhým chvostom z roku 1969 alebo Porsche 911 3,0 RSR z roku 1974.

Držali rýchlostný rekord na rovinke

Hlavným magnetom má byť napríklad Porsche 936 z rokov 1976 a 1977, ktoré sa objavilo v pretekoch aj v roku 1981.

Vtedy sa Porsche 936 stalo najrýchlejším autom na rovinke Mulsane. Jacky Ickx a Derek bell s ním dosiahli rýchlosť 360 kilometrov za hodinu a celkové víťazstvo v pretekoch. Vyhrali s náskokom 14 kôl. Medzi exponátmi

Celkovo je to prvý krát, čo Porsche odhaľuje zbierku rôznych drobností a súčiastok z pretekárskych áut od brzdových kotúčov až po prilby jazdcov.

Múzeum otvoria non-stop

Samozrejme v priebehu pretekov 14. a 15. júna bude múzeum otvorené non-stop so sprievodným programom a sledovaním pretekov naživo.

Napriek náročnosti pretekov a rizikách, ktoré obnáša premiéra nového auta si Porsche verí a nechce počuť o ničom inom len o víťazstve.

ico

Porsche 919 Hybrid

Pretekársky automobil postavený pre najrýchlejšiu kategóriu vytrvalostných pretekov LMP1 stojí na šasi z uhlíkových vlákien.

Zakrytý monopost s dĺžkou 4650 mm a výškou len 105 centimetrov poháňa hybridný systém spaľovacieho motora a elektromotora.

Benzínový štvorvalec má netradične piesty usporiadané do V a objem len dva litre. Vďaka preplňovaniu však konštruktéri vytlačili z motora výkon vyše 370 kW, čiže 550 k.

Spaľovaciemu motoru so suchou kľukovou skriňou výrazne pomáha elektromotor s výkonom 250 k. Pri brzdení funguje elektromotor ako generátor na dobíjanie Lithium-ionových batérií.

Prevodový systém umožňuje pohon všetkých štyroch kolies, pritom ako základ pre pohon slúži zadná náprava a pohon všetkých kolies funguje cez systém KERS na predné kolesá.

V Porsche 919 Hybrid je tiež klasická pretekárska sekvenčná prevodovka, ktorá má sedem stupňov. Vozidlo so samosvorným diferenciálom na zadných kolesách váži vrátane batérií len 870 kilogramov.

Nádrž má objem 66,9 litra a osemnásťpalcové pneumatiky so športovým rozmerom 310/710-18 dodáva Michelin.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 698
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 044
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 274
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 770
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 131
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 504
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 355
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson