SME
reklama

Briti pripravili 40 kusov špeciálnej edície Mitsubishi Lancer Evo X

Limitovaná edícia Lancer Evolution X - FQ-440 MR, dostane výkon 440 koní. Je však len pravostranným riadením.

(Zdroj: Mitsubishi)

Už pred deviatimi rokmi predstavila japonská značka koncept vozidla, ktoré sa v roku 2007 dostalo do výroby ako Mitsubishi Evolution X.

Predchádzajúca motoršportová ikona, EVO IX, nedostala podľa motoristickej verejnosti v novej generácii vozidla adekvátnu náhradu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na konci životného cyklu Mitsubishi Evolution X pripravila automobilka špeciálnu edíciu s názvom Lancer Evolution X – FQ-440 MR.

Automobil bude zároveň spomienkou k vstupu japonskej značky Mitsubushi na trhy Veľkej Británie.

Pod kapotou stále benzín

Zrejme je to naposledy, čo sa o pohon stará dvojlitrový motor spaľujúci benzín. Prepĺňaný agregát vyprodukuje výkon 328 kW (440 k) a krútiaci moment 412 Nm dostupný pri 3 100 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To všetko aj vďaka vymeneným vstrekovačom, väčšiemu turbu (HKS), preprogramovanej riadiacej jednotke a novému saciemu aj výfukovému potrubiu (Janspeed).

S pohonnou jednotkou spolupracuje dvojspojková prevodovka Sports Shift Transmission (SST) so šiestimi stupňami. (pozn. vyrábaná na Slovensku pri Košiciach)

Je samozrejmé, že aj limitovaná edícia disponuje pohonom všetkých štyroch kolies S-AWC, ktoré zabezpečujú tri elektronikou riadené diferenciály.

Kratšie pružiny Eibach vozidlo ešte viac priblížili k vozovke. Za 18-palcovými kovanými diskami BBS si svoje miesto našiel brzdový systém Alcon. Špecialitou sú dokonca aj silikónové gumičky na stieračoch od PIAA motorsport.

Špeciálnu edíciu pripravilo Mitsubishi aj v roku 2006 na konci životného cyklu modelu Evo IX.

Nechýba telemetria a sedačky Recaro

Do výbavy špeciálnej edície sa mimo iného dostali aj adaptívne bi-xenónové svetlomety (AFS), športové sedadlá Recaro, multimediálny systém s navigáciou a 7-palcovým dotykovým displejom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky vozidlá budú vybavené telemetriou schopnou zaznamenávať údaje o jazde a dosiahnutých časoch.

Pre kontinentálnych Európanov je smutnou správou, že všetkých 40 kusov edície Lancer Evolution X – FQ-440 MR bude mať pravostranné riadenie a skončia výhradne vo Veľkej Británii.

Za každý kus zaplatí jeho budúci majiteľ v prepočte takmer 60 tisíc eur.

Už je zrejme isté, že nástupca modelu EVO X. bude ťažiť z hybridnej techniky. Podľa viacerých zdrojov by mohlo ísť aj o spojenie elektromotora s naftovým agregátom.

zdroj: autoevolution.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  6. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 236
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 565
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 696
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 936
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 459
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 568
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 355
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 636
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Bolebruch: Pellegrini vyhral podvodom, stane sa prezidentom? Slovensku už načisto drbe???
  2. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  3. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  4. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  5. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  7. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  8. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 864
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 602
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 030
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 383
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 120
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 680
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 411
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 358
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
reklama
SkryťZatvoriť reklamu