Porsche poslalo na výstavu auto, ktoré ešte len bude pretekať v Le Mans

Porsche sa chce vrátiť do boja o prvenstvo vo vytrvalostných pretekoch 24h Le Mans.

Dvojlitrovému štvorvalcu s prepĺňaním a usporiadaním valcov do V (550k) pomáha elektromotor s výkonom 250 konských síl.(Zdroj: Porsche)

Pri príležitosti veľkého návratu pripravila automobilka Porsche vo svojom múzeu špecializovanú výstavu unikátnych pretekárskych automobilov.

Paradoxom je, že medzi vystavenými muzeálnymi kúskami nájdete aj nové Porsche 919 Hybrid, ktoré by sa ešte len malo zapísať do histórie.

Po výstavnom debute v Ženeve ho totiž čaká júnová premiéra na Le Mans.

Pripúšťajú si len víťazstvo

Nové Porsche 919 Hybrid má byť vraj najkomplexnejšie pretekárske auto všetkých čias schopné poraziť hybridný diesel od Audi a samozrejme benzínový hybrid Toyota.

Špecializovaná výstava ukazuje "večných" 24 hodín, ktoré začali plynúť v roku 1951 vstupom automobilky Porsche do vytrvalostných pretekov.

Po boku novinky sú na výstave a to v situáciách, ktoré sa na pretekoch stali, úspešné autá značky. Napríklad Porsche 908/2 Spyder s dlhým chvostom z roku 1969 alebo Porsche 911 3,0 RSR z roku 1974.

Držali rýchlostný rekord na rovinke

Hlavným magnetom má byť napríklad Porsche 936 z rokov 1976 a 1977, ktoré sa objavilo v pretekoch aj v roku 1981.

Vtedy sa Porsche 936 stalo najrýchlejším autom na rovinke Mulsane. Jacky Ickx a Derek bell s ním dosiahli rýchlosť 360 kilometrov za hodinu a celkové víťazstvo v pretekoch. Vyhrali s náskokom 14 kôl. Medzi exponátmi

Celkovo je to prvý krát, čo Porsche odhaľuje zbierku rôznych drobností a súčiastok z pretekárskych áut od brzdových kotúčov až po prilby jazdcov.

Múzeum otvoria non-stop

Samozrejme v priebehu pretekov 14. a 15. júna bude múzeum otvorené non-stop so sprievodným programom a sledovaním pretekov naživo.

Napriek náročnosti pretekov a rizikách, ktoré obnáša premiéra nového auta si Porsche verí a nechce počuť o ničom inom len o víťazstve.

ico

Porsche 919 Hybrid

Pretekársky automobil postavený pre najrýchlejšiu kategóriu vytrvalostných pretekov LMP1 stojí na šasi z uhlíkových vlákien.

Zakrytý monopost s dĺžkou 4650 mm a výškou len 105 centimetrov poháňa hybridný systém spaľovacieho motora a elektromotora.

Benzínový štvorvalec má netradične piesty usporiadané do V a objem len dva litre. Vďaka preplňovaniu však konštruktéri vytlačili z motora výkon vyše 370 kW, čiže 550 k.

Spaľovaciemu motoru so suchou kľukovou skriňou výrazne pomáha elektromotor s výkonom 250 k. Pri brzdení funguje elektromotor ako generátor na dobíjanie Lithium-ionových batérií.

Prevodový systém umožňuje pohon všetkých štyroch kolies, pritom ako základ pre pohon slúži zadná náprava a pohon všetkých kolies funguje cez systém KERS na predné kolesá.

V Porsche 919 Hybrid je tiež klasická pretekárska sekvenčná prevodovka, ktorá má sedem stupňov. Vozidlo so samosvorným diferenciálom na zadných kolesách váži vrátane batérií len 870 kilogramov.

Nádrž má objem 66,9 litra a osemnásťpalcové pneumatiky so športovým rozmerom 310/710-18 dodáva Michelin.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 551
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 927
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 807
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 876
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 706
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 433
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 326
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 111
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 973

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.