SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Obama sa presúva po Bruseli v nezničiteľnej limuzíne

Dvere je takmer nemožné otvoriť zvnútra vozidla. Sú vyrobené z 20 centimetrov hrubých plechov.

(Zdroj: wikipedia.org)

BRUSEL. Americký prezident Barack Obama sa pohybuje po Bruseli na limuzíne s prezývkou "Zviera" (The Beast).

Je skutočným klenotom z hľadiska bezpečnosti, uviedol spravodajský server lalibre.be belgického denníka La Libre Belgique.

Dvere sa zvnútra takmer nedajú otvoriť

Limuzína, ktorú si prezident USA priviezol v jednom z troch lietadiel, je projektovaná tak, že ho môže ochrániť pred všetkými mysliteľnými útokmi.

Poháňa ju motor zo Chevroletu Kodiak, má dĺžku 5,5 metra a váži viac ako sedem ton. Je zrejme tým najbezpečnejším autom na svete.

Dvere je takmer nemožné otvoriť zvnútra vozidla. Sú vyrobené z 20 centimetrov hrubých plechov zo železa, hliníka, titánu a keramických zložiek, ktoré tvoria pancier vozidla.

Okná majú hrúbku 12,7 centimetra a sú vyrobené z piatich vrstiev skla. Podobne, ako okná lietadiel Boeing 757. To cestujúcich v limuzíne chráni pred útokom s výbušninami alebo chemickými zbraňami.

Hasiaci systém ako u pretekárskych áut

Ani nádrž auta nie je ľahkým cieľom útokov. Auto je vybavené hasiacim systémom podobným ako u pretekárskych áut.

Nádrž je opancierovaná a palivo je zmes nafty, ktorá je menej výbušná ako klasické palivo a preto menej vystavená hrozbám explózie.

Kolesá sú vystužené kevlarom a vo vnútri vozidla sú zásoby s kyslíkom a tiež obaly s krvou, ktorej skupina sa zhoduje s prezidentovou.

S prezidentom vždy šofér a ochrankár

Limuzína, ktorá sprevádza Obamu po cestách v zahraničí, dovoľuje prezidentovi, aby mohol v aute nerušene pracovať.

Okrem neho môžu byť v aute, podobajúcom sa na malú pracovnú kanceláriu, ďalší štyria ľudia.

Vždy sa s ním v aute nachádzajú najmenej dvaja ochrancovia. Šéf ochranky sedí vedľa šoféra, ktorý je vycvičený na rýchle obraty vozidla (o 180 stupňov) v prípade nebezpečenstva hroziaceho spredu.

Vodič má k dispozícii aj špeciálne okuliare na nočné videnie, uviedol spravodajský server lalibre.be.




SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 870
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 878
  3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 462
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 079
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 4 371
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 3 953
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 820
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  3. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  4. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
  5. Mária Drahošová: Máte pravdu
  6. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
  7. Ján Šubák: Plán "B"
  8. Vladimír Benčík: Malta 3/3 – „Hniezdo zmijí“ - Veľké obliehanie Malty
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 011
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 606
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 154
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 311
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 758
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 414
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 826
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 716
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu