SME

Briti pripravili 40 kusov špeciálnej edície Mitsubishi Lancer Evo X

Limitovaná edícia Lancer Evolution X - FQ-440 MR, dostane výkon 440 koní. Je však len pravostranným riadením.

(Zdroj: Mitsubishi)

Už pred deviatimi rokmi predstavila japonská značka koncept vozidla, ktoré sa v roku 2007 dostalo do výroby ako Mitsubishi Evolution X.

Predchádzajúca motoršportová ikona, EVO IX, nedostala podľa motoristickej verejnosti v novej generácii vozidla adekvátnu náhradu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na konci životného cyklu Mitsubishi Evolution X pripravila automobilka špeciálnu edíciu s názvom Lancer Evolution X – FQ-440 MR.

Automobil bude zároveň spomienkou k vstupu japonskej značky Mitsubushi na trhy Veľkej Británie.

Pod kapotou stále benzín

Zrejme je to naposledy, čo sa o pohon stará dvojlitrový motor spaľujúci benzín. Prepĺňaný agregát vyprodukuje výkon 328 kW (440 k) a krútiaci moment 412 Nm dostupný pri 3 100 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

To všetko aj vďaka vymeneným vstrekovačom, väčšiemu turbu (HKS), preprogramovanej riadiacej jednotke a novému saciemu aj výfukovému potrubiu (Janspeed).

S pohonnou jednotkou spolupracuje dvojspojková prevodovka Sports Shift Transmission (SST) so šiestimi stupňami. (pozn. vyrábaná na Slovensku pri Košiciach)

Je samozrejmé, že aj limitovaná edícia disponuje pohonom všetkých štyroch kolies S-AWC, ktoré zabezpečujú tri elektronikou riadené diferenciály.

Kratšie pružiny Eibach vozidlo ešte viac priblížili k vozovke. Za 18-palcovými kovanými diskami BBS si svoje miesto našiel brzdový systém Alcon. Špecialitou sú dokonca aj silikónové gumičky na stieračoch od PIAA motorsport.

Špeciálnu edíciu pripravilo Mitsubishi aj v roku 2006 na konci životného cyklu modelu Evo IX.

Nechýba telemetria a sedačky Recaro

Do výbavy špeciálnej edície sa mimo iného dostali aj adaptívne bi-xenónové svetlomety (AFS), športové sedadlá Recaro, multimediálny systém s navigáciou a 7-palcovým dotykovým displejom.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky vozidlá budú vybavené telemetriou schopnou zaznamenávať údaje o jazde a dosiahnutých časoch.

Pre kontinentálnych Európanov je smutnou správou, že všetkých 40 kusov edície Lancer Evolution X – FQ-440 MR bude mať pravostranné riadenie a skončia výhradne vo Veľkej Británii.

Za každý kus zaplatí jeho budúci majiteľ v prepočte takmer 60 tisíc eur.

Už je zrejme isté, že nástupca modelu EVO X. bude ťažiť z hybridnej techniky. Podľa viacerých zdrojov by mohlo ísť aj o spojenie elektromotora s naftovým agregátom.

zdroj: autoevolution.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 828
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 998
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 312
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 546
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 121
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 000
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 721
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 436
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 109. /
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi
  3. Vladimír Krátky: Maďarská polícia zastavila na križovatke sanitku
  4. Tomáš Karľa: Bill Steer: zakladajúci člen legendy Carcass
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 12
  6. Marek Strapko: Ako ľavicoví radikáli v Egypte cez držku dostali!
  7. Ján Lopušek: List štyrom predsedom 2 – Argumenty
  8. Dávid Polák: Ak je v Izraeli apartheid, tak je aj na Slovensku
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 49 918
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 380
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 262
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 275
  5. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 11 719
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 035
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 10 158
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 8 214
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
reklama
SkryťZatvoriť reklamu