Briti pripravili 40 kusov špeciálnej edície Mitsubishi Lancer Evo X

Limitovaná edícia Lancer Evolution X - FQ-440 MR, dostane výkon 440 koní. Je však len pravostranným riadením.

(Zdroj: Mitsubishi)

Už pred deviatimi rokmi predstavila japonská značka koncept vozidla, ktoré sa v roku 2007 dostalo do výroby ako Mitsubishi Evolution X.

Predchádzajúca motoršportová ikona, EVO IX, nedostala podľa motoristickej verejnosti v novej generácii vozidla adekvátnu náhradu.

Na konci životného cyklu Mitsubishi Evolution X pripravila automobilka špeciálnu edíciu s názvom Lancer Evolution X – FQ-440 MR.

Automobil bude zároveň spomienkou k vstupu japonskej značky Mitsubushi na trhy Veľkej Británie.

Pod kapotou stále benzín

Zrejme je to naposledy, čo sa o pohon stará dvojlitrový motor spaľujúci benzín. Prepĺňaný agregát vyprodukuje výkon 328 kW (440 k) a krútiaci moment 412 Nm dostupný pri 3 100 ot/min.

To všetko aj vďaka vymeneným vstrekovačom, väčšiemu turbu (HKS), preprogramovanej riadiacej jednotke a novému saciemu aj výfukovému potrubiu (Janspeed).

S pohonnou jednotkou spolupracuje dvojspojková prevodovka Sports Shift Transmission (SST) so šiestimi stupňami. (pozn. vyrábaná na Slovensku pri Košiciach)

Je samozrejmé, že aj limitovaná edícia disponuje pohonom všetkých štyroch kolies S-AWC, ktoré zabezpečujú tri elektronikou riadené diferenciály.

Kratšie pružiny Eibach vozidlo ešte viac priblížili k vozovke. Za 18-palcovými kovanými diskami BBS si svoje miesto našiel brzdový systém Alcon. Špecialitou sú dokonca aj silikónové gumičky na stieračoch od PIAA motorsport.

Špeciálnu edíciu pripravilo Mitsubishi aj v roku 2006 na konci životného cyklu modelu Evo IX.

Nechýba telemetria a sedačky Recaro

Do výbavy špeciálnej edície sa mimo iného dostali aj adaptívne bi-xenónové svetlomety (AFS), športové sedadlá Recaro, multimediálny systém s navigáciou a 7-palcovým dotykovým displejom.

Všetky vozidlá budú vybavené telemetriou schopnou zaznamenávať údaje o jazde a dosiahnutých časoch.

Pre kontinentálnych Európanov je smutnou správou, že všetkých 40 kusov edície Lancer Evolution X – FQ-440 MR bude mať pravostranné riadenie a skončia výhradne vo Veľkej Británii.

Za každý kus zaplatí jeho budúci majiteľ v prepočte takmer 60 tisíc eur.

Už je zrejme isté, že nástupca modelu EVO X. bude ťažiť z hybridnej techniky. Podľa viacerých zdrojov by mohlo ísť aj o spojenie elektromotora s naftovým agregátom.

zdroj: autoevolution.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop