SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Porsche poslalo na výstavu auto, ktoré ešte len bude pretekať v Le Mans

Porsche sa chce vrátiť do boja o prvenstvo vo vytrvalostných pretekoch 24h Le Mans.

Dvojlitrovému štvorvalcu s prepĺňaním a usporiadaním valcov do V (550k) pomáha elektromotor s výkonom 250 konských síl.Dvojlitrovému štvorvalcu s prepĺňaním a usporiadaním valcov do V (550k) pomáha elektromotor s výkonom 250 konských síl. (Zdroj: Porsche)

Pri príležitosti veľkého návratu pripravila automobilka Porsche vo svojom múzeu špecializovanú výstavu unikátnych pretekárskych automobilov.

Paradoxom je, že medzi vystavenými muzeálnymi kúskami nájdete aj nové Porsche 919 Hybrid, ktoré by sa ešte len malo zapísať do histórie.

Po výstavnom debute v Ženeve ho totiž čaká júnová premiéra na Le Mans.

Pripúšťajú si len víťazstvo

Nové Porsche 919 Hybrid má byť vraj najkomplexnejšie pretekárske auto všetkých čias schopné poraziť hybridný diesel od Audi a samozrejme benzínový hybrid Toyota.

Špecializovaná výstava ukazuje "večných" 24 hodín, ktoré začali plynúť v roku 1951 vstupom automobilky Porsche do vytrvalostných pretekov.

Po boku novinky sú na výstave a to v situáciách, ktoré sa na pretekoch stali, úspešné autá značky. Napríklad Porsche 908/2 Spyder s dlhým chvostom z roku 1969 alebo Porsche 911 3,0 RSR z roku 1974.

Držali rýchlostný rekord na rovinke

Hlavným magnetom má byť napríklad Porsche 936 z rokov 1976 a 1977, ktoré sa objavilo v pretekoch aj v roku 1981.

Vtedy sa Porsche 936 stalo najrýchlejším autom na rovinke Mulsane. Jacky Ickx a Derek bell s ním dosiahli rýchlosť 360 kilometrov za hodinu a celkové víťazstvo v pretekoch. Vyhrali s náskokom 14 kôl. Medzi exponátmi

Celkovo je to prvý krát, čo Porsche odhaľuje zbierku rôznych drobností a súčiastok z pretekárskych áut od brzdových kotúčov až po prilby jazdcov.

Múzeum otvoria non-stop

Samozrejme v priebehu pretekov 14. a 15. júna bude múzeum otvorené non-stop so sprievodným programom a sledovaním pretekov naživo.

Napriek náročnosti pretekov a rizikách, ktoré obnáša premiéra nového auta si Porsche verí a nechce počuť o ničom inom len o víťazstve.

ico

Porsche 919 Hybrid

Pretekársky automobil postavený pre najrýchlejšiu kategóriu vytrvalostných pretekov LMP1 stojí na šasi z uhlíkových vlákien.

Zakrytý monopost s dĺžkou 4650 mm a výškou len 105 centimetrov poháňa hybridný systém spaľovacieho motora a elektromotora.

Benzínový štvorvalec má netradične piesty usporiadané do V a objem len dva litre. Vďaka preplňovaniu však konštruktéri vytlačili z motora výkon vyše 370 kW, čiže 550 k.

Spaľovaciemu motoru so suchou kľukovou skriňou výrazne pomáha elektromotor s výkonom 250 k. Pri brzdení funguje elektromotor ako generátor na dobíjanie Lithium-ionových batérií.

Prevodový systém umožňuje pohon všetkých štyroch kolies, pritom ako základ pre pohon slúži zadná náprava a pohon všetkých kolies funguje cez systém KERS na predné kolesá.

V Porsche 919 Hybrid je tiež klasická pretekárska sekvenčná prevodovka, ktorá má sedem stupňov. Vozidlo so samosvorným diferenciálom na zadných kolesách váži vrátane batérií len 870 kilogramov.

Nádrž má objem 66,9 litra a osemnásťpalcové pneumatiky so športovým rozmerom 310/710-18 dodáva Michelin.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 684
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 607
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 852
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 340
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu